Урок "Навкруги казкові шати..."

Про матеріал
Використання прийомів мнемотехніки позитивно впливає на розвиток пам'яті, мислення, уваги, сприяє формуванню естетичних почуттів. Запропонований урок містить елементи мнемотехніки, різноманітні прийоми організації навчально-пізнавальної діяльності другокласників на етапі опрацювання творів В.О.Сухомлинського.
Перегляд файлу

Похожее изображениеC:\Users\Админ\Desktop\герб школі.jpgC:\Users\Татьяна\Desktop\40628641_1057950657717812_7447314703891562496_n.jpg                                                                            

  Малинівський навчально-виховний комплекс "Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад" Нікольської районної ради Донецької області - філія опорного закладу КЗ "Нікольська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1 імені Якименка А.Д. Нікольської районної ради Донецької області" - опорна школа

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План – конспект

відкритого уроку з позакласного читання

«Навкруги казкові шати…»,

проведеного 21 лютого 2019 року

у 2 класі

Вчитель  Шаповалова Тетяна Григорівна

 

 

 

 

Тема уроку: Навкруги казкові шати… Оповідання В. Сухомлинського «Як дзвенять сніжинки», «Бурулька», «Кмітливий скляр».

Мета уроку:

  • ознайомити учнів зі змістом творів В.О.Сухомлинського про зиму; вчити бачити і відчувати красу природи  через художнє слово та спостереження;
  • продовжувати роботу щодо формування вмінь уважно слухати і сприймати текст;
  • вдосконалювати навички виразного осмисленого читання; вміння аналізувати прочитане;
  • поглибити  знання учнів про характерні ознаки зими; розширити уявлення про погоду зими на основі народних прислівїв, прикмет;
  • збагачувати  активний словниковий запас учнів; формувати вміння висловлювати власну думку з використанням образних висловів;
  • продовжувати роботу щодо формування вмінь   визначати  зміни, що відбуваються в природі  взимку;
  • закріпити знання про  властивості та зміну кольору снігу ;
  • сприяти розвитку стійких пізнавальних інтересів;
  • розвивати монологічне та діалогічне мовлення, логічне та образне  мислення, уяву, пам’ять;
  • сприяти формуванню комунікативних, інформаційних, соціальних компетентностей, компетентностей саморозвитку та самоосвіти; громадянсько-патріотичних компетентностей; 
  • виховувати любов до рідної мови, позитивно-емоційне ставлення до пізнання навколишнього світу, дбайливе  ставлення до природи.

 

Тип уроку: урок закріплення знань.

Дидактичне забезпечення: малюнки-картки для самостійної роботи, тексти оповідань В.О.Сухомлинського, мультимедійний проектор, презентації, виставка  творчих робіт учнів.

Прийоми організації роботи на уроці:

  1. Інформаційно-рецептивний:

а)  словесний (бесіда, «Мозковий штурм», розповідь);

б) навчально-практичний (опрацювання творів В.О.Сухомлинського, творчі завдання, робота в парі, робота в групі, мультимедіапрезентації, прийоми «Мікрофон», «Павутика», «Діафільм»);

в) наочний ( виставка малюнків учнів, демонстрація слайдів).

  1.  Репродуктивний (декламація віршів, переказ оповідання, заучування   скоромовки).
  2. Евристичний (діалог з класом, робота із загадками, робота над змістом прислівїв).

Міжпредметні звязки: читання, природознавство, народознавство, образотворче мистецтво.

Перебіг уроку

І. Організація класу. Настрій на урок.

Дружно, плідно працювати, мислення й уяву розвивати,

Рідну мову вивчати, щоб про все на світі знати.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів.

  1. «Очікування»

Сьогодні урок казковий, незвичайний,

До нас чарівниця завітає.

Чого від уроку чекаєте?

Чому навчитись бажаєте?

  1. «Мозковий штурм».
  • Яка пора року панує в природі?
  • Які зимові місяці вам відомі?
  • Чому вони мають такі назви?
  • Який зараз місяць зими?
  • А який це місяць року?
  • Які зміни в зимовій природі?
  • Для чого потрібно вміти читати?
  • Для чого потрібно поповнювати знання?

 

Чарівниця білокоса до нас поспішає,

У санях казкових по світу розїжджає.

А хто вона, дізнаємося,

Якщо швидко загадку прочитаємо

І її відгадаємо.

  1. Робота в групах. Загадка .

І група. лаБі, нагар, вначарів,

             мов гуроньСніка наво,

             люЗем крашаєпри,

             ломСріб сипаєза.

 

ІІ група.  доЧу-ниса летілипри,

                куниСка в хит няхса лібі,

                в няхса  хит дитьси рицяца,

                косаБіло, лицябіло,

                кавомРу  хаєма,

                бломСрі   все ляєвсте.

  1. Які слова вам допомогли відгадати загадки?
  2. Які ще «зимові» слова вам відомі?
  3. Прийом «Павутинка». Складіть «павутинку» до слова «ЗИМА».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Повідомлення теми та завдань уроку.

 

Дійсно, діти, сьогодні ми поговоримо про зиму та зимові явища в природі. Наше завдання: виразно й гарно читати, бути уважними, допомагати один одному, правильно й красиво висловлювати свої думки, творчо працювати, здобувати нові знання. Я впевнена, що сьогодні ви виконаєте всі завдання на «відмінно»!

 

ІІІ. Опрацювання теми уроку.

  1. «Поетична перекличка».  Робота в парі. Декламування віршів українських поетів про зиму.

Учні обирають «зашифрований вірш», згадують його і декламують вдвох.

  • Які зимові природні явища найчастіше ми можемо спостерігати?

 

  1. Повідомлення – відеоролик «Сніжинка».
  2. Опрацювання оповідання В.О.Сухомлинського «Як дзвенять сніжинки?» Прийом «Діафільм».

 

  • Чи можуть сніжинки дзвеніти?

 

 

 

 

 Василь Сухомлинський

ЯК ДЗВЕНЯТЬ СНІЖИНКИ

Це було зимового вечора. Сонце сховалось за обрій. Зарожевів сніговий килим. Стало тихо-тихо. Замерехтіли зорі в глибокому небі.

Раптом з півночі насунула чорна хмара. Пливе над снігами. Потемнів сніговий килим. Падають сніжинки на землю. Тихо лягають на поле, на ліс, на дорогу. Я прислухаюсь до тихого снігопаду і чую ніжний дзвін. Немов десь далеко-далеко бринить велика кришталева чаша, до якої доторкається срібний молоточок.

Що воно дзвонить? Іду, прислухаюся. Дзвін лине від маленької ялинки, що росте у нас шкільному подвір’ї. Вслухаюся і дивуюся. То дзвенять маленькі сніжинки. Висять на ялинкових гілочках, доторкаються одна до другої, немов срібні дзвіночки. І дзвенять, дзвенять, аж місяць прислухається.

Словникова робота:  обрій, зарожевів сніговий килим, замерехтіли зорі, кришталева чаша, місяць прислухається.

  1. Бесіда – «ланцюжок» за змістом твору.
  2.  Фізкультхвилинка «Сніжинки-пушинки».
  3. Робота над змістом загадки.

Пані крижана зі стріхи

Ноги звісила для втіхи,

А як сонце припече,

Пані плаче і тече. (Бурулька).

  1. Повідомлення про бурульку. Відеоролик.
  2. Опрацювання оповідання В.О. Сухомлинського «Дивна бурулька»:
  • читання вчителем;
  • словникова робота: підмерзло, заграла веселка;
  • читання «естафетою»;
  • бесіда за змістом твору, прийом «Мікрофон»

 ( Як утворилася бурулька? На що вона була схожа? Що з’явилося в бурульці, коли зійшло сонечко? Що вона бачила вночі? Чому бурулька заплакала? Якими були сльози бурульки? Як ви думаєте, на що перетворяться сльози бурульки?).

  1. Самостійна робота. Встановлення послідовності за змістом оповідання.

Василь Сухомлинський

ДИВНА БУРУЛЬКА

 Удень було тепло, а ввечері підмерзло. З даху стікали краплі й замерзали. Утворилася довга крижана бурулька. Вона звисала над вікном, мов кришталева паличка.

Коли зійшло сонечко, в бурульці заграла веселка. Бурулька ніколи не бачила сонечка, адже народилася вночі. Вона бачила тільки зірки. А тепер сяяло яскраве, тепле сонечко.

Від зачудування бурулька розхвилювалася й заплакала. Але ось що сумно: ніхто не знав, чого бурулька плаче. Всі думали, що вона тане.

Ні, вона не танула. Вона плакала. Гарячі сльози її крапали на мерзлу землю.

  1. Робота в парі. Прийом «Пазл». Складання прислів’я.

Мороз невеликий, а стояти не велить.

Січень січе ще й морозить, ґазда з лісу дрова возить.

Січень снігом січе, а мороз вогнем пече.

Сонце блищить, в мороз тріщить.

Вітер добрий при стозі, а злий при морозі.

Сонце –  на літо, а зима – на мороз.

 

  • Яке слово зустрічалося в кожному прислівї?
  • Що відбувається в морозну погоду з водою?
  1. Вправа «Звуки зими». (Діти стають у коло).
  • Чи завжди панує взимку тиша?
  • Які звуки зими вам відомі? (рип-рип, трісь-трісь, у-у-у-у-у, цінь-цінь, фрррррр, стук-стук…).
  1. Опрацювання змісту оповідання В.О.Сухомлинського «Кмітливий скляр»:
  • читання  вчителем;
  • словникова робота: кмітливий, скляр;
  • читання за особами;
  • усне малювання;
  • гра «Так чи ні?»:
  • З вечора на ставку плавали гуси?
  • Ставок був покритий тонким склом?
  • Юрко розмовляв з мамою?
  • Скляр живе на півночі?
  • Скляра звуть морозом?
  • Яка небезпека є для риб у водоймах, покритих кригою?
  • Що роблять люди для того, щоб вода насичувалася киснем?

Василь Сухомлинський

КМІТЛИВИЙ СКЛЯР

З вечора на ставку плавали качки. Прийшов Юрко вранці до ставка і бачить диво дивне. Весь ставок покритий тонким склом.

А під склом вода грає. Питається Юрко в тата:

— Хто це покрив ставок склом?

Сміється тато й каже:

— Є такий умілий, кмітливий скляр. Прийшов і засклив ставок одним величезним склом. Живе той скляр далеко на півночі. А тепер до нас завітав.

— Хто ж той скляр? — запитав Юрко.

— Мороз.

ІІІ. Підсумки  уроку.

  • Про що говорили на уроці?

-Чи помічали ви красу сніжинок? На що вони схожі?

-Які вони? (симетричні, пухнасті, біленькі, легкі, красиві, різні за формою)

- Які оповідання прочитали?

- Хто  їх автор?

-  Які види робіт виконували?

- Що найбільше запам’яталося?

     - Що вразило?

ІУ. Рефлексія.

- Якщо ви працювали дуже добре і задоволені своєю роботою - C:\Users\Татьяна\Desktop\46837216_371976240257590_9103509816134860800_n.jpg

       - Якщо вам потрібно бути трохи уважнішими, стараннішими – C:\Users\Татьяна\Desktop\46855692_371976220257592_5478463560390541312_n.jpg

 

У. Домашнє завдання.

І група. Опрацювати оповідання В.О.Сухомлинського «Як міняється колір снігу».

ІІ група. Опрацювати оповідання В.О.Сухомлинського «Як міняється колір снігу». Записати 3 прислівя про зиму.

Докажи словечко

От випав сніг. Яка обнова!

Зима тоді така…(чудова).

Міста чистенькі, білі села –

Зима і радісна й ….(весела).

Кружляють вальс сніжинки ніжні,

Зима пухка і…(білосніжна).

Мороз у лід озера кута,

Зима тоді вже, кажуть…(люта).

Вона буває і серйозна,

Суха і вітряна, й….(морозна).

А вранці іній – от обнова!

Яка зима у нас….(казкова).

Зима, скажу вам, дуже гарна,

То сонячна, то часом….(хмарна).

І горнуться всі до тепла,

Така зима буває…(зла).

І пташка мерзла і голодна ,

Бо видалась зима….(холодна).

 

 

 

1

 

docx
Додано
24 березня 2019
Переглядів
1545
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку