Тема: Урок-казка. Додавання і віднімання в межах 10.
Мета: Закріплювати вміння додавати і віднімати в межах 10, вчити складати і розв'язувати задачі на знаходження суми і зменшення числа на кілька одиниць, розвивати вміння логічно міркувати.
Очікувані результати: уміє віднімати і додавати у межах 10, складає і розв’язує задачі на знаходження суми і зменшення числа на кілька одиниць, уміє порівнювати задачі.
Обладнання: набірне полотно з геометричними фігурами для складання рівностей; таблиці з малюнками та коротким записом задач; індивідуальні картки з прикладами, малюнки рибки, жабки, горобчика.
Хід уроку
І. ВСТУПНА ЧАСТИНА
А) Усний рахунок ( приклади на додавання і віднімання в межах 10, вправи з м’ячиком, відповідь говорить той, хто ловить м’ячик)
Б) Розповідь про натуральне число
(Наприклад, число 5 у числовому ряду стоїть після 4, перед 6, між числами 4 і 6, 5 більше від 0, 1, 2, 3, 4, менше від усіх чисел, які знаходяться після нього) і т. п.
ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА ЗАВДАНЬ УРОКУ
ІІІ. СПРИЙМАННЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
(Вчитель розповідає уривок казки М. Трублаїні «Про дівчинку Наталочку і сріблясту рибку»)
« У глибокому гірському озері жила маленька срібляста рибка. По тому самому озері плавав великий білий лебідь з довгою шиєю і могутнім дзьобом.
Одного разу зустрів лебідь рибку і хотів її з’їсти. Стала срібляста рибка проситися:
- Дістань мені черевички, бо лапки у воді мерзнуть, - сказав лебідь.
Дістанеш, тоді я відпущу.
Швидко попливла рибка шукати черевички. Спустилась вона аж на самісіньке дно озера»
- Діти, допоможіть рибці. Подивіться, які цікаві камінчики там є, і складіть приклади ( картки з камінцями, які є різні за формою і кольором).
Наприклад, виходять рівності:
7 + 1 = 8
8 – 1 = 7
8 – 7 = 1 і т. п.
- За якими ознаками ви складали рівності? (Діти відповідають за кольором і формою камінців)
Не знайшла рибка черевичків серед камінців і гірко заплакала.
Щоб дізнатись до кого далі про допомогу звернеться рибка розшифруйте слово:
А |
3 + 7 |
К |
8 – 7 |
Ж |
10 – 7 |
Б |
9 – 2 |
3 |
10 |
2 |
1 |
10 |
|
|
|
|
|
Код: 3, 10, 2, 1,10 (жабка)
У дітей картки з прикладами і зашифрованим словом.
Гуси-лебеді летіли ( Діти імітують політ лебедів)
На лужку тихенько сіли (присідають)
Покружляли-посиділи
І додому полетіли (сідають за парти)
Жабка вистрибнула на берег і звернулась з проханням до горобчика і розповіла йому про біду сріблястої рибки. Але він зможе допомогти лише тоді, коли ви розв’яжете задачі (таблиці зі схематичним записом задач).
|
|
7 жучків |
? |
|
Горобчик |
|
3 жучки |
||
– Про що запитується в задачі?
– Якою дією будемо дізнаватися, скільки разом ?
(Розв’язок задачі записуємо на дошці)
|
|
10 жучків |
? |
|
Горобчик |
|
? на 7 жучків менше, ніж |
||
– Про кого говориться в другій задачі?
– Скільки жучків приніс тато (горобчик)?
– Чим подібні ці задачі?
– Чим відрізняються?
– Більше чи менше число потрібно знайти?
(Розв’язок записуємо на дошці)
- Діти, поясніть горобчику, чому задачі з однаковими числами ми розв’язуємо різними діями.
(Задачі можна розподілити між дітьми у групах)
Горобчик-молодчик все зрозумів і пообіцяв дістати черевички. Він полетів до дівчинки Наталочки і ми полетимо з ним. А Наталочка якраз виконувала завдання і ми допоможемо їй.
Перевірте, чи правильно дівчинка виконала приклади, в яких сума = 8
Приклади: 1 + 7 = 8; 10 – 2 = 8; 3 + 5 = 8; 10 – 7 = 8
Ви допомогли дівчинці знайти приклад з помилкою.
Коли ж дівчинка довідалась, що лебідь хоче з’їсти рибку дала горобчику свої черевички і наказала горобчику летіти швидше, щоб рибку врятувати ( далі за змістом казки)
- Кому віддав горобчик черевички? (жабці)
- А кому жабка? (рибці)
- А кому рибка? (лебедеві)
Черевички йому дуже сподобалися і він не став зачіпати сріблясту рибку. А рибка з вдячності передала Наталочці свою фотографію, проте кольори розмилися водою, давайте їх відновимо.
(Діти отримують картки з малюнком рибки і розв’язавши приклади, розфарбовують її відповідними кольорами)
9 – голубий, 8 -жовтий, 10 - червоний
ІV. РЕФЛЕКСІЯ
- Як ви вважаєте, чи вдячна нам рибка?
- Чому?
- Які почуття викликав урок?
- Які завдання були легкими, які не вдавались?
(Відповіді дітей)
Після виконання кожного завдання – самооцінка «смайлик».
В кінці уроку кожен ставить свою загальну оцінку за урок кольорами LEGO. Червоний колір – низький рівень, жовтий – середній, достатній, зелений – високий.
Будуємо стовпчикові діаграми і співставляємо.