Тема. Новорічна ялиночка.
Малювання фарбами. Дотримання охайності та правил техніки безпеки. Презентація власної діяльності.
Очікувані результати : виконує прості площинні живописні та графічні зображення ; використовує у живописній роботі … кольори , ділиться емоціями від сприймання мистецьких творів; користується художніми засобами та матеріалами, палітрою, пензлями;
дотримується правил техніки безпеки; презентує результати власної творчості; розуміє важливість бережливого ставлення до природи.
Хід уроку
І. Організаційна частина.
- Яке веселе свято скоро прийде до нас?
- Коли ми святкуємо Новий рік ?
- Яке сьогодні число?
- Скільки ще днів залишилося до Нового року?
- Без чого не обходиться Новий рік?
Створимо хмару слів. Перейдіть за посиланням.
Хмара слів онлайн
- До нас на урок сьогодні завітала незвичайна гостя. А хто вона, дізнаєтесь, якщо розташуєте цифри у порядку спадання.
- До якої частини мови належить ЯЛИНКА ? Доведіть.
- Це істота чи неістота
- Доберіть до слова Ялинка споріднені слова (ялиночка, ялина, ялинкова)
ІІ. Актуалізація опорних знань.
- На Новорічне свято окрасою наших осель стають ялинки. Вони своїм вічнозеленим гіллям символізують нескінченність життя.
- Зараз перевіримо ваші знання про ялинку
Пограємо у гру «Так чи ні»
- Я повідомляю вам інформацію.
- Якщо ви погоджуєтеся – піднімаємо кружечок зеленого кольору,
- Якщо не погоджуєтеся – червоний
- Готові?!
Гра «Так чи ні?»
У кожній ялинової шишці знаходиться близько 100 насінинок.
Хвойні дерева є довгожителями, які живуть понад 600 років.
Ви чудово впоралися із завданням. Бачу ви багато знаєте про це дерево.
- Закривайте очі і уявіть, що ви сидите на пеньочку серед лісової галявини. Тихо-тихо у вранішньому лісі. Легенький вітерець обвіває ваше обличчя. Все навколо вкрите снігом – і земля, і дерева…
Відпочиває ваш мозок, земля віддає вам силу. Повільно відкриваємо очі і перед вами картина української художниці Наталі Довгошиї «Ялинка в зимовому лісі»
- Що зображено на картині?
- Які кольори переважають?
- До якого жанру належить картина? (пейзаж) Доведіть
- Який настрій викликає картина?
- Як би ви назвали картину?
Знайомтеся із картиною відомого американського художника Роберта Дункана «З ялинкою»
- Який настрій викликає картина?
- Що зображено на картині?
- ДІТИ???
- Що відчуває зараз ялинка?
- Давайте порівняємо ялинки із картини Н. Довгошиї та Р. Дункана
- Що ми можемо сказати?
- Чому ми вирубуємо ялинки під Новий рік?
Щороку в Україні вирубують приблизно 5 млн. ялинок.
- Всі ми звикли, що Новорічне свято приходить у наш дім із красунею ялинкою.
І на цьому святі веселяться всі , невесело лише ялинці, яку зрубали в лісі і принесли додому, щоб на декілька днів створити святкову атмосферу, а потім викинути її на смітник.
- Як вирубка лісу позначиться на повітрі та тваринах?
Чи знаєте ви, що ліси — це легені нашої Землі? Саме дерева очищують брудне повітря, і ми маємо можливість дихати. Може, ви й самі відчували, як легко дихається у хвойному лісі. Для багатьох тварин ліс – рідний дім.
- Що ми можемо зробити, щоб зменшити вирубку лісів? (Прикрашати штучні ялинки)
Винахід штучної ялинки зменшив вирубку лісів.
Але це теж сумнівна послуга природі, адже вони хоч і служать 5-7років та розкладаються потім у землі ще кілька століть.
- Поміркуй, які ще є способи не рубати ялинку на Новий рік?
- Сьогодні, ті хто дійсно турбуються про природу, знаходять цікаві способи замінити ялинку. Наприклад, розвішують електричну гірлянду на стіні у формі ялинки.
Мені теж дуже шкода, коли знищуються ліси, тому я пропоную намалювати ялинку власноруч. Така ялинка прикрашатиме вашу кімнату на Новий рік, і це не нашкодить нашим лісам.
- Чи згодні ви стати справжніми майстрами і створити новорічну диво-ялинку? Але спочатку проведемо фізкультхвилинку.
Давайте повторимо правила безпечної роботи на уроці образотворчого мистецтва
Розпочинати роботу лише з дозволу вчителя
Використовувати інструменти за призначенням
Тримати своє робоче місце у належному порядку.
Ми будемо створювати образ чарівної ялинки. Перш, ніж приступити до роботи, нам необхідно ознайомитися з послідовністю виконання малюнка.
ВІДЕО «ЯЛИНКА»
Поетапне виконання композиції вчителем.
(У процесі роботи звучить музика).
Папір розташовуємо вертикально.
Малюнок розмістимо в центрі аркуша.
- Форму якої геометричної фігури нагадує зображення ялинки?
(Форму трикутника).
- Отже, спершу робимо олівцем легенький обрис трикутника.
Для створення хвої ялинки ми використаємо не пензлик, а трубочку для напоїв.
Для цього беремо трубочку і з одного кінця робимо невеличкі надрізи. Загинаємо їх в різні сторони.
Наш робочий інструмент готовий.
Приступаємо до роботи.
На новорічну ялинку найчастіше розвішують різнобарвні кульки, а їх дуже зручно малювати пальчиком. Вмочимо зволожений палець у фарбу й ставимо плями по всій площі ялинки.
Ось і одержали малюнок новорічної ялинки.
- А тепер прикрасимо ялиночку ще й гарними словами. Скажіть, яка вона?
(Новорічна, вічнозелена, струнка, красива, казкова, загадкова, сяюча, довгождана, приваблива).
ІV. Підсумок уроку.
Перегляд і оцінювання робіт. Демонстрація малюнків.
Наша зустріч з красунею ялинкою завершується.
Яке ж рішення ми прийняли щодо вічнозеленої красуні?
(Відповіді дітей).
Як ви вважаєте ми змогли сьогодні захистити нашу красуню?
Лісам урай необхідне наше піклування . Буде розумно хвойні дерева не вирубувати, а висаджувати скрізь і в лісах, і в парках.
Рефлексія
На уроці я запам’ятав/ла…
Найкраще мені вдалося…
Найбільше мені сподобалося …
Урок завершую з настроєм…
V. Завдання додому.