Урок образотворчого мистецтва в 3 класі "Композиційна організація замкненої геометричної площини. Розписування в петриківському стилі заготовки прямокутної форми."

Про матеріал
На уроці учні й учениці познайомляться з видами декоративно-ужиткового мистецтва; розглянуть засоби виразності петриківського розпису; будуть вчитися працювати в техніці петриківського розпису, розвивати точність рухів та окомір.
Перегляд файлу

Урок образотворчого мистецтва в 3 класі

 

Тема. Композиційна організація замкненої геометричної площини. Розпису-

вання в петриківському стилі заготовки прямокутної форми.

Мета: продовжувати ознайомлювати учнів з видами декоративно-ужиткового мистецтва; надавати відомості про народне мистецтво як різновид декоративно-ужиткового мистецтва; розглядати засоби виразності петриківського розпису; закріплювати знання про декоративну композицію, основні види композиційних схем;

розвивати навички та вміння дітей працювати в техніці петриківського розпису; розвивати точність рухів та окомір;

виховувати в учнів почуття прекрасного, розуміння народного декоративного мистецтва та любов до національної художньої спадщини.

Перебіг уроку.

І.Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  •    Які види декоративно-ужиткового мистецтва ви знаєте?
  •    Чим твори різних видів декоративно-ужиткового мистецтва відрізняються один від одного?
  •    Які види декоративно-ужиткового мистецтва вам найбільше подобаються і чому?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

  •    Декоративне мистецтво за своїм походженням – мистецтво народне. Наші давні пращури створювали речі, знаходячи для них найдоцільнішу форму, з покоління в покоління зберігали й донесли до нас винайдену красу. Кожен вітвір народного мистецтва відображає мудрість народу, його характер, уклад життя.

Для декорування різних предметів використовують сюжетні зображення, малюнки-символи та орнаменти.

Орнамент – візерунок, створений повторенням і чергуванням елементів. Орнамент може складатися з одного або кількох декоративних елементів.

Орнаменти бувають стрічковими. центральними і безперервними.

  Для того щоб стати частиною орнаменту, реальна квітка проходить складний шлях від малюнка з натури до узагальненого рішення в орнаменті.

Спочатку художник уважно вивчає природну форму, потім спрощує й узагальнює (стилізує) її, обравши найхарактерніші риси, підкреслює та підсилює (декоративно переробляє).

Вчитель демонструє приклади з презентації.

Зі стилізованих зображень природних форм можна створювати найрізноманітніші декоративні композиції. Сьогодні ми докладніше ознайомимося зі стрічковою композицією. Стилізовані зображення – квіти, листя, трави, ягідки ( художники називають їх елементами композиції) – чергуються в суворо визначеній послідовності.

Зазвичай вісь такої композиції складає лінія-стеблинка, що проходить по центру, а всі інші елементи немовби прив’язуються до неї. Якщо розглянути цю композицію уважно, то можна помітити, що вона схожа на струмок, який біжить, звиваючись, серед каміння. В Україні стрічкову декоративну композицію зі стилізованих природних форм так і називають - бігунець.

ІV. Закріплення вивченого матеріалу.

Практична робота учнів.

Діти повторюють елементи петриківського розпису, переглядаючи презентацію.

  • Діти, особливу увагу зверніть на симетричне чергування елементів та дотримання їх певного розміру.

Спочатку учні виконують окремі елементи малюнка. Потім створюють власну композицію. ( Вчитель допомагає учням).

V. Підсумок уроку.

1. Виставка робіт учнів.

 

doc
Додано
16 травня
Переглядів
309
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку