Урок на тему "Урок-казка. Додавання і віднімання в межах 10"

Про матеріал
Розробка уроку з математики у 1 класі. Мета: Закріплювати вміння додавати і віднімати в межах 10, вчити складати і розв'язувати задачі на знаходження суми і зменшення числа на кілька одиниць, розвивати вміння логічно міркувати.
Перегляд файлу

Тема: Урок-казка. Додавання і віднімання в межах 10.

Мета: Закріплювати вміння додавати і віднімати в межах 10, вчити складати і розв'язувати задачі  на знаходження суми і зменшення числа на кілька одиниць, розвивати вміння логічно міркувати.

Очікувані результати: уміє віднімати і додавати у межах 10, складає і розв’язує задачі на знаходження суми і зменшення числа на кілька одиниць, уміє порівнювати задачі.

Обладнання: набірне полотно з геометричними фігурами для складання рівностей; таблиці з малюнками та коротким записом задач; індивідуальні картки з прикладами, малюнки рибки, жабки, горобчика.

Хід уроку

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

  1. Повторення вивченого матеріалу

А) Усний рахунок ( приклади на додавання і віднімання в межах 10, вправи з м’ячиком, відповідь говорить той, хто ловить м’ячик)

Б) Розповідь про натуральне число

(Наприклад, число 5 у числовому ряду стоїть після 4, перед 6, між числами 4 і 6, 5 більше від 0, 1, 2, 3, 4, менше від усіх чисел, які знаходяться після нього) і т. п.

ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА ЗАВДАНЬ УРОКУ

ІІІ. СПРИЙМАННЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Слухання уривка з казки

(Вчитель розповідає уривок казки М. Трублаїні «Про дівчинку Наталочку і сріблясту рибку»)

« У глибокому гірському озері жила маленька срібляста рибка. По тому самому озері плавав великий білий лебідь з довгою шиєю і могутнім дзьобом.

 Одного разу зустрів лебідь рибку і хотів її з’їсти. Стала срібляста рибка проситися:

-         Дістань мені черевички, бо лапки у воді мерзнуть, - сказав лебідь.

Дістанеш, тоді я відпущу.

Швидко попливла рибка шукати черевички. Спустилась вона аж на самісіньке дно озера»

-         Діти, допоможіть рибці. Подивіться, які цікаві камінчики там є, і складіть приклади ( картки з камінцями, які є різні за формою і кольором).

Наприклад, виходять рівності:

7 + 1 = 8

8 – 1 = 7

8 – 7 = 1 і т. п.

-         За якими ознаками ви складали рівності? (Діти відповідають за кольором і формою камінців)

Не знайшла рибка черевичків серед камінців і гірко заплакала.

Щоб дізнатись до кого далі про допомогу звернеться рибка розшифруйте слово:

  1. Робота з числовими виразами

А

3 + 7

К

8 – 7

Ж

10 – 7 

Б

9 – 2

 

3

10

2

1

10

 

 

 

 

 

 

Код: 3, 10, 2, 1,10 (жабка)

У дітей картки з прикладами і зашифрованим словом.

  1. Динамічна пауза

Гуси-лебеді летіли ( Діти імітують політ лебедів)

На лужку тихенько сіли (присідають)

Покружляли-посиділи

І додому полетіли (сідають за парти)


 

  1. Робота над задачами

Жабка вистрибнула на берег і звернулась з проханням до горобчика і розповіла йому про біду сріблястої рибки. Але він зможе допомогти лише тоді, коли ви  розв’яжете задачі (таблиці зі схематичним записом задач).

 


Тато

 

7 жучків

 

 

 

 

 

 ?

 


 

Горобчик

 

 

 

     

         3 жучки

        Про що запитується в задачі?

        Якою дією будемо дізнаватися, скільки разом ?

(Розв’язок задачі записуємо на дошці)


Тато

 

10 жучків

 

 

 

 

 

 ?

 


 

Горобчик

 

 

 

     

         ? на 7 жучків менше, ніж

        Про кого говориться в другій задачі?

        Скільки жучків приніс тато (горобчик)?

        Чим подібні ці задачі?

        Чим відрізняються?

        Більше чи менше число потрібно знайти?

(Розв’язок записуємо на дошці)

-         Діти, поясніть горобчику, чому задачі з однаковими числами ми розв’язуємо різними діями.

 (Задачі можна розподілити між дітьми у групах)

Горобчик-молодчик все зрозумів і пообіцяв дістати черевички. Він полетів до дівчинки Наталочки і ми полетимо з ним. А Наталочка якраз виконувала завдання і ми допоможемо їй.

  1. Робота з картками

Перевірте, чи правильно дівчинка виконала приклади, в яких сума = 8

Приклади: 1 + 7 = 8; 10 – 2 = 8; 3 + 5 = 8; 10 – 7 = 8

Ви допомогли дівчинці знайти приклад з помилкою.

  1. Динамічна пауза (Пальчикова зарядка)

Коли ж дівчинка довідалась, що лебідь хоче з’їсти рибку дала горобчику свої черевички і наказала горобчику летіти швидше, щоб рибку врятувати ( далі за змістом казки)

-         Кому віддав горобчик черевички? (жабці)

-         А кому жабка? (рибці)

-         А кому рибка? (лебедеві)

Черевички йому дуже сподобалися і він не став зачіпати сріблясту рибку. А рибка з вдячності передала Наталочці свою фотографію, проте  кольори розмилися водою, давайте їх відновимо.

(Діти отримують картки  з малюнком рибки і розв’язавши приклади, розфарбовують її відповідними кольорами)

 

 

9 – голубий,  8 -жовтий,  10 - червоний

ІV. РЕФЛЕКСІЯ

-         Як ви вважаєте, чи вдячна нам рибка?

-         Чому?

-         Які почуття викликав урок?

-         Які завдання були легкими, які не вдавались?

(Відповіді дітей)

Після виконання кожного завдання – самооцінка «смайлик».

В кінці уроку кожен ставить свою загальну оцінку за урок кольорами LEGO. Червоний колір – низький рівень, жовтий – середній, достатній, зелений – високий.

Будуємо стовпчикові діаграми і співставляємо.

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
26 листопада 2023
Переглядів
357
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку