Тема: Неповторність кожної людини
Мета: допомогти дітям усвідомити неповторність кожної людини (зовнішність, поведінка, здібності, характер);
активізувати пізнавальну діяльність дітей;
розвивати вміння висловлювати власні думки, зв’язне мовлення; навички вільного спілкування; збагачувати активний словник;
розвивати уміння досліджувати, уяву, пам’ять, увагу, дрібну моторику, критичне мислення;
виховувати художній смак, любов і дбайливе ставлення до природи; почуття гідності;
слідкувати за зоровим навантаженням та гігієною зору
Обладнання: роздруковані фото дітей, малюнки сніжинок, листочків клена, однакових кошенят, шаблони малюнка хлопчиків/дівчаток, фарби, пензлик, лупи, вологі серветки, цеглинки лего, презентація.
Хід уроку
- Який настрій у вас на початку уроку ? (за допомогою цеглинок лего демонструють колір свого настрою).
- Налаштуйтеся на гарну роботу за допомогою аутотренінгу:
Сядьте зручно, заплющте очі й повторюйте за мною: “Я у школі, я на уроці. Я радію цьому. Увага моя зростає. Пам’ять моя міцна. Голова мислить ясно. Я хочу дізнатися нове. Я працюю із гарним настроєм та задоволенням”.
Запитання після прослуховування:
Яка квітка народилася посеред ночі?
Як ви зрозуміли, чому краплина роси, що впала на троянду, теж стала пурпуровою?
Чого чекала троянда?
Чи справдилися її очікування? Чому?
Що пояснила троянді квітка каштану?
Чи погоджуєтеся ви зі словами квітки каштану?
Чого нас навчає ця казка?
- Як у природі кожна квітка гарна по-своєму, так і кожна людина неповторна. Сьогодні ми поговоримо про те, що кожен з вас особливий і неповторний, дослідимо вашу унікальність, дізнаємося більше один про одного та про самих себе.
- У світі немає такої самої людини, як ви. Усі люди мають багато спільного: будову тіла, потреби та інтереси, прагнення до потреби спілкування, взаємин з іншими людьми, природою.
- Насправді всі ви поодинці особливі, унікальні та неповторні. У кожного з вас своя історія життя. І як сказала квітка каштану « Якби в світі було все однакове, то не було б і краси».
- Цікаво влаштована природа: в ній усе прекрасне і незвичайне.
- Ви любите, коли падає сніг? Усе довкола вкривається білою м’якою ковдрою. Ви можете кататися на санчатах і ковзанах, гратися в сніжки, дивитися, як у небі кружляють мільйони несхожих одна на одну чарівних сніжинок.
«Сніжинки ж усі однакові», — заперечите ви. Насправді, ні. Відомо, що долаючи свій шлях з неба на землю, кожна сніжинка обростає унікальними візерунками. Всі вони різні — двох однакових сніжинок не знайти. Так як і не знайти двох однакових листочків на одному дереві , або двох однакових кошенят у мами кішки.
У природі майже все є унікальним, неповторним. А людина - це частинка природи.
«Разом із словом неповторний – такий, що не може повторитись, відбутися ще раз часто говорять «унікальний» . Це слово синонім
Унікальний — це незвичайний, не схожий на інших, неперевершений, небачений, нечуваний, рідкісний. Кожна людина є унікальною та неповторною. Ніколи не було й не буде такої ж саме людини, як ви. У кожному є щось цінне, особливе, те, що відрізняє його від інших.
Вправа «Міркуємо»
- Чи зустрічали ви однакових людей?
- Чи може бути однаковим характер у близнят? (близнюки схожі зовні, але дорослішаючи, вони набувають все більше відмінностей)
Давайте подумаємо і скажемо, що відрізняє вас від інших? (зовнішність, звички, манери, характер, інтереси, смаки і т.д.)
- Як ви думаєте, що в людини є унікальним? (сліди ніг, почерк, голос, малюнок язика, відбитки пальців, лінії долонь)
Для виконання досліджень нам потрібно підготувати наші оченята, щоб добре бачили та спостерігали
Вправи для очей https://www.youtube.com/watch?v=RvbEX2b5wDs
Дослідницькі вправи.
- Давайте зараз перевіримо, чи дійсно відбитки пальців унікальні. Для цього нам потрібен пензлик і … як ви думаєте, що? …фарба (провожу пензликом із фарбою по пальці, роблять відбиток на папері і розглядають через лупу).
- Який висновок можемо зробити? (Відбитки пальців є неповторними та унікальними. Тому їх вносять у документи для розпізнавання особи. На відміну від людей, у мавп, відбитки пальців майже однакові.)
«Досліджуємо долоньки»
- Давайте подивимось на свої долоньки. Лінії будуть абсолютно різні. На що схожі візерунки на ваших руках. Чи можна сказати, що вони однакові?
Висновок: Двох зовсім однакових візерунків на долонях не буває. Природа немовби підкреслює, що кожен iз вас —диво, яке ніколи не повториться Наша унікальність — це цінність. Тому ми маємо цінувати та берегти одне одного, своїх близьких, а також себе.
Руханка «Привіт-привіт» https://www.youtube.com/watch?v=PeMWpKpfBTs
- У кожного з вас абсолютно однакові контури хлопчиків. Їх потрібно намалювати так, щоб вони стали схожі на кожного з вас.
- Подивіться на свого чоловічка. Чи можна сказати, що у когось іншого в класі вийшов такий самий чоловічок, як і ваш? Чим вони відрізняються?
- Скільки неповторних дітей є у нашому класі?
Гра «Так чи ні» (цеглинки Лего)
У різних людей однакові відбитки пальців (так/ні)
Деякі люди є унікальними і неповторними
Неповторність – тільки у зовнішності
Ми відрізняємося один від одного бажаннями, діями, творчістю, мріями
Кожна людина не має нічого спільного з іншими людьми
Вправа «Ти неповторний, тому що…»
Діти утворюють коло , повертають голову до сусіда і говорять йому «Ти неповторний, тому що…»
- «Кожен учень є неповторний, володіє різним поєднанням рис, уподобань, інтересів. Ваші таланти і якості кожного роблять усіх разом унікальним класом. Цінуйте себе і свою неповторність та пам'ятайте, що ми — різні, але рівні».
- Що найбільше сподобалось на уроці?
- Цеглинками оцініть свою роботу:
Зелений – все зрозуміло, було легко працювати
Жовтий – на уроці майже все було зрозуміло
Червоний – нічого не зрозумів
- Чи змінився у вас настрій ? (цеглинки лего)