Урок образотворчого мистецтва в 3 класі
Тема. Композиційна організація замкненої геометричної площини. Розпису-
вання в петриківському стилі заготовки прямокутної форми.
Мета: продовжувати ознайомлювати учнів з видами декоративно-ужиткового мистецтва; надавати відомості про народне мистецтво як різновид декоративно-ужиткового мистецтва; розглядати засоби виразності петриківського розпису; закріплювати знання про декоративну композицію, основні види композиційних схем;
розвивати навички та вміння дітей працювати в техніці петриківського розпису; розвивати точність рухів та окомір;
виховувати в учнів почуття прекрасного, розуміння народного декоративного мистецтва та любов до національної художньої спадщини.
Перебіг уроку.
І.Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Для декорування різних предметів використовують сюжетні зображення, малюнки-символи та орнаменти.
Орнамент – візерунок, створений повторенням і чергуванням елементів. Орнамент може складатися з одного або кількох декоративних елементів.
Орнаменти бувають стрічковими. центральними і безперервними.
Для того щоб стати частиною орнаменту, реальна квітка проходить складний шлях від малюнка з натури до узагальненого рішення в орнаменті.
Спочатку художник уважно вивчає природну форму, потім спрощує й узагальнює (стилізує) її, обравши найхарактерніші риси, підкреслює та підсилює (декоративно переробляє).
Вчитель демонструє приклади з презентації.
Зі стилізованих зображень природних форм можна створювати найрізноманітніші декоративні композиції. Сьогодні ми докладніше ознайомимося зі стрічковою композицією. Стилізовані зображення – квіти, листя, трави, ягідки ( художники називають їх елементами композиції) – чергуються в суворо визначеній послідовності.
Зазвичай вісь такої композиції складає лінія-стеблинка, що проходить по центру, а всі інші елементи немовби прив’язуються до неї. Якщо розглянути цю композицію уважно, то можна помітити, що вона схожа на струмок, який біжить, звиваючись, серед каміння. В Україні стрічкову декоративну композицію зі стилізованих природних форм так і називають - бігунець.
ІV. Закріплення вивченого матеріалу.
Практична робота учнів.
Діти повторюють елементи петриківського розпису, переглядаючи презентацію.
Спочатку учні виконують окремі елементи малюнка. Потім створюють власну композицію. ( Вчитель допомагає учням).
V. Підсумок уроку.
1. Виставка робіт учнів.