26 вересня о 18:00Вебінар: Особливості статевого виховання у школах України

Урок образотворчого мистецтва 2 клас "Пригоди вітерця".

Про матеріал
План уроку створений для озайомлення дітей зі статичною та динамічною композицією. Вчитель знайомить дітей з роботами художникі-пейзажистів. На уроці вчитель вчить дітей розрізняти статичну і динамічну композиції.
Перегляд файлу

24.01.2019р. Образотворче мистецтво

Тема: Статична і динамічна композиції. Малювання ілюстрації «Пригоди вітерця» з використанням графітних олівців

Мета:• формування предметних компетентностей:  ознайомити учнів з поняттями «статична» та «динамічна» композиція, елементарним передаванням динамічного стану об'єктів (вітер); розвивати уяву, вміння спостерігати, аналізувати стан природи, формувати естетичні почуття, зацікавленість творами образотворчого мистецтва; виховувати любов та дбайливе ставлення до природи.загальнокультурна компетентність: оволодіння досягненнями культури; висловлювати особистісне ставлення до мистецтва;

міжпредметна естетична компетентність: виявлення оцінювати предмети і явища, їх взаємодію, що формується під час опанування різних видів мистецтв мислення, уяву, фантазію, художній смак, творчі здібності;

 загальнокультурна компетентність: оволодіння досягненнями культури; висловлювати особистісне ставлення до мистецтва;

Динаміка — зорове сприйняття руху, спрямованості форми. Художник-пейзажист — художник, який зображує пейзажі.

Статична композиція — компрозиція, що передає спокій, рівновагу. У багатьох випадках відтворює симетричні форми.

Динамічна композиція — композиція, що зображує момент напруженого руху.

 

Хід уроку

 

   1.   ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку

 

   2.   МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

 

Учитель. Спочатку відгадайте загадку.

 

Є на світі кінь — усьому світу не вдержати. Що це?

 

Так, це вітер. Як ви вважаєте, чому вітер порівнюють із конем?

 

Чарівниця Гармонія знову завітала до нас на урок. Вона нагадує вам, що твори графіки зазвичай чорно-білі, проте вони надзвичайно різноманітні.

Ці твори можуть виконуватися як твердими так і м’якими матеріалами. У своїй роботі ми сьогодні будемо використовувати тверді матеріали.

Як ви думаєте, чим ми будемо сьогодні користуватися? (Вірно, простим олівцем).

 

Але для того, щоб почати працювати ми повинні дізнатись, а що ж таке статична композиція — (компрозиція, що передає спокій, рівновагу). У багатьох випадках відтворює симетричні форми,

динамічна композиція –   ( композиція, що зображує момент напруженого руху).

 

Чарівниця Гармонія пропонує послухати уривок вірша і подумати, хто ж може протистояти вітру?

 

Зламав їх вік... Ростуть малі...

І тільки вітер пронесеться,

Вже ліс і труситься, і гнеться,

І просить ласки на землі.

 

Столітні велетні-дуби,

Бувало, в бурю і негоду

Шумлять, дивуючи природу,

І ждуть з піснями боротьби. (Олександр Олесь )

 

Саме цим ми сьогодні й займатимемося — дізнаємось, якими засобами передають художники рух у природі.

 

   3. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

 

- Чи змінюється щось на вулиці, коли дме легенький вітерець? А якщо завиває сильний вітер?

 

   4. ВИКЛАДАННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

 

Учитель. Подивімось на дві картини — Миколи Григоровича Бурачека «Реве та стогне Дніпр широкий...» та Івана Івановича Шишкіна «Ялинковий ліс» (Слайд 5). Чим вони відрізняються? На роботі І. І. Шишкіна тиша та спокій, ялинковий ліс наче замер в очікуванні чогось. Такі роботи у мистецтві називають статичними, тобто нерухливими.

 

Статика — у мистецтві — стан спокою і рівноваги.

Зовсім по-іншому виглядає робота Миколи Григоровича Бурачека.(Слайд 4)

 

Коли дивишся на цей твір, то таке враження, наче чуєш пісню на слова видатного українського поета й художника Тараса Григоровича Шевченка:

 

Реве та стогне

Дніпр широкий,

Сердитий вітер завива,

Додолу верби гне високі,

Горами хвилю підійма.

 

Що ж нам нагадує цю пісню? Ми бачимо сильний вітер, який зобразив художник. Те, що вітер дуже сильний, ми розуміємо, дивлячись на дерева, зображені на картині. Вони ледь встояли під напором вітру, їх гілля гнеться аж додолу. Про такі роботи говорять, що вони динамічні, тобто передають рух.

 

Динаміка — зорове сприйняття руху

Кожен народ любить та береже природу рідного краю, милується нею. Художники оспівують її у своїх творах. Художників, які створюють пейзажі, називають художниками-пейзажистами.

 

Подивіться на роботи відомих художників-пейзажистів Жан-Батиста-Каміля Коро «Пейзаж з вітряною погодою» (Слайд 6)  та Сергія Івановича Васильківського «На Харківщині. Пейзаж з волами» (Слайд 7).

 

  Які відчуття вони викликають?

 

  Яку з цих робіт ми можемо назвати статичною, а яку — динамічною?

5. САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ УЧНІВ.

Чарівниця Гармонія запрошує вас переглянути декілька репродукцій відомих художників. Вона хоче, щоб ви звернули увагу на зображення предметів, на передачу погоди олівцем, Бажає вам успіху і натхнення в роботі.

1. Робота в альбомах.

Зображення дерев під час вітру (у динамічному стані)

 

   6. АКТУАЛІЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ

 

  Яку погоду ми сьогодні зображували?

 

  За допомогою чого ми передавали відчуття вітру на своїх роботах?

 

  Як називаються художники, які малюють пейзажі?

 

  Що таке статика? А динаміка?

 

   7.   ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

 

1.  Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку, перегляд дитячих робіт, демонстрування кращих).

Чарівниця Гармонія хоче на кінець уроку пограти з вами в гру.

 

2. Навчальна гра «Я — олівець!»

Клас об’єднується у групи по 4—5 осіб. Учитель дає кожній групі по одному кольоровому олівцю. Учні мають уявити, що чарівник перетворив їх на олівець того кольору, який одержала їхня група. Група разом вигадує, в який спосіб олівець слугуватиме людям і що для них намалює. Зобразити це потрібно без слів, тільки за допомогою міміки та жестів. Решта учнів мають відгадати, що намалював олівець.

 

2.  Визначення завдання для підготовки до наступного уроку: принести папір для малювання, гуаш, пензлі.

 

3.  Проголошення уроку завершеним.

 

 



 

docx
До підручника
Образотворче мистецтво 2 клас (Резніченко М. І., Трач С. К.)
Додано
23 січня
Переглядів
893
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку