Урок "Одиниці маси. Співвідношення між одиницями маси. Розв’язування задач"

Про матеріал
Тема: Одиниці маси. Співвідношення між одиницями маси. Розв’язування задач Мета: навчити розрізняти одиниці маси; знаходити співвідношення між одиницями маси; розв’язувати задачі; розвивати логічне мислення, пам'ять; виховувати інтерес до математики;
Перегляд файлу

Тема:  Одиниці маси. Співвідношення між одиницями маси. Розв’язування задач

Мета: навчити розрізняти одиниці маси; знаходити співвідношення між одиницями маси; розв’язувати задачі; розвивати логічне мислення, пам'ять; виховувати інтерес до математики;

Обладнання:  ЛЕГО, презентація.

Хід уроку

І Організаційний момент

Добрий день!

Сіли рівно, озирнулись,

Один одному всміхнулись

Якщо добре працювати –

Вийдуть гарні результати.

Тож не гаємо ми час,

Бо знання чекають нас!

II. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ 

-         Я пропоную за допомогою Лего

  1. Усний рахунок

Обрати правильну відповідь і показати відповідний колір з набору

-         5 см 7 мм в мм

-         45 км 128 м в м

-         15125м в км і м

-         207 км 300м в м

-         30 дм в мм

-         6 дм 5 мм в мм

-         Справилися, покладіть лего на край парти.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

-         Перед вами назви одиниць вимірювання довжини. Розташуйте їх у порядку зростання і переверніть. На звороті будуть слова,  якщо правильно розташуєте то вийде висловлювання яке буде пов’язане з нашим уроком.

 

Море перепливти – не поле перейти.

 

-         Це висловлювання прислів’я чи приказка?  Чому? ( прислів’я має повчальний характер, а приказка образні влучні вислови.)

-         Чому саме цю приказку я обрала для вас? Нещодавно минув День Чорного моря 31 жовтня. Я хочу нагадати вам мешканців Чорного моря і що залежить від нас для збереження чистоти нашого узбережжя.

-         Максимальна глибина моря – 2210 м

-         Найдовша тварина – дельфін Афаліна до 3 м

-         Одна з найменших чорноморська креветка до 80 мм

-         Які одиниці вимірювання я використала, розказуючи про Чорне море? (одиниці вимірювання довжини)

-         Навіщо потрібні одиниці довжини? (виміряти довжину)

-         Чи можемо ми за допомогою одиниць довжини дізнатися масу дельфіна? 

-         Які одиниці вимірювання нам у цьому допоможуть? 

IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ 

-         Сьогодні на уроці ми повторимо одиниці вимірювання маси і співвідношення між ними.

V. РОБОТА НАД НОВИМ МАТЕРІАЛОМ 

- На екрані чотири  тварини Чорного моря

 Бичок, камбала, дельфін, кит

-         Назви одиниці, якими скористуємось для визначення маси кожної тварини.

Бичок – 30   ( г)

Камбала – 3     ( кг)

Дельфін – 6      (ц)

Кит – 40           (т)

-         Правильно. Чи всі тварини, які на екрані, мешкають у Чорному морі? Яка тварина не мешкає в Чорному морі? (кит не мешканець Чорного моря)

-         Скажіть, що ви, учні 4 класу, можете  зробити для захисту чистоти Чорного моря?

-         Чистота довкілля починається з кожного з нас.

-         Як визначають масу предметів? Що допомагає при зважуванні?

-         Я пропоную вам зважити деякі речі, для цього у мене є ваги.

-         Щоб краще орієнтуватися у одиницях маси пропоную вам співвідношення.

-         Перед вами одиниці маси і співвідношення.

1кг = 1000г

1т = 1000кг

1ц = 100кг

1т = 10ц

-          

 (Для підтвердження відповідей учнів учитель пропонує за допомогою електронних вагів зважити деякі предмети шкільного приладдя учнів)

Каліграфічна хвилинка

-         А зараз відкрийте зошити, запишіть число, класна робота, каліграфічно пропишіть масу кожної тварини

-         30г, 3кг, 6ц, 40т

VІ. Фізкультхвилинка.

Хвилинка-цікавинка.

 У давнину користувалися іншими мірами маси.

 Народні міри маси

Золотник – 4г

Гривна – 400г

Безмен – 1кг

Пуд – 16кг

Корець – 1ц

Гилетка – 25кг

 Фунт – 400г

 Чи є тут щось знайоме для вас?

Гривня – грошова одиниця України. А в давнину вона була ще й ваговою одиницею. Це був злиток срібла масою 1 фунт, тобто 400г.

Іноді для плати цей злиток був завеликий і його розрубували навпіл. Новий злиток називали «руб».

Назвіть міру більшу, ніж1г, але меншу1кг (золотник, гривна, фунт); більшу , ніж 1кг, але меншу, ніж  1ц(гилетка,пуд).

VІІ. Закріплення вивченого.

  1. Робота в парах. № 419 Перший учень записує у стовпчик назви одиниць довжини, а другий – назви одиниць маси: метр, кілограм, сантиметр, грам, міліметр, тонна, дециметр, кілометр.

Зробіть взаємоперевірку.

 

-         Закріпити наші знання пропоную завдання. Самостійно виконати і перевірити себе.

  1. Самостійна робота підручник с. 76 № 415

-         Перевіряємо, чи вірно ви написали. (відповіді на екрані)

-         Хто виконав без помилок підніміть зелену цеглинку, в кого є помилки підніміть червону цеглинку. В кого червона, не засмучуйтесь попрацюйте вдома ще раз над цією вправою і у вас все вийде.

  1. – Перейдемо до наступного завдання.

Усно № 416 с.77 Маса 1л води становить 1кг. Яка маса 100л води? 1000л води?

  1. – Виконаємо усно задачу.

Усно № 417 с. 77 Із кожного центнера винограду отримують 25кг родзинок. Скільки кілограмів родзинок отримують  1т винограду?

1ц – 25кг

1т - ? кг

1ц – це 100кг, 1т –це 1000кг, у скільки разів 1т більша ніж 1ц? У 10 раз. Отже з 1т винограду вийде? 25·10 = 250 кг

  1. Задача №418. 

-         Прочитайте задачу. Про що йдеться в задачі. Що означає число 5, що означає число 2, що означає число 3. Яке запитання в нашої задачі. Як запишемо умову?

-         Якою дією відповімо на питання задачі?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-         Запишем тільки розв’язання задачі біля дошки.

-         Переходим до наступного завдання.

  1. № 420 Учні виконують по черзі біля дошки.

-         Впорались. Всі завдання на сьогодні виконали

VІІІ. Заключна частина.

1.Підсумок уроку. Рефлексія

- Розкажіть про свою роботу на уроці за схемою

Знаю          Вмію        Потренуюсь

  1. Домашнє завдання с.77 №422, 423, 424
  2. На останок покажіть, за кольорами сходинками успіху, відповідним кольором цеглинки вашу роботу на уроці.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
До підручника
Математика 4 клас (Листопад Н.П.)
Додано
18 квітня
Переглядів
556
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку