2 клас. Образотворче мистецтво Тема. Композиційні прийоми у графіці та живописі. Формат і розмір зображення.

Про матеріал
Мета: ознайомлювати учнів з основами композиції, поняттям задум; розвивати комбінаторні здібності, образне, логічне, просторове мислення; продовжувати формувати в дітей уміння аналізувати, узагальнювати; розвивати кмітливість; навчати міркувати; стимулювати розвиток допитливості; виховувати в учнів акуратність, увагу
Перегляд файлу

                                                                 2 клас. Образотворче мистецтво

Тема. Тема 3. Композиційні прийоми у графіці та живописі.  Формат і розмір зображення. Композиційні засоби досяг­нення художньої виразності зображення. Виконання ілюст­рації до казки І. Франка «Заєць та їжак» (гуаш).

Мета: ознайомлювати учнів з основами композиції, поняттям задум;  розвивати комбінаторні здібності, образне, логічне, просторове мислення; продовжувати формувати в дітей уміння аналізувати, узагальнювати; розвивати кмітливість; навчати міркувати; стимулювати розвиток допитливості; виховувати в учнів акуратність, увагу

Тип уроку. Комбінований урок

Обладнання візуальний ряд: навчальні плакати; репродукції картин відомих художників, фотографії, навчальні роботи з методичного фонду; схеми компонування; матеріали для демонстрування послідовності та техніки виконання роботи; книжки із казками; музичний ряд: аудіозапис фрагментів музики до балету П. Чайковського «Лускунчик»;

обладнання: ТЗН; матеріали та інструменти: альбом для малювання; простий олівець; гумка; акварель; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра.

Хід уроку

І. Організаційна частина  уроку. Створення відповідної емоційної атмосфери. Перевірка готовності учнів до уроку.    

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.                                                       

  1. Пов’язане зображенняБесіда (Учитель демонструє учням спектральне (колірне) коло; пропонує пригадати основні відомості з кольорознавства.)
  • Які кольори художники називають контрастними?   - Які — нюансними?  Які виражальні можливості надають художникам контрастні та нюансні кольори?

 

 

ІII. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ.

  1.                Слово вчителя

 — Китайська приказка каже: «Те, що може показати одна картина, не можна розповісти тисячею слів». Можна навчитися малювати виноград так, що птахи забажають його склювати. Можна перемальовувати картини з листівок. Але справжній художник не просто копіює те, що бачить, а створює власний світ. У цьому світі все знайоме і звичне стає дивним.

 IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

  1.   Розповідь учителя

— Щоб передати свої почуття і враження, необхідно знати закони композиції. Композиція — це певне розташування предмета в просторі і його зв’язок з іншими предметами. Слово композиція походить від латинського compositio, що означає — «складання, з’єднання», сполучення частин у певному порядку. Композиція в живописі та графіці означає побудову картини, розташування частин зображення на площині аркуша в певному зв’язку. Саме композиція дозволяє художникові з найбільшою  повнотою і силою виразити свій задум.

          Щоб розповісти про щось, потрібні слова. Щоб переконливо висловити важливу й цікаву думку, потрібні влучні слова. Щоб привернути увагу й схвилювати глядача, художник намагається знайти сильні й виразні засоби зображення. У будь-якій картині художник прагне так побудувати композицію, щоб показати об’єкт у найбільш виразній формі. Усе зайве відкидається, залишається тільки те, що необхідно, другорядне підкоряється головному.

  1. Організація сприйняття творів мистецтва.  

1.Бесіда (Учитель демонструє учням репродукції картин із симетричною та асиметричною композицією.). Роздивіться уважно картини, створені художниками, та спробуйте розповісти, яку головну думку хотіли донести до нас митці.

2. Відеопрезентація.(Демонстрування картин: М. В. Добужинський «Людина в окулярах (Портрет Сюннерберга)» (1905—1906). Приклад центральної композиції ; І. Ю. Рєпін «Не чекали» (1884—1888). Приклад асиметричної композиції).

Результат пошуку зображень за запитом ". Ю. Рєпін «Не чекали"Пов’язане зображення

 - Де розташовані основні та другорядні зображення і як вони пов’язані одне з одним?   Як ви вважаєте, чи вдалося художникам донести до глядача свій задум?

3.  Пояснення вчителя

— Художники приділяють велику увагу композиції. У підготовчій роботі над розкриттям змісту картини вони роблять ескізи, начерки в пошуках такого розташування об’єктів один щодо одного, яке б найбільше відповідало їхньому задуму. (Учитель демонструє учням композиційні схеми до проаналізованих репродукцій.) У центральній і симетричній композиції головне зображення розташовується в центрі та виділяється розміром або кольором. В асиметричній композиції головне зображення зміщене від центра аркуша, а всі інші зображення його врівноважують. У композиції немає жорстких правил. Ви самі маєте створити їх для себе. Тільки одне є незмінним у будь-якому разі: композиційна побудова картини ґрунтується на природному розташуванні й поєднанні об’єктів природи.

 

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Бесіда

- Чи любите ви казки?  Які українські народні казки ви знаєте?  Які казки є вашими улюбленими?

2. Пояснення вчителя

— Перед кожним художником, який береться оформлювати книгу, постають цікаві та складні завдання. Мабуть, найважливішим є створення образів героїв. Їх потрібно зобразити не тільки саме такими, якими їх описано у тексті, а й вдихнути в них життя, зробити виразними, інакше кажу чи — майже живими. Тільки тоді читач їм повірить і полюбить їх. Тому для порівняння робіт давайте подивимося на ті малюнки, де зображені головні персонажі казки.

  1. Перегляд відепрезентації ( Ілюстрації різних авторів до казки І. Франка «Заєць та Їжак».)

Результат пошуку зображень за запитом "казка івана франка заєць та їжак"

 Ð ÐµÐ·ÑƒÐ»ÑŒÑ‚ат пошуку зображень за запитом "казка івана франка заєць та їжак"Результат пошуку зображень за запитом "казка івана франка заєць та їжак"

 

 

 

 

 

 

 

           Які  моменти казки художники зобразили на своїх ілюстраціях?  У чому схожі та чим відрізняються ілюстрації, які ми розглядаємо?  Як художник ставиться до того, що зображує?  Які засоби використовує художник, щоб висловити своє ставлення?  Яка з ілюстрацій подобається вам більше? Чому?

  1. Творче завдання Пояснення до творчого завдання

Намалюйте свою ілюстрацію до казки І. Франка «Заєць та Їжак». Спочатку оберіть епізод казки, який ви ілюструватимете. Тепер виконайте ескіз (невеличкий малюнок), у якому визначте місця для основних персонажів. Намічаючи деталі зображення, намагайтеся виявити головне розміром і положенням на альбомному аркуші.

5.Індивідуальна робота за творчим завданням (Учні виконують творчу роботу. Матеріали для виконання роботи учні обирають самостійно. Учитель допомагає учням проаналізувати правильність виконання композиції та виправити помилки, надає індивідуальну допомогу).

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Обговорення учнівських робіт.


 

docx
Додано
24 січня
Переглядів
497
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку