Урок "Новорічний математичний калейдоскоп"

Про матеріал
Святковий урок математики на закріплення уміння додавати і віднімати трицифрові числа на основі знань з нумерації. На даному уроці можна розвивати навички усної лічби, логічне мислення, винахідливість.
Перегляд файлу

Урок з математики  «Новорічний математичний калейдоскоп» 3 клас.

Тема : «Закріплення знань усних  прийомів додавання й віднімання чисел у межах 1000.

Мета : закріпити уміння додавати і віднімати трицифрові числа на основі знань з нумерації, вчити порівнювати трицифрові числа; повторити правила порядку виконання дій в числових виразах, частини і їх запис. Розвивати навички усної лічби, логічне мислення, винахідливість. Виховувати охайність записів, взаємодопомогу.

Тип уроку: закріплення знань.

                                                          Зміст уроку.

I.Організаційний момент.

Продзвенів дзвінок,

Починаємо урок.

Сядьте рівно, підтягніться,

І приємно посміхніться. (Слайд 1)

1)Ситуація  «Успіху»

Яка сьогодні пора року? (Сьогодні пора року зима.)

Що найбільше на подвір’ї  взимку приносить радості дітям?(сніг.)

Що таке сніг? ( Сніг – це вода, яка перебуває у твердому стані .)

При якій температурі повітря замерзає вода?(0)

В моїх руках знаходиться сніжинка білого кольору, отже в мене гарний настрій і я бажаю вам того ж.

Погляньте на свої парти, на них знаходяться сніжинки двох кольорів.  Отже, біла сніжинка – це гарний настрій, а сніжинка синього кольору – це сумний, невеселий настрій. Давайте прикрасимо нашу ялинку сніжинками( Якщо хтось із учнів прикріпили сніжинку синього кольору,зясувати причину поганого настрою)

Загадка.

Він приходить до малят

у кожусі аж до п’ят,

із ціпком, у рукавицях

і у шапці, що іскриться

від сріблястого сніжку,

з подарунками в мішку.

Всім гостинці роздає,

відгадайте, хто це є? (Дід Мороз) (Слайд 2)

Повідомлення від учнів, які підготували інформацію з додаткових джерел :

Дід Мороз – це новорічний персонаж, який дарує дітям подарунки. Проживає на Північному полюсі або в Лапландії.

 - Він передав нам з вами ось цей чарівний мішок з завданнями. І сказав, що напередодні Нового року відбуваються різні чудеса. Якщо ми гарно попрацюємо на уроці і всі завдання  виконаємо, то мішок наповниться подарунками.

Вчитель: Давайте з вами загадаємо відмінно виконати всі завдання Діда Мороза і отримати за це подарунки.

II. Актуалізація опорних знань.

Гра «Світлофор » (Якщо відповідь  правильна – зелена цеглинка Лего, якщо не правильна – червона.

Сивому дідусю більше як 100 років.(+)

100 – це 1 десяток (-) .  А скільки десятків? (10)

Довжину дороги від нас до діда Мороза визначатимемо в кілометрах. (+)

Довжину новорічного дерева виміряють в сантиметрах (-) .

На новорічну ялинку можна прикріпити тільки 263 іграшки. (-)

Найменше трьохзначне число – це 99 (-) , 100.

Найбільше трьохзначне число це -999 (+).

III. Повідомлення теми і мети уроку.

– Сьогодні ми з дідом Морозом подаруємо вам чарівний урок, на якому будемо закріплювати знання усних  прийомів додавання й віднімання чисел у межах 1000. Вам доведеться розв’язати багато завдань.  Якщо ви з ними справитеся, то на вас чекає сюрприз від нашого гостя. Та про це дізнаємося пізніше.

IV. Мотивація навчальної діяльності.

Навіщо вивчати математику? ( Тому , що ця наука кожен день поряд з нами крокує у житті. Навіть елементарно  - щоб зуміти порахувати здачу в магазині.)

V.  Вивчення нового матеріалу.

«Мозковий штурм» (з м’ячем)

Яке сьогодні число? 23

Назвіть сусідів цього числа. (22, 24)

Назвіть наступне число. (24)

Назвіть попереднє число. (22)

Назвіть суму цих чисел. (2+3=5)

Розкладіть число на розрядні доданки. ( 20, 3)

Скільки  в цьому числі одиниць I розряду? (3)

Скільки десятків? (2 десятки)

Скільки одиниць II розряду? ( 20)

Молодці! З завданням впоралися.

Картки «Знайдіть відповіді до прикладів» (з’єднайте стрілочками)

690 – 90 =                                700

450 – 400 =                               380

420 + 500 =                                50

750 – 50 =                                600

340 + 40 =                                920

Самоперевірка написаних відповідей.( Слайд 3)

Фізкультхвилинка (Танці-зігріванці) (Слайд 4)

VI. Робота в зошиті, над задачею (записали число, класна робота)

Зошит свій я відкриваю, навскоси його кладу,

Ручку я ось так тримаю, сяду рівно не зігнусь,

Буду я писати вправно, до роботи я берусь.

Задача №174, сторінка 45

Читає  учень задачу. (Для пошиття 4 маскарадних костюмів для хлопчиків і 6- для дівчаток використали 32 м атласу. Скільки метрів атласу використали на костюм для дівчинки, якщо на костюм для хлопчика використали 2м?) )

Повідомлення від учнів, які підготували інформацію з додаткових джерел :

- Що таке атлас?

Атла́с  — щільна тканина з гладкою блискучою лицьовою поверхнею. Внутрішня поверхня атласу — матова. Вперше цей матеріал згадується у ІІ столітті нашої ери. У перекладі з арабської він має назву «гладкий».

- Що таке маскарад?

Маскарад —  костюмований бал, з характерними костюмами та масками.

Запитання по текстовій задачі.

  • Про що йдеться в задачі? В задачі йдеться про пошиття маскарадних костюмів)
  • Що означає число 4 в задачі? ( пошили 4 маскарадних костюмів для хлопчиків)
  • Що означає число 6 в задачі? ( пошили 6 маскарадних костюмів для дівчаток)
  • Скільки метрів атласу використали для пошиття 4 маскарадних костюмів для хлопчиків та 6 – для дівчаток? (32 метри)
  • Що в задачі запитують? Прочитати запитання.( Скільки метрів атласу використали на костюм для дівчинки, якщо на костюм для хлопчика використали 2м?)
  • Чи можемо ми відразу дати відповідь на запитання? ( Ні)
  • Чому? (Тому, що не знаємо скільки тканини використали на 4 костюми для хлопчиків)
  • Якою дією ми можемо дізнатися скільки атласу використали на 4 костюми для хлопчиків, якщо на один костюм використали 2 м тканини? (4*2=8 (м))
  • Тепер ми можемо дізнатися скільки метрів атласу використали на костюм для дівчинки (Ні)
  • Чому? ( Тому, що ми не знаємо скільки всього атласу використали на 6 маскарадних костюмів для дівчаток)
  • Ми можемо знайти скільки всього атласу використали на 6 маскарадних костюмів для дівчаток (так, 32-8=24 (м))
  • Тепер ми можемо знайти скільки тканини використали для пошиття 6 костюмів для дівчаток? (так 24:6=4 (м)
  • Ми дали відповідь на запитання задачі? (так)

Умова задачі.

Костюми для хл. - 4 к. по 2 м          32 м                              

Костюми для дів.-  6к. по ? м            

Розв’язання

  1. 4*2=8 (м) – тканини використали на костюми для хлопчиків
  2. 32-8=24 (м) – тканини використали на костюми для дівчат
  3. 24:6=4 (м) – використали на один костюм для дівчинки

Відповідь:  4 метри  атласу використали на костюм для дівчинки (Слайд 5)

Розв’язування прикладів з коментуванням(біля дошки)

800- 735=              410-90. 2=

900-135=                900-90:3=

520-160=                900-300:3=

Геометричний матеріал.

Загадка

Він давно знайомий мій,

Кожен кут у нім прямий.

Всі чотири сторони

Однієї довжини.

(Квадрат)

Практична робота в парах.

- Зробіть квадрат з геометричних фігур. Виміряйте довжину бічної сторони квадрата, знайдіть його периметр.

(Перший ряд - червоні квадратики, довжина сторони - 5 см, другий ряд - синій, довжина сторони - 6 см, третій - зелений, довжина сторони - 7 см.)

Перевірка: (Слайд 6 )

Як ви знайшли периметр квадрата? (Р=а* 4, де а - довжина сторони квадрата)

Інсценізація

                  Казка про геометричні фігури  (Слайд 7)    

  На краю світу дуже давно була країна Математика. А була вона зовсім маленькою. Всього кілька міст. І міста в цій країні були особливими. В одному жили цифри, в іншому знаки, у третьому геометричні фігури. От ця історія відбувалась саме в третьому місті.

          Кожна фігура, яка тут жила, була особливою. У Трикутника було найбільше прихильників, адже саме з трикутників можна зробити квадрат, прямокутник, ромб і навіть ялинку. Навіть пихата Трапеція з повагою ставилась до старого і мудрого Трикутника. А його молодші шанувальники Квадрат, Ромб і Прямокутник завжди питалися в старого вчителя поради.

Та якось всі геометричні фігури посварились і почали вихвалятись один перед одним.

Коло:

Сонечко на небі сяє –

Форму кола воно має.

Квадрат:

Я квадрат – фігура вправна,

Кубик я, картина гарна.

Прямокутник:

 І кутів в мене чотири,

Сторони – по дві всі рівні.

- Гумовий ти сплющив м’яч?

Коло вже овал, ти бач?! (сміються)

Трикутник:

- Почекайте, ви чому такі не чемні? Ми всі особливі і повинні поважати один одного. Давайте жити дружно!

             

 

Завдання з логічним навантаженням.

Розгадайте ребуси.

100вбур, 100вп, 100рінка, мі100к, ті100, сви100к, 100лиця. (фото кожного ребусу).

V. Підсумок уроку.

Ось ми виконали всі завдання і мішечок повертається до діда Мороза, червоного кольору із подарунками.  Ви сьогодні молодці, але мені б хотілося дізнатися чи сподобався вам урок?

Рефлексія. (Слайд 8)

  • Якщо ви повністю задоволені уроком і працювали на повну силу, підніміть зелену ялинкову іграшку.
  • Якщо ви задоволені своєю роботою на уроці, але можете працювати наполегливіше, підніміть жовту ялинкову іграшку.
  • Якщо ви нічого не розумієте на уроці, і вам потрібна допомога вчителя,  підніміть червону ялинкову іграшку.

VI. Домашнє завдання

VII. Вербальне оцінювання за урок.

Дякую за увагу!

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
27 грудня 2020
Переглядів
640
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку