Тема: Одиниці маси. Співвідношення між одиницями маси. Розв’язування задач
Мета: навчити розрізняти одиниці маси; знаходити співвідношення між одиницями маси; розв’язувати задачі; розвивати логічне мислення, пам'ять; виховувати інтерес до математики;
Обладнання: ЛЕГО, презентація.
Хід уроку
І Організаційний момент
Добрий день!
Сіли рівно, озирнулись,
Один одному всміхнулись
Якщо добре працювати –
Вийдуть гарні результати.
Тож не гаємо ми час,
Бо знання чекають нас!
II. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ
- Я пропоную за допомогою Лего
Обрати правильну відповідь і показати відповідний колір з набору
- 5 см 7 мм в мм
- 45 км 128 м в м
- 15125м в км і м
- 207 км 300м в м
- 30 дм в мм
- 6 дм 5 мм в мм
- Справилися, покладіть лего на край парти.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
- Перед вами назви одиниць вимірювання довжини. Розташуйте їх у порядку зростання і переверніть. На звороті будуть слова, якщо правильно розташуєте то вийде висловлювання яке буде пов’язане з нашим уроком.
Море перепливти – не поле перейти.
- Це висловлювання прислів’я чи приказка? Чому? ( прислів’я має повчальний характер, а приказка образні влучні вислови.)
- Чому саме цю приказку я обрала для вас? Нещодавно минув День Чорного моря 31 жовтня. Я хочу нагадати вам мешканців Чорного моря і що залежить від нас для збереження чистоти нашого узбережжя.
- Максимальна глибина моря – 2210 м
- Найдовша тварина – дельфін Афаліна до 3 м
- Одна з найменших чорноморська креветка до 80 мм
- Які одиниці вимірювання я використала, розказуючи про Чорне море? (одиниці вимірювання довжини)
- Навіщо потрібні одиниці довжини? (виміряти довжину)
- Чи можемо ми за допомогою одиниць довжини дізнатися масу дельфіна?
- Які одиниці вимірювання нам у цьому допоможуть?
IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
- Сьогодні на уроці ми повторимо одиниці вимірювання маси і співвідношення між ними.
V. РОБОТА НАД НОВИМ МАТЕРІАЛОМ
- На екрані чотири тварини Чорного моря
Бичок, камбала, дельфін, кит
- Назви одиниці, якими скористуємось для визначення маси кожної тварини.
Бичок – 30 ( г)
Камбала – 3 ( кг)
Дельфін – 6 (ц)
Кит – 40 (т)
- Правильно. Чи всі тварини, які на екрані, мешкають у Чорному морі? Яка тварина не мешкає в Чорному морі? (кит не мешканець Чорного моря)
- Скажіть, що ви, учні 4 класу, можете зробити для захисту чистоти Чорного моря?
- Чистота довкілля починається з кожного з нас.
- Як визначають масу предметів? Що допомагає при зважуванні?
- Я пропоную вам зважити деякі речі, для цього у мене є ваги.
- Щоб краще орієнтуватися у одиницях маси пропоную вам співвідношення.
- Перед вами одиниці маси і співвідношення.
1кг = 1000г
1т = 1000кг
1ц = 100кг
1т = 10ц
-
(Для підтвердження відповідей учнів учитель пропонує за допомогою електронних вагів зважити деякі предмети шкільного приладдя учнів)
Каліграфічна хвилинка
- А зараз відкрийте зошити, запишіть число, класна робота, каліграфічно пропишіть масу кожної тварини
- 30г, 3кг, 6ц, 40т
VІ. Фізкультхвилинка.
Хвилинка-цікавинка.
У давнину користувалися іншими мірами маси.
Народні міри маси
Золотник – 4г
Гривна – 400г
Безмен – 1кг
Пуд – 16кг
Корець – 1ц
Гилетка – 25кг
Фунт – 400г
Чи є тут щось знайоме для вас?
Гривня – грошова одиниця України. А в давнину вона була ще й ваговою одиницею. Це був злиток срібла масою 1 фунт, тобто 400г.
Іноді для плати цей злиток був завеликий і його розрубували навпіл. Новий злиток називали «руб».
Назвіть міру більшу, ніж1г, але меншу1кг (золотник, гривна, фунт); більшу , ніж 1кг, але меншу, ніж 1ц(гилетка,пуд).
VІІ. Закріплення вивченого.
Зробіть взаємоперевірку.
- Закріпити наші знання пропоную завдання. Самостійно виконати і перевірити себе.
- Перевіряємо, чи вірно ви написали. (відповіді на екрані)
- Хто виконав без помилок підніміть зелену цеглинку, в кого є помилки підніміть червону цеглинку. В кого червона, не засмучуйтесь попрацюйте вдома ще раз над цією вправою і у вас все вийде.
Усно № 416 с.77 Маса 1л води становить 1кг. Яка маса 100л води? 1000л води?
Усно № 417 с. 77 Із кожного центнера винограду отримують 25кг родзинок. Скільки кілограмів родзинок отримують 1т винограду?
1ц – 25кг
1т - ? кг
1ц – це 100кг, 1т –це 1000кг, у скільки разів 1т більша ніж 1ц? У 10 раз. Отже з 1т винограду вийде? 25·10 = 250 кг
- Прочитайте задачу. Про що йдеться в задачі. Що означає число 5, що означає число 2, що означає число 3. Яке запитання в нашої задачі. Як запишемо умову?
- Якою дією відповімо на питання задачі?
- Запишем тільки розв’язання задачі біля дошки.
- Переходим до наступного завдання.
- Впорались. Всі завдання на сьогодні виконали
VІІІ. Заключна частина.
1.Підсумок уроку. Рефлексія
- Розкажіть про свою роботу на уроці за схемою
Знаю Вмію Потренуюсь