1
1 клас
Тема. Називаємо компоненти та результат дії додавання
Мета: ознайомити учнів з назвами компонентів дії додавання; повторити вивчений матеріал з попередніх уроків; повторити матеріал про основні і похідні кольори з образотворчого мистецтва, матеріал про живу і неживу природу з «Я досліджую світ»; розширювати словниковий запас; розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу школярів; забезпечити аналіз навчальної діяльності через застосування рефлексій «Твій настрій»; стимулювати учнів до самовизначення в межах їх навчальної діяльності; забезпечити фізичний розвиток через використання фізкультхвилинок; виховувати інтерес до уроків математики.
Хід уроку
І.Організаційний момент.
1. Емоційне налаштування
Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і слухняними.
2. Девіз нашого уроку:
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно і плідно працювати.
Математика – наука
Точна і серйозна.
І прожить без неї нам
Навіть дня не можна.
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
- Який місяць зараз триває? (Листопад). Це третій місяць осені. Отримав цю назву тому, що всі листочки падають з дерев і лягають теплим килимом на холодну землю. Осінь прощається з нами до наступного року і придумала цікаві завдання, щоб ми її пам’ятали. Передала їх на своїх останніх листочках. Отже, не будемо гаяти часу і дізнаємося про перше завдання.
1. Математична розминка.
1. Порахувати від 1 до 10; від 10 до 1 – кількісною лічбою.
2. «Мозковий штурм». Робота з віялами цифр. (Слайд 1)
- Назвіть геометричні фігури основних кольорів. (Трикутник, круг, прямокутник,)
- Скільки їх?
- Покажіть відповідну цифру(3).
- Назвіть геометричні фігури похідних кольорів. (Квадрат, шестикутник, овал.)
- Скільки їх?(3)
- Яка фігура не розфарбована?(П’ятикутник)
- Покажіть відповідну цифру(1)
- Скільки всього геометричних фігур?(7)
- Якого кольору перша фігура? (Червоного)
- П’ята?(Синього)
- Яка фігура стоїть перед кругом? (Квадрат)
- Після прямокутника?(Шестикутник)
- Назвіть сусідів квадрата. (Трикутник і круг)
3. Гра «Мовчанка» (відповіді показують на карточках, піднімаючи певне число).
― Я задумала число, воно складається із 1 і 4.
Покажіть на пальчиках це число! (5)
― Яке число стоїть між числами 3 і 5? (4)
― Скільки кутів у чотирикутника? Вершин – у трикутника? Сторін – у шестикутника?
- Я бачу, що ви вмієте рахувати, тому знімаю перший листочок.
4.Хвилинка чистописання.
Навкоси його кладу.
Ручку я ось так тримаю.
Сяду рівно, не зігнусь.
Буду я писати гарно,
До роботи я берусь!
- Пишемо в рядочок всі цифри які вивчили: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10.
- Візьміть олівець і обведіть цифру, яку ви найкраще написали.
- Молодці! Сміливо можна знімати другий листочок.
4.Веселі задачі .Фронтальна робота
Наступний листочок для покращення свого настрою хоче послухати як ви розв’язуєте веселі задачі.
(Слайд 2)
Півень залетів на тин,
А за ним іще один.
Скільки півників усіх?
Полічіть-но швидше їх.(2)
(Слайд 3)
Три веселі киці
Грались на травиці.
Песик теж до них прибіг –
Скільки котиків усіх?(3)
(Слайд 4)
Три горобці і три синиці
Швидко мчать до годівниці.
Скільки птахів, підкажіть,
Поспішають на обід ?.(6)
- Про кого розповідалося в цих задачах? (Про тварин)
- А до якої природи вони належать? (До живої)
- Чому? (Бо вони народжуються,ростуть, дихають, живляться, розмножуються та помирають).
Добре впоралися і з цим завданням, отже знімаю третій листочок.
ІV. Повідомлення теми і мети уроку.
- ― Сьогодні на уроці математики ми ознайомимось з назвами компонентів дії додавання і покажемо Осені і листочкам як ми можемо швидко засвоювати новий матеріал.
V. Вивчення нового матеріалу.
- 1. Ознайомлення із назвами компонентів дії додавання.
(Слайд 5)
- Числа у прикладі на додавання мають свою назву. Перше число – доданок, друге число – теж доданок, а число, яке отримали, виконуючи дію додавання,називають сумою.
- Зробимо висновок. То, як називаються числа при додаванні – перший доданок, другий доданок, сума.
- Дуже добре! Можна мені знімати наступний четвертий листочок.
VІ. Закріплення вивченого матеріалу.
А зараз на прохання наступного листочка ми попрацюємо з нашими цеглинками лего . за допомогою цеглинок лего ми складемо і розв’яжемо приклади на додавання.
- Покладіть на парту 3 цеглинки, а потім ще 2 цеглинки. Скільки всього стало цеглинок? (5)
- Чому? (тому що 3+2=5)
- Давайте запишемо у зошит цей приклад.
- А тепер прочитаємо. 3+2=5
- А ще як можемо прочитати? Перший доданок 3, другий доданок 2, сума 3, або сума чисел 3 і 2 дорівнює 5.
- Покладіть на парту 5 цеглинок, а потім ще 1 цеглинку. Скільки всього стало цеглинок? (6)
- Покладіть на парту 3 цеглинки, а потім ще 3 цеглинки. Скільки всього стало цеглинок? (6)
-Листочок задоволений вами і я його знімаю. Знімаємо п’ятий листочок.
Фізхвилинка.
- Багато завдань ми встигли зробити,
Тому прийшов час нам відпочити.
6+2=8 9-3=6 3+2=5 6-3=9
1+3=4 2+1=4 4+3=7 2+6=8
Листочку подобаються ваші міркування . Тому знімаємо шостий листочок.
(На партах комплекти кошиків і цифр)
У кошики треба розкласти цифри рівностей, окремо І доданок, ІІ доданок, суму. (Діти розкладають картки з цифрами у відповідні кошики.)
3+3=6 4+1=5 8+2=10
І доданок ІІ доданок Сума
- Молодці, ви впоралися з завданням. Знімаємо сьомий листочок.
Для цього ви повинні викладати на своїх партах цеглинки лего уважно слухаючи завдання. ( Учитель називає завдання, а діти викладають цеглинки лего.)
- Візьміть цеглинку такого кольору який колір у сонечка.
- Зверху поставте цеглинку кольору неба.
- А тепер цеглинку кольору апельсина.
- Зверху поставте цеглинку кольору травички.
- Потім цеглинку кольору помідора.
- І остання цеглинка кольору моря.
- А зараз порахуйте скільки цеглинок ви зібрали разом. (6)
- От і з проханням восьмого листочка ви впоралися. Тож можна його знімати.
Осінь попрощалася зі своїми листочками-помічниками. Ми з вами дуже плідно працюємо, виконуючи завдання листочків.
- Тож давайте розповімо їй, що ми сьогодні вивчили нового?
VІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.
― Що нового ви взнали на уроці?
― Як називаються числа, які додають? (Доданками).
― Як називається результат дії додавання? (Сумою).
― Яке завдання вам найбільше сподобалось?