7 клас
Вчитель Папуша Т.В.
7 клас
Тема: Декоративно-прикладне мистецтво. Композиція і колір як засіб гармонізації об’єктів дизайну. Декупаж
Мета: закріпити знання учнів про основи композиції та кольорознавство, про роботу над дизайном речей та предметів в техніці «декупаж»; вчити створювати композиції, керуючись знаннями про кольорознавство, їх асоціаційними відчуттями, гармонійно поєднувати кольори та форми зображення; розвивати уявне мислення та фантазію, вміння працювати у техніці «декупаж», розвивати дрібну моторику пальців, зосередженість, урівноваженість; виховувати естетичний смак, відчуття гармонії художнього виробу з навколишнім середовищем, бажання створювати прекрасне навколо себе.
Тип уроку: образотворчий мікст
Обладнання: схеми, таблиці, зразки робіт у техніці «декупаж»
Хід уроку:
Епіграф:
Художник слухає очима,
А говорить руками
Аннібале Каррачі
І. Організаційна частина
Урок наш я хотіла розпочати з тестової роботи «Пізнай себе»
Яка творчість для тебе є пріоритетною: наукова, художня чи технічна?
До чого у тебе природні здібності: до мислення – міркування чи до уяви фантазії? Познач провідний палець буквою П або Л.
Висновок: зверни увагу на свої три літери, якщо переважає Л – ти «художник-глядач», якщо більше П – ти «мислитель-слухач»
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
У кожного учня є листок оцінювання. Кожен вид роботи буде оцінений, в кінці уроку учні самі підрахують зароблені бали.
Листок оцінювання
Зміст роботи |
Кількість балів |
Оцінка |
«Мозковий штурм» |
1-2 |
|
Формулювання мети |
1-2 |
|
«Світська розмова» |
1 |
|
Складання таблиці |
1 |
|
Практична робота |
6 |
|
Всього: |
12 |
|
Що ми називаємо композицією?
(погодженість, організованість, відповідність усіх частин цілого, закономірність, складання чогось, побудова цілого з окремих частин)
Сформулюйте визначення.
Отже, композиція – це закономірна організація засобів виразності з метою відображення в чуттєво-образній формі сутності художнього твору.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
Композиція і колір як засіб гармонізації об’єктів дизайну.
А мету уроку я пропоную скласти вам за такою формулою.
Після цього уроку я зможу:
*пояснити …(як кольори допомагають створювати композиційну гармонію)
*скласти …(композицію-дизайн предмету, керуючись знаннями кольорознавства)
*удосконалити навички роботи… (в техніці декупаж)
ІV. Основна частина
Знайти інформацію про дослідження символіки кольору, його впливу на психологію людей.
Вправа «Світська розмова»
Розповідь розпочинати словами: «Вельмишановні, а чи знаєте ви…?»
Гармонічне поєднання кольору підсилює виразність художнього твору та естетичне його сприйняття.
Учні провели дослідження та вивчили кольорознавство
Колективна робота складання таблиці
Колір |
Асоціативні відчуття |
Дія, вплив кольору |
Червоний |
Гарячий |
Збуджувальний |
Оранжевий |
Яскравий |
Радість, рухливість |
Жовтий |
Теплий |
Звеселяє |
Зелений |
Природний |
Заспокоює |
Блакитний |
Світлий |
Свіжість, простір |
Фіолетовий |
Пишний |
Колір втоми, журби |
Коричневий |
Спокійний |
Стабільність |
Сірий |
Холодний |
Сум, апатія |
Білий |
Легкий |
Невпевненість |
Чорний |
Важкий |
Руйнівний |
На попередньому уроці ми ознайомилися з технікою «декупаж»
Чому саме використовуємо акрилову фарбу і акриловий лак?
Учениця: Тому, що вони розчиняються водою і є нетоксичними, можна використовувати у приміщеннях.
Де можна використовувати техніку «Декупаж»?
Учениця: У створенні ексклюзивних дизайнерських композиціях, на предметах, речах з навколишнього середовища
Створення композиції засобами гармонічного поєднання кольорів
VІ. Етап рефлексії «Самозвіт»
Заповнити бланки про свої результати навчання на кінець уроку.
Бланк
VІІ. Підсумок уроку.
Чи всі задоволені результатами роботи?
Чи виправдалися сподівання, що були на початку уроку?
Підіб’ємо підсумки оцінювання. Учні презентують свої роботи.
«Авторське крісло»
Наш урок хотіла б закінчити словами Оскара Уайльда «Мистецтво – це єдина серйозна річ на світі, художник – єдина несерйозна істота», яка творить прекрасне на цьому світі. І я бажаю вам усім у душі бути художниками, щоб завжди могли творити незвичайні прекрасні речі, і не обов’язково їх тільки виконувати пензлем та фарбами.