Урок "Однодольні та Дводольні рослини"

Про матеріал
Розробка уроку , на якому присутні учні з особливими потребами. Учні працюють в парах. Під час уроку вчаться розрізняти рослини класів Однодольні та Дводольні за зовнішніми ознаками, застосовують знання на практиці.
Перегляд файлу

 

 

Біологія, 6 клас

Тема 4. Різноманітність рослин (12 год)

Урок №49

Тема. Покритонасінні. Дводольні та однодольні покритонасінні

Мета: - вивчити загальну характеристику Покритонасінних рослин; акцентувати увагу на спільні і відмінні ознаки Голо- і Покритонасінних;  вивчити характерні риси Одно- і Дводольних квіткових рослин;

  • розвивати знання про ускладнення організації рослин в процесі еволюції;
  • виховувати цікавість та  любов до природи.

Тип уроку: формування нових знань; комбінований

Методи:

словесний – бесіда;

наглядний – таблиця «Характерні ознаки  Дводольних та однодольних рослин»;

практичний – складання порівняльної таблиці у  робочому зошиті, класифікація кімнатних рослин на Дводольні та Однодольні;

інтерактивні – робота в парах.

Матеріали і обладнання: таблиця «Характерні ознаки  Дводольних та однодольних рослин»; кімнатні рослини для роботи в парах

 

 

Очікуваний результат.

Учні називають:
- загальні ознаки класів Однодольні та Дводольні;

описують:

- основні риси організації квіткових рослин; 
впізнають:
- Однодольні та Дводольні рослини в природі.

 

Структура уроку з хронометражем

Етап уроку

Орієнтовний час,

відведений на його

виконання

І. Організаційний момент.

 2 хв.

ІІ. Перевірка д/з.

 8 хв.

ІІІ. Актуалізація теми.

 2 хв.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Вивчення характерних рис Покритонасінних.
  2. Поділ Покритонасінних на класи.
  3. Визначення класу кімнатних рослин.

26 хв.

5  хв.

15  хв.

6 хв.

V. Підсумок уроку.

3 хв.

VІ. Оцінки за урок, коментарі.

3 хв.

VІІ. Д/з   

1 хв.

 


Хід уроку

І. Організаційний момент.

 

Картинки по запросу увага знакКартинки по запросу увага знакІІ. Перевірка д/з.

Усне опитування.

  • Які бувають типи кореневих систем? Чим вони відрізняються?
  • Які бувають типи листків за будовою?
  • Що таке жилка листка? Які типи жилкування вам відомі?
  • Яка буває оцвітина у квітки?
  • Які життєві форми притаманні рослинам? Як їх розрізнити?

 

ІІІ. Актуалізація теми.

Бесіда.

  • Чому насіння одних рослин має дві сім’ядолі, а інших – одну?
  • Наведіть приклади рослин, у яких насіння має дві сім’ядолі (одну сім’ядолю).
  • А скільки сім’ядоль має насіння маку, кульбаби, ромашки, орхідеї?..

 

ІV. Вивчення нового матеріалу. 

  1. Вивчення характерних рис Покритонасінних. Бесіда
  2. Поділ Покритонасінних на класи. Складання порівняльної таблиці у робочому зошиті.
  3. Визначення класу кімнатних рослин. Робота з природним матеріалом. Робота в парах.

 

V. Підсумок уроку.

Складання переліку кімнатних рослин класу Однодольні та класу Дводольні

 

VІ. Оцінки за урок, коментарі.

Самооцінка за формулою:

Д/з

+

порівняльна

таблиця

+

визначення

рослини

=

оцінка

за урок

0-6 балів

 

0-4 бали

 

0-2 бали

 

 

 

VІІ. Д/з: § 43, вивчити, на запитання відповідати усно;

інд. «Дводольні/Однодольні  рослини степу»


Додаток 1

Інклюзивне навчання

Картка для перевірки д/з в учнів з особливими потребами

  1. Постав біля малюнку, де зображена стрижнева коренева система, цифру 1, а де мичкувата – 2.

коренева система.jpg                        коренева система.jpg

 

  1. Познач  *  черешкові листки, а  Картинки по запросу знак множення  листки з паралельним жилкуванням.

листки.jpg

 

  1. Підпиши під малюнками життєві форми рослин (дерева, кущі, трави)

життєві форми рослин.jpg


Додаток 2

Інклюзивне навчання

Картка для вивчення нового матеріалу учнем з особливими потребами

Намалюй відповідні малюнки та зроби підписи.

 

Клас Однодольні

Клас Дводольні

Кількість сім’ядоль

 

 

Коренева система

 

 

Наявність камбію у стеблі

 

 

Тип жилкування

 

 

Життєві форми

 

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, 6 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
27 квітня 2023
Переглядів
689
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку