Мета уроку: учити правильно читати приклади на множення, ознайомити з назвами компонентів при множенні; учити складати та записувати рівності на множення; розвивати мову учнів, їхнє мислення; виховувати увагу, охайність, зацікавленість навчанням.
Назви компонентів при множенні. Читання числових виразів при множенні у різний спосіб. Складання та запис рівностей на множення. Розв’язування простих задач на множення
Мета уроку: учити правильно читати приклади на множення, ознайомити з назвами компонентів при множенні; учити складати та записувати рівності на множення; розвивати мову учнів, їхнє мислення; виховувати увагу, охайність, зацікавленість навчанням.
Очікувані результати: учні пам’ятають назви компонентів при множенні, вміють замінювати додавання множенням та множення додаванням, розв’язують прості задачі на множення.
Обладнання: підручник, картки для парної роботи, наочність, відеоматеріал.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Пролунав уже дзвінок, починаємо урок!
Працюватимемо старанно, щоб урок минув не марно,
Щоб почути у кінці, що у нашім другім класі діти просто МОЛОДЦІ!
Слово вчителя
Діти,яка зараз пора року? (Зима)
У Зими є одна подруга, яка не знає, що таке дружба. І через це іноді робить не дуже добрі справи.
Послухайте про неї загадку
Заморозить все навкруг —
Поле, річку, ліс та луг.
Не почує серце бід,
Герда лиш розтопить лід.
(Снігова Королева)
Так, це Снігова Королева. І сьогодні від її недобрих справ потребує допомоги одна маленька, але дуже смілива дівчинка - Герда. Тому зараз нам потрібно на уроці не просто здобути нові знання, показати свої вміння, а й допомогти Герді врятувати свого друга Кая. Він потрапив у полон до Снігової Королеви. І вона відпустить його тільки тоді, коли ми виконаємо всі її завдання. Герда дуже просить нас добре попрацювати, допомогти їм з Каєм вже сьогодні повернутися додому.
3.1. Перевірка домашнього завдання.
—Яку тему почали вивчати на попередньому уроці?
Що таке дія множення?
—У завданні 520 чи всі приклади на додавання вдалося замінити множенням? Чому?
Прочитайте приклади на множення. Що означає перше число, друге число?
—Поки перевіряємо приклади,один учень на дошці пише розв’язання 521 задачі.
3.2. Математичний диктант.
— Запишіть число 3 дес. 4 од.
— Запишіть попереднє число до числа77
— Запишіть наступне число до 20
— Запишіть найбільше двоцифрове число
— Запишіть сусідів числа 51
— Число 70 зменште на 6.
— Запишіть суму чисел 39+7.
(Відповіді: 34 76 21 99 50 52 64 46)
Знайдіть число, сума цифр якого = 10.
Що ви можете сказати про ці числа?
3.3. Робота в парах (на картках)
4+4+4+4+4 =
5 = 20
|
8+8+8 =
3 = 24
|
4+4+4+4+4 =
5 = 20
|
8+8+8 =
3 = 24
|
3+3+3+3 =
3 = 12
|
5+5 =
5 = 10
|
3+3+3+3 =
3 = 12
|
5+5 =
5 = 10
|
3.4. Завдання на дошці. Замінити додавання множенням, де це можливо.
5+5+5+5+5+5+5=
13+13+13=
72+27=
24+24+23+24=
Молодці! З цими завданнями Снігової Королеви ви справились.
4. Сприйняття й осмислення нового матеріалу
4.1. Проблемне завдання
Снігова Королева почала злитися, бачить як ми гарно справляємося з роботою. Вона начаклувала сильну заметіль, щоб нам перешкодити. (Звучить музика заметелиці)
Яку шкоду наробила Хурделиця, переплутала всі приклади. На які три групи можна розбити приклади. (Відповіді дітей)
Подивіться вам на парти потрапили маленькі сніжинки. Слухаємо уважно завдання.
1 група виконує приклади на додавання, 2 група – на віднімання, 3 група – на множення (замінивши дією додавання)
Тільки будьте уважні, перевірте відповіді, бо вони могли завіятися вітром з інших прикладів!
Перевірка
Діти,а давайте спробуємо прочитати приклади по різному. (Читають)
А чи зможемо ми прочитати приклади на множення? Чому?
Отже, сьогодні ми дізнаємося назви чисел при множенні і навчимося читати приклади на множення по різному.
4.2. Робота з підручником
А) правило с. 91
— Запам’ятайте: числа, які множать, називають множниками, а дію знаходження добутку — множенням.
— Зверніть увагу на запис на дошці:
5 2 = 10
множник множник добуток
Б) читання прикладів на множення с. 92, №524,525,526
5. Розвиток математичних знань. Робота з задачами
5.1. Складання задачі за малюнком
Снігова Королева загадала Герді викласти з крижинок 3 сніжинки. Для однієї сніжинки необхідно 8 крижинок. Скільки крижинок необхідно для 3 таких сніжинок?
Розв’язання запиши множенням, перевір додаванням.
5.2. Колективна робота. Задача на знаходження остачі
Сніговій Королеві за тиждень треба з'їсти 90 порцій морозива. В понеділок вона вже з'їла 13, у вівторок – 20. Скільки їй ще залишилось з'їсти порцій морозива?
6.1. Підсумкова бесіда
— Розкажіть, що таке добуток.
— Яке число повинне стояти першим у прикладах на множення?
6.2. Рефлексія
Діти, ми справилися з усіма завданнями від Снігової Королеви. Герда і Кай зможуть повернутися до своїх рідних. У вас на партах залишилися сніжинки. Будь ласка, намалюйте мені на зворотній стороні свій настрій в кінці уроку.
Що вам найбільше сподобалось?
6.3. Добра порада
А наостанок я б хотіла у вас запитати, хто читав казку «Снігова Королева»? Хто автор?
Ганс Крістіан Андерсен - Данський письменник, казкар, автор відомих у всьому світі казок «Стійкий олов'яний солдатик», «Гидке каченя», «Снігова королева», «Дюймовочка» та інших. Казки Андерсена перекладені більш ніж 150 мовами світу, вони стали основою для численних екранізацій, мультфільмів, театральних постановок, балетів тощо.
Обов’язково раджу вам взяти книгу казок цього автора у бібліотеці і перечитати їх. Читаючи, казку «Снігова Королева», я думаю, що ви з задоволенням пригадаєте наш сьогоднішній урок.
— Обов’язково розкажіть батькам, з якою дією ви познайомились і що цікавого ви дізналися на уроці.
Виконайте завдання № 529 — усно; № 527, 530 — письмово.
4+4+4+4+4 =
5 = 20
|
8+8+8 =
3 = 24
|
4+4+4+4+4 =
5 = 20
|
8+8+8 =
3 = 24
|
3+3+3+3 =
3 = 12
|
5+5 =
5 = 10
|
3+3+3+3 =
3 = 12
|
5+5 =
5 = 10
|
4+4+4+4+4 =
5 = 20
|
8+8+8 =
3 = 24
|
4+4+4+4+4 =
5 = 20
|
8+8+8 =
3 = 24
|
3+3+3+3 =
3 = 12
|
5+5 =
5 = 10
|
3+3+3+3 =
3 = 12
|
5+5 =
5 = 10
|
4+4+4+4+4 =
5 = 20
|
8+8+8 =
3 = 24
|
4+4+4+4+4 =
5 = 20
|
8+8+8 =
3 = 24
|
3+3+3+3 =
3 = 12
|
5+5 =
5 = 10
|
3+3+3+3 =
3 = 12
|
5+5 =
5 = 10
|
4+4+4+4+4 =
5 = 20
|
8+8+8 =
3 = 24
|
4+4+4+4+4 =
5 = 20
|
8+8+8 =
3 = 24
|
3+3+3+3 =
3 = 12
|
5+5 =
5 = 10
|
3+3+3+3 =
3 = 12
|
5+5 =
5 = 10
|
4+4+4+4+4 =
5 = 20
|
8+8+8 =
3 = 24
|
4+4+4+4+4 =
5 = 20
|
8+8+8 =
3 = 24
|
3+3+3+3 =
3 = 12
|
5+5 =
5 = 10
|
3+3+3+3 =
3 = 12
|
5+5 =
5 = 10
|
4+4+4+4+4 =
5 = 20
|
8+8+8 =
3 = 24
|
4+4+4+4+4 =
5 = 20
|
8+8+8 =
3 = 24
|
3+3+3+3 =
3 = 12
|
5+5 =
5 = 10
|
3+3+3+3 =
3 = 12
|
5+5 =
5 = 10
|