Урок образотворчого мистецтва
2 клас
За підручником Л.М. Масол
Тема: Анімалістичний жанр. Зображення веселого левенятка
Мета: формування предметних компетентностей:
ознайомити учнів із використанням поняття “анімалістики” в образотворчому мистецтві;
вчити учнів передавати чарівний світ природи засобами кольору;
вчити розрізняти форми тварин на основі геометричних фігур;
вдосконалювати навички роботи з акварельними фарбами, кольоровими олівцями;
розвивати образне мислення; виховувати естетичні почуття, любов до природи.
Формування ключових компетентностей:
вільне володіння державною мовою/ здатність спілкуватися рідною:
усного висловлювання своїх вражень від мистецтва
навчання впродовж життя (уміння вчитися): сприймати мету, яку ставить вчитель, відповідно до неї планувати, прогнозувати і виконувати необхідні дії, контролювати й оцінювати свої результати; самоорганізовуватися до навчальної діяльності;
компетентності у галузі природничої науки: спостереження, відтворення знань засобами мистецтва;
загальнокультурна: розвивати культуру міжособистих відносин, толерантну поведінку;
комунікативна: розвивати мовленнєві вміння (говорити чітко, повільно, виразно, витримувати паузи);
інформаційно-комунікаційна компетентність: розвивати вміння добувати й опрацьовувати інформацію;
здоров’язберігаюча: формувати навички дбайливого ставлення до психічного
здоров’я свого та оточуючих; розвивати увагу;
інноваційність: виявлення бажання впроваджувати нові ідеї.
Очікувані результати:
Знаннєвий компонент: здобувач освіти визначає колорит (теплий, холодний) творів мистецтва та учнівських робіт; виявляє твори мистецтва, що змінюють або передають його/її настрій.
Діяльнісний компонент: здобувач освіти виконує прості живописні, пластичні композиції; складає та розташовує на площині окремі елементи зображень (форм) в просту композицію ( живописну, об’ємну); відповідно задуму обирає формат для зображення (вертикальний, горизонтальний) композиції; використовує всю площину аркуша; використовує основні, похідні, теплі й холодні кольори; утворює відтінки кольорів; експериментує з кольорами; користується художніми та природними матеріалами, палітрою, пензлями, стеками, тощо для втілення задуму; дотримується правил техніки безпеки.
Ціннісний компонент: виявляє (з допомогою вчителя) та бере участь в обговореннях інформації, здобутої з творів мистецтва; демонструє власні роботи з образотворчого мистецтва тощо; визначає, що вдалося, чи не вдалося у виконанні того, що було задумано; бере участь в обговореннях власних вражень.
Обладнання: ноутбук, презентація, альбом, відео; художні матеріали та інструменти: олівці, фломастери, акварельні фарби; баночка для води, палітра, фломастери, серветки.
Тип уроку: комбінований урок.
Освітні галузі: Мистецька, природнича, здоров’язбережувальна, інформативна.
Хід уроку
І. МОТИВАЦІЙНИЙ ЕТАП
1. Створення позитивного психологічного клімату в класі.
- Послухайте вірш та налаштуйтеся на роботу:
Ось знову лунає дзвінок
Запрошує всіх на урок.
Будемо дружно ми працювати,
Малювати і фантазували.
Для того щоб уміти малювати,
Потрібно старанно навчатись.
Адже важливі такі моменти,
Як матеріали та інструменти.
Щоб навчитись малювати?
І щоб робота кожної дитини
Поважно називалася «картина»!
Отже, на урок образотворчого мистецтва нам потрібні такі матеріали та інструменти: альбомний аркуш, кольорові олівці або фарби. Гарний настрій.
- А з ким ми будемо малювати та фантазувати?
- Що це за хлопчик? (Барвик)
- І він пропонує показати вам свій настрій з яким ви розпочинаєте урок.
- А чи знаєте ви, що тварини вміють посміхатися. Це науково доведено. Їхні посмішки відрізняються від людських та милі мордашки не лишають нас байдужими
2.Мотивація навчальної діяльності і повідомлення теми уроку
3.Актуалізація опорних знань
Гра «Мікрофон»
- Пропоную вам подорож у цікавий світ тварин. Сьогодні ми дізнаємося про них більше. Познайомимося з жанром анімалістики
4. Вивчення нового матеріалу
Світ тварин завжди надихав митців – художників. Їм завжди подобалося спостерігати за ними та малювати. А називають таких художників анімалістами. А жанр образотворчого мистецтва – анімалістичним.
Назва анімалістичного жанру походить від латинського слова «animal» - тварина. До нього належать твори живопису, скульптури, графіки, декоративно-ужиткового мистецтва, які зображують тварин (звірів, птахів, комах, риб)
Художник-анімаліст має поєднувати любов до природи з увагою та спостережливістю. Твори в жанрі анімалістики створювали вже первісні люди. Зазвичай вони зображували тих тварин, на яких полювали - мамонтів, бізонів, оленів.
У Давньому Єгипті деяких тварин шанували, як богів. Численні великі статуї і маленькі статуетки зображують крокодилів і бегемотів, биків і баранів, шакалів і кішок.
- У різних видах мистецтва образи тварин є дуже популярними. Вони стають героями творів у літературі, музиці, театрі, кіно. Це справжній літопис відносин людей і тварин.
- Анімаційний жанр поширений у всіх видах художньої творчості. Світ тварин завжди надихав на створення чудових образів. І в кожному з них вони оспівували красу природи
- Усі тварини різняться своїм зовнішнім виглядом та особливостями рухів. Проте будова тулуба й загальне розташування частин тіла у них подібні.
- Розгляньте зображення. Визначте, що у цих тварин спільного?
- Художники – анімалісти виконують багато замальовок з натури. Такі швидкі начерки допомагають передати рух тваринки та загальне враження від них.
- Намалювати тварину в русі без досвіду дуже важко. Тому для роботи можна використати іграшку або муляж тваринки.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
ІІІ. ЕТАП ОПРАЦЮВАННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
Пазуристий він, гривастий,
Як збирається напасти,
Гиркне – ох, і лютий рев,
Відгадали? Так, це …..
Цікавинка: Лев - це представник котячих, найбільший після тигра. Існує 12 видів левів. В неволі вони проживають близько 20 років, в природі близько 10-14 років. Леви — найледачіші з усіх великих кішок, вони можуть спати 16-20 годин щодня.
Сьогодні ми будемо малювати чудове левеня. Але спочатку повторимо правила безпеки на уроці образотворчого мистецтва
Голова – чотирикутник із заокругленими краями. Вверху вужче, донизу – ширше.
Гриву зробимо зубчиками.
Вушка – малюємо у формі півкола.
Тулуб – малюємо дві лінії, які з’єднуємо внизу.
Лапи – передні у формі півкола або овала. Задні – велика дужка та півкола.
Хвіст – нагадує форму пензлика.
Носик – маленький перевернутий трикутник.
Очі – форма овала.
Роботи прикріплюєте на дошку Padlet, а також вибираєте роботу, яка сподобалася найбільше і ставите лайки
Зелена – покажіть, хто дізнався щось нове.
Червона – хто активно працював на уроці.
Блакитна – хто встиг завершити роботу.
Оранжева – хто задоволений своєю роботою.
Синя – хто не хотів працювати.
Жовта – кому було нецікаво.