Урок "Одиниці вимірювання довжини "

Про матеріал
Мета: закріпити знання учнів про одиниці вимірювання — сантиметр, дециметр, ознайомити з новою одиницею вимірювання довжини — метром, вчити вимірювати довжину предме¬тів за допомогою метра, розвивати логічне мислення.
Перегляд файлу

Тема. Одиниці вимірювання довжини. Сантиметр, дециметр, метр

Мета: закріпити знання учнів про одиниці вимірювання — сантиметр, дециметр, ознайомити з новою одиницею вимірювання довжини — метром, вчити вимірювати довжину предме¬тів за допомогою метра, розвивати логічне мислення.

Обладнання: складаний метр, смужки завдовжки 1 дм

Хід уроку

I. Організація учнів до уроку.

II. Актуалізація опорних знань учнів.

1.Усна лічба

https://www.youtube.com/watch?v=8u9mPfH_LfE

2. Виконайте завдання:

45    6    90    8    27    1    33    14    5   72

1. Прочитайте одноцифрові числа.

2. Прочитайте двоцифрові числа.

3. Яке число найменше?

4. Записати одноцифрові числа в порядку зростання.

5. Записати двоцифрові числа в порядку спадання.

6. Записати числа, які йдуть за числами    39,  50, 89.

7. Записати числа, які передують числам 60,   71, 34.

8. Записати числа, які стоять між числами 45 і 47, 39 і 41, 98 і 100.

 

3. Перетворення іменованих чисел.

-  Пригадайте, скільки сантиметрів в одному дециметрі?

-  Вставте пропущені числа:

12 см = ... дм ... см               2 дм = ... см

10 см = ... дм ... см               1 дм 5 см = ... см

19 см = ... дм ... см               1 дм 1 см = ... см

III. Вивчення нового матеріалу.

Підготовча робота в парах.

В учнів на партах дециметрові і метрові стрічки різних кольорів.

— Виміряйте за допомогою лінійки довжину зеленої стрічки (10 см або 1 дм).

—А тепер за допомогою дециметрової смужки виміряйте до¬вжину червоної стрічки.

Учні накладають дециметрову смужку на метрову і роблять на ній. позначки олівцем.

— Скільки дециметрів у червоній стрічці? (10). Пояснення нового матеріалу.

— 10 дециметрів становить 1 метр.

Учитель демонструє учням метрову лінійку, на якій дециметрові відрізки позначено чергуванням двох кольорів.

— Великі відстані краще вимірювати більшими одиницями мір.

— Скільки дециметрів в одному метрі? А скільки сантиметрів в 1 метрі?

1 дм = 10 см  А в метрі — 10 дм, тобто 10 десятків санти¬метрів.

10 десятків сантиметрів становить 100 сантиметрів. Отже, 1 м = 100 см

Первинне закріплення.

Робота за підручником (с. 113, впр. 2, 3).

1. Виміряйте розміри класу.

2. Виміряйте розміри класної дошки.

3. Виміряйте розміри дверей.

— Якими вимірювальними приладами треба скористатись у кожному випадку?

Фізкультхвилинка.

IV. Закріплення вивченого матеріалу.

Самостійна робота

1 варіант                                       2 варіант

13-3         10 + 10         19 - 9                 18-7

14 + 1 15 + 1         12+2                16 + 2

 

Робота з геометричним матеріалом.

Показати спільну точку відрізків 1 і 2, 2 і 3. Виміряти і записати довжину найдовшого і найкоротшого відрізка.

 

Цікава задача

Два учні грали в шахи 40 хвилин. Скільки хвилин грав у шахи кожен з них?

 

V. Підсумок уроку.

- Які міри довжини ви знаєте?

-  Із якою мірою довжини ви сьогодні познайомилися?

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
6 травня 2021
Переглядів
4412
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку