Урок "Нумерація шестицифрових чисел у межах 200 000. Повторення письмового ділення на одноцифрове число. Розв’язування задач"

Про матеріал
Дуже мало відомо учням про екомаркування в Україні, вирішила, не просто подати новий матеріал, а поєднати з досить цікавою і актуальною темою
Перегляд файлу

 

Тема. Нумерація шестицифрових чисел у межах 200 000. Повторення письмового ділення  на одноцифрове число. Розв’язування задач

Мета. Формувати в учнів уміння читати і записувати шестицифрові числа в межах 200 000, розкладати їх на розрядні доданки;   закріплювати обчислювальні навички та вміння розв’язувати задачі;   розвивати логічне мислення учнів;

Знайомити з поняттям екомаркування, його значенням для життя людини і збереження природи. Вчити розрізняти товари із українським знаком екологічного маркування.  Розвивати в учнів бажання інформувати своїх однолітків, друзів, учнів школи, батьків  з поняттям екомаркування

           Виховувати почуття відповідальності, уміння працювати в колективі,  екологічну дбайливість і турботу про своє здоров’я

Тип уроку: комбінований

Обладнання: алгоритмічні блок-схеми,   таблиця розрядів, індивідуальна картка оцінювання, набір товарів з різними видами маркування (сіль, олія, шампунь, засіб для чищення, вода, рис, мівіна, цукерки та ін),  картинка український знак екологічного маркування   «Зелений журавлик», набір слайдів у супермаркеті

                                                      Хід уроку

І. Організація уроку

Сіли рівно, підтягнулись,

Один одному всміхнулись.

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

Діти, а чи любите ви ходити у супермаркет (відповіді дітей)

Люди яких професій працюють у супермаркеті?

Сьогодні на уроці ми відвідаємо супермаркет, але не звичайний, а математичний.  Але тут гроші не потрібні, а тільки знання з математики. А купувати ми будемо речі.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Як ви гадаєте, чи потрібні знання з математики, щоб бути добрим покупцем?

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

Щоб купити все, що потрібно, нам треба  ознайомитися із  нумерацією шестицифрових чисел а саме: запис і читання  ,  розглянути  випадки додавання і віднімання, пов’язані з нумерацією чисел, а також розв’язати чимало задач. Готові

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  •                   Діти, зараз ви іще маленькі, але мине небагато часу і вам доведеться обирати професію. Це запорука того, що «немарно проживеш вік», натхненно працюватимеш і отримуватимеш від своєї роботи велике задоволення. Зробиш помилку у виборі професії – і тебе не покидатиме відчуття, що займаєшся не своєю справою.

       Нині ми поговоримо про одну із   професій – професію  маркетолога. Маркетолог — це спеціаліст з просування товарів та послуг на ринку. Це людина, яка знає смаки та вподобання аудиторії та вміє запропонувати саме те, чого наразі потребують потенційні покупці. Що робить маркетолог. Маркетолог поєднує навички соціолога чи навіть дослідника, копірайтера, піарника, аналітика. Він має виокремити саме те, що потрібно аудиторії, щоб просунути свій продукт чи послугу. Він вивчає поведінку, захоплення, інтереси, вікові та гендерні відмінності аудиторії, координує дії медійних партнерів. Словом, робить усе, щоб реклама дійшла до кінцевого користувача та сприяла популяризації необхідного товару тощо. Сьогодні я буду маркетологом, а ви – покупцями, якщо все вийде і ви будете уважними, то я впевнена зробите правильні рішення

ІV. Актуалізація опорних знань учнів

  1.             Усний рахунок
  •                   Кожний  маркетолог  уміє працювати з комп’ютером. Ми теж попрацюємо з машиною, яка виконує арифметичні дії. На табло зявилося число 40. Яке число було введено в машину?

              

        х 5             + 14           + 35          - 56           х 3             +41           : 2

 

                   

  •                   Щоб його знайти, пригадаймо, що кожній арифметичній дії відповідає обернена: множенню – ділення, додаванню – віднімання. Отже, який приклад ми маємо обчислити?

((40х2 – 41): 3+ 56 – 35 – 14): 5 = 4

  •                     У машину було введено число 4.

Діти отримують перший товар - сіль

  1.             Робота з картками

На дошці три картки: червона – із завданнями високого рівня, зелена – достатнього; синя – середнього.

  • Супермаркет  відкривається. Щоб стати  його клієнтом  , потрібно отримати картку. За бажанням оберіть собі будь-яку і спробуйте свої сили.

 

 

 

 

 

 

 

 

Самоперевірка

Ключі до карток :

Червона картка –  80 т 9 кг; 253; < ; 3500.

Зелена картка –  5000; 7; 749; 4 т.

Синя картка –   < ; 36; 1563; 110 к.

Діти отримують другий товар - чай

 3. Гра «Математичний алгоритм»

                                                                            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  •                   Давайте скористаємося банкоматом, а для цього я пропоную вам обєднатися в групи за кольором карток. Групи ми назвемо касами.

1-ша каса: а = 240,   90.   (400,  44)

2-га каса : а = 270,    30 (450, 24)

3-тя каса : а = 600, 27     ( 1000, 23)

Діти отримують рис

  1.             Каліграфічна хвилинка
  •                   Працівники повинні вчасно приходити на роботу. Послухайте прислівя і назвіть числа, які ви зустрінете в ньому.
  •          Краще на пять хвилин раніше, ніж на одну хвилину пізніше.
  •                   Як ви розумієте це прислівя?
  •    Які  числа зустрілися в прислівї?  Саме ці цифри ми згадаємо на   каліграфічній хвилинці.
  •              Запишіть двоцифрові числа, які можна утворити із цифр 5 і 1.  (15, 51)
  •    Допишіть до кожного числа з права три нулі.
  •                   Які отримались числа? У скільки разів збільшили ці числа?  (15000, 51 000)  Діти отримують олію
  •                  Учні початкової школи  Угорського НВК    взяли участь в акції з екологічного маркування  і отримали від організаторів   велику суму грошей для поїздки на канікулах на екскурсію  . Перший клас отримав 3 546 грн, другий клас – 12 670 грн, третій клас – 10500 грн, а четвертий 15 080 грн.
  •                   Запишіть ці числа в порядку зростання    (3546, 10500, 12670, 15080)
  •                          Який клас отримав найбільше грошей? найменше?

Діти отримують засіб для чищення ванної

  1. Вивчення нового матеріалу

        1.   Пояснення вчителя з використанням техннології «Сигнали рукою»

Пов’язане зображенняПов’язане зображення 

Пов’язане зображення  

 

 

 

 

Я розумію і можу                Я все ще не                      Я не зовсім упевнений

це пояснити                          розумію 

 

  •                   Назвіть найбільше пятицифрове число.  (99 999)
  •                   Скільки всього десятків у числі 99 999 ?
  •                   Назвіть наступне число до 99 999.   (100 000)
  •                   100 000 - це багатоцифрове число, найменше шестицифрове число. Складається із класу одиниць і тисяч. Якщо до ста тисяч додати один, отримаємо число сто тисяч один. Наступне число сто тисяч два, потім – сто тисяч три і т. д.
  •                   Розкладемо шестицифрове число на суму розрядних доданків.
  1.          248 = 100 000 + 80 000 + 3 000 + 200 + 40 + 8
  •                   Що саме ви не зрозуміли?
  •                   У чому відчуваєте невпевненість?
  •                   Що ви зрозуміли й можете пояснити? 
  •                     Сьогодні ми будемо намагатися усунути всі труднощі, які заважають нам досягнути бажаних результатів.      

Завдання 250 (Один учень диктує, другий записує в таблицю на дошці, третій розкладає на суму розрядних доданків)

Завдання 251 самостійно

Фізкультхвилинка

  •                   Працівники супермаркету працюють за розпорядком. За розкладом у нас зараз перерва на відпочинок.
  •                   Встаньте. Послухайте твердження. Якщо згодні -  присядьте, якщо ні – плесніть у долоні.
  •     У  магазині, супермаркеті   слід голосно кричати.
  •     Треба поважати думку іншої людини.
  •     Під час покупок слід звертати увагу на екомаркування
  •     Марнувати час не годиться.
  •     Знаки маркування є джерелом інформації для споживача, що вказує на безпеку, поліпшені якісні, екологічні чи інші характеристики продуктів, товарів, виробів, а іноді – послуг.
  •     Треба намагатися бути корисним.
  •     Привертати увагу інших найкраще поганою поведінкою.
  •     Слід відповідально ставитися до будь-якої справи.
  •     Український знак екологічного маркування   «Зелений журавлик» підтверджує, що продукція пройшла незалежну експертну оцінку дотримання вимог екологічних стандартів на усіх етапах життєвого циклу: від сировини до готового товару чи виробу, і навіть його споживчої тари чи пакування.
  •                   Дякую вам, сідайте!

Отримують сік

VІ. Застосування набутих знань

       1. Проблемне питання

  •         Діти, мені потрібна ваша допомога. Одному працівнику супермаркету треба було    972 грн розділити на 3. Як перевірити, чи правильно він справився із завданням?

Розвязування прикладів 252 з коментуванням

Отримують воду

2. Робота над задачею

  • Щодня  маркетологи мають справу з робітниками сільського господарства, фермерами, допомагають вести облік справ у господарстві, адже більшість товарів виготовлені з натуральної сировини, а отже  мають відношення до городу, саду  чи ферми. Ось і ми з вами працюватимемо як  маркетологи
  •    Прочитайте задачу № 253
  •    Що нам відомо в задачі?
  •    Яку частину становлять груші?
  •    Яку частину становлять яблуні?
  •    Про що треба дізнатися в задачі?
  •    Ми можемо зразу відповісти на питання?
  •    Про що треба дізнатися спочатку?
  •    Учні І групи працюють над задачею самостійно.
  1.               864 : 4 = 218 (д.) – росло груш;
  2.               864 : 3 = 288 (д.) – росло яблунь;
  3.               218 + 288 = 506 (д.) – разом груш і яблунь;
  4.               864 – 506 = 358 (сл.)

Відповідь: 358 слив у саду.

Отримують шампунь

  1. Групування товарів за знаком екомаркування

  Ви багато отримали товарів від мене маркетолога, отже я свою місію зробила, обгортки яскраві, продукти потрібні, все на перший погляд якісне. Розгляньте свої товари і зробіть свої висновки

Діти вибирають товари із українським знаком екологічного маркування   «Зелений журавлик»  (воду, олію, засіб для миття ванної,сіль)

Купуючи будь-що, — читайте текст на упаковці! Розуміння позначок та маркувань на продукції допоможе зробити свідомий та раціональний вибір.

Пам’ятка споживача

Одним із підвидів інформаційних знаків, розміщених на упаковках товарів, є екологічні знаки. Вони свідчать про те, що цей товар є екологічно чистим, і що його сміливо можна виробляти, використовувати та переробляти.

Застосування екологічного маркування було рекомендовано на Всесвітній конференції ООН з навколишнього середовища і розвитку у Ріо-де-Жанейро 1992 року. Таке рішення сприяло розробленню і впровадженню національних багатокритеріальних програм екологічного маркування в багатьох країнах світу.

Екологічному маркуванню

ПІДЛЯГАЮТЬ:

харчові продукти та питна вода (сільськогосподарська продукція, хлібобулочні вироби, бакалія, масло тощо);

нехарчові товари (папір, канцелярські товари, одяг, мийні засоби, будівельні та оздоблювальні матеріали, комп’ютери, побутова техніка, меблі, транспортні засоби, паливо тощо);

послуги (туризм, готелі, ресторани, магазини, виробництво різних видів енергії тощо);

різноманітні види робіт зокрема будівельні, оздоблювальні та ін.

 «Зелений журавлик»

Знак екологічної переваги сертифікованої продукції відповідно до вимог міжнародних стандартів ISO. Ставиться в Україні на упаковках, етикетках різноманітних продуктів, товарів, виробів, матеріалів та інформаційних носіях організацій, які надають послуги. Під знаком є код екологічного стандарту на відповідність якому пройшла сертифікацію маркована ним продукція

VІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

Гра «Мікрофон»

  •                     Що найголовніше ви дізналися сьогодні на уроці?
  •                     Що вам сподобалося на уроці?
  •                     Яка ваша думка про роботу працівників  супермаркету?
  •                     Хто з вас після нашого уроку захотів стати  касиром, маркетологом, незалежним експертом?
  •                     Який настрій у вас в кінці уроку?
  •                     Оцініть свої успіхи в індивідуальній картці

VІІІ. Оцінювання

  •                     Що і чому не вдалося зробити?
  •                     Які шляхи вирішення виявлених проблем ви бачите?

ІХ. Домашнє завдання

         Виконати письмово завдання  № 254, 255

 

                              

 

 

 

 

docx
До підручника
Математика 4 клас (Скворцова С.О., Онопрієнко О.В.)
Додано
3 листопада 2020
Переглядів
657
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку