Урок з математики «Новорічний математичний калейдоскоп» 3 клас.
Тема : «Закріплення знань усних прийомів додавання й віднімання чисел у межах 1000.
Мета : закріпити уміння додавати і віднімати трицифрові числа на основі знань з нумерації, вчити порівнювати трицифрові числа; повторити правила порядку виконання дій в числових виразах, частини і їх запис. Розвивати навички усної лічби, логічне мислення, винахідливість. Виховувати охайність записів, взаємодопомогу.
Тип уроку: закріплення знань.
Зміст уроку.
I.Організаційний момент.
Продзвенів дзвінок,
Починаємо урок.
Сядьте рівно, підтягніться,
І приємно посміхніться. (Слайд 1)
1)Ситуація «Успіху»
Яка сьогодні пора року? (Сьогодні пора року зима.)
Що найбільше на подвір’ї взимку приносить радості дітям?(сніг.)
Що таке сніг? ( Сніг – це вода, яка перебуває у твердому стані .)
При якій температурі повітря замерзає вода?(0)
В моїх руках знаходиться сніжинка білого кольору, отже в мене гарний настрій і я бажаю вам того ж.
Погляньте на свої парти, на них знаходяться сніжинки двох кольорів. Отже, біла сніжинка – це гарний настрій, а сніжинка синього кольору – це сумний, невеселий настрій. Давайте прикрасимо нашу ялинку сніжинками( Якщо хтось із учнів прикріпили сніжинку синього кольору,зясувати причину поганого настрою)
Загадка.
Він приходить до малят
у кожусі аж до п’ят,
із ціпком, у рукавицях
і у шапці, що іскриться
від сріблястого сніжку,
з подарунками в мішку.
Всім гостинці роздає,
відгадайте, хто це є? (Дід Мороз) (Слайд 2)
Повідомлення від учнів, які підготували інформацію з додаткових джерел :
Дід Мороз – це новорічний персонаж, який дарує дітям подарунки. Проживає на Північному полюсі або в Лапландії.
- Він передав нам з вами ось цей чарівний мішок з завданнями. І сказав, що напередодні Нового року відбуваються різні чудеса. Якщо ми гарно попрацюємо на уроці і всі завдання виконаємо, то мішок наповниться подарунками.
Вчитель: Давайте з вами загадаємо відмінно виконати всі завдання Діда Мороза і отримати за це подарунки.
II. Актуалізація опорних знань.
Гра «Світлофор » (Якщо відповідь правильна – зелена цеглинка Лего, якщо не правильна – червона.
Сивому дідусю більше як 100 років.(+)
100 – це 1 десяток (-) . А скільки десятків? (10)
Довжину дороги від нас до діда Мороза визначатимемо в кілометрах. (+)
Довжину новорічного дерева виміряють в сантиметрах (-) .
На новорічну ялинку можна прикріпити тільки 263 іграшки. (-)
Найменше трьохзначне число – це 99 (-) , 100.
Найбільше трьохзначне число це -999 (+).
III. Повідомлення теми і мети уроку.
– Сьогодні ми з дідом Морозом подаруємо вам чарівний урок, на якому будемо закріплювати знання усних прийомів додавання й віднімання чисел у межах 1000. Вам доведеться розв’язати багато завдань. Якщо ви з ними справитеся, то на вас чекає сюрприз від нашого гостя. Та про це дізнаємося пізніше.
IV. Мотивація навчальної діяльності.
Навіщо вивчати математику? ( Тому , що ця наука кожен день поряд з нами крокує у житті. Навіть елементарно - щоб зуміти порахувати здачу в магазині.)
V. Вивчення нового матеріалу.
«Мозковий штурм» (з м’ячем)
Яке сьогодні число? 23
Назвіть сусідів цього числа. (22, 24)
Назвіть наступне число. (24)
Назвіть попереднє число. (22)
Назвіть суму цих чисел. (2+3=5)
Розкладіть число на розрядні доданки. ( 20, 3)
Скільки в цьому числі одиниць I розряду? (3)
Скільки десятків? (2 десятки)
Скільки одиниць II розряду? ( 20)
Молодці! З завданням впоралися.
Картки «Знайдіть відповіді до прикладів» (з’єднайте стрілочками)
690 – 90 = 700
450 – 400 = 380
420 + 500 = 50
750 – 50 = 600
340 + 40 = 920
Самоперевірка написаних відповідей.( Слайд 3)
Фізкультхвилинка (Танці-зігріванці) (Слайд 4)
VI. Робота в зошиті, над задачею (записали число, класна робота)
Зошит свій я відкриваю, навскоси його кладу,
Ручку я ось так тримаю, сяду рівно не зігнусь,
Буду я писати вправно, до роботи я берусь.
Задача №174, сторінка 45
Читає учень задачу. (Для пошиття 4 маскарадних костюмів для хлопчиків і 6- для дівчаток використали 32 м атласу. Скільки метрів атласу використали на костюм для дівчинки, якщо на костюм для хлопчика використали 2м?) )
Повідомлення від учнів, які підготували інформацію з додаткових джерел :
- Що таке атлас?
Атла́с — щільна тканина з гладкою блискучою лицьовою поверхнею. Внутрішня поверхня атласу — матова. Вперше цей матеріал згадується у ІІ столітті нашої ери. У перекладі з арабської він має назву «гладкий».
- Що таке маскарад?
Маскарад — костюмований бал, з характерними костюмами та масками.
Запитання по текстовій задачі.
Умова задачі.
Костюми для хл. - 4 к. по 2 м 32 м
Костюми для дів.- 6к. по ? м
Розв’язання
Відповідь: 4 метри атласу використали на костюм для дівчинки (Слайд 5)
Розв’язування прикладів з коментуванням(біля дошки)
800- 735= 410-90. 2=
900-135= 900-90:3=
520-160= 900-300:3=
Геометричний матеріал.
Загадка
Він давно знайомий мій,
Кожен кут у нім прямий.
Всі чотири сторони
Однієї довжини.
(Квадрат)
Практична робота в парах.
- Зробіть квадрат з геометричних фігур. Виміряйте довжину бічної сторони квадрата, знайдіть його периметр.
(Перший ряд - червоні квадратики, довжина сторони - 5 см, другий ряд - синій, довжина сторони - 6 см, третій - зелений, довжина сторони - 7 см.)
Перевірка: (Слайд 6 )
Як ви знайшли периметр квадрата? (Р=а* 4, де а - довжина сторони квадрата)
Інсценізація
Казка про геометричні фігури (Слайд 7)
На краю світу дуже давно була країна Математика. А була вона зовсім маленькою. Всього кілька міст. І міста в цій країні були особливими. В одному жили цифри, в іншому знаки, у третьому геометричні фігури. От ця історія відбувалась саме в третьому місті.
Кожна фігура, яка тут жила, була особливою. У Трикутника було найбільше прихильників, адже саме з трикутників можна зробити квадрат, прямокутник, ромб і навіть ялинку. Навіть пихата Трапеція з повагою ставилась до старого і мудрого Трикутника. А його молодші шанувальники Квадрат, Ромб і Прямокутник завжди питалися в старого вчителя поради.
Та якось всі геометричні фігури посварились і почали вихвалятись один перед одним.
Коло:
Сонечко на небі сяє –
Форму кола воно має.
Квадрат:
Я квадрат – фігура вправна,
Кубик я, картина гарна.
Прямокутник:
І кутів в мене чотири,
Сторони – по дві всі рівні.
- Гумовий ти сплющив м’яч?
Коло вже овал, ти бач?! (сміються)
Трикутник:
- Почекайте, ви чому такі не чемні? Ми всі особливі і повинні поважати один одного. Давайте жити дружно!
Завдання з логічним навантаженням.
Розгадайте ребуси.
100вбур, 100вп, 100рінка, мі100к, ті100, сви100к, 100лиця. (фото кожного ребусу).
V. Підсумок уроку.
Ось ми виконали всі завдання і мішечок повертається до діда Мороза, червоного кольору із подарунками. Ви сьогодні молодці, але мені б хотілося дізнатися чи сподобався вам урок?
Рефлексія. (Слайд 8)
VI. Домашнє завдання
VII. Вербальне оцінювання за урок.
Дякую за увагу!