ХЕРСОНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД
ТАВРІЙСЬКА СПЕЦІАЛЬНА ШКОЛА – ІНТЕРНАТ
І – ІІ СТУПЕНІВ
УРОК НА ТЕМУ: «ОДНОРІЧНІ КВІТКОВІ РОСЛИНИ . АЙСТРА»
Вчитель: Шахаєва Ольга В’ячеславівна
м. Таврійськ
-201_91
Мета: Узагвльнити та систематизувати знання учнів, отримані по темі «Однорічні квіткові рослини». Дати характеристику видів айстри. Розвивати самостійність у виконанні практичних завдань. Розширення та розвиток мовлення на основі збагачення словника новими словами. Уміння бачити красу природи. Прищеплювати трудові навички та уміння..
Тип уроку: Узагальнення та систематизація знань умінь та навичок.
Обладнання: картки з квітковими рослинами, ілюстрації, колекція насіння квітів, таблиця «Будова рослини айстри», горщики, насіннєвий матеріал, поливальниця, учбовий підручник «Природознавство за 7 клас».
Хід уроку:
Організація класу: нервово – психологічна підготовка учнів до уроку.
Я впевнена, що ви поставитесь до уроку з усією відповідальністю, головне – не хвилюватися, бути уважними, давати повні та точні відповіді.
Актуалізація знань, умінь, навичок
Давайте згадаємо загальну тему, яку ми вивчаємо? (Квіткові рослини)
Робота з картками:
Вправа «П’яте зайве»: потрібно із п’яти назв рослин однорічних, дворічних, багаторічних визначити, яка рослина зайва.
Повідомлення теми, мети уроку та практичної роботи.
Сьогодні ми розглянемо ще один різновид квіткових рослин – айстри.
Уважно розгляньте ілюстрації і які квіти зображено на них. Як називаються ці квіти? (Робота з ілюстраціями)
На уроці ми поговоримо про види, характеристики айстри, про їх використання, як у квітникарстві, так і в інших галузях.
Робота в зошиті:
Зараз давайте запишемо у зошиті дату та тему уроку.
Робота над новим матеріалом:
Робота з підручником
Пояснення вчителя: В підручнику «Природознавство» за 7 клас, відкрийте сторінку номер 50.
Айстра – одна з найпоширеніших та найулюбленіших декоративних рослин відкритого ґрунту. Батьківщиною айстри вважають Північно – Східний Китай. Квітне айстра з другої половини липня і до пізньої осені. Стебло в айстри прямостояче, гіллясте. Листок простий, нерівний, зубчастий по краях. Квітки зібрані в суцвіття - кошики. Суцвіття айстри складається з язичкових, трубчастих і перехідних квіток. По краям суцвіття розташовані язичкові квітки, а центрі – трубчасті. Квіти айстри мають різноманітне забарвлення: білі, рожеві, червоні, жовті, сині, фіолетові.
Згадайте, на яких квітниках школи росли айстри у минулому році?
Якого кольору вони були?
З квіток айстри після запилення утворюється насіння, воно зберігає схоронність 2 – 3 роки.
Розмножуються айстри насінням. Насіння висівають у березні в парники або в ящики, прорість з’являється через 7 – 10 днів після висівання.
А для чого ми використовуємо розсадний спосіб?
У кінці травня сіянці висаджують у відкритий грунт.
Айстри добре переносять висаджування, навіть у період цвітіння.
Зрізані квітки айстри стоять у воді дуже довго.
Айстри дуже популярні у такій галузі, як – флористика.
Робота з насіннєвим маиералом:
Закріплення нового матеріалу:
Практична робота: «Висівання насіння айстри»
Хід практичної роботи:
Пояснення вчителя:Насіння айстри висівають у березні. Як правильно висіяти насіння подивимось на картках «Усе народжується з насінини»:
Робота з картками: «Усе народжується з насінини»:
Повторення етапів висівання насіння (Учні за допомогою карток розповідають про порядок висівання насіння).
Орієнтування в завданні: демонстрація зразка, аналіз наступного завдання, етапів його виконання, способів дій і кінцевої мети. Повторення правил безпечної роботи.
Виконання завдання, перевірка якості виконаної роботи.
Підведення підсумків уроку.
_______________________________________________________