Урок "Образ рідного краю у творах поетів Білозерщини"

Про матеріал
Продовжувати знайомити учнів з життєвим і творчим шляхом письменників рідного краю, зацікавити їхньою творчістю; удосконалювати вміння і навички виразного читання, самостійної роботи з додатковим матеріалом, розвивати вміння послідовно викладати власні думки; аналізувати поетичні твори, розвивати мислення, мовлення, увагу, пам’ять; виховувати любов і повагу до рідного краю.
Перегляд файлу

Тема:  Література рідного краю

            Образ рідного краю у творах поетів Білозерщини

Мета: продовжувати знайомити учнів з життєвим і творчим шляхом письменників рідного краю, зацікавити їхньою творчістю; удосконалювати вміння і навички виразного читання, самостійної роботи з додатковим матеріалом, розвивати вміння послідовно викладати власні думки; аналізувати поетичні твори, розвивати мислення, мовлення, увагу, пам’ять; виховувати любов і повагу до рідного краю.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Форма: урок-зустріч

Методи і прийоми: бесіда, розповідь, виразне читання, самостійна робота, робота з текстом.

Обладнання: збірки поезій, портрети письменників Білозерщини, фотокартки, мультимедія.

Епіграф: Не можна не любити краю, в якому ти виріс, людей з якими йдеш поруч по життю.

                                                                                        Юрій Голобородько

                                                             Хід уроку   

І.  Організаційний момент.

ІІ. Вступне слово вчителя. Мотивація навчання учнів.

             Вітаю вас діти. Посміхніться одне одному.

Я всміхаюсь сонечку. Добридень, золоте.

Я всміхаюсь квіточці. Хай вона цвіте!

Я всміхаюсь дощику. Лийся, мов з відра!

Друзям і гостям всміхаюсь. Зичим всім добра!

Відчуваєте! –повіяло теплом. На краплину щастя збільшилося у світі. Радісніше стало довкруж. Навіть від одного доброго слова стає тепліше на душі. Тож нехай протягом уроку нас зігріває це тепло. Щирим серцем привітаймо наших шановних гостей та О.І. Чорнобеля вчителя, художника, поета про творчість якого йтиме мова на уроці.

Сьогоднішня тема уроку-чергова тема за програмою. Яку б сторінку із вашого підручника ви б не відкривали – кожна дарує вам свої скарби – знання.

(Вірш  А. ДунаєваЯ народилась в Таврійському краї)

ІІІ. Оголошення теми й мети уроку.

Тому сьогодні тема нашого уроку «Образ рідного краю у творах поетів Білозерщини .»

Епіграфом до нашого уроку будуть слова Ю.Голобородька «Не можна не любити краю ,в якому ти виріс ,людей з якими йдеш поруч по життю.

Сьогодні ми з вами маємо щасливу нагоду навіч познайомитися з людиною чиє ім’я досі читали лише в книжках. У живому спілкуванні з Олексієм Івановичем зможемо дізнатися про все, що нас цікавить,- його життя, творчість: як народжуються сюжети, що таке натхнення і коли воно з’являється. Вчитимося висловлювати власну думку, аргументувати її. Переконана, що цей урок стане для вас іще одним кроком до пізнання культурного надбання нашого народу, зміцнить вас у любові до книжок, які відкривають, дивують, захоплюють.

А питання на яке ви спробуєте дати відповідь у кінці уроку звучить  так: Рідна земля це зірка, що осяває наше життя, чи щось інше?

Тому зараз розгорніть зошити і запишіть тему уроку.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Готуючись до сьогоднішнього уроку ви повинні були самостійно опрацювати життєвий і творчий шлях письменників Білозерщини.

Отже, зараз я запрошую вас на зустріч з О.І. Чорнобелем (Виступ О.І. Чорнобеля.)              

Питання які задають діти!

-А який предмет у школі був найулюбленіший?

-В скільки років написали свій перший вірш?

-Які у вас є нагороди?

-З ким з відомих людей ви знайомі?

Виразне читання поезії « Моє село»

-Бесіда.

-Що ви побачили , відчули ,слухаючи цю поезію? Які думки викликала вона у вас?

Отже, давайте визначимо яка ж тема ,ідея , основна думка тексту .Але перш ніж ми це зробимо,давайте пригадаємо визначення з теорії літератури.

Тема: змалювання краси рідного села.

Ідея: оспівування краси рідного краю.

Основна думка: кожному мила й дорога та земля, де він народився, живе, працює. І щасливий той, хто усвідомлює це і є однією із граней складової людського щастя.

-Слухаючи цю поезію, чи всі слова ви зрозуміли?

Ідейно-художній аналіз поезії.

Епітети: «пожовкла ковила».

Метафора: «село розкинулось і мріє», «летять булані».

Презентація малюнків.

Вірш Чорнобеля (Зоря рибальська)

                                      Творчий шлях Надії Дубовалової

І. Виразне читання поезії «Рідне село».

- Чи сподобалась вам поезія? Чому? Поділіться своїми враженнями від почутої поезії.

Ідейно-художній аналіз поезії.

Тема: зображення краси рідного села.

Ідея: оспівування краси рідного села.

Основна думка-любов до рідного села, краю. Зачитайте рядки з поезії, в яких про це говориться.

Епітети: «далекі дороги», «рідне село».

Метафора: «село зрослося серцем навіки», «стежина привела додому».

Діти, а зараз візьміть кольорові олівці і кожен рядок вірша замалюйте тим кольором, яким вважаєте за потрібне.

Презентація малюнків

                                Творчий шлях Анатолія Дунаєва

Виразне читання поезії «Краю не зможу свого залишать».

-Сподобалась вам поезія?

-Які образи виникли у вашій уяві?

Ідейно художній аналіз поезії.

Тема: зображення краси рідного краю.

Ідея: оспівування краси рідного краю.

Основна думка-щасливою людина не може бути, коли відірвана від рідної землі. Підтвердіть рядками з вірша.

Епітети: «рідна земля», «осіннє багаття», «золотава груша», «високий політ».

Метафора: «життя сповільнило хід».

Порівняння: «груша стоїть, наче весілля чекає».

Презентація малюнків.

Робота з експрес-зошитами.

V. Підсумок уроку.

-Давайте повернемося до питання, яке було поставлене перед вами на початку уроку.

Та ось прийшов час зібрати врожай. На партах у кожного з вас колоски. Напишіть, що ж цінного, корисного, нового взяли з цього уроку. Що запам’яталося.

Пісня на слова О. Чорнобеля, музика Ведмедері «Моє село».

VІ. Оцінювання.

VІІ. Домашнє завдання.

                    І закінчити сьогоднішній урок хочеться словами Олександра Довженка: «Людина завжди повинна пам’ятати, звідки вона пішла в життя. Людина не має права бути безбатченком. Отож,давайте жити не забуваючи, хто ми, звідки, і де наше коріння.             

docx
Додано
3 лютого 2020
Переглядів
510
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку