Я досліджую світ ( мовно – літературна галузь)
Тема: Поведінка з незнайомцями. Читаю про користь спорту. Грицько Бойко «Гантелі». Т. Коломієць «Ми зі спортом дружимо». О. Коротюк «Найдужчий».
Мета: ознайомити дітей із правилами безпечної поведінки стосовно незнайомих людей; удосконалювати читацькі навички дітей ; розвивати вміння логічно доводити власну думку; виховувати обережність, відповідальність, піклування про власне життя та здоров’я.
Хід уроку:
І. Ранкова зустріч
1) Привітання
Вже дзвінок сигнал нам дав :
Працювати час настав!
То ж і ви часу не гайте,
Ранкову зустріч починайте!
Ви сьогодні вже проснулись?
Мамі зранку посміхнулись?
Клас наш радо вас вітає!
Настрій кожен гарний має?
Станьмо разом в дружне коло!
Привітай нас, рідна школо!
Добрий день!
( Далі по колу з компліментами та побажаннями.)
2)Щоденні новини за календарем.
3)Обмін інформацією.
- « Крісло автора» ( учень розповідає випадок з життя, інші додають свої думки)
- Перегляд мультфільму про зустріч з незнайомцем.
- Обговорення побаченого.
- А чи до будь-якої людини можна звернутись по допомогу?
- Чому?
- Кого слід вважати незнайомцем? ( це людина, яку ми не знаємо).
- Запам’ятайте, будь ласка, вислів (на дошці):
4) Групове заняття.
Тест «Знайди правильне рішення»
Запитання 1.
Незнайома людина дзвонить у двері і каже, що вона працює з вашими батьками. Вони доручили вас провідати, просять пустити в будинок. Що ви зробите?
а) пустите в дім;
б) зателефонуєте мамі;
в)зателефонуєте сусідам чи в міліцію.
Правильні варіанти відповідей б); в).
Запитання 2.
У вас під дверима незнайомець. Він каже, що йому потрібно негайно викликати карету швидкої допомоги. У такому випадку слід :
а) сказати, що зробите це самі;
б) відчинити і запросити незнайомця до телефону;
в) сказати, що нікого нема вдома.
Правильна відповідь : а).
Ознайомлення з правилами «Кому можна відчиняти двері»
- Пригадаймо казку «Вовк і семеро козенят». Злочинці , як і вовк з казки, уміють маскуватися під інших людей, змінювати голос, артистично розповідати всілякі історії, щоб їм повірили.
- Ви повинні пам’ятати правила «Кому можна відчиняти двері?»
1. Якщо у двері дзвонить листоноша, лікар, міліціонер, не відчиняй, якщо не знаєш цих людей.
2. Якщо незнайомець намагається відчинити двері, зателефонуй у міліцію за номером 102 й чітко назви свою адресу. Якщо вдома немає телефону, поклич людей на допомогу через вікно.
3. Якщо телефонує незнайомець, а дорослих немає вдома, відповідай, що батьки зайняті, тому не можуть підійти до телефону.
Оцініть відповіді лісових звірів.
Вовчик. Відчиню. Хто там-подивлюсь, бо я нікого не боюсь!
Ведмедик. Спитаю спершу я: «Хто там? Прийдіть пізніше, бо я – сам.
Мишка. У вічко тихо подивлюсь. Не відчиню, бо я боюсь!
Їжачок. Я відчиню лише знайомим, якщо переконаюсь в тому.
Лисеня. Загавкаю, хай думають, що пес! Якщо то злодії,для них це буде
Стрес!
Зайчик. Нікому не збираюсь відчиняти. Хай навіть дзвонять мама або тато!
Козуля. Якщо настирливо дзвонитимуть, спитаю: «Це хто мене від справ
відволікає?»
- Хто з звірят вчинив правильно? Чому?
- Ведмідь, мишка, їжачок.
- Кому треба зробити зауваження? Чому?
- Вовчикові, лисеняті, зайчику, козулі.
- Отже:
- Не відчиняй дверей чужому, Ти незнайомця пустиш в хату,
Не вір його жодному слову. А в нього зброя, вигляд пихатий.
Він скаже тобі «Я від мами, Він може тебе налякати,
Вона передала тобі банани» Щось цінне з будинку забрати!
ІІ. Основна частина. Читання.
Робота з букварем Вашуленка М.В.( ст.104 – 105)
Ст, стр, сп, зб, рк, ск ( з голосними).
Робота в щоденнику вражень.
Малюнок « Улюблене спортивне приладдя».
Підсумок уроку.