Урок "Найдорожчий скарб – здоров’я."

Про матеріал
Створити умови для закріплення знань учнів з питань здорового способу життя; розширити поняття про те, що від здоров'я дітей залежить здоров'я нації, а значить благополуччя і добробут всієї України, її майбутнє. Поглибити знання про овочі та фрукти, їх користь для людини, формувати почуття краси рідної природи; розвивати мовленнєві здібності учнів; Дати дітям загальне поняття про інфекційні захворювання;про спосіб профілактики та боротьби з вірусом грипу . Виховувати відповідальне ставлення до власного здоров'я.
Перегляд файлу

Тема  Найдорожчий скарб – здоров’я.

Мета  Створити умови для закріплення знань учнів з питань здорового способу життя;  розширити поняття про те, що від здоров'я дітей залежить здоров'я нації, а значить благополуччя і добробут всієї України, її майбутнє. Поглибити знання про овочі та фрукти,  їх користь для людини, формувати почуття краси рідної природи; розвивати мовленнєві здібності учнів; Дати дітям загальне поняття про інфекційні захворювання;про спосіб профілактики та боротьби з вірусом грипу .

Виховувати відповідальне ставлення до власного здоров'я.

Обладнання: плакати; ілюстрації овочі та фрукти, презентація «Овочі»,        костюми «вірус»,лікаря

Хід уроку

І Організація   класу

Дзінь –дзелень

Розпочався шкільний день!

Навчимося ми багато

Щоб раділи мама й тато

1 Привітання .Гостей наших радо усіхзустрічаєм,

Для них привітаннявідкласу ми маєм.

Ми хочем, щобвивсіщасливібули,

Щобдіточкивашіздорові росли,

Щобсмуток і горе назавждипішли

 

Сідайте, діти всі  рівненько,

Руки покладіть гарненько,

Голівувищепідніміть,

Своїплечірозведіть.

 

Доброго здоров'я, діти, доброго вам дня.

Хай вам ясно сонце світить у вікнощодня.

Хай смієтьсямирне небо і дивує світ.

А Земля нехай дарує вам барвистийцвіт.

ІІСтворенняпроблемноїситуації.

ВчительДіти, сьогодні ми з вами помандруємо Навколо нас стільки  прекрасного,чудового, що складно зробити вибір для себе.

-   Що для людини є найдорожчим?(Здоров'я - це найдорожчий, безцінний скарб, що має людина. Народна мудрість так і говорить: «Здоров'я - всьому голова». А здоров'я дітей - це «голова» здоров'я майбутніх поколінь.Міцнездоров’я- ценайдорожчий скарб.)

-Для чого потрібне здоров’я

Тож девізнам треба пригадати

Щоб урок розпочати:

P2160029.JPGХтоздоровий, той сміється,

Все йому в життівдається,

-    Відчогозалежитьздоров’я?

1Мозковвий штурм «КВІТКА  ЗДОРОВЯ «

Відспадковості;

від стану навколишньогосередовища;

від способу життялюдини;

відякостімедичногообслуговування;

від правильного повноцінногохарчування

Вчитель  Будемо на уроціговорити :Як зберегти і зміцнити здоров’я

Урок продовжуєм ми без  зупинки

дамо нашому мозку попрацювати  хвилинку

(за допомогою математичних дій розгадаємо кросворд)

2Кросворд

 

б

 

 

 

 

 

а

 

 

 

 

 

к

 

 

 

 

 

т

 

х

 

г

 

е

л

в

 

р

 

р

і

о

п

е

м

і

к

р

о

б

і

я

а

о

в

і

к

 

р

б

я

н

р

 

 

а

з

е

о

 

 

 

к

ц

с

 

 

 

а

ь

к

 

 

 

 

 

о

 

 

 

 

 

п

 

 

 

 

 

Вийшло слово Мікроб.-мікроорганізми,дрібні  рослинні організми

- Що таке мікроб?(бактерії,грибки ,віруси)

- Які бувають мікроби?     (Корисні і шкідливі)

- Де використовують корисні?

- Які це шкідливі? (Це інфекційні хороби-грип,ангінасвинка,вітряна віспа.)

3Інсценування

Вбігають два “віруси” – хлопчики.

А ось і ми – Віруси.

Вірусдужешкідливатварина.

Підступна, а головне – лоскотливаось такатварина.

В рот зайде, і спокійно там живе.

Зайдешалений і де захочеться

Шуляє по тілу хворого і лоскочеться

Я радий, щозовсім не Айболить

Відмене  температура,

 хворий лежить і горло болить.

--Ми, віруси, і нас ой як багато. Спокійнесенькоживемо ми в роті й в горлі хворого, а коли вінрозмовляє, ащекращечхаєчикашляє, ми нарештівилітаємо на волю, та заражуємоздоровихдітей.

Вчитель:Досить!Підступнімікроби, ми вас не боїмося і знаємо, як васпозбутися.

Що треба робити,щоб мікроби не потрапили в організм людини?

мити руки;

ми пити сирої води

робити щеплення

використати вітаміни

Розповідь учителя з елементамибесіди.

Вітаміни – корисні для людини.Слово “вітаміни” походить відлатинського слова “віта” – життя.

Назваця не випадкова. Якщовітамінів не вистачає, людинаважкохворіє. Вітамінипотрібні для нормального росту і розвиткудитячогоорганізму.

В організмвітамінипотрапляють з їжею. Отже, потрібно знати, в яких продуктах є необхіднівітаміни.

4Довідкове бюро.Сценка “Ми – корисні для людини

вашідрузівітаміни”.

Дійові особи: діти з буквами«А», «В», «С», «Д»

Діти (разом). Добрий день! Впізнали нас?

Ми — вітаміни,

Дужекорисні для людини.

Вітамін А. Я — вітамін А, сприяю росту, допомагаюзберегтинормальнийзір. Мене багато в моркві, маслі, сирі, яйцях,  печінці,  помідорах,  зеленійцибулі,  гарбузі, риб'ячомужирі.

Вітамін В. А я — вітамін В, дужепотрібний для розумової іфізичноїпраці, поліпшеннятравлення. Шукайте  менев житньомухлібі, вівсяній та гречаній крупах, у горосі, квасолі, жовткуяєць, печінці, м'ясі.

Вітамін С. А я — вітамін С, запобігаюзастуді, поліпшуюкровообіг, сприяю росту, лікую цингу. Багата на мене капуста, картопля, помідори, цибуля, щавель, шипшина, хрін, часник, лимони, настійхвої, чорна смородина.

ВітамінД .Авітамін Д, зміцнююкістки,запобігаюрахітові.Живу в молоці,печінці, риб'ячомужирі,житньомухлібі.

Діти (разом). Хто дружить із нами буде,

Всінезгодипозабуде.

Виростеміцним, здоровим,

Переможевсіхвороби

- Отже, діти, треба вживати різноманітну їжу, щобзбагатити

свій організм вітамінами та корисними речовинами.

(Або Їжа за кількістю і якістю має відповідати вашому вікові, бути смачною і поживною, відновлювати витрачену розумову і фізичну енергію.)

Щобматиздоров'я, слід правильно їсти,

Вживатипоживне і тількикорисне.

Не їстинадміру, не шкодититілу

І пам'ятати про вітаміни.

 

    А

В

 

 

     С

Д

 

D:\1 КАРТИНКИ__ОЛЯ\000 без назв\cereals-1.png

5ГРА   «Знайди вітамін» (Учні з’єднують відповідно).Діти-вітаміни перевіряють

 

 

 

 

 

 

 

6Спосіб профілактики та боротьби з вірусом грипу

Вчитель:Якщо вже трапилась  біда, до кого ми звернемося  за допомогою?

RC Symbola.png

НАШ ДОБРИЙ ЛІКАР НЕХВОРІЙКО

Чудовий лікар Нехворійко

У містінашомуживе.

Дасть вам пігулкучинастійку —

Здоров'я буде, як нове!

Наш добрийлікарНехворійко

Прийшовсьогодні в третій  клас.

СпочаткулікарНехворійко

Уважновсіх оглянув нас.

Ні, не пігулки, не настійну,

Не шприц бридкий, не краплі в ніс

Наш добрийлікарНехворійко

Своїпоради нам приніс.

Вінповідомив: «Лютий ворог

 До містанашогопробравсь. Цегрип.

Можливо, дуже скоро

Вінзавітає і до нас.

 Як нам відгрипувберегтися?

По-перше, тизапам'ятай:

Побережись, не застудися!-

На вус, як кажуть, намотай,

Що у застудженомутілі

Грипшвидшевізьметься за діло.

 В теплі ж незатишнойому.

По-друге, руки мий.   Чому?

 Руками ти за все хапався,

Звичайно, вірусівнабрався.

Тепердодомуїхприніс.

 Вони потраплять в рот і ніс!

Це лихо треба зупинити!

Хутчішіз милом руки мити!

По-третє, їжтевсічасник,

Щобвірусгрипузовсімзник:

Цейвірусчасникубоїться, —

Запам'ятайте, знадобиться!Нарешті, всімпотрібно знати,

Щоздатнийвірусцейлітати.

Хтосьхворий кашлянув чи чхнув,

Чи просто біля вас зітхнув, —

Хворобу вірусвжепоніс

Прямісінько до вас у ніс!

 

Та ватно-марлевапов'язка

Врятує вас! Носіть, будь ласка».

Наш добрийлікарНехворійко

Завждиповчаємалюків:

«Щоб вам не знадобилисьліки,

Любітьмоїхпомічників.

Це — мед, калина і малина,

А ще — цибуля і часник,

 Смородина, лимон, шипшина,

Природа — справжнійчарівник!

Запам'ятайте, щорослини —

Природніліки, справжній дар!

 В них — мінерали, вітаміни —

Здоров'я і життя нектар!»

Наш добрийлікарНехворійко

Нам розповів про чистоту,

Дав мудрийлікарНехворійко

Пораду добру і просту:

«Потрібно з милом руки мити,

Боце — з мікробамивійна.

Як часто змушуєхворіти

Рука, коли вона брудна!

Дизентерія, глисти — звідки?

Це все хвороби рук брудних!

Ретельномийте руки, дітки,

Це перше з правил головних».

А ще сказав наш мудрийлікар,

Щощирий і веселий сміх

І гарнийнастрій наш — тежліки,

Найкращі, від хвороб усіх!

ab7f5.png 

Вчитель. Сідайте, лікарю Нехворійко, на почесне місце, і якщо у нас виникнуть питання, ми звернемось до вас.

7« Цікавинки з грядки» Знання про овочі та фрукти.

Отже ,ми продовжуємо  дізнаватися ,як зберегти і зміцнювати здоров’я.

Які є  природні ліки для здоров’я ? (овочі+фрукти)

Які ж рослини-справжній дар  дізнаємось від групи дівчат

8Презентація «Загадки  з нашої грядки»

==Оранжева сестриця

 І в суп, і в борщ згодиться

==Хтонайстарший на городі

Лад даєусьому роду?

Золотиста каша з ним

До вподобивсіммалим.

==Зеленіколобочки

Усілись на кущі,

Підсонцемзарум'янились,

Умили їхдощі.

Тепергорятьліхтарики

Червоним й золотим.

     ==Ой, даремнонарікають,

Що до сліз я допікаю.

Проженуусіхвороби,

Якщо вам я до вподоби.

==Мовм'ячзелений, зовні,

Округлий, соковитий.

Всередині — червоний,

 Медом я налитий.

              ==Зелененькі сини й дочки

Заховалисьпід листочки.

==Біла голова, чубата,

Вся поділена, зубата.

             ==Головна я на городі,

Бошанована в народі.

Мене часто споживають,

Другим хлібомназивають.

І в "мундирі", і без нього

Я смачна —

цевсімвідомо.

 

 

9Фізкультпауза

Слухати ми перестали,

І тепервсі дружно встали,

Будем ми відпочивати,

Нумовправупочинати.

Руки в боки ти візьми

Руки в боки ти візьми

І зроби підскоки.

Руки вгору,руки вниз

Руки вгору,руки вниз

І зроби підскоки.

До підлоги раз- пригнись

До підлоги два- пригнись.

     Сюди-туди  повернись!

     Задоволено всміхнись

     До роботи знов берись

 

10 «Науковці»   Заглянемо до фруктового саду.

ВчительЯкі ж новинизаховані там ,щоб зберегти і зміцнитиздоров’я. підготувала группа науковців

  а) Обліпиха є цінноюлікарськоюрослиною, аджецеготовийприроднийполівітамін.   ВітаміниВ,С і А є не тільки в плодах, а й у листках. Сік і ягодидужекорисні   при цинзі. Плоди з листками використовують для лікування ревматизму та хвороб шлунка.

 б)Усімвідомо, щомалина допомагає у разі застуди, але гілки та листямалини не меншкорисні. Вони маютьгарнийжарознижувальний, потогінний, протизапальнийзасіб. Гілочкималини добре лікуютьсерцево-судинну систему.

в)Не викидайте і гілочокгруші. Чай з них допомагає при недугах .Йогокориснопититим, у кого хворінирки. До чаю з гілокгрушіможнадодаватигрушевеварення. Напійвживатипісляїжі для покращеннясистемитравлення.

г)Подрібненігілочкивишнідопоможуть у лікуванніцукровогодіабетуТакий чай та відповіднадієта з обмеженнямсолодощів, білогохліба та кондитерськихвиробів, картоплі, рису дадутьпозитивний результат.

д)Жменя ягідсмородиниздатназадовольнитидобову потребу людини у вітаміні С. Для порівняння, у лимоні в 17 разівменшецьоговітаміну. Вживають смородину для стабілізації стану судин. Ягодизнижуютькров’янийтиск і покращують стан серцево-судинноїсистеми

-З якихджерелщеможемодізнатисьпро інформацію як захиститисьвід хвороб: (в книжках,інтернет,

10   Реклама Ліків .      А тому у нас зараз реклама ліків.

Хлопчики у хустинках – “бабусі

Три бабусі вечерком

Якось раз зустрілись                

Обнялись, поцілувались,

Тай розговорились,

1Я на пенсії давно

Сто болячок маю

Аспірин УПСА куплю,

“Спрайтом” запиваю.

Ще й приймаю “Мультитабс”

“Бітнером” бальзамом

каплі “Береша” я п’ю,

не життя, а драма

2 Я з курортів не вилажу

     Сочі та Одеси

По лікарнях мене зять

Возить в “Мерседесі”.

Вже набридла та дієта

І шприци і голки

І таблетки та масажі,

Бо немає толку.

3Я струнку фігуру маю

Ношу міні-юбку

Вдень танцюю на базарі.

Ввечері на кухні.

Та ще ввечері із дідом

Бігаю круг хати.

Де ж болячкам взятись тим

Хочу запитати?

 

11Робота з прислів′ями та приказками про здоров′я.   

ВчительЗаглянемо до народної криниці, щоб мудрості  нам напитись

 

Гра «Я –вам,  ви-мені» З’єднати  частини прислів’я

 

Хто день починає з зарядки, /у того здоров'яв порядку.

Наше здоров'я/в наших руках.

Чистота та рух -        /запоруказдоров'я.

Праця - здоров'я,   лінь - хвороба.

Ходи  більше,    /проживешдовше.

Люди часто хворіють,      /боберегтися не вміють.

 

ІІІ  Підсумок  уроку

Гра «Додай слівце»(поради, як слідпіклуватися про себе.)

 

Друже, щобздоровим бути,

Треба навичкиздобути,

Про здоров'япіклуватись:

Перш за все - не лінуватись,

І здружитисяіз спортом,

Рідколасуватитортом,

Воду крижану не пити

І ніколине палити!

Щобзнешкодитимікроби,

Руки мийщоразучисто,

Не забудь щоденноїсти

Овочі і фруктирізні -

Всі вони тобікорисні.

Вранці й ввечері, мійлюбий,

Завжди-завждити чисть зуби

 

Вчитель Збіг урок наш, як коротка мить,

дуже швидко час біжить

Та думку  хочу я вашу почути –

 Що  сподобалось  розкажіть

 

Вчитель  Діти, ви всі повинні пам′ятати, що овочі і фрукти дуже потрібні для нашого здоров′я, бо вони містять у собі багато корисних сполук – вітамінів. Отже, овочі і фруктинеобхідновживати на протязівсього року.

 

Шановні гості !

Спасибі вам,

що зайшли час прийшли до нас

 

 

 

 

 

docx
Додано
14 травня 2019
Переглядів
1493
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку