Урок "Однорічні квітково декоративні рослини,Айстра."

Про матеріал
Узагвльнити та систематизувати знання учнів, отримані по темі «Однорічні квіткові рослини». Дати характеристику видів айстри. Розвивати самостійність у виконанні практичних завдань. Розширення та розвиток мовлення на основі збагачення словника новими словами. Уміння бачити красу природи. Прищеплювати трудові навички та уміння.. корекційно – розвивальна: сприяти розвитку здорової уяви, уваги, естетичного смаку; виховна: виховувати бережливе ставлення до природи, інтерес до професії квітникаря;
Перегляд файлу

ХЕРСОНСЬКА ОБЛАСНА РАДА

КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

ТАВРІЙСЬКА СПЕЦІАЛЬНА ШКОЛА – ІНТЕРНАТ

І – ІІ СТУПЕНІВ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

УРОК НА ТЕМУ: «ОДНОРІЧНІ КВІТКОВІ РОСЛИНИ . АЙСТРА»

 

 

 

 

 

Вчитель: Шахаєва Ольга В’ячеславівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Таврійськ

-201_91

 

Мета: Узагвльнити та систематизувати знання учнів, отримані по темі «Однорічні квіткові рослини». Дати характеристику видів айстри. Розвивати самостійність у виконанні практичних завдань. Розширення та розвиток мовлення на основі збагачення словника новими словами. Уміння бачити красу природи. Прищеплювати трудові навички та уміння..

  • корекційно – розвивальна: сприяти розвитку здорової уяви, уваги, естетичного смаку;
  • виховна: виховувати бережливе ставлення до природи, інтерес до професії квітникаря;

Тип уроку: Узагальнення та систематизація знань умінь та навичок.

Обладнання: картки з квітковими рослинами, ілюстрації, колекція насіння квітів, таблиця «Будова рослини айстри», горщики, насіннєвий матеріал, поливальниця, учбовий підручник «Природознавство за 7 клас».

Хід уроку:

Організація класу: нервово – психологічна підготовка учнів до уроку.

  1. Привітання «Доброго дня, Діти!» (Відповідь дітей). Сьогодні у нас на уроці присутні гості, привітайтесь з ними. Сьогодні у нас не звичайний урок, а відкритий, тому на нашому уроці присутні гості, привітаємо їх.

Я впевнена, що ви поставитесь до уроку з усією відповідальністю, головне – не хвилюватися, бути уважними, давати повні та точні відповіді.

  1. Перевірка готовності учнів до роботи;
  2. Створення позитивного емоційного настрою.

Актуалізація знань, умінь, навичок

Давайте згадаємо загальну тему, яку ми вивчаємо? (Квіткові рослини)

  • На які види поділяються квіткові рослини? (Квіткові рослини поділяються на: однорічні, дворічні та багаторічні).

Робота з картками:

Вправа «П’яте зайве»: потрібно із п’яти назв рослин однорічних, дворічних, багаторічних визначити, яка рослина зайва.

  • Які рослини називаються однорічними квітковими рослинами? (Однорічними квітковими рослинами називаються рослини у яких цикл росту і розвитку складає один рік);
  • В який час року ростуть і розвиваються однорічні квіткові рослини? (Весною їх висівають, отримуються прорість, влітку ростуть і розвиваються, зацвітають, квітнуть, восени дають плоди (насіння) і відмирають);
  • Чим відрізняються однорічні рослини від багаторічних? (Однорічні квіткові рослини відрізняються від багаторічних тим, що восени у однорічних відмирає як наземна, так і підземна частина, а у багаторічних відмирає лише наземна частина);
  • Чим розмножуються однорічні квіткові рослини? (Насінням);
  • Наведіть приклади однорічних квіткових рослин (Бархатці, айстра, сальвія, настурція, календула, петунія, агератум і ін.);
  • Чим відрізняються однорічні квіткові рослини від дворічних? (Однорічні квіткові рослини відрізняються від дворічних тим, що однорічні квітнуть щорічно, а дворічні – перший рік ростуть і розвиваються, а починають квітнути лише на другий рік. Наприклад: маргаритка, гвоздика);

Повідомлення теми, мети уроку та практичної роботи.

Сьогодні ми розглянемо ще один різновид квіткових рослин – айстри.

Уважно розгляньте ілюстрації і які квіти зображено на них. Як називаються ці квіти? (Робота з ілюстраціями)

На уроці ми поговоримо про види, характеристики айстри, про їх використання, як у квітникарстві, так і в інших галузях.

Робота в зошиті:

Зараз давайте запишемо у зошиті дату та тему уроку.

Робота над новим матеріалом:

Робота з підручником

Пояснення вчителя: В підручнику «Природознавство» за 7 клас, відкрийте сторінку номер 50.

Айстра – одна з найпоширеніших та найулюбленіших декоративних рослин відкритого ґрунту. Батьківщиною айстри вважають Північно – Східний Китай. Квітне айстра з другої половини липня і до пізньої осені. Стебло в айстри прямостояче, гіллясте. Листок простий, нерівний, зубчастий по краях. Квітки зібрані в суцвіття  - кошики. Суцвіття айстри складається з язичкових, трубчастих і перехідних квіток. По краям суцвіття розташовані язичкові квітки, а центрі – трубчасті. Квіти айстри мають різноманітне забарвлення: білі, рожеві, червоні, жовті, сині, фіолетові.

Згадайте, на яких квітниках школи росли айстри у минулому році?

Якого кольору вони були?

З квіток айстри після запилення утворюється насіння, воно зберігає схоронність 2 – 3 роки.

Розмножуються айстри насінням. Насіння висівають у березні в парники або в ящики, прорість з’являється через 7 – 10 днів після висівання.

А для чого ми використовуємо розсадний спосіб?

У кінці травня сіянці висаджують у відкритий грунт.

Айстри добре переносять висаджування, навіть у період цвітіння.

Зрізані квітки айстри стоять у воді дуже довго.

Айстри дуже популярні у такій галузі, як – флористика. 

Робота з насіннєвим маиералом:

  • Розпізнавання насіння айстри (учні серед насіння розпізнають насіння айстри);

Закріплення нового матеріалу:

  • Назвіть батьківщину айстри;
  • На які класи розподіляються айстри;
  • Як розмножується айстра;
  • Коли висівають насіння в парник;
  • Яке забарвлення мають айстри;
  • На картках із зображенням айстр знайдіть зразки трубчастих та язичкових суцвіть;

Практична робота: «Висівання насіння айстри»

Хід практичної роботи:

  1. Мета практичної роботи: навчити правильно висівати насіння айстри за допомогою карток «Усе народжується з насінини»;

Пояснення вчителя:Насіння айстри висівають у березні. Як правильно висіяти насіння подивимось на картках «Усе народжується з насінини»:

  • Підготувати ящик або горщик;
  • Насипати поживного ґрунту та вирівняти його;
  • Підготовлене насіння рівномірно розложити на поверхню ґрунту;
  • Присипати насіння шаром ґрунту, приблизно на 1 – 1,5 см.;
  • Обережно полити, так щоб вода не розмила посів;
  • Накрити зверху плівкою або склом;
  • Підписати роботу;
  • Поставити ящик в тепле місце;
  • Спостерігати, коли з’явиться прорість, відкрити ящик і перенести його до світла;
  • Доглядати за сходами;

 

  1. Забезпечення необхідним матеріалом та інструментами;
  2. Правила техніки безпеки, організації робочого місця та санітарно – гігієнічних вимог під час виконання практичної роботи.
  3. Самостійне виконання завдань практичної роботи за інструкцією вчителя;
  4. Контроль вчителя з метою виявлення недоліків під час вивчення практичної роботи;
  5. Підведення підсумків практичної роботи:
  • демонстрація робіт;
  • аналіз недоліків у роботі та шляхи їх усунення;

Робота з картками: «Усе народжується з насінини»:

Повторення етапів висівання насіння (Учні за допомогою карток розповідають про порядок висівання насіння).

Орієнтування в завданні: демонстрація зразка, аналіз наступного завдання, етапів його виконання, способів дій і кінцевої мети. Повторення правил безпечної роботи.

Виконання завдання, перевірка якості виконаної роботи.

 

 

Підведення підсумків уроку.

 

 

_______________________________________________________

docx
Пов’язані теми
Трудове навчання, Розробки уроків
Інкл
Додано
7 березня 2019
Переглядів
2140
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку