Виховне заняття
Тема: «А дружити треба вміти»
Мета: навчити дітей цінувати дружбу та друзів, вчитися бути справжніми друзями; виробляти в собі якості, що сприяють дружбі; виховувати толерантне ставлення до товаришів.
Обладнання: кросворд, мирилки, малюнок «асоціативна квітка дружби», плакат «дерево дружби».
Хід роботи
І. Вступна частина.
1) Привітання
2) Повідомлення теми і мети заняття
(Мова йде про друзів, товаришів)
Розгадування кросворду:
|
1.в |
е |
д |
м |
і |
д |
ь |
|||||||||
2.д |
в |
е |
р |
і |
||||||||||||
|
3.ж |
у |
к |
|||||||||||||
4.с |
н |
і |
ж |
и |
н |
к |
и |
|||||||||
5.г |
р |
и |
б |
|||||||||||||
|
6.ч |
а |
й |
н |
и |
к |
||||||||||
Загадки:
ІІ. Основна частина.
1) Бесіда з учнями про друзів
(Учні розповідають про друзів.)
2) Вивчення мирилок
(Діти розповідають мирилки)
Мирилка:
Мирилка летіла,
На плече сіла,
Сказала тихенько:
«Миріться швиденько!»
Битися – не билися,
Трохи посварилися,
Потім посміялися
Друзями зосталися.
3) Робота над «Квіткою дружби»
(На кожній пелюстці слова: Привітний, чесний, злий, добрий, жадібний, веселий, грубий, брехливий,вірний, ввічливий. Учні доповнюють квітку дружби правильними словами)
4) Гра «Справжній друг»
- Готові?Слухайте уважно. Почали!
1) Іванко попросив у Тарасика цукерку, але той не захотів ділитися.
2) Марічка поділилася своїм секретом з найкращою подругою.
3) Олег допоміг однокласникам з домашнім завданням.
4) Петрик побив Василька за те, що він грався з іншим хлопчиком.
5) Однокласники всі дружньо граються.
6) Оленка уважно слухає розповідь своєї подруги.
7) Галинка грубо розмовляла зі своєю подругою.
8) Михайлик дозволив своєму другу покататися на велосипеді.
9) Катруся запросила свого друга на пиріг.
10) Іванко не хотів давати своєму другові послухати музику через навушники.
11) Учні 2-А класу дуже хороші та дружні.
- Супер! Ви дуже добре впоралися з цією грою.
4) Фізкультхвилинка
- Учні, а тепер всі гарно встали із-за парт, і ми проведемо фізкультхвилину.
В цьому класі друзі всі (Плескання в долоні)
Я, і ти, і ми, і ви. (Крокування на місці)
Посміхнись тому, хто справа. (Поворот на право)
Посміхнись тому, хто зліва, (Поворот на ліво)
Ми – одна сім’я. (Розвести руки в сторони)
В цьому класі друзі всі! (Плескання в долоні)
Я, і ти, і ми, і ви! (Крокування на місці )
Руку дай тому, хто справа. (Взяти за руку сусіда)
Руку дай тому, хто зліва. (Взяти за руку сусіда)
Ми – одна сім’я! (Розвести руки в сторони)
В цьому класі друзі всі! (Плескання в долоні)
Я, і ти, і ми, і ви! (Крокування на місці)
Пожалій того, хто справа. (Погладити сусіда справа)
Пожалій того, хто зліва. (Погладити сусіда зліва)
Ми – одна сім’я! (Розвести руки в сторони)
5) Складання «Дерева дружби»
- Так як наше заняття підходить до кінця, я хочу разом з вами виготовити дерево дружби 2-А класу. В кожного із вас є на парті долоньки, на яких ви напишете своє ім’я, і по порядку починаючи з цього ряду (показую на ряд) ви по одному підходите до дошки і ліпите свою долоньку на цей плакат (показую учням). В кінці в нас вийде дерево, яке буде символізувати ваш дружній клас.
ІІІ. Підсумок заняття
- Отже, підведемо підсумки сьогоднішнього заняття
1) Про що ми розмовляли на сьогоднішньому занятті? (Ми розмовляли про дружбу)
2) Що нового ви дізналися на сьогоднішньому занятті?
(На сьогоднішньому занятті ми дізналися яким повинен бути справжній друг)
3) Яким повинен бути справжній друг? (Справжній друг повинен бути веселим, добрим, ввічливим)
4) Що найбільше вам сподобалося на цьому занятті? (Найбільше мені сподобалося…)
2) Оцінка роботи учнів
Я бажаю вам, щоб у вашому житті було завжди багато друзів, і щоб ви були справжніми друзями. Бережіть своїх друзів! І пам’ятайте: “Дерево міцне корінням, а людина – друзями!»
Дякую вам за сьогоднішнє таке чудове заняття! До нових зустрічей!