Урок "Зимова подорож на математичну галявину"

Про матеріал
Завдання допоможе дитині вчитися розуміти сутність дій додавання і віднімання. Їх можна застосувати на уроці математики та у позакласній роботі з учнями 1класу. Цікавий, доступний матеріал розвиває обчислювальні навички, вміння розв"язувати задачі, використовуючи при цьому життєвий досвід. Ігрові форми дозволяють освоювати складні арифметичні дії.
Перегляд файлу

1

 

Зимова подорож на Математичну галявинку

 

Мета:

повторити вивчений матеріал в межах «Нумерація чисел 1-10»;

формувати у молодших школярів навички обчислення, вміння розв’язувати вирази, логічні та прості задачі за допомогою схем, розвивати вміння нестандартно мислити, працювати в групах;

прищеплювати любов до природи, інтерес до спільного пошуку, до математики;

виховувати бережливе та турботливе ставлення до живої природи.

 

Організація класу

 

Холодно зараз в лісах і лугах,

Холодно зайчикам, лискам, птахам.

Тепло і затишно в класі у нас.

Доброго дня, вітаю я вас.

 

Вітаю вас у нашій академії «Чомусиків».

Ви вже знаєте, що математика має велике значення в житті кожної людини. Великі вчені говорили:

«Математика – це гімнастика для розуму».

«Математика – цариця наук».

 

Хочу всіх вас привітати,

Успіху вам побажати.

Всім, хто вміє задачі розв’язувати,

Швидко додавати і вправно віднімати,

Любить думати і міркувати,

Правильну відповідь умить відшукати.

 

Психоформула

 

Люблю я свій розум,

Увагу та пам'ять.

Працює мій мозок,

І вчусь я старанно.

Сприймаю все нове

І мислю логічно,

Вчителя слово

Здійсню я практично.

 

 

Девіз:

Видумуй, пробуй, твори!

Розум, фантазію прояви!

Активним і уважним бувай

І про кмітливість не забувай.

 

Об’єднання дітей у кооперативні групи.

 

Що за диво? Все кругом

Білим пухом занесло.

Дива зовсім тут нема,

Це до нас прийшла… Зима

 

Так за вікном господарює зима,

Стрімко їде вона на санчатах

По країні до хлопців і дівчаток.

 

Красуня-зима вже скрізь побувала, а сьогодні запрошує нас відвідати лісову галявину.

 

Отже, будемо працювати так, щоб порадувати нашу Чарівницю, б ж у неї багато сюрпризів для вас. Зима засипала нашу землю білим снігом. Ці чудові сніжинки потрапили і до нашого класу.

Будь ласка, виберіть собі кожен по сніжинці. А тепер об’єднайтеся в групи за кольором: голубі, білі, сині.

 

 

Висловлення очікуваних результатів

 

Ви тримаєте сніжиночку. Прислухайтеся до неї. Вона підкаже вам, чого ви очікуєте від заняття.

 

Діти висловлюють свої очікування

 

Я також маю сніжинку, яка підказує мені, чого я очікую:

  • ви будете правильно рахувати;
  • чітко висловлювати свої думки;
  • злагоджено працюватимете в групах;
  • не забувати 5 правил:
    • Правило піднятої руки;
    • Співпраця в парі;
    • Вміння слухати;
    • Працювати творчо;
    • Працювати активно.

 

Отож вирушаємо на зимову галявинку.

За добре виконання завдання кожна група отримуватиме сніжиночки.

 

Мозковий штурм

 

  1. Скільки є зимових місяців?
  2. Назвати їх.
  3. Яким по порядку є місяць січень?
  4. Які ви знаєте зимові свята?

 

Вірші про місяці

 

Грудень

 

Дорожній майстер Грудень

Мости будує всюди,

Вкриває річки кригою,

Воює із відлигою;

Дороги підморожує,

Ще й снігом припорошує,

Щоб на дзвінких санчатах

Новому року мчати.

(Т. Коломієць)

Січень

 

Вітер снігом б’є в обличчя,

Засипає снігом дах,

І ведуть між себе січу

Хуртовини у степах.

Звір в цю січу попадеться –

Геть тікає ледь живий.

І по праву січнем зветься

Місяць другий зимовий.

(Н. Забіла)

 

Лютий

 

Лютий місяць дуже лютий,

Запитає: в чому взутий?

Виє хуга-завірюха,

Не пускає без кожуха.

Але сонечко сміється,

Стиха до землі проб’ється,

Хоч частинку, хоч хвилинку,

А погріє її спинку.

(Л. Кондрацька)

 

Усний рахунок «Веселі мандрівники»

У лісі сніг. У лісі звірі.

Ось зайчатка скачуть сірі.

Сірі їстоньки хотять.

Бідні зайчики голодні,

Ще не снідали сьогодні.

 

Вірші з логічним навантаженням

 

  1. 5 ялинок, 2 смерічки
    Зеленіють біля річки.
    Поряд з ними є ожина…
    Скільки всіх дерев, скажи-но? (7)

 

  1. В’яже бабуся-лисиця
    Трьом онукам рукавиці.
    «Подарую вам, онуки,
    Рукавичок по дві штуки,
    Бережіть, не загубіть!»
    Скільки всіх? Перелічіть!  (6)

 

  1. Якось бігло через ліс 8 кіз.
    П’ять з них білі-білі,
    А останні сірі-сірі.
    Скільки бігло через ліс сірих кіз? (8 – 5 = 3)

 

  1. У садочку біля годівниці
    Їли зернятка три синиці,
    Потім ще чотири птиці.
    Скільки птиць біля годівниць? (3 + 4 = 7)

 

  1. Були у нашому дворі
    5 горобців, 3 снігурі.
    Хто може скласти лік птахам –
    Всім горобцям і снігурам?  (5 + 3 = 8)

 

  • Пригостимо зайчиків морквою.

Взимку від лисиць вони втікають,
Їсточки собі шукають.
А ось і лиска спішить,
По слідах зайчиків біжить.

 

  • Давайте закидаємо сліди зайчиків «сніжками».

Але щоб взяти в руки «сніжку», нам потрібні «рукавички».

 

 

Гра «Знайди пару»

 

  • Молодці, діти. Врятували зайчиків.

Але взимку холодно і голодно не тільки звірам, а й пташкам. Ось саме тепер проводиться Всеукраїнська акція «Нагодуй пташок». Ми теж приймали участь: приносили зерно, робили годівнички.

 

«Годівнички для синички»

 

На нашій галявині теж є годівничка. Вам потрібно якнайшвидше скласти приклад із чисел, які є на зернятках. Адже ті зернини, які залишаться без прикладів, наші пташки не зможуть з’їсти.

 

  • Пташки дуже вдячні нам за турботу. Поки ми пробираємось через снігові замети, пригадайте назви казок, де зустрічаються числа:

 

«12 Місяців» «Півник і двоє мишенят» «Троє поросят»

 

Лисичка-сестричка пропонує нам попрацювати над задачею.

 

У будинку зліва живе Котик, а в будинку справа – півник.

  • Якою фігурою позначений на малюнку будинок Котика?  (Крапкою)
  • Якою фігурою позначений будинок Півника? (Крапкою)
  • Йдучи в гості до Півника, котик протоптав стежину. Вона позначена червоною лінією. Покажіть стежинку, яку протоптав Котик. Як називається ця лінія?              (Кривою)
  • Півник, йдучи в гості до Котика, протоптав стежинку, позначену синьою лінією. Як називається ця лінія?              (Кривою)
  • Котик і Півник могли б протоптати інші стежинки, позначені крапками. Серед цих ліній є найкоротша, яку можна побудувати за допомогою лінійки. Як називається така фігура?              (Відрізок)

На нашій галявині я бачу якусь кучугуру.

 

Завдання від Сніжинки-Геометринки

Геометричні загадки

  • Три у мене сторони, міцно з’єднані вони.
    А між ними три кути. Хто я? Чи вгадали ви?
                                                                               (Трикутник)

 

  • Ось вам загадка непроста: немає жодного кута.
    Фігура я геометрична, така кругленька, симпатична,
    На сонце схожа й на млинець, а хто вгадає – молодець.
                                                                               (Круг)

 

  • Чотири в мене сторони, усі однакові вони.
    Всі четверо кутів прямі. Ім’я моє назвіть самі.
                                                                              (Квадрат)

 

  • Чотири маю сторони, не всі однакові вони.
    Прямих кутів чотири маю, як мене звати, хто вгадає?
                                                                              (Прямокутник)

 

  • Очі – круглі намистинки,
    Ніс – з трикутної морквинки,
    Ротик – смужка бурякова,
    Чорні ґудзики – вуглинки,
    Кулі білі – кожушинка,
    А на голові – цеберечко,
    Дерев’янеє відеречко.
    Цей чудовий чоловік –
    Білосніжний… (Сніговик)

 

Сніговик-Питайлик підготував нам цікаве завдання.

Множини

 

Завдання від Зайчика-Побігайчика

«Ребуси»

Вправа «Кмітливе око»:

 

Зайченята – сірі спинки заховались під ялинки.
А ось інші на галявинках сидять.
Не ховаються під гілку, бо нема у них ялинки.
Нумо, діти, поможіть: їм ялиночки знайдіть.

 

Складають «галявинку» з лічильного матеріалу.

 

Підсумок

 

Ось і закінчилася наша зимова подорож. Чи справдилися ваші очікування?

Ми виконали все, що спланували, – отже ми – молодці, а ще ми отримуємо подарунки з «Чобітка Миколайчика». Це медалі «Майстер математичних…» та розмальовку.

Я гостям і вам, дітки,
Щиро дякую за роботу.
Приходьте, будь ласка,
Ще в гості до нас,
Надіємось на зустріч
Ще не раз!

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
10 лютого 2022
Переглядів
657
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку