Використання інтерактивних методик на уроках трудового навчання та технології

Про матеріал
Методичний посібник розроблено з метою розширити можливості вчителя трудового навчання та технологій під час проведення уроків, з використанням новітніх сучасних технік та педагогічні інновації, пов’язаних із застосуванням інтерактивних методів у навчанні на уроках трудового навчання та технологій. Матеріали допоможуть педагогам, що прагнуть до змін та оновлення педагогічного процесу в інноваційній діяльності.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Використання інтерактивних методик

на уроках трудового навчання

та технології

 

Методичний посібник

вчителю трудового навчання та технологій

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2021р.

 

Зміст

 

  1. Передмова ………………………………………………………………..3
  2. Актуальність інтерактивного навчання……………………………………4
  3. Реалізація проектної технології  при вивченні

предмету технології……………………………………………………..6

  1. Методи інтерактивних технологій……………………………………..8
  2. Гра, як засіб навчання…………………………………………………..11
  3. Інформаційно-комунікаційні технології у предметі

 трудового навчання…………………………………………………….14

  1. Післямова………………………………………………………………...20
  2. Список використаних джерел………………………………………….21
  3. Додатки…………………………………………………………………...22

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Передмова

Народна мудрість говорить: «Щоб виростити Людину, треба давати їй чотири уроки на день протягом десяти  років.  Це  уроки:  здоров 'я, любові, мудрості та праці».  Як бачимо, праця потрапила до переліку основних уроків життя дитини, оскільки вона є її життєвою потребою.

Творчість дітей є закономірним продовженням творчості самої природи, то завдання вчителя полягає в тому, щоб підтримати й розвинути ці природні здібності дитини.  Кожна дитина – особистість, що формується впродовж свого життя різними чинниками, одним із яких є школа. Ми повинні створити умови для розвитку особистості і творчої самореалізації кожного громадянина України, які будуть  креативними, допитливими, здатними до самоосвіти, з добре розвинутими комунікативними навичками. Формування навичок, які покликані наблизити процес навчання до життєвих потреб здобувачів освіти, його інтересів та природних здібностей відбувається в шкільні роки і велику роль в цьому відіграють уроки трудового навчання та технології.

      Саме інтерактивні форми організації пізнавальної діяльності створюють комфортні умови навчання та дозволяють забезпечити кожному учаснику освітнього процесу якісні продуктивні дії з вдосконалення знань, умінь, навичок, способів діяльності. Сьогодні школа має готувати не лише носія знань, а й творчу особистість, яка здатна використовувати здобуті знання для конкурентоспроможної діяльності у будь-якій сфері суспільного життя, тобто формувати компетентну особистість.

       У цьому посібнику перелічені умови до побудови і проведення уроків трудового навчання та технологій, які базуються на використанні проєктної, інтерактивної, ігрової та інформаційно-комунікаційної технології

      Ефективність викладання безпосередньо кожного уроку залежить від учителя. Адже він тепер має забути про свою позицію як лідера, а намагатися налаштуватися на одну хвилю із здобувачами освіти, бути їм порадником та просто контролювати навчальний процес. Тобто вчитель здебільшого виконує роль модератора, який направляє роботу класу в потрібне русло. Для цього  використовує інтерактивний навчальний контент та спеціальні методи навчання. Приміром, круглі столи, дебати, різноманітні дискусії чи мозкові шторми, аналіз конкретних тематичних ситуацій тощо. Щоб більш ефективно спланувати ці заняття, вчителю необхідно поєднювати методики навчання.  

 

 

 

Актуальність інтерактивного навчання

Щоб здивуватися, потрібна мить,

а щоб зробити дивовижну річ,

потрібні роки терпіння і наполегливої праці.

До. Гельвецій

 

Метою державної Національної програми "Освіта" ("Україна ХХІ ст.") є виведення освіти в Україні на рівень розвинутих країн світу, що можливо лише за умов відходу від авторитарної педагогіки і впровадження сучасних педагогічних технологій.

Науковці, учителі-новатори вважають, що в центрі уваги сучасної освіти мають бути не стільки навчальні предмети, скільки способи мислення й діяльності здобувача освіти. Тобто необхідно навчити дитину критично мислити, розв’язувати складні проблеми шляхом аналізу обставин і відповідної інформації, зважувати й враховувати альтернативні думки, приймати виважені рішення, дискутувати, спілкуватися з іншими людьми. Тому для науковців і вчителів актуальним залишається питання, як викладати й навчати, як учити й учитися, щоб зробити ефективним процес навчання?

 Життя доводить, що в складних умовах, що постійно змінюються, найкраще орієнтується, приймає рішення, працює людина творча, гнучка, креативна, здатна до генерування і використання нового (нових ідей, задумів, нових підходів та рішень). Це людина, яка володіє певним переліком якостей, а саме: рішучістю, вмінням не зупинятися на досягнутому, сміливістю мислення, вмінням бачити за межі того, що бачать сучасники і бачили «попередники». Тому вся увага має бути зосереджена на видозміну уроку, як   форми навчання, використання «нестандартних уроків». 

     Призначення  наскрізних інтегрованих  змістових ліній – формування в учнів здатності застосовувати знання й уміння з різних предметів у реальних життєвих ситуаціях або виконання практичних завдань наближених до життя.

Результатом вивчення наскрізних змістових ліній є процес формування ключових компетентностей, які характеризуються  доповненням учнівського досвіду з урахуванням їхніх природних нахилів та здібностей учнів, їхніх професійних намірів, наявних готових знань з різних предметів.

А також втілює  в навчальний процес наскрізні лінії: «Громадянська відповідальність» - вміння працювати у команді, приймати виважені рішення, «Здоров’я та безпека» - вміння застосувати набуті знання та навички для збереження власного здоров’я та здоров’я інших, «Підприємливість та фінансова грамотність» - забезпечення кращого розуміння практичних фінансових питань, «Екологічна безпека та сталий розвиток» - формування соціальної активності, відповідальності та екологічної свідомості.

      Термін «інновація» означає оновлення процесу навчання. Отже, інноваційні технології - це цілеспрямований системний набір прийомів, засобів організації навчальної діяльності, що охоплює весь процес навчання від визначення мети до одержання результатів. Система ґрунтується на внутрішніх умовах навчання. Тому ідея «інноваційної технології» полягає у виробленні певної сукупності технологій навчання, що сприяють розвитку творчих здібностей, інтересів, умінь і навичок та інших інтелектуальних чинників у здобувачів освіти. 

     Інтерактивні методи навчання пробуджують в учнів самостійне мислення, жагу до дискусій, мотивують навчатися новому та вступати в діалоги між собою, займатися самоосвітою та самопрезентацію. А головне — вчать комунікувати та говорити про все, що турбує, та правильно висловлювати свою думку.Ці методи є потужним ресурсом мотивації, вони забезпечують самостійність, ініціативність та продуктивність пізнавальної діяльності. При цьому всі учасники  є партнерами, вони обмінюються думками, ідеями, вносять свій індивідуальний внесок у спільну справу — виконання завдання. З урахуванням того, що більшість інформації на уроці сприймається за допомогою зору, одним з головних запитів якісного інтерактивного навчання є наочність. Наприклад, інтерактивні дошки, робототехніка, планшети, lego, інтерактивний стіл тощо.

           На відміну від звичайних уроків, метою яких є оволодіння знаннями, вміннями та навичками, нестандартний урок найбільш повно враховує вікові особливості, інтереси, нахили, здібності кожного здобувача освіти. У ньому поєдналися елементи традиційних уроків - сприймання нового матеріалу, засвоєння, осмислення, узагальнення - але у незвичайних формах.

  Інтерактивні методи навчання активно залучаються до навчального процесу. Така взамоємодія можлива між здобувачами освіти безпосередньо або між учителем та здобувачем освіти. Перелік видів  інтерактивного навчання, які  можна використовувати на уроках трудового навчання та технології : 

 

  1. Проєктні технології
  2. Інтерактивні технології
  3. Ігрові технології
  4. Інформаційно-комунікаційні технології

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Реалізація проектної технології 

при вивченні предмету технології

«Духовне життя дитини по­вноцінне лише тоді, коли вона живе у світі гри, казки, музики, фантазії, творчості. Без цього вона - засушена квітка».  

                                                                                        В.Сухомлинський

        Наше життя осучаснене інформаційними системами, що роблять можливим безпосередній доступ до інформації в будь-якому місці на Землі.

 Особливе місце серед інноваційних технологій  займає проєктна технологія  під час вивчення трудового навчання  та технології.

Творчий проєктце самостійна (під контролем і з допомогою вчителя) творча робота здобувача освіти від задуму до практичного втілення в життя.

Розвиток творчих здібностей  здійснюється у процесі  залучення до проєктної діяльності та формування проєктно-технологічної компетентності. Дійсно, у процесі діяльності учасники проєкту навчаються самостійно складати власний проєкт виробу та виготовляти його. Процес такої діяльності, як відомо, ґрунтується на використанні таких технологій, як технології маркетингу, дослідження, конструювання, економічного та екологічного обґрунтування.

Проектна технологія дає змо­гу активно розвивати в учнів основні види мислення, творчі здібності, прагнення самому створити щось нове, усвідоми­ти себе творцем, працюючи з «неслухняними інструментами», «розумними конструкціями», «технологічними системами» та ін. В учнів виробляється і за­кріплюється звичка до аналізу споживчих, економічних, еко­логічних і технологічних ситу­ацій, здатність оцінювати ідеї, виходячи з реальних потреб, ма­теріальних можливостей і вмінь, вибирати найбільш технологіч­ний, економічний спосіб виго­товлення об'єкта проектування, який гармоніював би з вимогами дизайну.

Основними  етапами  проєктного  навчання є:

  1. Організаційно-підготовчий етап.

На цьому етапі  здобувачі освіти обираєть тему проєкту із списку тем, запропонованих учителем (або придумують свою тему), роблять її обґрунтування, розробляють критерії майбутнього виробу, визначають об’єм знань та умінь, які необхідні для виконання задуму, працюють із літературою, шукають та аналізують аналоги задуманого виробу (послуги), пропонують різні власні конструкції виробу

  1. Технологічний етап.

Виконуються технологічні операції (виготовляє виріб), здійснюється самоконтроль і самооцінка своєї діяльності.

  1. Заключний етап.

      Оформлення портфоліо проєкту  (проєктної папки).(Форми захисту можуть бути різні: так у старших класах, наприклад, можна захищати  проєкт за  допомогою використання комп’ютерної презентації або  демонстрації  моделей одягу;  5-7  класи – виставкою робіт ;  ярмарки тощо.).

Однак, результати та етапи реалізації проекту можуть бути представлені і у вигляді публікацій, тез, малюнків, фото, відео, які публікуються в Інтернеті (блозі, сайті ), що надає можливість проаналізувати роботу різних груп, індивідуальну роботу, здійснити самооцінку, прокоментувати отримані результати  роботи.

 

       Під  час  роботи   над  проєктом  особливу  увагу  слід звертати  на дотримання здобувачами освіти безпеки життєдіяльності та виробничої санітарії. Оформляються результати роботи у вигляді доповідей, макетів, мультимедійних презентацій.

            Робота над проектом – це творча праця здобувача освіти  на основі його вільного вибору, з урахуванням його інтересів. Навчати роботі над творчими проектами учнів слід поступово.  Спочатку  це короткочасні проекти, виконання яких вкладається в межі одного уроку. Велике  значення на цьому етапі має портфоліо, яке виконує роль накопичувача робіт учня. Поступово проекти ускладнюються, стають тривалішими.

 

        Наприклад,  учнів  9 класу  у процесі виконання проєкту «Різдвянй віночок»,         10 класу – проєкт «Різдвяна шопка»,    учні 11 класу -  «Лялька мотанка»  та «Український візерунок»  з  технологій орієнтуюється на формування уміння економно використовувати  матеріали під час їх обробки; визначати необхідну кількість матеріалів для виготовлення виробу; проводити міні-маркетингові дослідження з метою визначення характеристик виробу з позиції споживача і орієнтовної вартості готового виробу; добирати  матеріали і технології їх обробки з метою виготовлення якісного виробу, який відповідає встановленим вимогам  і є конкурентноспроможнім;  визначення орієнтовної вартості  виробу як готового  продукту; добір інструментів та пристосувань відповідно до визначених завдань.

        Учнів 6 класу  при виконанні проєкту « Новорічна листівка» у процесі трудового навчання  орієнтуюється  на проведення під час проектування міні-маркетингового дослідження з метою обґрунтування  призначення і конструкції  виробу; виконання різноманітних технологічних операцій та здатність уміло добирати ті з них, які дозволяють найбільш ефективно вирішувати практичні завдання; визначення орієнтованої вартості витрачених матеріалів для виготовленого виробу. (Додаток1)

 

 

 

 

 Методи інтерактивних технологій

           Зараз підростає покоління  здобувачів освіти , яке вже не хоче працювати по стандартних формах і методиках. І тому виникає необхідність  шукати нові методики і форми подачі інформації, обробки і засвоєння матеріалу.

          Багато основних методичних інновацій пов'язано сьогодні із застосуванням інтерактивних  технологій у  навчанні. Активна взаємодія школярів із засобами ІКТ розвиває у них навики навчально-дослідницької діяльності та дозволяє добитися кращих результатів у вивченні предмета.

       Отже, інтерактивне навчання — це, перш за все, діалогове навчання, в ході якого здійснюється взаємодія вчителя і здобувача освіти.

        На  уроках трудового навчання та технології  інтерактивне навчання дозволяє вирішувати одночасно декілька завдань:

- воно розвиває комунікативні уміння і навики, допомагає встановленню емоційних контактів між учасниками навчального процесу,

-  забезпечує виховне завдання, оскільки привчає працювати в команді, прислухатися до думки своїх друзів.    

     Використання інтерактивних методів в процесі уроку, як показує практика, знімає нервове навантаження школярів, дає можливість міняти форми їх діяльності, перемикає  увагу на  питання теми уроку.

   Досвід учителів трудового навчання, які впроваджують інтерактивні технології переконує, що інтерактивна практика повинна застосовуватись під час розробки форми майбутнього виробу, пошуку необхідної інформації, оцінювання результатів роботи чи складання подальшого плану дій. Отже, інтерактивний урок трудового навчання може не передбачати у своєму змісті практичної роботи учнів. Навпаки, інтерактивна взаємодія всіх учасників проєкту є дієвим засобом для виконання робіт, які передують виготовленню виробу – художнього конструювання, розробки чи вдосконалення конструкцій, складання ескізу, добір матеріалів, інструментів тощо.   Слід зазначити на які технологічні питання необхідно звернути увагу учителю готуючись до інтерактивного уроку:

- усвідомлення здобувачами освіти практичних завдань уроку (Що треба зробити?);

 - особиста зацікавленість до навчального матеріалу, щире прагнення довести розпочату справу до кінця (Для чого нам це треба? Що для цього потрібно знати та вміти?);

- як зробити так, щоб ініціатива здобувачів освіти у навчально-трудовій діяльності на уроці не перешкоджала учителю у досягненні навчальних завдань?

       Отже, підсумовуючи, треба відзначити, що діяльність учителя в умовах технологічної освіти має бути чітко структурованою та спланованою. У зв’язку з цим розглянемо структуру інтерактивного уроку трудового навчання та відповідні вимоги до його проектування.

        Інтерактивні технології - це різновид активних методів навчання. Найбільш відомі форми інтерактивних методів –«незакінчені речення», «велике коло», «акваріум», «мозковий штурм», «дебати», «мікрофон», «подорожі», «аукціон», «реклама», «конференція», рольові імітаційні ігри, робота в парах та групах з подальшою презентацією та захистом проекту.

       Наприклад,  на  уроці  «Поняття про метод фантазування. Проектування виробу методом фантазування» можна використати  інтерактивний метод «Незакінчені речення» .

Розглянемо детальніше використання інтерактивних  методів .

Метод «Незакінчені речення»:

  • Створювати нові, цікаві речі людям допомагає... (фантазія)
  • Метод фантазування потрібний людям для того, щоб... (створити нові форми на основі вже відомого, баченого)
  • Дизайнер  створює нову форму об’єкта,….( фантазуючи)

       Підготувати здобувачів освіти  до сприйняття матеріалу, налаштувати на розв’язання поставлених завдань-побудова викройки виробу, за допомогою інтерактивної технології «мозковий штурм»

  • Спробуйте заплющити очі і пригадати все ,що ви пов’язуєте зі словом «Викрійка»

Метод «Очікування»:

Учням пропонується записати очікування від даного заняття.

Наступний метод «Мікрофон»:

  • 1. Що відбувалось протягом заняття?
  • 2. Що сподобалось (не сподобалось) і чому?
  • 3. Якою була ваша особиста участь?
  • 4. Зауваження і побажання: учителю, собі, класу.
  • Чи користуєтеся ви речами (удома, у школі), які б відповідали формулі КОРИСТЬ + ЗРУЧНІСТЬ + КРАСА?

Метод «Мікрофон» до веб – квесту «Лялька – мотанка  сакральний оберіг українців»

  •    Що вам сподобалося під час роботи?
  •    Що нового для себе ви дізналися?
  •    Що викликало у вас труднощі?
  •    Чи бажаєте ви ще взяти участь у веб-квесті?

 

   Метод «Аукціон знань» узагальнення та систематизація знань учнів.

  • З скількох систем ниток складається тканина?
  • Як вони називаються?
  • Як в тканині визначити напрям нитки основи? Піткання?
  • Як називається скупчення, ущільнення ниток основи по краях тканини?
  • Як визначити лицьову сторону тканини?
  • Які тканини називаються гладко фарбованими ?

Метод «Інформаційне гроно»

При вивченні  теми «Найпростіші види мережок. Технологія виготовлення мережок «одинарний прутик» та «подвійний прутик»»  пропоную дітям скласти  інформаційне гроно : «Що означає - мережка»

                           виконують нитками під колір тканини

Мережка  прозора вишивка

                            виконують кольоровими нитками

                  виконують справа наліво

 

Метод «Знайди помилку»

Ученицям пропонується знайти неправильне ствердження.

1) Пряма гладь  двостороння, лічильна.

2) Коса гладь  одностороння, вільна.

3) Стібки косої гладі кладуть під кутом 90° до ниток основи.

4) Стібки гладі покладені впритул один до одного.

5) Стібки гладі кладуть через дві нитки тканини.

6) Лічильну гладь використовують для вишивання рослинногоорнаменту.

 

 

Гра, як засіб навчання.

       Ігрові технології є однією з унікальних форм навчання, яка дозволяє зробити цікавим і захоплюючим не лише роботу учнів на творчо-пошуковому рівні, але і буденні кроки по вивченню різноманітних технологій.

         Багаторічна  практика   роботи  показала ,  що  зросла  кількість  різноманітних  ігрових  технологій,  які   особливо  приваблюють  дітей  5-6 класів. Не   відмовляються  від  рольових  ігор  і  старшокласники. Вони  з  цікавістю ставляться  до  всього  нового,  незвичайного   в  навчальному    процесі.    На  уроках  трудового навчання  організація  ігор допомогає   моделювати  творчий  процес, створює  сприятливі   умови  для  розвитку  творчих  здібностей  учнів,  розвиває   інтерес  до    самостійних  досліджень.

         Ми часто  спостерігаємо  як  діти  комбінують,  розв’язують,  створюють проблемні  ситуації,  знаходять  альтернативні  варіанти  вирішення  тих  чи  інших  завдань, обґрунтовують  власну  думку.

       В процесі гри постійно створюються ситуації, що вимагають негайного вирішення, що веде до формування уміння робити вибір і нести за нього відповідальність. А це вимагає самостійного рішення, ініціативи, розвиненого мислення. Крім того, привабливість уроку-гри, полягає в тому, що учні після нього прагнуть самостійно, добровільно до розширення отриманих знань. Не під страхом отримання незадовільної оцінки, а для того, щоб більше дізнатися.  Стан дітей у процесі гри - це стан позитивний, гра навчає, розвиває, стимулює самостійну діяльність, дає можливість дитині відчути власний інтелектуальний успіх, нерідко може розбудити навіть найслабкіших учнів. Ігрові форми роботи мають не лише освітнє значення , але і виховання колективізму й взаємовиручки, виховання почуття співпереживання.

     Ігри бувають різні: народні, рольові, рухомі, сюжет­ні, музичні, дидактичні, пізнавальні тощо. їх поділяють на індивідуальні, групові, парні. Ігри можуть проводи­тися безпосередньо під час вивчення нового матеріалу, після його вивчення (під час закріплення), через кілька уроків під час узагальнення.

         Використання ігор на уроках трудового навчання.

Гра «вгору  вниз» до теми «Поняття про технологію» 5 клас.

  Гравці утворюють півколо за кілька кроків від ведучого. Він починає називати  «елементи технології». Якщо названо предмет праці (тісто, тканина, папір, металева заготовка тощо), діти піднімаються на носки і тягнуть руки вгору. А якщо називають засоби праці (швейна машина, молоток, голка, ножиці, спиці), всі учасники гри сідають і опускають руки. Той, хто зробив дві помилки, вибуває з гри. Ведучий не лише сам називає  елементи технології, а й сам виконує рухи, іноді навмисно помиляючись. Ті, хто неуважний і копіює дії ведучого, швидко вибуває з гри. Гра може продовжуватися 2—3 хв, після чого її можна повторити, але називати вже треба , розмічальний і контрольно-вимірювальний інструмент, ручний та механічний інструмент  тощо.

 

 

Гра «Знайди за описом» , тема уроку «Види конструкційних матеріалів» 6 клас.

Треба знайти серед інструментів та матеріалів ті, що відповідають опису.

Наприклад:

  • утворена в процесі прядіння , скручування (пряжа)
  • основна властивість прозорість, крихкість  та щільність (скло)
  • виготовляють одяг, взуття, спортивні товари, меблі (тканина)
  • виготовляють скручуванням пряжі (нитки).

     

Гра « Знайди помилки» до теми «Матеріали та інструменти для в’язання», 7 клас.

Учням пропонується знайти помилку у тексті, доцільно підбирати тексти, що визначають структуру чи правила певного технологічного процесу. Наприклад:

ознаки, за якими можна визначити  пряжу:

  нитки, одержані в процесі зв’язування з натуральних і хімічних волокон, з’єднаних скручуванням або склеюванням ;

  пряжу розрізняють за  переплетенням, системою прядіння, способом виготовлення, напрямком скручування, оздобленням і забарвленням, призначенням;

  синтетичними називають волокна, вироблені з  матеріалів тваринного походження .

 

 Гра «Секрети творчості» можна використати у 9 класі до теми «Види декоративно – ужиткового мистецтва»

У ході підготовки до гри здобувачі освіти утворюють декілька творчих груп, кожна з яких вивчає вироби будь-якого напрямку декоративно-прикладного мистецтва (вироби з бісеру, соломи, шкіри, деревини тощо). Вони вивчають літературу, розглядають вироби, обирають декілька найкращих з них, готу­ють запитання для інших учасників гри. Під час гри кожна творча група представляє обрані вироби та ставить іншим групам запитання про викорис­таний матеріал, інструменти, естетичне оформлення, місця виготовлення ви­робів та інше.

Правильні відповіді оцінюються балами. Перемагає група, що набрала більше балів.

     Гра «Що це?», 7 клас,  тема «Прийоми роботи гачком».

Назвіть слова, які одночасно відповідають трьом визначенням:

  • вив’язування;
  • елемента;

-початок
(гачком, ланцюжок, виріб )

      Гра «Знайди пару», 8 клас, тема «Зняття мірок»

Кожній команді пропонують два конверти: у одному поняття, умовні позначення тощо, а в іншому визначення необхідно «знайти пару». Наприклад, у одному конверті – умовні позначення мірок: Ст;, Сст, а в іншому правила вимірювання: вимірюють горизонтально по найбільш випуклих точках сідниць ззаду та з урахуванням виступу живота спереду;вимірюють горизонтально по найвужчому місцю тулуба.

      Гра «Слідчий» - впізнати слово за описом, 10 клас, тема «Дизайн предметів інтер’єру».

 Проектна художньо-творча діяльність, що направлена на розробку елементів предметно-просторового середовища людської життєдіяльності, які виготовлені індустріально, з високими споживчими властивостями й естетичними якостями. (Дизайн)

Сукупність характерних ознак, особливостей, властивих будь-чому (наприклад, стиль меблів). (Стиль)

 

    Гра « Модельєр », 9 клас, тема «Моделювання виробу».

Тепер уявіть себе модельєрами.  Я вам пропоную зразки (на картках) готового одягу.   Завдання: підібрати оздоблення із сьогоднішніх елементів для спідниці, сукні  та пояснити, чому ці і не інші елементи ви вибрали. Будьте  обережними: з цих речей є виріб, який не потребує оздоблення, знайдіть його і поясніть "чому»?   Ця  робота покаже, як ви дізналися матеріал.  Час виконання роботи - 10 хвилин.

 

    Гра «Найкраща швачка», 8 клас, тема уроку «Обробка низу виробу». Гра проводиться з метою активізації навчально-пізнавальної діяльності  здобувачів освіти. Під час гри учасники змагаються у швидкості, майстерності, охайності виконання завдання.

Гра «Символ професії», 9 клас.

Учням показують малюнок із зображенням знайомого предмета. Треба назвати професії, які цей предмет символізує.Наприклад: швейна машина (швачка, кравець); лінійка та циркуль (конструктор); дерева та кущі (ландшафтний дизайнер), макет літака (пілот), тарілка та ложка (кухар).

     Гра «Аукціон», 9клас, тема уроку «Види робіт під час пошиття виробу»

Гру проводять під час повторення термінології ручних, машинних або прасувальних робіт. Потрібно за певний час записати якомога більше те­рмінів.

       Гра «Впізнай і знайди», 7 клас, тема уроку «Вишивка мережкою». Вчитель показує графічне зображення мережок, а учасник гри  називає їх. Орієнтовна відповідь:

       Мал.1.                                           Мал.2.                                          Мал.3.

Результат пошуку зображень за запитом одинарний прутик                                Результат пошуку зображень за запитом мережка роздільний прутик                  Результат пошуку зображень за запитом подвійнийпрутик

(мал. 1. одинарний прутик), (мал. 2 роздільний прутик), (мал.З .подвійний прутик).

Інформаційно-комунікаційні технології

 у  трудовому навчанні

          Національна доктрина розвитку освіти України в ХХІ ст. визначає головною метою освіти «створення умов для розвитку й самореалізації кожної особистості, як громадянина України, формування покоління, здатного навчатися впродовж життя, створювати й розвивати цінності громадянського суспільства». Саме тому в національній системі освіти пріоритетним напрямком є особистісний розвиток, який пов’язаний із формуванням творчого потенціалу, розвитку творчих здібностей.

   Розв’язання даної проблеми в процесі трудового навчання пов’язане з доцільним використанням різних методів і засобів, у тому числі, і застосування  інформаційно-комунікаційних  технологій (ІКТ). Навчальні ситуації, в яких використовують онлайн-сервіси:

  • LearningApps – сервіс, який дозволяє створювати інтерактивні вправи;
  • Сервіси Google: карти, презентації, Google Sites;
  • інтерактивні дошки Padlet, Linoit;
  • Wordart, Wordle – сервіси для створення хмаринок слів;
  • YouTube – для перегляду роликів за темою уроку та завантаження створених учнями робіт.
  • Master-test.net – сервіс для створення тестів
  • QRcode – генератор створення кьюар коду

Розробка і впровадження у навчальний процес сучасного обладнання, широке застосування комп'ютерної техніки та нових інформаційних технологій зумовили розробку нової парадигми організації навчального процесу. Тому, розробляючи нові технології навчання в сучасних суспільних умовах, не можна ігнорувати зростаючого значення інформаційної функції суспільства.

Комп'ютер враховує широкий діапазон індивідуальних особливостей здобувача освіти. Він дає змогу навчатися в зручному темпі при виборі певної навчальної взаємодії, враховуючи не тільки правильність відповідей на одне або декілька завдань, часові втрати, характер помилок, а й тип і міру достатньої допомоги. Комп'ютер стає посередником між учасниками навчального процесу, він організовує процес навчання відповідно до фізіологічної, психологічної, інтелектуальної індивідуальності. На уроках технології використання інформаційно-комунікаційних технологій здійснюється за наступними напрямами:

1. Інтерактивні заняття. Цей вид роботи застосовують здебільшого для вивчення нового матеріалу.

2. Різноманітні комп'ютерні вправи. Цей вид діяльності спрямований на практичне застосування та засвоєння відповідних умінь і навичок на основі попередньо вивченого теоретичного матеріалу.

 Корисним є те, що можна вільно розширювати комплекс вправ, доповнювати його. Наприклад, під час вивчення теми „Елементи машинознавства”, а саме будови швейної машини, можна запропонувати  учням спочатку опрацювали внутрішню будову за допомогою комп’ютера, маючи можливість побачити її ніби "зсередини", а потім  дати можливість відповісти на питання про типи з'єднань, які використовуються у швейній машині, знайти несправності у роботі і навіть запропонували методи ліквідації цих несправностей.

3. Використання мультимедійних технологій у навчанні дає змогу здійснити справжній технологічний прорив в організації і практичній реалізації навчального процесу.

У  практичній роботі вчителі широко використовую довідники, навчальні, демонстраційні програми тощо.

4. Значно полегшують  роботу  і, що досить суттєво, дозволяють виявити реальний рівень знань учнів тестові програми. На мій погляд вони корисні ще й тому, що кожен учень може самостійно перевірити свої знання та звернути увагу на недостатньо засвоєний матеріал.

До сучасних інформаційно-комунікаційних технологій навчання відносяться:

1. Інтернет - це джерело інформації, корисної з точки зору навчальної діяльності, її аналізу та оцінювання.

2. Мультимедійні програмні засоби.

        Під час уроків ми широко використовуємо готові мультимедійні засоби, часто використовуємо власні мультимедійні презентації . Це викликає живий інтерес в учнів, покращує процес засвоєння матеріалу, унаочнює пізнання, сприяє розвитку творчих здібностей.

    Спеціалісти стверджують, що більшість людей  якнайкраще сприймає саме візуальну інформацію – вона швидше систематизується, а кольорові образи завдяки включенню емоційної складової краще  сприймаються. До візуального відтворення відносяться «хмари слів» , які можна легко згенерувати власноруч з використанням спеціальних програм Word Art (Tagul), Word It Out. Хмара слів - це список слів, категорій, міток чи ярликів на єдиному спільному зображенні. За допомогою хмар слів можна візуалізувати термінологію з певної теми у більш наочний спосіб. Це сприяє швидкому запам'ятовуванню інформації.

Наприклад,  така вправа: ознайомившись із ключовими поняттями теми, наведеними у "хмарах слів" , зосередити увагу на словах "проектування" та  "етапи". Скласти визначення слова "проектування"

 

 

 

https://wordart.com/zj5pqb1txyat                         https://wordart.com/kvsx56sj5i4b/word-art-8

C:\Users\Favoryt-B\Desktop\кресл\1f33d2d96e9fe17a1dc10e49d0f2bbb90f4d2c32.png                     

Інтерактивні вправи:

https://learningapps.org/3987                             https://learningapps.org/3986354

   Вправа «Дайте відповіді на запитання»     Вправа «Прогнозування за ілюстрацією».     

https://learningapps.org/display?v=p3v89qtg220       https://learningapps.org/9252389

                 Скласти картинку - пазл                          Скласти картинку - пазл                                                       «Прогнозування за ілюстрацією»                                 «Стилі інтер’єру»

       http://qrcoder.ru/code/?https%3A%2F%2Flearningapps.org%2Fdisplay%3Fv%3Dp3v89qtg220&4&0                                      http://qrcoder.ru/code/?https%3A%2F%2Flearningapps.org%2Fdisplay%3Fv%3Dpesqh376k20&4&0

 Вікторина « Класифікація проєктів»                                          

       http://qrcoder.ru/code/?https%3A%2F%2Flearningapps.org%2Fdisplay%3Fv%3Dp0uvv3qdk21&4&0

Створення тестів у програмі  Master-test.net  .

Трудове навчання 5 клас. Матеріалознавство. Трудове навчання 9 клас. Стилі інтер’єру.

http://qrcoder.ru/code/?https%3A%2F%2Fmaster-test.net%2Fuk%2Fteacher%2Fquiz%2Feditor%2Fid%2F253474&4&0                                                                         http://qrcoder.ru/code/?https%3A%2F%2Fmaster-test.net%2Fuk%2Fteacher%2Fquiz%2Feditor%2Fid%2F253478&4&0

         Онлайн-інструменти роблять урок цікавим, видовищним, є багато можливостей сприяти активному засвоєнню знань, легко впроваджувати рольові ігри та елементи геймифікації, комфортні умови для групового та індивідуального навчання. Одним із таких інструментів є веб – квест. Веб-квести можуть використати  вчителі будь-яких предметів, котрі  застосовують на своїх уроках та у позакласній діяльності рольові ігри, проектну технологію та ІТ - технології.

  Веб – квест «Лялька – мотанка прадавній сакральний оберіг українців!» (Додаток 2)

                      http://qrcoder.ru/code/?https%3A%2F%2Fvebkvestu.blogspot.com%2F&4&0

Урок – подорож.

    А також інтегрований урок – подорож  на тему «Подорож по слідах історичної спадщини», який  узагальнив і систематизував знання  з розділів «Ландшафтний дизайн», «Види архітектури», «Матеріалознавство». Під час подорожі групи виконували інтерактивні вправи створені в LearningApps.org,  після правильного розгадування пазлу вони створили карту маршруту «Слідами історичної спадщини». (Додаток 3)

 

        Результатом навчання була заповнена скріншотами  дошки http://Linoit.com призначеної  для спільної роботи. Кожен з учасників обговорення може розмістити на стікері певного кольору свою інформацію, додати відео, своє фото або ілюстрацію, посилання на цікаве джерело. Отримавши посилання від учителя, кожен здобувач освіти  може зайти на створену дошку і залишити там інформацію, не покидаючи своєї кімнати, сидячи біля свого комп'ютера.

http://linoit.com/users/Oksana1234/canvases

 Онлайн-стіна Padlet  на якій подана  інформація про проєкт  або доступна для читання і редагування будь-яким користувачем  для обміну інформацією.

                              http://qrcoder.ru/code/?https%3A%2F%2Fuk.padlet.com%2Foksanapelikan2%2Fghnionq4ovkoph25&4&0

 

                             http://qrcoder.ru/code/?https%3A%2F%2Fuk.padlet.com%2Foksanapelikan2%2Fvm8pul9scwe75whu&4&0

       

        Одним із цікавих інструментів ПЗ Smart Notebook, що дозволяють ефектно користуватися заздалегідь підготовленими слайдами, є «Завіса», що закриває будь-яку прямокутну частину дошки. Інструмент «Затемнення» дозволяє поетапно демонструвати інформацію , а також можна створювати інтерактивні вправи .  Знання не подаються у вигляді готових висновків, а стають результатом дослідження на уроці. Засоби Smart Notebook дозволяють у достатній мірі реалізувати ідею ігрової ситуації на уроці і урізноманітнити форми демонстрації завдань .

 

Вправа  «Сортування тексту»                            Вправа «Сортування малюнків»

до теми «Види ляльки – мотанки».               до теми «Техніки виготовлення листівок»

                   

Вправа «Сортування тверджень»                    Вправа «Вибір однієї правильної                

до теми «Пісочне тісто»                                  відповіді» до теми «Види гладі»

             

Вправа «Підпиши малюнок»

до теми «Назви ляльок – мотанок»

 

 

Післямова

Ефективним засобом формування в учнів естетичних смаків, загальної трудової культури може бути їх залучення до раціоналізації та вдосконалення інструментів, робочих місць та обладнання шкільних майстерень. Результативність такої роботи залежить від правильного врахування вікових особливостей  здобувачів освіти, посильності поставлених перед ними завдань й усвідомлення ними корисності виконуваної роботи.

Школа повинна навчити підходити до справи творчо, і разом з тим не відриватися від реально існуючих ринкових відносин. Велику роль у цьому процесі має відігравати формування творчих здібностей підростаючого покоління через залучення його до активної художньо-конструкторської діяльності, яка не тільки розвиває високі культурні потреби, естетичний смак, а й формує спеціальні здібності. Тому я вважаю, що одним із шляхів розв'язання цієї проблеми може бути процес організації творчої діяльності  з використанням іноваційних технологій.

Практичні вміння і навички, що формуються під час роботи є якісно новими  і дають змогу досягти успіху в процесі формування  естетичних смаків в художньо-конструкторських здібностях на уроках трудового навчання та технологій.

Освіта ХХІ століття – це освіта для людини. ЇЇ стрижень – виховання відповідальної особистості, яка здатна до самоосвіти і саморозвитку, особистості, яка уміє використовувати набуті знання і уміння для творчого розв’язання проблем, критично мислити, опрацьовувати різноманітну інформацію, прагне змінити на краще своє життя і життя своєї країни.

Таку особистість може виховати тільки творчий вчитель. Сьогодні затребувані ті вчителі, які володіють педагогічною технологією та крокують нога в ногу з сучасністю.     Сучасний учитель – це творча особистість. Він повинен бути активним, комунікабельним, динамічним, працездатним, вольовим, впевненим у собі, толерантним, висококомпетентним.

           Отже, модель сучасного  падагога  передбачає  готовність до  використання  нових технологій, здатність  постійно  навчатись і бути в постійному  творчому пошуку.

       Давня мудрість говорить:  « Хто стоїть на місці,  той відстає ». А хто не хоче відставати, мусить рухатися вперед, і не зупинятися, досягнувши вершини, а підійматися вище. У цьому й полягає основна місія сучасного учителя.

 

 

 

 

 

                             Список використаних джерел

 

  1. Антоненко, В.М. Сучасні інформаційні системи і технології. Навчальний посібник / В.М. Антоненко, Ю.В. Ратушна. – К. : КСУМГІ. – 2005. –131 с.
  2. Гулінська О. Інтерактивне навчання // Сільська школа України № 27, вересень. – 2004
  3. Коберник О. Проективна педагогіка і національна школа / О. Коберник // Шлях освіти. ‒ 2000. ‒ №1. ‒ С. 7-9.
  4. Кучерова Г.М., Ягоднікова В.В. Інтерактивні вправи та ігри. – Харків: Вид. група "Основа", 2012. – 144 с. – (Серія «Адміністратору школи»).
  5. Неймерик В. С. Метод проектів на уроках трудового навчання (обслуговуюча праця) : метод. посіб. – Студянка, 2009–2010. – 50 c.
  6. Наволокова Н.П. Енциклопедія педагогічних технологій та інновацій. – Х.: Вид. група «Основа»,2012. – 176 с. – (Серія «Золота педагогічна скарбниця»).
  7. Пометун О., Пироженко Л. Сучасний урок. Інтерактивні  технології навчання. –К.: А.С.К., 2004. – 192с.
  8. Панченков А. Навчання в дії: як організувати підготовку вчителів до застосування інтерактивних технологій навчання: метод. посіб. / А. Панченков, О. Пометун, Т. Ремах. – А.П.Н., 2003. – 72 с.
  9. Сучасні шкільні технології. Ч.2. / Упоряд. І.Рожнятовська, В.Зоц. – К.:Ред. Загальнопед.газ., 2004. – С.31-54.–(Б-ка „Шк. світу”).
  10. Саюк В. Ігрові методи та їх дидактичне значення // Рідна школа. – 2001. – № 4. – С. 18-20.
  11.  Слюсаренко Н.В. Розвиток творчих здібностей учнів 5-9 класів на уроках обслуговуючої праці засобами ігрової діяльності: Науково-методичний посібник.– Херсон. -  2002.–148 с
  12. Трудове навчання в школі: проектно-технологічна діяльність. 5-12 класи / [Коберник О.М., Бербец В.В., Дубова Н.В. та ін.]; за ред. О.М. Коберника. – Х. : Вид. група «Основа», 2010. – 256 с.
  13. Теорія і методика навчання технології : навч. посіб. / За заг. ред.О. М. Коберника. – Умань : ФОП Жовтий, 2014. – 480 с.
  14. https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D1%8B%D1%88%D0%B8%D0%B2%D0%BA%D0%B0_%D0%BA%D1%80%D0%B5%D1%81%D1%82%D0%BE%D0%BC
  15.  http://vishivanka.net.ua/article/5

 

 

 


Додаток 1

Проєкт «Лялька мотанка» та «Український візерунок» 11клас

 

Проєкт «Різдвяна шопка» 10 клас

 

 

 

 

C:\Users\Favoryt-B\Desktop\фото\IMG_20210208_092419.jpg

 

 


Проєкт «Новорічні листівки» 6 клас

D:\школа\вироби\листівки\Різдвяні листівки\IMG_20171203_130711.jpg D:\школа\вироби\листівки\Різдвяні листівки\IMG_20171205_173225_BURST2.jpg D:\школа\вироби\листівки\Різдвяні листівки\IMG_20171206_200851.jpg D:\школа\вироби\листівки\Різдвяні листівки\IMG_20171206_200908.jpg D:\школа\вироби\листівки\Різдвяні листівки\IMG_20171213_215455.jpg

 

 

 

Проєкт «Записник для дівчини»6 клас           Проєкт «Різдвянй віночок» 9 клас          

        C:\Users\Favoryt-B\Desktop\фото\IMG_20210208_093240.jpg                                    

       

Презентація  проєкту «Лялька – мотанка»

               

                          

                 

           

                                                      

                           

Додаток 2

Веб – квест

 «Лялька – мотанка прадавній сакральний оберіг українців!»10 клас

           Веб – квест має мету ознайомити здобувачів освіти з  поняттям «веб-квест» та розглянути шляхи його використання  у варіативному модулі «Технологія виготовлення народної ляльки», закріпити навички роботи на комп’ютері: створення презентацій, буклета, формувати вміння правильного використання інтернет-ресурсів для підтримки навчального процесу, розвивати аналітичний тип мислення, практикувати навички самостійної роботи  і вміння працювати в колективі, систематизувати знайдену інформацію та робити висновки.

         Після  проходження веб-квесту учасники повинні: освоїти поняття «веб-квест» та шляхи його використання в навчальній діяльності, володіти навичками роботи на комп’ютері, у мережі Інтернет, уміти працювати в колективі, самостійно відбирати потрібну інформацію, аналізувати і систематизувати  навчальний матеріал, робити висновки, творчо самореалізуватися.  Ця тема вибрана  з метою ближче  ознайомитися з українськими народними  символами та традиціями. А саме більш детальніше пізнати народні звичаї українського народу.  Чи задумувалися  над тим, чому  лялька – мотанка, яка була відома   ще   5 тисяч років тому , залишається популярною сьогодні? Відповіді на ці та інші запитання,   знайдемо  за допомогою даного Веб-квесту. Інформація  буде не лише цікавою, а й корисною!

      Це один із найдревніших символів, який сотнями і навіть тисячами років супроводжував наших предків. Ляльку-мотанку мати клала до колиски немовляті, у скриню із рушниками та сорочками, коли донька заміж виходила. Мотанка оберігала і оберігає оселі українців. Мовчазна лялька береже таємниці цілого роду, адже переходить із покоління в покоління, від матері до дитини. Мені дуже подобається створювати нестандартні цікаві речі. Саме тому, я й вирішила виготовити ляльку-оберіг в українському народному стилі. Лялька має кілька призначень: це може бути, як дитяча іграшка так і оберіг родини та роду. Вона може бути могутнім магічним талісманом, та символом зв'язку між поколіннями, знана в багатьох традиційних культурах земної кулі. Головне призначення ляльки - берегти душу свого власника від зла і нечистих помислів. Іноді з рук майстра народжувались ляльки, про які складалися легенди, вони передавалися від матері до дочки, як священний переказ свого роду.

Проблема квесту: 

             У сучасному світі на мій погляд продається  велика кількість різноманітних оберегів - ляльок , при цьому мало хто задумується про те як виготовляються ці вироби та про вимоги до матеріалів! Тому я пропоную  з допомогою даного веб-квесту дослідити питання особливостей  виготовлення  ляльки - мотанки, її історичні аспекти, переваги, недоліки, з точок зору різних спеціалістів яких   можете обрати в ролях. 
   Я надіємось що   буде цікаво, а інформація з якою   будемо працювати буде   корисною. 
    Кінцевим результатом є виготовлення  ляльки – мотанки з сакральним знаком, а також розробка відповідної документації  до проекту.

 Завдання квесту

       1. Розподіл учнів на групи .
       2. Кожна група обирає собі роль та вивчає відомості про свої професії, а також виконує завдання які були створені для кожної ролі:
       - визначити основну функцію української народної  ляльки - мотанки;
       - охарактеризувати художньо-технічні особливості  ляльки;
       - розробити технологічну картку на виготовлення  ляльки - мотанки.
      3. Для того, щоб скласти завдання для відповідних ролей, учням рекомендується використовувати рекомендовану літературу, а також мережу Інтернет. Завдання веб-квесту представляють собою окремі блоки питань і переліки адрес Інтернет, де можна отримати необхіднуінформацію. Питання сформульовані так, щоб при відвідуванні сайту учень був змушений зробити відбір матеріалу, виділивши головне з тієї інформації, яку він знаходить.

 Процес  роботи

Ролі: 

-історик

- майстриня

-вишивальниця

-інженер з техніки безпеки

-маркетолог

Ви "Історик"

http://ito.vspu.net/ENK/2013_2014/Osn_projekt_tehnologi_spec/Rob_stud/Backo/Preview/images/-------.jpg
Історик - дослідити історію виникнення ляльки – мотанки   її призначення .

Джерело1. https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%BE%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%BA%D0%B0

Джерело 2

http://sites.google.com/site/lalkamotanka

Джерело 3

http://barvinok.ucoz.net/publ/z_babusinoji_skrini


Оберіть відповідний матеріал та опрацюйте його.

 Ви повинні знайти відповідь на такі запитання :

1.Які функції виконували ляльки – мотанки ?

2.Які матеріали слугували для виготовлення ляльки?

3.Які існують типи ляльок – мотанок?

4.Яка обов’язкова умова при створені ляльки – мотанки?

Форма звіту: презентація в програмі PowerPoint. (4-5 слайдів)

 Ви " Майстриня"

Результат пошуку зображень за запитом "майстриня"

Майстриня - навчити створювати власними руками шедевдри, створити ескізи виробів  , передати свій досвід наступному поколінню.

Джерело1.https://sites.google.com/site/lalkaamotanka13/tehnologicna-kartka
Джерело2.http://motanka.in.ua/view_cat.php?category=masterklas-po-motanki
Джерело3.http://lelitka.te.ua/lyalka-motanka-majster-klas
Оберіть відповідний матеріал та опрацюйте його.

(Завдання  майстрині  полягає в створенні  дизайну  ляльки - мотанки.  При її виготовленні заборонено користуватися голками. Звідси й пішла назва лялька - мотанка. Ножицями користуються за крайньої потреби. Краще тканину рвати. Вузликів зав’язують не парне число. Така виготовлена мотанка буде служити нам тільки на добро.

Основні матеріали:

Світла тканина - для тулуба розмір тканини 15х15см.

Світла тканина - для рук розмір тканини 10х10см.

Кольрова тканина - для сукні розмір тканини 20х20см.

Мереживо або вишита тканина для фартушка.

Нитки яскравих кольорів (для волосся).

Міцні червоні нитки (для перев’язування ляльки).

Яскраві стрічки (для коси та оздоблення).

Інструменти: Ножиці.

Безпека життєдіяльності учнів під час виконання технологічних робіт:

1. Ножиці на столі повинні лежати із закритими лезами.

. При роботі з ножицями не можна відволікатися.

. Ножиці передавати можна тільки кільцями вперед.

. Ножиці не повинні знаходитися під тканиною і на тканині.

 Конструювання виробу

Перед виготовленням ляльки - мотанки, розглянула кілька практичних варіантів, в якій вказано, які спочатку ідеї, в мене виникали, при виготовленні даної роботи  .)

Форма звіту: презентація в програмі PowerPoint. (4-5 слайдів)

 

 

 

 

Ви "Вишивальниця"

Вишийти одяг ляльки – мотанки  за поданою схемою 

Джерело 1.http://www.uamodna.com/articles/vid-ljvova-do-lugansjka-osoblyvosti-vyshyvanok-riznyh-regioniv

Джерело 2.https://povitrulya.com.ua/ua/free-cross-stitch-patterns

   Оберіть відповідний матеріал та опрацюйте його.

Питання:

1.Які види вишивок використовуються для сорочки свого регіону?

2.Які кольори ниток характерні для вишивки весільного народного одягу?

3. Яке призначення вишитої сорочки? (це елемент національного костюма)

4. Яким ви його уявляєте?

5. Коли одягають цей одяг?

«Ви інженер з безпеки життєдіяльності»

Інженер з техніки безпеки - здійснює контроль за дотриманням законодавства, інструкцій, правил та норм з охорони праці, техніки безпеки і виробничої санітарії, за наданням працівникам встановлених пільг за умовами праці. Бере участь у створенні безпечних і здорових умов праці, розробці і впровадженні у виробництво рекомендацій науково-дослідних інститутів і лабораторій з наукової організації праці. 

Джерело1.http://teacher.at.ua/publ/pravila_povodzhennja_na_urokakh_z_praci_ta_obrazotvorchogo_mistectva
Оберіть відповідний матеріал та опрацюйте його.

Питання?

1.Як підготувати своє робоче місце до роботи?

2.Чому потрібно працювати тільки зі справним інструментом?

3.Що необхідно зробити по закінченні роботи?

4.Чому потрібно обережно поводитися з інструментами та обладнанням ?

Ви "Маркетолог"

http://ito.vspu.net/ENK/2013_2014/Osn_projekt_tehnologi_spec/Rob_stud/Backo/Preview/images/marketer.jpg

Джерело 1. http://vk.com/club19912323

 Оберіть відповідний матеріал та опрацюйте його.

Завдання маркетолога полягає в створенні марочної продукції та проведенні рекламної кампанії, вдосконаленні товару.Шановні маркетологи, перед вами ставимо таке завдання: прорекламувати  українську ляльку – мотанку  іншим народам, які не знайомі з таким дивом.

Представлення результатів роботи.

Отже, пройшовши завдання веб - квесту, хочеться визначити місце та значення ляльки-мотанки у житті українського народу. Проаналізувавши численні першоджерела    , наукову та художню літературу, свідчення старожилів, та майстер-класи. Проаналізувавши матеріали досліджень з даної проблематики, було зроблено висновок, що народна українська лялька сприяла формуванню дитини, як особистості, а також гармонійно доповнювала спадщину української культури.

Українська лялька - це віддзеркалення культурної пам’яті народу, в якій збереглися прадавні магічні знаки-образи, символіки різних кольорів, що знайшли своє осмислення та оновлення в сучасності.

Презентація виробу та технологічна картка

А для перевірки своїх знань, можна пройти невеличкий тест на сайті :

https://learningapps.org

Оцінювання роботи.

                             Критерії оцінки веб-квеста

Зміст

 

Критерії

 

Обґрунтування критеріїв

Бали

Самостійна робота групи

Розуміння завдання

– робота демонструє точне розуміння завдання;

– мають місце матеріали, котрі частково не відносяться до теми;

– включені матеріали, що повністю не відносяться до теми, відібрана інформація не аналізується.

10  

 

5

0

 

 Повнота розкриття теми

– повно;

 – частково;

 – не розкрито.

 

10

5

0

 

Виклад аспектів теми

 

– викладено повно;

– частково;

 – не викладено.

10

5

0

 

 

 Виклад стратегії розв’язку проблеми

 

– викладена стратегія розв’язку проблеми;

– процес розв’язку неповний;

– процес розв’язку неправильний.

10

5

0

 

 

 Узгоджена робота в групі

 

 

 

 

 

– чітко спланована робота групи;

 – робота групи частково спланована;

– не спланована робота в груп

10

 

5

 

0

 

Розподіл ролей в групі

– вся діяльність в групі рівномірно розподілена між її членами;

– робота розподілена між більшістю учасників групи;

 – декілька членів групи відповідають за роботу всієї команди.

 

5

 

 

3

 

0

 

 

Авторська оригінальність

 

– містить значну кількість оригінальних винахідницьких прикладів; – у роботі присутні авторські винаходи;

 – стандартна робота.

5

 

3

0

 

Рівень самостійності роботи групи

– повна самостійність у виконанні роботи;

 – часткова самостійність роботи групи;

– несамостійна робота групи

5

 3

0

Оформлення роботи

 

Граматичне та стилістичне оформлення роботи

 

– грамотно та стилістично правильно оформлена робота;

 – не грубі помилки;

– грубі помилки

5

 

3

 

0

Захист роботи

 

Якість доповіді

 

– аргументованість основних позицій, повнота представлення результатів; – порушення логіки, неповне представлення результатів;

– відсутні аргументи з основних позицій, відсутні результати дослідження.

5

 

 

3

 

0

 

Культура мови, манера триматися перед аудиторією

 

– доповідачі впевнено тримаються перед аудиторією, володіють мовою, дотримуються регламенту;

 – доповідачі допускають не грубі мовленнєві помилки у виступах, незначно порушують регламент, частково утримують увагу аудиторії;

– доповідачі не володіють аудиторією, порушують регламент, не володіють мовою, не можуть утримати увагу аудиторії.

 

 

 

5

 

 

 

 

3

 

0

 

Відповіді на запитання

 

– доповідачі впевнено і повно відповідають на запитання, розкривають зміст теми;

– доповідачі можуть відповідати на всі види запитань;

– доповідачі не можуть відповісти на всі запитання.

5

 

 

 

3

 

0

 

Ділові та вольові якості доповідача

 

– доповідач бажає досягти високих результатів, готовий до дискусії;

 – доповідач готовий до дискусії, але не завжди доброзичливий;

– доповідач не готовий до дискусії, агресивний, не контактний.

 

5

2

0

 

      Обговорення кожного виступу. Самооцінка та взаємооцінка груп за результатами  роботи.

       Шановні учасники, у вас є критерії оцінювання на аркуші. Кожна група яка представляє свою роботу оцінюється  іншими групами. Ви всі дуже плідно працювали, я вам всім дякую за співпрацю .

Вправа «Мікрофон».

  •         Що вам сподобалося під час роботи?
  •         Що нового для себе ви дізналися?
  •         Що викликало у вас труднощі?
  •         Чи бажаєте ви ще взяти участь у веб-квесті?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

                                            Урок - подорож

               «Подорож по слідах історичної спадщини» 9 клас

 Урок -  подорож має мету узагальнити і систематизувати знання  з розділів «Ландшафтний дизайн», «Види архітектури», «Матеріалознавство». Втілити в навчальний процес наскрізні лінії «Екологічна безпека та сталий розвиток»,  «Громадянська відповідальність», «Здоров'я і безпека», «Підприємливість та фінансова грамотність». Розвинути  пізнавальну самостійність і дослідницьку діяльність, критичне і творче мислення, вміння аналізувати інформацію, отриману з різних джерел, формувати вміння створювати карту маршруту допомогою фрагментів малюнка різної форми – пазлів , як результат роботи над короткотривалим проектом. Виховати комунікативні якості , працьовитість , потяг до самоосвіти.

     Вид уроку нетрадиційний інтегрований( образотворче мистецтво,географія, трудове навчання, історія), урок узагальнення і систематизації знань, умінь і навичок з елементами проектної діяльності.

Засоби навчання є мультимедійна презентація, роздатковий матеріал, клей, формат А4, ножиці, фрагменти малюнка , смайлики – бонуси.

 Урок проводиться у групах, яким формулюється проблема.

 Очікуваним результатом даного уроку є карта маршруту.

 1.Свірзький замок.

       Витончений взірець оборонної архітектури, декілька століть поспіль милується своїм романтичним відображенням в озерних водах з мальовничого пагорбу поблизу старовинного селища. Гармонійні архітектурні форми, ошатна зовнішність з елегантним поєднанням білих стін із пурпурною даховою черепицею, багата, дещо здичавіла рослинність навколо, мальовничість прилеглої місцевості – один з найкрасивіших замків Західної України . Це - діамант без оправи.

  • Про який замок розповідається?(Свірзький замок ) смайл

       Будівництво Свірзького замку розгорнулося за братів Андрея та Мартина Свірзьких. Ранній замок, побудований у 1482 р., мав квадратну в плані форму із сторонами приблизно 52х52 метри. На торцях споруди знаходилися  башти.

  • Скільки башт збереглося до сьогоднішніх днів? ( Одна башта)смайл

        Зі сходу та південного сходу біля замкової гори розташувався  (парк) площею близько 3 гектарів з доріжками та алеями загальною протяжністю близько 1 кілометра. Більшість доріжок були посипані гравієм і обсаджені по сторонах (декоративними чагарниками). На південь від замку було посаджено (фруктовий )сад, а від костелу до замку простягнулася живописна алея, прикрашена рядами   (квітковими клумбами)пазл

  • Як називають таку озеленену територію? (Ландшафтним дизайном)смайл
  • Яку наскрізну лінію  може бути  зреалізовано під  час  обговорення даного  питання?( Громадянська відповідальність)

2.Олеський замок.

          Був 1629 рік . Замок оточили татари. На дворі лютувала сильна гроза і серед цієї всієї біди у замку народжувалася дитина – хлопчик. Бабця – повитуха почула грім після спалаху блискавки . Вона прийняла дитинку і поклала на чорний мармуровий стіл. В туж мить в стіл влучила блискавка. Стіл розколовся навпів, бабця оглухла, а маля залишилося неушкодженим. Тоді йому напророкували величне майбутнє.  Пройшли роки і хлопчик став відомим всьому світу, як король (Ян ІІІ Собеський)смайл

  • Про який замок розповідає легенда? (Олеський замок)смайл

  Поруч із замком від 1739 року знаходиться монастир Капуцинів .  Відомі ці постаті своїми аптекарськими здібностями, модою на босі ноги та довгі бороди. А ще один із представників капуцинів вважається винахідником відомого всім кавового напою – (капучино.)пазл

  • В якому архітектурному стилі побудований  монастир? (Бароко)пазл
  • Які наскрізні лінії  може бути  зреалізовано під  час  обговорення даного  питання? (Здоровя і безпека)

3. Підгорецький замок

Вацлав Жевуський одружився на молодій 19 – річній дівчині Марії, будучи вже в зрілому віці. На той час Вацлаву було близько 60 років, і більшість очевидців вказували на те , що він був жахливим ревнивцем. Він всюди стежив за молодою дружиною і не випускав її  із замку.Уникаючи божевільного чоловіка - тирана , дівчина втікала в парк, чим викликала ще більше підозр з його боку.І ось одного разу вона просто зникла. Власник замку живцем замурував в стіну свою молоду дружину . І саме з тих пір привід Білої Пані , невинної жертви обставин, не може знайти спокою.

  • У стін якого замку блукає Біла Пані? (Підгорецький замок)смайл
  • Якого виду архітектури Підгорецький замок ( Ренесанс)пазл

У всі часи неабиякого шарму Підгорецькому замку додавав його розкішний парк, який сьогодні хоч і втратив свій первісний вигляд, все одно належить до памяток садово – паркового мистецтва державного значення.

Закладений на манер популярних свого часу італійських парків, він вважається унікальним на території нашої держави. Парк оточує замок з усіх боків – у літню пору здається , що замок просто потопає у зелені. Саме в альтанках Підгорецького парку відбувалися усі найцікавіші  події – перемовини, сварки, подружні зради.

Сьогодні парк вже не має свого ( барокового) шарму, остаточно знищеного у ХХ столітті. Навіть його скульптури було вивезено до тодішнього Ленінграда. Однак у зелені  давній замок потупає  і сьогодні. Тут і віковічні (дуби), які не обхопити кільком чоловікам, і стрункі (липи)пазл

  • Про який конструкційний матеріал розказується( Деревину)смайл
  • Чи доцільно буде позрізати старі дуби та липи, а на їх місце посадити молоді дерева?
  • Яка деревина  особливо міцна? Що робиться з дубовими колодами , коли вони потрапляють у воду?( Дубові колоди, потрапивши у воду, не гниють, а стають чорними і ще міцнішими) пазл
  • Для чого використовують листя дуба у харчуванні? (Листя дуба використовують як пряно-ароматний додаток для квашення огірків.)смайл

На подвірї замку була змурована криниця, у якій вода була завжди холодною. Кажуть , що якось один з останніх власників замку , князь Сангушко , придумав , як полегшити людям процем  діставання води  з великої глибини: до цієї роботи він приставив ( ведмедя)смайл

  • Де можна використати виріб «Криниця» у трудовому навчанні? ( У 10 класі «Ландшафтний дизайн») смайл
  • Яка наскрізна лінія може бути зреалізована під час обговорення даного питання? (Екологічна безпека і сталий розвиток)

4. Золочівський замок

             Одним із володарів замку був польський король Ян ІІІ Собеський. Молодий король закохався у 15 – річну француженку Марію Каземіру д’Аркуін з першого погляду. Та одружилися вони лише через девять років.Вони прожили разом тридцять років, народили 13 дітей ( з них вижило лише четверо). Король писав коханій дружині ніжні листи. Однак , польська знать не любила іноземку, за спинами короля ходили плітки, що Марія керує ним. І цей замок став тим місцем, де королева усамітнювалася та відпочивала від «злих язиків». Саме вона збудувала тут Китайський палац.

  • На території якого замку був збудований Китайський палац? (Золочівський замок) смайл

           Однією з головних у Золочівському замку виявилася червона кімната. На стінах кімнати  - дзеркала, в центрі зали-  трон, на якому , певно колись сидів місцевий князь, з боку від трону - величезний стіл діаметром 60см.

  • Для сервірування столу потрібні серветки. Яка ідеальна форма серветки ? (Квадрат з довжиною сторони 35 або 40 см.) пазл

У центральній частині палацу був обладнаний «( чайний) зал». У Китайському палаці почали проводити виставки і (чайні) церемонії.  (пазл)

Особлива гордість Золочівського замку – туалети, що в ті часи це було рідкістю. У замку їх побудовано шість ( уціліли до наших днів). Туалети мають хитру систему зливу: з даху до унітазів було підведено ринву, і нечистоти змивалися стічними водами прямо у вигрібну яму. Це була одна з перших каналізаційних систем.

  • Як «новітня» на той час технологія сприяла добробуту людини та впливала на навколишнє середовище?
  • Яка наскрізна змістова лінія може бути зреалізована під час обговорення даного питання? (Екологічна безпека та сталий розвиток )
  • Яку  деревину  використовували для     підлоги у замку ?( Соснову) смайл

 

  5. Подорож по слідах історичної спадщини  (пазл)

Скільки часу приблизно потрібно вам, щоб здійснити подорож , якщо відстань автомобільними шляхами між м.Бібрка – с.Свірж – м.Золочів---63 км

м. Золочів - с. Підгірці –--- 17,70 км

с. Підгірці - смт. Олесько –--- 13,53 км

 смт. Олесько – м.Бібрка --- 101 км

Середня швидкість руху автомобіля під час усієї подорожі 50 км/год

На екскурсії замками потрібно не менше 5 год.

 63/50+17.70/50+13.53/50+101/50+5=1.26+0.354+0.27+2.02+5=8.9 год 

  • Яка наскрізна змістова лінія може бути зреалізована під час обговорення даного питання (Підприємливість і фінансова грамотність)

Результат

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гречанюк Инна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
3 березня 2021
Переглядів
15670
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку