Урок "Новорічна ялиночка. Малювання фарбами. Дотримання охайності та правил техніки безпеки. Презентація власної діяльності."

Про матеріал
Очікувані результати : виконує прості площинні живописні та графічні зображення ; використовує у живописній роботі кольори , ділиться емоціями від сприймання мистецьких творів; користується художніми засобами та матеріалами, палітрою, пензлями; дотримується правил техніки безпеки; презентує результати власної творчості; розуміє важливість бережливого ставлення до природи.
Перегляд файлу

 

Тема. Новорічна ялиночка.

Малювання фарбами. Дотримання охайності  та правил техніки безпеки. Презентація власної діяльності.

Очікувані результати : виконує прості площинні живописні та графічні зображення ; використовує у живописній роботі … кольори , ділиться емоціями від сприймання мистецьких творів; користується художніми засобами та матеріалами, палітрою, пензлями;

дотримується правил техніки безпеки; презентує результати власної творчості; розуміє важливість бережливого ставлення до природи.

Хід  уроку

І. Організаційна частина.

 

-  Яке веселе свято скоро прийде до нас?

- Коли ми святкуємо Новий рік ?

- Яке сьогодні число?

- Скільки ще днів залишилося до Нового року?

- Без чого не обходиться Новий рік?

Створимо хмару слів. Перейдіть за посиланням.

Хмара слів онлайн

- До нас на урок сьогодні завітала незвичайна гостя. А хто вона, дізнаєтесь, якщо розташуєте цифри у порядку спадання.

- До якої частини мови належить ЯЛИНКА ? Доведіть.

- Це істота чи неістота

- Доберіть до слова Ялинка споріднені слова (ялиночка, ялина, ялинкова)

ІІ. Актуалізація опорних знань.

- На Новорічне свято окрасою наших осель стають ялинки. Вони своїм вічнозеленим гіллям символізують нескінченність життя.

- Зараз перевіримо ваші знання про ялинку

Пограємо у гру «Так чи ні»

- Я повідомляю вам інформацію.

- Якщо ви погоджуєтеся – піднімаємо кружечок зеленого кольору,

- Якщо не погоджуєтеся – червоний

- Готові?!

      Гра «Так чи ні?»

  1. Ялинка – це дерево.
  2. Плоди ялинки – яблука?  (Шишки)

У кожній ялинової шишці знаходиться близько 100 насінинок.

  1. На гілочках ялинки росте листячко?  (Голочки)
  2. У ялинках листочки у вигляді голочок. Які називаються -  хвоя.
  3. Ялинка приходить в гості в наш будинок –взимку.

Хвойні дерева є довгожителями, які живуть понад 600 років.

Ви чудово впоралися із завданням. Бачу ви багато знаєте про це дерево.

 

 

- Закривайте очі і уявіть, що ви сидите на пеньочку серед лісової галявини. Тихо-тихо у вранішньому лісі. Легенький вітерець обвіває ваше обличчя. Все навколо вкрите снігом – і земля, і дерева…

Відпочиває ваш мозок, земля віддає вам силу. Повільно відкриваємо очі і  перед вами картина  української художниці Наталі Довгошиї «Ялинка в зимовому лісі»

 

 

- Що зображено на картині?

        - Які кольори переважають?

       - До якого жанру належить картина?  (пейзаж) Доведіть

        - Який настрій викликає картина?

        - Як би ви назвали картину?

Знайомтеся із картиною відомого американського художника Роберта Дункана «З ялинкою»

художник Роберт Дункан (Robert Duncan) картины – 03

 - Який настрій викликає картина?

- Що зображено на картині?

- ДІТИ???

- Що відчуває зараз ялинка?

- Давайте порівняємо ялинки із картини Н. Довгошиї та Р. Дункана

- Що ми можемо сказати?

- Чому ми вирубуємо ялинки під Новий рік?

Щороку в Україні вирубують приблизно 5 млн. ялинок.

- Всі ми звикли, що Новорічне свято приходить у наш дім із красунею ялинкою.

І на цьому святі веселяться всі , невесело лише ялинці, яку зрубали в лісі і принесли додому, щоб на декілька днів створити святкову атмосферу, а потім викинути її на смітник.

- Як вирубка лісу позначиться на повітрі та тваринах?

Чи знаєте ви, що ліси — це легені нашої Землі? Саме дерева очищують брудне повітря, і ми маємо можливість дихати. Може, ви й самі відчували, як легко дихається у хвойному лісі. Для багатьох тварин ліс – рідний дім.

- Що ми можемо зробити, щоб  зменшити вирубку лісів? (Прикрашати штучні ялинки)

Винахід штучної ялинки зменшив вирубку лісів.

Але це теж сумнівна послуга природі, адже вони хоч і служать 5-7років та розкладаються потім у землі ще кілька століть.

- Поміркуй, які ще є способи не рубати ялинку на Новий рік?

- Сьогодні, ті хто дійсно турбуються про природу, знаходять цікаві способи замінити ялинку. Наприклад, розвішують електричну гірлянду на стіні у формі ялинки.

Мені теж дуже шкода, коли знищуються ліси, тому я пропоную намалювати ялинку власноруч. Така ялинка прикрашатиме вашу кімнату на Новий рік, і це не нашкодить нашим лісам.

- Чи згодні ви стати справжніми майстрами і створити новорічну диво-ялинку? Але спочатку проведемо фізкультхвилинку.

Давайте повторимо правила безпечної роботи на уроці образотворчого мистецтва

Розпочинати роботу лише з дозволу вчителя

Використовувати інструменти за призначенням

Тримати своє робоче місце у належному порядку.

 

 

Ми будемо створювати образ чарівної ялинки. Перш, ніж приступити до роботи, нам необхідно ознайомитися з послідовністю виконання малюнка.

ВІДЕО «ЯЛИНКА»

Поетапне виконання композиції вчителем.

(У процесі роботи звучить музика).

Папір розташовуємо вертикально.

Малюнок розмістимо в центрі аркуша.

- Форму якої геометричної фігури нагадує зображення ялинки?

(Форму трикутника).

- Отже, спершу робимо олівцем легенький обрис трикутника.

Для створення хвої ялинки ми використаємо не пензлик, а трубочку для напоїв.

Для цього беремо трубочку і з одного кінця робимо невеличкі надрізи. Загинаємо їх в різні сторони.

Наш робочий інструмент готовий.

Приступаємо до роботи.

На новорічну ялинку найчастіше розвішують різнобарвні кульки, а їх дуже зручно малювати пальчиком. Вмочимо зволожений палець у фарбу й ставимо плями по всій площі ялинки.

Ось і одержали малюнок новорічної ялинки.

- А тепер прикрасимо ялиночку ще й гарними словами. Скажіть, яка вона?

(Новорічна, вічнозелена, струнка, красива, казкова, загадкова, сяюча, довгождана, приваблива).

ІV. Підсумок уроку.

Перегляд і оцінювання робіт. Демонстрація малюнків.

Наша зустріч з красунею ялинкою завершується.

Яке ж рішення ми прийняли щодо вічнозеленої красуні?

(Відповіді дітей).

Як ви вважаєте ми змогли сьогодні захистити нашу красуню?

Лісам урай необхідне наше піклування . Буде розумно хвойні дерева не вирубувати, а висаджувати скрізь і в лісах, і в парках.

Рефлексія

На уроці я запам’ятав/ла…

Найкраще мені вдалося…

Найбільше мені сподобалося …

Урок завершую з настроєм…

V. Завдання додому.

 

doc
Пов’язані теми
Мистецтво, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
3 червня 2023
Переглядів
985
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку