Урок. НУШ 1 клас. Перший раз у перший клас. Зустріч зі школою.

Про матеріал
Матеріал містить розробку першого уроку у 1 класі, доступні вправи цікаві для дітей.
Перегляд файлу

Перший раз у перший клас!

(Учні стоять біля свого робочого місця, вчитель дзвонить дзвіночком, сповіщаючи про початок уроку.)

  • Дітки, що це пролунало? Хто знає? (Відповіді дітей)
  • Це чарівний дзвіночок. А знаєте чому він чарівний? Цей дзвіночок кликатиме вас на уроки, яких буде дуже багато.  Діточки, вітаю вас на вашому першому уроці.
  • Як ви думаєте, що потрібно робити, коли лунає дзвінок? (Стати біля парти і слухати вчителя).
  • Молодці! Добрий день! Сідайте тихенько на свої місця. (Діти, привітавшись, тихенько сідають за парти).
  • Ну ось, не помітивши, ми вивчили вже аж два правила:
  1. почувши дзвінок, стати біля парти, 
  2. привітавшись, тихенько сісти за парти. (3-й слайд)

- А тепер ми перейдемо ще до одного правила. Якщо ви хочете щось сказати, подумайте, що вам необхідно зробити? (підняти руку). ( 4-й слайд) (Вчитель показує)

̶  Так, вірно. Якщо хочеш щось сказати, піднеси руку й дочекайся поки вчитель запитає тебе. (Вчитель демонструє як вірно піднімати руку)

- Як гадаєте, для чого піднімати руку? (Відповіді дітей)

- Правильно, щоб не створювати галасу, не заважати працювати іншим.

̶  Шановні батьки, любі діти та всі наші гості. Я щиро вітаю вас зі святом – Днем Знань. Від усієї душі бажаю Вам міцного здоров’я та здійснення всіх ваших бажань. Щойно пролунав дзвоник на перший урок в житті наших малят. Подивіться, які в нас гарні діти: чепурненькі, веселі, жваві, непосидючі, розумні.А батьки? Я впевнена: кращих батьків просто не існує. Мені дуже приємно, що всі ми разом зібралися в одному класі.

Сьогодні ваш ранок розпочавсь цікаво

І навіть сонечко світило ласкаво

Тому, що знає сонце гомінливе,

Що день сьогодні особливий.

Мені цікаво,    чому ж сьогодні день особливий? 

 - Яке ж сьогодні число, місяць ?  

- А рік?(Вивішую у хмарках 1 вересня)

- А чому ви посміхаєтесь? Зараз спробую відгадати, чому ви веселі та радісні . Якщо відгадаю, плесніть у долоні, домовились?

- У вас сьогодні день народження?

- Ви виграли приз в лотерею?

- Ви повернулися з космічної подорожі?

- У вас є новий портфель?

- Вам купили телефон?

- Ви стали школярами?

-         Ось чим особливий сьогоднішній день, ось чому усмішки сяють на ваших обличчях!!!

Я від щирого серця вітаю вас, діти з цим святковим днем, коли вперше шкільний дзвінок покликав вас на урок.

(5-й слайд)

Знайомство

̶  Дорогі діти! Сьогодні ви стали учнями, розпочалося ваше шкільне життя. Я вітаю вас із першим навчальним днем, із першим шкільним святом, із першим уроком. Сьогодні ви із звичайних хлопчиків і дівчаток перетворилися на учнів, школярів. 

Перший урок у нас незвичайний. Сьогодні у нас урок-подорож. Хто мені скаже, що ж таке подорож?

Ми разом із вами та вашими батьками вирушимо у Країну Знань,  де на нас чекає багато цікавих пригод.

 

Вчитель.  

Подивіться навколо, як багато учнів у класі. Можливо, ви ще не всі один одного знаєте, не з усіма знайомі. Звичайно, у кожного своє ім'я, і відразу буває важко запам'ятати, кого як звуть. Але ж складно розмовляти з людиною, якщо не знаєш його імені. А ми разом вчитимемося, і тому потрібно знати всіх учнів свого класу.

- Давайте знайомитися. Я пропоную вам всім вийти до мене, взятися за ручки і стати в коло.

̶  Скажіть кожен своє ім’я.  Давайте за командою скажіть хором кожен своє ім’я.  Увага, приготувалися. Як вас звуть? (Діти відповідають хором) Нічого не розібрати . Може ми голосно говорили. Давайте скажемо пошепки. Знову не зрозуміло.

̶  А чому не зрозуміло, як вас звати? (відповіді дітей)

̶  А що ж потрібно робити, щоб чути кожного?

̶  Це тому, що ми разом відповідали. Коли говорить один – його всі чують, а коли разом – нічого не зрозуміло.   То ж відразу домовляємось: говорити по черзі, не перебивати. І цього правила ми будемо дотримуватися кожного дня.    

̶  Зробимо так. Я тримаю клубочок у руці. Спочатку скажу, як мене звати, хто я така і чого мені найбільше хочеться у школі, а потім ви по черзі казатимете своє ім’я  і чого вам найбільше хочеться у школі.

̶   Мене звати Людмила Олексіївна, і я щаслива, що навчатиму таких прекрасних діточок. Хочу вам сказати, що мені дуже пощастило, тому що у нашім класі найкращі першокласники  всієї школи. І найбільше мені хочеться, щоб нам було цікаво, весело вчитися, гратися, щоб ми були дружними, уважними один до одного. (Діти по черзі кажуть, як їх звати. Коли клубок знову у руках вчителя. Вчитель зав’язує вузлик і утворюється жовте коло)

̶  Дітки, скажіть, якого кольору нитка? (Жовтого) Що ми утворили? (Коло) На що воно схоже? (На сонечко)

̶  Так, вірно, молодці. Підніміть всі угору ручки. Що для сонечка наші руки? (Промінчики).

̶  Вірно, наше сонечко нас і познайомило. 

-         Подивіться, як гарно посміхається сонечко – у нього з’явилися промінці, а у нас класна родина, колектив.

Саме в цю хвилину народилася наша шкільна сім׳я. Від сьогодні ми з вами стали справжніми друзями.

А , щоб закріпити нашу дружбу, пограємо у гру «Будьмо знайомі»

 Гра «Будьмо знайомі»

 ̶   Для цього поверніться один до одного обличчям. І повторюйте за мною.

У мене є носик-у тебе є носик.

У мене є вушка-у тебе є вушка.

У мене є губки-у тебе є губки.

У мене є щічки- і в тебе є щічки.

Обіймімося-подружімося.

̶  Молодці, а зараз уявімо, що ви мишенята, а я котик. І вам потрібно дуже тихо-тихо втекти від котика і сісти за свої парти так, щоб ніхто не почув. Хто голосно сідатиме.  Того кіт впіймає. (Діти сідають тихо за парти)

Вчитель. Отже, щойно ми з вами познайомилися і утворили шкільну родину 1  класу.

̶  Скажіть, будь ласка. А що таке родина? (Це сім’я, тато, мама…)

̶  Як ви ставитесь до своїх рідних? (допомагаю, слухаю)

̶  Отож, і нам з вами потрібно вчитися допомагати один одному, підтримувати, якщо сваритись, то зовсім трішечки.

Творча робота. Спогади про літо

̶  Літо-літечко тепленьке. Дітки, поплескайте в долоні, хто любить літо.

̶  Потупайте ніжками, хто не дуже любить літо.

̶  Звичайно, літо – незабутня пора. Кожен з Вас буде пам’ятати своє літо.

̶    Скажіть, що таке інстаграм. (Соціальна мережа, де люди діляться своїми фотографіями, спогадами)

̶  Щоб ви й не сумнівалися  ми з вами також маємо сторінку в  Інстаграмі з назвою «Літо 1  класу». (6-й слайд) Тільки наша сторіночка у нас на дверях. Вона поки що пуста. Тому що ми не встигли  її наповнити цікавими фото. Закрийте долоньками очі, пригадайте літечко. (Звучить фонова музика, діти пригадують приємні моменти літа. Натиснути на 6 слайді на музику.)

 Що вам найбільше запам’яталося? Зараз ми поділимося своїми спогадами про літні дні. Намалюємо те, про щоб б хотіли  розповісти іншим діткам. Чи це море, чи ліс, чи гори, чи у бабусі, чи вдома. Уявіть, яка в нас вийде цікава, вражаюча сторінка в інстаграмі. Можливо, ще й багато лайків наберемо.

(Під фонову музику діти малюють, потім по черзі кріплять свої роботи на загальну сторінку інстаграма (ватманн А1 з логотипом соціальної мережі)

Фізкульхвилинка.

Ми – метелики чудові.

(діти нахиляють голову вліво-вправо)

Є в нас крильця кольорові,

(Розводять руки в сторони)

Ними ми махаємо

(Виконують махи руками)

Над квітами літаємо.

(Кружляють навколо себе)

 Завдання тітоньки Сови (Слайд 7)

― До нас на урок завітав Незнайко, який сьогодні пішов у перший клас. Та от біда: він дуже часто пропускав дитячий садочок, і тому не може відгадати  загадки, які  потрібні для виконання завдання. Але Незнайко хитренький, і йому відомо, що дітки 1класу дуже кмітливі і розумні. Він сподівається на вашу допомогу. А чи допоможемо   цьому хлопчику? Коли ви вірно відгадуватимете  загадки, зникатимуть повітряні кульки  і ми зможемо прочитати, яке ж слово заховалося від Незнайка. Отож, слухайте уважно!

 

1. Ось до класу всіх скликає

 Голосистий цей дзвінок,

 І ми радо поспішаєм

 Не в садок, а на … ( урок)

 

2. Чистенькі віконця

  Сміються до сонця.

  Діточки довкола.

  Наша люба …(школа)

 

3. Виводить букви і слова

  Усім потрібна штучка.

  В руці виблискує здаля

  Зручна учнівська … (ручка)

 

4. З нам подружить кожен з вас,

 Як піде у перший клас.

 Бо хоч завжди він мовчить,

  Та читати вас навчить! (буквар)

 

5. Книжечки маленькі,

  Аркуші біленькі.

  В них вчимося ми писати,

  І складати, і віднімати. (зошит)

(На екрані з’являться слово «хліб»)

― Хто вміє читати, підніміть руку і допоможіть прочитати слово. 

― Що ви знаєте про хліб?

― Незнайко вам дуже вдячний.

̶  Отож, Незнайку, пам’ятай: ходи до школи, не лінися, і будеш тоді таким розумним і ввічливим як і наші дітки.

Святковий коровай (Слайд 8)

― Діти, у мене на столі також на вишитому рушнику лежить хліб. І він тут невипадково. Адже ми, українці,  доброзичливий і миролюбний народ.    Хліб ― це символ добробуту і щастя, це добрий початок нових справ. Дорогі діти, у вас та ваших батьків сьогодні особливий день. Адже їхні малесенькі зайченята та сонечка стали школярами. Дозвольте ще раз привітати вас зі святом, благословити за давнім українським звичаєм хлібом-сіллю, щоб ваші шкільні роки вам дарували лише задоволення і радість від особистих успіхів.

― Зараз кожен з вас скушутує цей коровай, щоб ваша дорога до знань  була осяяна любов’ю до нашої України, щоб ви завжди були здорові і ситі, щоб ви гарно навчалися, щоб ваші батьки були спокійні за вас. Хай вам щастить.

(Під музичний супровід   коровай роздається дітям)

 

Рефлексія. Слайд 9

̶  Ось і закінчується наш урок. А щоб він був корисним, потрібно пригадати, що ми сьогодні вчили. 

̶  Продовжте  речення: « Мені найбільше запам’яталося…»  Хто хоче відповісти, піднесіть, будь ласка,  руку.

На завершення хочеться побажати  мирного неба, здоров’я, радісних і щасливих днів для всіх присутніх.

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Чекаль Лідія Михайлівна
    Дякую, все продумано, доступно, красиво!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
21 березня 2022
Переглядів
3172
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку