Тема Найдорожчий скарб – здоров’я.
Мета Створити умови для закріплення знань учнів з питань здорового способу життя; розширити поняття про те, що від здоров'я дітей залежить здоров'я нації, а значить благополуччя і добробут всієї України, її майбутнє. Поглибити знання про овочі та фрукти, їх користь для людини, формувати почуття краси рідної природи; розвивати мовленнєві здібності учнів; Дати дітям загальне поняття про інфекційні захворювання;про спосіб профілактики та боротьби з вірусом грипу .
Виховувати відповідальне ставлення до власного здоров'я.
Обладнання: плакати; ілюстрації овочі та фрукти, презентація «Овочі», костюми «вірус»,лікаря
Хід уроку
І Організація класу
Дзінь –дзелень
Розпочався шкільний день!
Навчимося ми багато
Щоб раділи мама й тато
1 Привітання .Гостей наших радо усіхзустрічаєм,
Для них привітаннявідкласу ми маєм.
Ми хочем, щобвивсіщасливібули,
Щобдіточкивашіздорові росли,
Щобсмуток і горе назавждипішли
Сідайте, діти всі рівненько,
Руки покладіть гарненько,
Голівувищепідніміть,
Своїплечірозведіть.
Доброго здоров'я, діти, доброго вам дня.
Хай вам ясно сонце світить у вікнощодня.
Хай смієтьсямирне небо і дивує світ.
А Земля нехай дарує вам барвистийцвіт.
ІІСтворенняпроблемноїситуації.
ВчительДіти, сьогодні ми з вами помандруємо Навколо нас стільки прекрасного,чудового, що складно зробити вибір для себе.
- Що для людини є найдорожчим?(Здоров'я - це найдорожчий, безцінний скарб, що має людина. Народна мудрість так і говорить: «Здоров'я - всьому голова». А здоров'я дітей - це «голова» здоров'я майбутніх поколінь.Міцнездоров’я- ценайдорожчий скарб.)
-Для чого потрібне здоров’я
Тож девізнам треба пригадати
Щоб урок розпочати:
Хтоздоровий, той сміється,
Все йому в життівдається,
- Відчогозалежитьздоров’я?
1Мозковвий штурм «КВІТКА ЗДОРОВ’Я «
Відспадковості;
від стану навколишньогосередовища;
від способу життялюдини;
відякостімедичногообслуговування;
від правильного повноцінногохарчування
Вчитель Будемо на уроціговорити :Як зберегти і зміцнити здоров’я
Урок продовжуєм ми без зупинки
дамо нашому мозку попрацювати хвилинку
(за допомогою математичних дій розгадаємо кросворд)
2Кросворд
|
б |
|
|
|
|
|
а |
|
|
|
|
|
к |
|
|
|
|
|
т |
|
х |
|
г |
|
е |
л |
в |
|
р |
|
р |
і |
о |
п |
е |
м |
і |
к |
р |
о |
б |
і |
я |
а |
о |
в |
і |
к |
|
р |
б |
я |
н |
р |
|
|
а |
з |
е |
о |
|
|
|
к |
ц |
с |
|
|
|
а |
ь |
к |
|
|
|
|
|
о |
|
|
|
|
|
п |
|
|
|
|
|
Вийшло слово Мікроб.-мікроорганізми,дрібні рослинні організми
- Що таке мікроб?(бактерії,грибки ,віруси)
- Які бувають мікроби? (Корисні і шкідливі)
- Де використовують корисні?
- Які це шкідливі? (Це інфекційні хороби-грип,ангінасвинка,вітряна віспа.)
3Інсценування
Вбігають два “віруси” – хлопчики.
А ось і ми – Віруси.
Вірусдужешкідливатварина.
Підступна, а головне – лоскотливаось такатварина.
В рот зайде, і спокійно там живе.
Зайдешалений і де захочеться
Шуляє по тілу хворого і лоскочеться
Я радий, щозовсім не Айболить
Відмене температура,
хворий лежить і горло болить.
--Ми, віруси, і нас ой як багато. Спокійнесенькоживемо ми в роті й в горлі хворого, а коли вінрозмовляє, ащекращечхаєчикашляє, ми нарештівилітаємо на волю, та заражуємоздоровихдітей.
Вчитель:Досить!Підступнімікроби, ми вас не боїмося і знаємо, як васпозбутися.
Що треба робити,щоб мікроби не потрапили в організм людини?
мити руки;
ми пити сирої води
робити щеплення
використати вітаміни
Розповідь учителя з елементамибесіди.
Вітаміни – корисні для людини.Слово “вітаміни” походить відлатинського слова “віта” – життя.
Назваця не випадкова. Якщовітамінів не вистачає, людинаважкохворіє. Вітамінипотрібні для нормального росту і розвиткудитячогоорганізму.
В організмвітамінипотрапляють з їжею. Отже, потрібно знати, в яких продуктах є необхіднівітаміни.
4Довідкове бюро.Сценка “Ми – корисні для людини
вашідрузівітаміни”.
Дійові особи: діти з буквами«А», «В», «С», «Д»
Діти (разом). Добрий день! Впізнали нас?
Ми — вітаміни,
Дужекорисні для людини.
Вітамін А. Я — вітамін А, сприяю росту, допомагаюзберегтинормальнийзір. Мене багато в моркві, маслі, сирі, яйцях, печінці, помідорах, зеленійцибулі, гарбузі, риб'ячомужирі.
Вітамін В. А я — вітамін В, дужепотрібний для розумової іфізичноїпраці, поліпшеннятравлення. Шукайте менев житньомухлібі, вівсяній та гречаній крупах, у горосі, квасолі, жовткуяєць, печінці, м'ясі.
Вітамін С. А я — вітамін С, запобігаюзастуді, поліпшуюкровообіг, сприяю росту, лікую цингу. Багата на мене капуста, картопля, помідори, цибуля, щавель, шипшина, хрін, часник, лимони, настійхвої, чорна смородина.
ВітамінД .Авітамін Д, зміцнююкістки,запобігаюрахітові.Живу в молоці,печінці, риб'ячомужирі,житньомухлібі.
Діти (разом). Хто дружить із нами буде,
Всінезгодипозабуде.
Виростеміцним, здоровим,
Переможевсіхвороби
- Отже, діти, треба вживати різноманітну їжу, щобзбагатити
свій організм вітамінами та корисними речовинами.
(Або Їжа за кількістю і якістю має відповідати вашому вікові, бути смачною і поживною, відновлювати витрачену розумову і фізичну енергію.)
Щобматиздоров'я, слід правильно їсти,
Вживатипоживне і тількикорисне.
Не їстинадміру, не шкодититілу
І пам'ятати про вітаміни.
|
|
|
|
||
|
|
А |
В |
|
|
|
С |
Д |
|
||
|
|
|
|
5ГРА «Знайди вітамін» (Учні з’єднують відповідно).Діти-вітаміни перевіряють
6Спосіб профілактики та боротьби з вірусом грипу
Вчитель:Якщо вже трапилась біда, до кого ми звернемося за допомогою?
НАШ ДОБРИЙ ЛІКАР НЕХВОРІЙКО
Чудовий лікар Нехворійко У містінашомуживе. Дасть вам пігулкучинастійку — Здоров'я буде, як нове! Наш добрийлікарНехворійко Прийшовсьогодні в третій клас. СпочаткулікарНехворійко Уважновсіх оглянув нас. Ні, не пігулки, не настійну, Не шприц бридкий, не краплі в ніс Наш добрийлікарНехворійко Своїпоради нам приніс. Вінповідомив: «Лютий ворог До містанашогопробравсь. Цегрип. Можливо, дуже скоро Вінзавітає і до нас. Як нам відгрипувберегтися? По-перше, тизапам'ятай: Побережись, не застудися!- На вус, як кажуть, намотай, Що у застудженомутілі Грипшвидшевізьметься за діло. В теплі ж незатишнойому. По-друге, руки мий. Чому? Руками ти за все хапався, Звичайно, вірусівнабрався. Тепердодомуїхприніс. Вони потраплять в рот і ніс! Це лихо треба зупинити! Хутчішіз милом руки мити! По-третє, їжтевсічасник, Щобвірусгрипузовсімзник: Цейвірусчасникубоїться, — Запам'ятайте, знадобиться!Нарешті, всімпотрібно знати, Щоздатнийвірусцейлітати. Хтосьхворий кашлянув чи чхнув, Чи просто біля вас зітхнув, — Хворобу вірусвжепоніс Прямісінько до вас у ніс!
|
Та ватно-марлевапов'язка Врятує вас! Носіть, будь ласка». Наш добрийлікарНехворійко Завждиповчаємалюків: «Щоб вам не знадобилисьліки, Любітьмоїхпомічників. Це — мед, калина і малина, А ще — цибуля і часник, Смородина, лимон, шипшина, Природа — справжнійчарівник! Запам'ятайте, щорослини — Природніліки, справжній дар! В них — мінерали, вітаміни — Здоров'я і життя нектар!» Наш добрийлікарНехворійко Нам розповів про чистоту, Дав мудрийлікарНехворійко Пораду добру і просту: «Потрібно з милом руки мити, Боце — з мікробамивійна. Як часто змушуєхворіти Рука, коли вона брудна! Дизентерія, глисти — звідки? Це все хвороби рук брудних! Ретельномийте руки, дітки, Це перше з правил головних». А ще сказав наш мудрийлікар, Щощирий і веселий сміх І гарнийнастрій наш — тежліки, Найкращі, від хвороб усіх!
|
Вчитель. Сідайте, лікарю Нехворійко, на почесне місце, і якщо у нас виникнуть питання, ми звернемось до вас.
7« Цікавинки з грядки» Знання про овочі та фрукти.
Отже ,ми продовжуємо дізнаватися ,як зберегти і зміцнювати здоров’я.
Які є природні ліки для здоров’я ? (овочі+фрукти)
Які ж рослини-справжній дар дізнаємось від групи дівчат
8Презентація «Загадки з нашої грядки»
==Оранжева сестриця І в суп, і в борщ згодиться ==Хтонайстарший на городі Лад даєусьому роду? Золотиста каша з ним До вподобивсіммалим. ==Зеленіколобочки Усілись на кущі, Підсонцемзарум'янились, Умили їхдощі. Тепергорятьліхтарики Червоним й золотим. ==Ой, даремнонарікають, Що до сліз я допікаю. Проженуусіхвороби, Якщо вам я до вподоби. |
==Мовм'ячзелений, зовні, Округлий, соковитий. Всередині — червоний, Медом я налитий. ==Зелененькі сини й дочки Заховалисьпід листочки. ==Біла голова, чубата, Вся поділена, зубата. ==Головна я на городі, Бошанована в народі. Мене часто споживають, Другим хлібомназивають. І в "мундирі", і без нього Я смачна — цевсімвідомо.
|
9Фізкультпауза
Слухати ми перестали,
І тепервсі дружно встали,
Будем ми відпочивати,
Нумовправупочинати.
Руки в боки ти візьми
Руки в боки ти візьми
І зроби підскоки.
Руки вгору,руки вниз
Руки вгору,руки вниз
І зроби підскоки.
До підлоги раз- пригнись
До підлоги два- пригнись.
Сюди-туди повернись!
Задоволено всміхнись
До роботи знов берись
10 «Науковці» Заглянемо до фруктового саду.
ВчительЯкі ж новинизаховані там ,щоб зберегти і зміцнитиздоров’я. підготувала группа науковців
а) Обліпиха є цінноюлікарськоюрослиною, аджецеготовийприроднийполівітамін. ВітаміниВ,С і А є не тільки в плодах, а й у листках. Сік і ягодидужекорисні при цинзі. Плоди з листками використовують для лікування ревматизму та хвороб шлунка.
б)Усімвідомо, щомалина допомагає у разі застуди, але гілки та листямалини не меншкорисні. Вони маютьгарнийжарознижувальний, потогінний, протизапальнийзасіб. Гілочкималини добре лікуютьсерцево-судинну систему.
в)Не викидайте і гілочокгруші. Чай з них допомагає при недугах .Йогокориснопититим, у кого хворінирки. До чаю з гілокгрушіможнадодаватигрушевеварення. Напійвживатипісляїжі для покращеннясистемитравлення.
г)Подрібненігілочкивишнідопоможуть у лікуванніцукровогодіабетуТакий чай та відповіднадієта з обмеженнямсолодощів, білогохліба та кондитерськихвиробів, картоплі, рису дадутьпозитивний результат.
д)Жменя ягідсмородиниздатназадовольнитидобову потребу людини у вітаміні С. Для порівняння, у лимоні в 17 разівменшецьоговітаміну. Вживають смородину для стабілізації стану судин. Ягодизнижуютькров’янийтиск і покращують стан серцево-судинноїсистеми
-З якихджерелщеможемодізнатисьпро інформацію як захиститисьвід хвороб: (в книжках,інтернет,
10 Реклама Ліків . А тому у нас зараз реклама ліків.
Хлопчики у хустинках – “бабусі”
Три бабусі вечерком
Якось раз зустрілись
Обнялись, поцілувались,
Тай розговорились,
1Я на пенсії давно Сто болячок маю Аспірин УПСА куплю, “Спрайтом” запиваю. Ще й приймаю “Мультитабс” “Бітнером” бальзамом каплі “Береша” я п’ю, не життя, а драма |
2 Я з курортів не вилажу Сочі та Одеси По лікарнях мене зять Возить в “Мерседесі”. Вже набридла та дієта І шприци і голки І таблетки та масажі, Бо немає толку. |
3Я струнку фігуру маю Ношу міні-юбку Вдень танцюю на базарі. Ввечері на кухні. Та ще ввечері із дідом Бігаю круг хати. Де ж болячкам взятись тим Хочу запитати?
|
11Робота з прислів′ями та приказками про здоров′я.
ВчительЗаглянемо до народної криниці, щоб мудрості нам напитись
Гра «Я –вам, ви-мені» З’єднати частини прислів’я
Хто день починає з зарядки, /у того здоров'яв порядку.
Наше здоров'я/в наших руках.
Чистота та рух - /запоруказдоров'я.
Праця - здоров'я, /а лінь - хвороба.
Ходи більше, /проживешдовше.
Люди часто хворіють, /боберегтися не вміють.
ІІІ Підсумок уроку
Гра «Додай слівце»(поради, як слідпіклуватися про себе.)
Друже, щобздоровим бути,
Треба навичкиздобути,
Про здоров'япіклуватись:
Перш за все - не лінуватись,
І здружитисяіз спортом,
Рідколасуватитортом,
Воду крижану не пити
І ніколине палити!
Щобзнешкодитимікроби,
Руки мийщоразучисто,
Не забудь щоденноїсти
Овочі і фруктирізні -
Всі вони тобікорисні.
Вранці й ввечері, мійлюбий,
Завжди-завждити чисть зуби
Вчитель Збіг урок наш, як коротка мить,
дуже швидко час біжить
Та думку хочу я вашу почути –
Що сподобалось розкажіть
Вчитель Діти, ви всі повинні пам′ятати, що овочі і фрукти дуже потрібні для нашого здоров′я, бо вони містять у собі багато корисних сполук – вітамінів. Отже, овочі і фруктинеобхідновживати на протязівсього року.
Шановні гості !
Спасибі вам,
що зайшли час прийшли до нас