Урок "Називаємо компоненти та результат дії додавання

Про матеріал
Матеріал уроку ознайомлює учнів з назвами компонентів дії додавання; сприяє повторенню вивченого з попередніх уроків; повторює матеріал про основні і похідні кольори з образотворчого мистецтва, матеріал про живу і неживу природу з «Я досліджую світ»; розширює словниковий запас; розвиває логічне мислення, пам'ять, увагу школярів; забезпечує аналіз навчальної діяльності через застосування рефлексій «Твій настрій»; стимулює учнів до самовизначення в межах їх навчальної діяльності; забезпечує фізичний розвиток через використання фізкультхвилинок; виховує інтерес до уроків математики.
Перегляд файлу

1

 

1 клас

Тема. Називаємо компоненти та результат дії додавання

Мета: ознайомити учнів з назвами компонентів дії додавання; повторити вивчений матеріал з попередніх уроків; повторити матеріал про основні і похідні кольори з образотворчого мистецтва, матеріал про живу і неживу природу з «Я досліджую світ»; розширювати словниковий запас; розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу школярів; забезпечити аналіз навчальної діяльності через застосування рефлексій «Твій настрій»; стимулювати учнів до самовизначення в межах їх навчальної діяльності; забезпечити фізичний розвиток через використання фізкультхвилинок; виховувати  інтерес до уроків математики.

Хід уроку

І.Організаційний момент.

1. Емоційне налаштування

Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і слухняними.

2. Девіз нашого уроку:

 

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

 

Математика – наука

Точна і серйозна.

І прожить без неї нам

Навіть дня не можна.

 

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

- Який місяць зараз триває? (Листопад). Це третій місяць осені. Отримав цю назву тому, що всі листочки падають з дерев і лягають теплим килимом на холодну землю. Осінь прощається з нами до наступного року і придумала цікаві завдання, щоб ми її пам’ятали. Передала їх на своїх останніх листочках. Отже, не будемо гаяти часу і дізнаємося про перше завдання.

1. Математична розминка.

1. Порахувати від 1 до 10; від 10 до 1 – кількісною лічбою.

2. «Мозковий штурм». Робота з віялами цифр. (Слайд 1)

                         

-         Назвіть геометричні фігури основних кольорів. (Трикутник, круг, прямокутник,)

-         Скільки їх?

-         Покажіть відповідну цифру(3).

-         Назвіть геометричні фігури похідних кольорів. (Квадрат, шестикутник, овал.)

-         Скільки їх?(3)

-         Яка фігура не розфарбована?(П’ятикутник)

-         Покажіть відповідну цифру(1)

-         Скільки всього геометричних фігур?(7)

-         Якого кольору перша фігура? (Червоного)

-         П’ята?(Синього)

-         Яка фігура стоїть перед кругом? (Квадрат)

-         Після прямокутника?(Шестикутник)

-         Назвіть сусідів квадрата. (Трикутник і круг)

 

3. Гра «Мовчанка» (відповіді показують на карточках, піднімаючи певне число).

― Я задумала число, воно складається із 1 і 4.

Покажіть на пальчиках це число! (5)

― Яке число стоїть між числами 3 і 5? (4)

― Скільки кутів у чотирикутника? Вершин – у трикутника? Сторін – у шестикутника?

-         Я бачу, що ви вмієте рахувати, тому знімаю перший листочок.

 

4.Хвилинка чистописання.

         Наступний листочок пропонує вам продемонструвати як ви гарно навчилися писати цифри.

 

         Але перед тим як почнемо писати зробимо фізхвилинку для пальчиків (перекласти 5 олівців обома руками одночасно по черзі кожним пальчиком – мізинцями, безіменними, середніми, вказівними, великими) під музичний супровід

Ну а зараз робота в зошиті.

 

Зошит свій я відкриваю.

Навкоси його кладу.

Ручку я ось так тримаю.

Сяду рівно, не зігнусь.

Буду я писати гарно,

До роботи я берусь!

 

-         Пишемо в рядочок всі цифри які вивчили: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10.

- Візьміть олівець і обведіть цифру, яку ви найкраще написали.

-         Молодці! Сміливо можна знімати другий листочок.

 

 

 

4.Веселі задачі .Фронтальна робота

Наступний листочок для покращення свого настрою хоче послухати як ви розв’язуєте веселі задачі.

(Слайд 2)

 Півень залетів на тин,

А за ним іще один.

Скільки півників усіх?

Полічіть-но швидше їх.(2)

(Слайд 3)

Три веселі киці

Грались на травиці.

Песик теж до них прибіг –

Скільки котиків усіх?(3)

(Слайд 4) 

Три горобці і три синиці

Швидко мчать до годівниці.

Скільки птахів, підкажіть,

Поспішають на обід ?.(6)

 

-         Про кого розповідалося в цих  задачах? (Про тварин)

-         А до якої природи вони належать? (До живої)

-         Чому? (Бо вони народжуються,ростуть, дихають, живляться, розмножуються та помирають).

Добре впоралися і з цим завданням, отже знімаю третій листочок.

 

ІV. Повідомлення теми і мети уроку.

-         ― Сьогодні на уроці математики ми ознайомимось з назвами компонентів дії додавання і покажемо Осені і листочкам як ми можемо швидко засвоювати новий матеріал.

     V. Вивчення нового матеріалу.

-         1. Ознайомлення із назвами компонентів дії додавання.

(Слайд 5)

-         Числа у прикладі на додавання мають свою назву. Перше число – доданок, друге число – теж доданок, а число, яке отримали, виконуючи дію додавання,називають   сумою.

-         Зробимо висновок. То, як називаються числа при додаванні – перший доданок, другий доданок, сума.

-         Дуже добре! Можна мені знімати наступний четвертий листочок.

VІ. Закріплення вивченого матеріалу.

  1.   Робота в зошитах. Запис і розв’язування прикладів.

А зараз на прохання наступного листочка ми попрацюємо з нашими цеглинками лего . за допомогою цеглинок лего ми складемо і розв’яжемо приклади на додавання.

-         Покладіть на парту  3 цеглинки, а потім ще 2 цеглинки. Скільки всього стало цеглинок? (5)

-         Чому? (тому що 3+2=5)

-         Давайте запишемо у зошит цей приклад.

-         А тепер прочитаємо. 3+2=5

-         А ще як можемо прочитати? Перший доданок 3, другий доданок 2, сума 3, або сума чисел 3 і 2 дорівнює 5.

-         Покладіть на парту  5 цеглинок, а потім ще 1 цеглинку. Скільки всього стало цеглинок? (6)

-         Покладіть на парту  3 цеглинки, а потім ще 3 цеглинки. Скільки всього стало цеглинок? (6)

-Листочок задоволений вами і я його знімаю. Знімаємо п’ятий листочок.

 

 

Фізхвилинка.

-           Багато завдань ми встигли зробити,

      Тому прийшов час нам відпочити.

  1. Гра «Уважність». Фронтальна робота. У поданих рівностях треба вилучити хибні рівності. У істинних - назвати перший доданок, другий доданок і суму.(Слайд 6)

6+2=8 9-3=6  3+2=5 6-3=9

1+3=4 2+1=4 4+3=7 2+6=8

Листочку подобаються ваші міркування . Тому знімаємо шостий листочок.

  1. Гра «Збери врожай». Робота в парах.

 (На партах комплекти кошиків і цифр)

У кошики треба розкласти цифри рівностей, окремо І доданок, ІІ доданок, суму. (Діти розкладають картки з цифрами у відповідні кошики.)

3+3=6  4+1=5 8+2=10

 

 

3 900+ ілюстрацій, файлів векторної графіки та картинок ...3 900+ ілюстрацій, файлів векторної графіки та картинок ...3 900+ ілюстрацій, файлів векторної графіки та картинок ...

І доданок  ІІ доданок  Сума

-         Молодці, ви впоралися з завданням. Знімаємо сьомий листочок.

  1. Наступний листочок хоче з нами погратися. Гра  «Не помились»

 Для цього ви повинні викладати на своїх партах цеглинки лего уважно слухаючи завдання. ( Учитель називає завдання, а діти викладають цеглинки лего.)

-         Візьміть цеглинку такого кольору який колір у сонечка.

-         Зверху поставте цеглинку кольору неба.

-         А тепер цеглинку кольору апельсина.

-         Зверху поставте цеглинку кольору травички.

-         Потім   цеглинку кольору помідора.

-         І остання цеглинка кольору моря.

-         А зараз порахуйте скільки цеглинок ви зібрали разом. (6)

 

-         От і з проханням восьмого листочка ви впоралися. Тож можна його знімати.

Осінь  попрощалася зі своїми листочками-помічниками. Ми з вами дуже плідно працюємо, виконуючи завдання листочків.

-         Тож давайте розповімо їй, що ми сьогодні вивчили нового?

 

VІІ. Підсумок уроку.  Рефлексія.

  1.   Заключна бесіда.

                 ― Що нового ви взнали на уроці?

― Як називаються числа, які додають? (Доданками).

― Як називається результат дії додавання? (Сумою).

― Яке завдання вам найбільше сподобалось?

  1. Покажіть свій настрій  в кінці  уроку. (Смайлики)

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
25 листопада 2023
Переглядів
480
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку