20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

. Урок ". Олександр Олесь «Ялинка».Сергій Носань «Ялинка».Виготовлення ялинки

Про матеріал
Пропоную конспект уроку літературного читання в 2 класі по темі «Олександр Олесь «Ялинка».Сергій Носань «Ялинка».Виготовлення ялинки» Конспект дасть можливість вчителю розкрити програмовий матеріал, застосовуючи інтерактивні методи навчання, розвивати навички читання, мовлення. Виховувати в учнів дбайливе ставлення до природи, інтерес до пошукової роботи.
Перегляд файлу

Тема. Олександр Олесь «Ялинка».Сергій Носань «Ялинка».Виготовлення ялинки

Мета. Вдосконалювати навички виразного читання, швидко орієнтуватися в тексті, порівнювати зміст різних творів, збагачувати словниковий запас, виготовити ялинки.

Розвивати спостережливість, критичне мислення, вчити працювати в групах.

Виховувати дбайливе ставлення до природи, інтерес до пошукової роботи.

Обладнання: ілюстрації, кольоровий папір,ножиці, клей, лего конструктор.

                                              Хід уроку

I.Організація класу

 

Встанемо усі рівненько,

Усміхнемося гарненько,

Повернемось до гостей,

Скажемо їм «Добрий день!»

Ми Вам зичимо здоров’я й добра,

А тепер – до роботи пора!

 

Девіз уроку.

 

Активним і уважним будь

І про кмітливість не забудь.

Ти думай, пробуй і твори!

Увагу й розум прояви.

 

II.Мотивація навчальної діяльності.

 

1.Очікування

Я очікую…

Я думаю…

Я вважаю…

На мою думку…

Я дізнаюсь…

Я навчусь…

2.Мовна розминка

 

Ма-ма-ма —  на дворі вже зима

Ні – ні – ні –візерунки на вікні.

Оз-оз-оз —  вже приходив Дід Мороз.

На – на – на – стоїть ялинка чарівна.  

3.  Читання вірша з пропущеними буквами. Вправа «Стенографіст»

 

М* р*д*сть  вс*м  д*р**м,

М*  р*ст*м*  дл*  вт*х.

Н*  р*б*йт*,  н*  г*б*ть –

Н*ш*  г*рк*  д*л*.

З*вжд*  с*рц*  в  н*с  тр*мт*ть

П*р*д  Н*в*м  р*к*м!

 

(Ми радість вам даруєм,

Ми ростемо для втіхи.

Не рубайте, не губіть-

Нашу гірку долю.

Завжди серце в нас тремтить

Перед Новим роком!)

 

- Хто до вас звертається?

 

4. «Асоціативний кущ»

 

                                              дерево            свято

ліс          

 

             красуня                     Ялинка    колюча

 

                    Дід Мороз         подарунки       зима

 

lll.Повідомлення теми і завдань уроку

 

-Сьогодні ми ознайомимося з новими творами; будемо удосконалювати навички усвідомленого, правильного, читання; вчитися передавати під час читання почуття, настрій дійових осіб; робити висновки з  прочитаного; будемо виготовляти ялинки.

lV. Опрацювання оповідання С.Носаня «Ялинка»

    1.Ознайомлення з біографією письменника.

 

Носань Сергій Лукич  —був дуже талановитим учнем. У5 класі він написав і поставив для шкільного театру спектакль.Письменник любив природу, тому все життя боровся за її збереження . І це спонукало його до написання оповідання «Ялинка».

2.Словникова робота.

   погомоніли

   прикрашаємо

   болісно

   нищити

   смітник

3.Читання вчителем

4.Тестування.

1.Як звати дівчинку?

   а) Оленка;

   б) Оксанка.

2.В яку пору року відбувалася подія?

    а) восени;

    б) взимку.

3.З ким зустрілися  дівчинка і тато ?

   а) Карпом Івановичем;

   б) Іваном  Карповичем.

4.Що купили  на базарі?

   а) сосну;

   б) ялинку.

4.Читання першого абзацу.

 

Робота над змістом.

- Ким працював Карпо Іванович?

- Які почуття оволоділи лісником?

- Чому жалів він ялинку?

- Щоб зробив Карпо Іванович, якби мав можливість?

4.Гра «Розвідники»

- Скільки разів вжито слово ялинка?

5.  Вправа на розвиток уваги, швидкого читання.

- Знайдіть і прочитайте речення, в яких вжиті такі вирази:

«пишне деревце», «погомоніли ми», «ялинку на свято», «десять років чекати», «якби моя воля».

6.Сенкан до слова «Ялинка»

V. Пошукова робота.

 

1група «Народознавці» дізнавалися, чому саме ялинкою прикрашають оселі під час святкування Нового року.

  • Ми працювали над питанням «Чи завжди було так, що Новий рік відзначався взимку і головну роль відігравала ялинка».
  • Традиція прикрашати ялинку пішла ще з дохристиянських часів. У цьому ритуалі є глибокий обрядовий сенс: святкова ялина є символом Світового дерева, так званою віссю світу, що з'єднує небо і землю (на його гілках, по пошесті, живуть духи предків). Тому, прикрашаючи ялину солодощами, ми підносимо дари саме їм. Але все це стосується тільки живої , що росте в землі. Рубати дерево строго заборонялося, можна було тільки зрізати гілки.
  • У давнину в багатьох народів рік починався з березня, коли пригрівало весняне сонечко на березу і вони наливалися солодким соком. Пізніше у період християнства Новий рік починався 1 вересня. Головну роль на святі відігравав сніп із колосків жита – «дідух», прикрашений сухими і штучними квітами.
  • Цар Петро l Указом «Про святкування Нового року» повелів роки обчислювати  з 1 січня, і прикрашати домівки сосновими і ялиновими гілками.

2 учень.

 

- З давніх - давен оспівують в легендах, піснях, казках красу ялинки. Найбільш поширена на Україні, у Карпатах, де висота ялинки сягає до 50 метрів. Хвойні ростуть і на півночі, і в південних степах, де їх посадили українські лісники.

Ялинка не втратила своєї привабливості і краси.

 

3 учень.

Давньослов’янська  назва ялинки означає – колюча. Її листки хвоїнки живуть на дереві 5 – 7 років, а самій ялинці, щоб вирости потрібно не менше 12 років. На Україні є ялинки довгожителі, їх вік – 500 років.

 

2 група .

«Дослідники» досліджували,як визначити вік ялинки і скільки вона може стояти у квартирі на свято.

1 учень.

- Ми провели дослідницьку роботу і зясували, що ялини ростуть у хвойному лісі. У цих дерев листочки у вигляді голочок, які називаються хвоя. На зиму голки у хвойних дерев не опадають.

Провели спостереження: звідки під ялиною взялися хвоїнки, якщо дерево ніколи не буває «голим».

Голки оновлюються поступово, через 3 – 5 років, саме їх і бачимо під деревом.

 

2 учень.

- Вік молодої ялинки можна визначити за допомогою маленьких гілочок, які ростуть на стовбурі кільцем, утворюючи «поверх».Щороку на дереві зявляється «поверх». Підрахували «поверхи» ялинки від верхівок до низу і до отриманої суми додали 2 – це час, необхідний для утворення самого паростка.

 

Vl.Опрацювання вірша О.Олеся «Ялинка»

 

- О.Олесь виріс серед чудової природи, співу пташок. Багато творів написав для свого сина Олега. Одним із них є вірш «Ялинка».

 

  Передбачення.

     - Як ви думаєте про кого і про що розповідається у вірші ?

Ледащо    плиг    нізащо зайчик ялинка не віддам

1. Робота над змістом вірша.

 

2. Читання вчителем.

- З ким зустрівся хлопчик у лісі?

Я – взувся, одягнувся, запрягся, поїхав, зрубав, став брати.

3.Аналіз вірша.

4.Вправа «Піктограма»

5.Читання за особами.

6. Вправа « Фішбоун»(риб’ячий скелет)

На верхніх кісточках – причина, а на нижніх – певні наслідки.

Завжди : у голові проблемне питання, а на хвості – висновок.

Screenshot_19

   Яке   правильне рішення повинен прийняти хлопчик: рубати ялинку чи  не рубати?

 

6.Група «Журналісти»

Учні провели опитування серед дітей початкових класів.

Анкета.

1.Чи була у вас ялинка  на Новий рік?

А) штучна ялинка;

Б) справжня.

2. Чи знаєш, куди потрапляє ялинка після свята?

Vll. Група «Творці»

Діти зачитують твори , які склали самостійно. Теми «Чому плачуть ялинки напередодні Нового року?» і «Який сон приснився ялинці перед Новим роком?»

Vlll.Фізкультхвилинка.

 

lХ. Виготовлення ялинок. Робота в групах (4 групи).

       

1.Повторення правил безпеки при роботі з ножицями.

Х.Рефлексія

- Чи справдилися ваші очікування?

- Що вам найбільше сподобалось?

- Що цікавого дізнались?

- Що запам’ятали?

 

 

 

doc
До підручника
Літературне читання 2 клас (М. Зоряна)
Додано
25 березня
Переглядів
103
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку