Урок " Обробка краю в’язаного виробу. Остаточна обробка виробу»

Про матеріал
План уроку містить теоретичний матеріал щодо технології в'язання гачком простих побутових виробів. Рекомендовано для учнів 7-8 класів. Килимочки на стільці виконані з натуральних матеріалів.
Перегляд файлу

 

                                 КЗО «Гімназія №3» ДМР

 

 

 

 

 

 

 

 

    Методична розробка відкритого уроку:

 

            «Обробка краю вязаного виробу.

 

             Остаточна обробка  виробу»

 

 

C:\Users\User\Desktop\20171221_083749.jpg

 

                                      Проект  «килимок на стілець»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                               Виконала учитель трудового навчання       

                                                                            Башаріна О.В

 

 

 

 

 

 

 

 

                                             м. Дніпро

 

 

 

                                      План відкритого уроку

                                з предмета «Трудове навчання»

 

Клас 3(7)-в                         

 

Проект 2.  Об’єкт проектної діяльності: килимок на стілець

Основна технологія: Технологія виготовлення вязаних виробів

 

Тема уроку: «Обробка краю вязаного виробу. Остаточна обробка  виробу»

 

Навчальна мета: узагальнити набуті знання, навчити прийомам оздоблення краю вязаного виробу.

 

Розвиваюча мета: розвивати координацію, точність рухів, поглиблювати              пізнавальні інтереси щодо способів в’язання гачком.

 

Виховна мета: виховувати великодушність, прищеплювати любов до рукоділля, до історії і традицій українського народу, прививати естетичні почуття.

 

Час проведення уроку – 45 хв.

 

Тип уроку – урок формування практичних умінь і навичок.

 

Методи проведення  розповідь, вправи «Незакінчене речення», бесіда з поясненням, демонстрування, практична робота,інструктаж, усне опитування, ігрова діяльність, самоконтроль.

 

Навчально-матеріальне забезпечення уроку: натуральні зразки виробів, в’язаних гачком, інструкційні карти, пряжа, гачки, ножиці, аудіозапис музики

 

Міжпредметні звязки: історія, основи здоровя, математика, мистецтво.

 

Очікувані результати навчальної діяльності: завершення колективного проекту, бажання  радувати і дарувати оточуючим вироби, виготовлені власноруч.

 

Хід і зміст уроку:

І Організаційний момент (3хв)

1. Перевірка наявності учнів.

2. Перевірка готовності учнів до занять. Організація робочого місця.

3. Повідомлення теми та мети уроку.

 

ІІ Актуалізація опорних знань (7хв)

Вчитель: В’язання – один із стародавніх видів декоративно-ужиткового мистецтва. Споконвічне прагнення людини до краси зробило в’язання справжнім мистецтвом. Воно постійно розвивається, збагачується новими ідеями, формами, узорами, композиційними прийомами, сучасними  матеріалами. Гачком можна вив’язати різноманітні види одягу для повсякденного життя та для святкових подій. За допомогою ручного в’язання можна створювати багато стильних виробів для інтер’єру. Серед виробів, в’язаних гачком, найбільшою популярністю користуються предмети оздоблення житла – серветки, диванні подушки, занавіски, килими, скатертини, абажури. Особливо в’язання гачком дає можливість вив’язувати корисні дрібнички, сувеніри, іграшки, які можуть стати приємними подарунками для друзів та близьких людей.

В'язання гачком стимулює розумову діяльність, бо при цьому масуються нервові рецептори на пальцях, котрі відповідають за розумову діяльність.

До того ж це прекрасний відпочинок.

Уміння майстерно в'язати приносить справжню насолоду!

 

ІІІ Мотивація навчальної діяльності.

Є таке словосполучення «дбайлива господиня». У такої господині нічого не пропадає даремно. І будинок її — завжди повна чаша завдяки кмітливості та працьовитим рукам. Якщо   подивитися уважним поглядом на свій будинок, можна знайти зайві речі, які можна переробити в нові й красиві?

Речі, створені своїми руками, – сьогодні один з найбільш популярних трендів. З їх допомогою можна привнести затишок практично в будь-який інтер'єр. Килимок, створений колективною працею, прикрасить нашу майстерню.

 

ІV  Практична робота

      Вступний інструктаж (5хв)

 

  1. Повідомлення назви, мети і завдань практичної роботи.
  2. Ознайомлення з технічними вимогами  до роботи, що виконується.
  3. Показ і пояснення прийомів та способів виконання нових операцій.

 

Самостійна робота учнів, поточний інструктаж вчителя (20хв)

 

Заключний інструктаж (5хв)

 

  1. Підведення підсумків практичної роботи
  2. Визначення кращих робіт та їх демонстрація.
  3. Аналіз характерних помилок та недоліків в роботі.

 

V Заключний етап уроку ( 5 хв)

 

   1. Підведення підсумків уроку

   2. Оцінка результатів праці

   3. Домашнє завдання

 

 

                                     Учитель трудового навчання Башаріна О.В.

 

 

 

 

 

                                      Питання для опитування.

                                    (актуалізація опорних знань)

 

  1. Назвіть в’язані вироби, які застосовувались в побуті українців в давнину.

 

  1. Як раніше називалось в’язання в Україні?

 

  1. Які види ниток і пряжі можна застосовувати для в’язання?

 

  1. Чому ми для роботи обрали бавовняні матеріали?

 

     5.  Що таке трикотаж? Чим трикотаж вигідно відрізняється від тканини?

 

     6.  Які основні елементи вязання ми використовували?

 

     7. З якої петлі починається вязання по колу?

 

     8. Що означає номер гачка?

 

     9. Які вироби  можна виготовити використовуючи вязання по колу?

 

     10. Як визначити потрібну довжину нитки на коло?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                  Інструкційно-технологічна карта

               Обробка краю вязаного виробу гачком

 

  Санітарно-гігієнічні  вимоги  під  час в’язання гачком

 

          Для гарного початку: ретельно вимити руки. Розкласти інструменти, пристосування й матеріали на робочому місці у відповідному порядку.

 

Для гордої постави: приступаючи до роботи, обрати  стілець або крісло зі зручною спинкою. Ваша спина пряма і трохи відхилена назад, спирається на спинку стільця і розслаблена.

 

Для бадьорості: не потрібно сидіти тривалий час безперервно за в'язанням. Слід робити щогодини перерву в кілька хвилин. І обов'язково гарненько потягнутися, щоб стали на місце хребці в спині. Так ми забезпечимо собі струнку спинку і доступ кисню в мозок, а значить ,бадьорість.

 

Для збереження часу: клубок з нитками кладемо ліворуч від себе, і краще в коробку або кошик. Так не буде проблем з заплутуванням. У кошику зберігаються нитки, необхідні для створення тільки тієї речі, яку робимо зараз.

 

Для гостроти зору: сідаємо завжди праворуч від джерела світла. Світло падає зліва зверху. Роботу тримати на відстані 30-40см

 

Для охайності: швидкість — не поспіх, а навик. Коли вчимося в'язати, вчимося плавним і рівномірним рухам. Все робимо гармонійно.  Вчимося в'язати на світлих нитках — на світлому полотні добре видно всі деталі.

 

                                       Послідовність роботи.

00101. Прикріпити робочу нитку до кінця останнього ряду за допомогою голки і подвійної нитки.

2. Виконати стовпчик без накиду.

http://ksdnz151.dnepredu.com/uploads/editor/2477/181623/blog_/images/snimok.png

3. Провязати ланцюжок з трьох повітряних петель.

 

4. Прикріпити ланцюжок до в’язаного полотна стовпчиком без накиду, пропускаючи дві петлі

 

 

 

                                       Підсумок уроку.

 

 

  1. Колективний проект для мене був...

 

  1. Щоразу заходячи в клас, я відчувала...

 

  1. Підготовка пряжі – процес..

 

  1. Сам процес вязання мені...

 

  1. Найбільші труднощі я відчула…

      6. Раніше я не вміла, а тепер умію…

  1. Це мені знадобиться…

 

 

 

 

C:\Users\User\Desktop\20171221_083749.jpg

 

Урок закінчено! Мета досягнута! Весела перерва, а попереду – свято!

docx
Додав(-ла)
Башарина Елена
Додано
31 січня 2019
Переглядів
1893
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку