Добропільська райдержадміністрація Відділ освіти
Тема модуля: Аплікація (8 годин)
Підготувала
Марина Йосипівна Шаданія,
вчитель трудового навчання /технологій
вища категорія, старший вчител
Тема уроку: Оформлення країв виробу з аплікацією петельним швом.
Мета уроку:
навчальна: - ознайомити учнів з різними технологіями оформлення виробу в рамку з аплікацією;
- розширити уявлення учнів про гармонійне поєднання кольорів;
- удосконалити навички учнів з виконання петельного шва для обробки країв виробу.
розвивальна: - розвивати творчу пізнавальну активність учнів;
- розвивати вміння учнів рекламувати і просувати товар на продаж.
виховна: - виховувати в учнів охайність та самостійність при оформленні країв виробу з аплікацією;
- виховувати в учнів естетичний смак, культуру праці.
Обладнання, дидактичні матеріали, наочність:
- зразки оформлення виробів з аплікацією виготовлені різними технологіями;
- картки для виконання практичної роботи;
- матеріали для контролю знань учнів;
- картки по кольорознавству;
- незакінчений виріб з аплікацією;
- матеріали для роботи в групах;
- інстументи і матеріали: голки, гольники, наперстки, ножиці, нитки, кольоровий папір, клей ПВА.
Методи навчання:
Міжпредметні зв’язки: образотворче мистецтво, біологія, ділова активність, економіка.
Словниковий ряд: аплікація, рекламний агент, креатив.
Тип уроку: комбінований.
Структура уроку:
Хід уроку
1. Організаційна частина.
- привітання з учнями
- перевірка наявності учнів на занятті
- призначення чергового
- перевірка готовності учнів до уроку
- створення позитивного робочого настрою учнів.
Вчитель: Доброго ранку, діти!
На уроці сьогодні я вам побажаю:
Все що побачите – запам’ятати.
Все що почуєте – усім зрозуміти.
Завдання, отримане, добре зробити.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Вчитель: Діти, перед вами на дошці дев’ять закритих літер. Вам потрібно відгадати слово, яке буде ключовим до сьогоднішнього уроку.
Кожна група, по черзі, буде називати літери. Якщо літера буде відгадана, то група матиме можливість називати ще літери. Якщо літера названа не вірно, то хід передається наступній групі. Переможе та група, яка відгадає закрите слово. Першими буде відповідати група, як першою підніме руку і дасть відповідь на питання:
- Як називається шов де голка завжди повертається назад? (Шов назад голку)
Фронтальне опитування:
(Аплікація – це накладання, наклеювання або нашивання на основний фон окремо вирізаних частин будь-якого малюнка)
- Які види аплікації ви знаєте?
(Предметна, сюжетна, одноколірна, багатоколірна, декоративна, орнаментальна, плоска, об’ємна, абстрактна
- Які шви ви вивчили для закріплення і обробки аплікації із тканини?
(Шов вперед голку, шов назад голку, тамбурний шов, петельний шов)
ІІІ. Повідомлення теми, мети та завдання уроку.
Вчитель: Тема нашого уроку «Оформлення країв виробу з аплікацією петельним швом». А мета уроку: ознайомитися з різними технологіями оформлення виробу з аплікацією; розширити уявлення про гармонійне поєднання кольорів; удосконалити навички виконання петельного шва для обробки країв виробу; розвивати вміння рекламувати свій товар для продажу; виховувати в собі естетичний смак, культуру праці.
ІV. Мотивація навчальної практичної діяльності учнів.
Вчитель: Коли ми дивимося телевізор, то нас інколи дратує реклама, яка заважає дивитися цікаву передачу, фільм, або мультфільм. Та ви тільки задумайтесь на хвилинку…. Завдяки рекламі ми дізнаємося про ліки, цукерки, одяг і багато інших речей. З допомогою реклами на ринку можна просувати товар, отже продати і отримати кошти.
На сьогоднішньому уроці кожен з вас буде самостійно заповнювати картку № 5 бонусами, які будете отримувати впродовж всього уроку.
(вчитель демонструє картку № 5)
Картка контролю знань учнів /5 |
||||||
Прізвище Ім`я |
клас |
В кожну клітинку вклейте кольоровий бонус -бал |
||||
|
|
|||||
1
|
2 |
3 |
4 |
|||
5
|
6 |
7 |
8 |
|||
9
|
10 |
11 |
12 |
|||
Самооцінка учня |
|
Загальна кількість балів |
||||
Оцінка вчителя |
|
|||||
V. Викладення нового матеріалу.
Вчитель: Ми з вами створимо імпровізоване рекламне агентство в якому буде чотири групи. Для цього я вам роздам картки із назвами звірів, риб, птахів, комах. На кожному із столів стоїть назва імпровізованого рекламного агентства «Звірі», «Риби», «Птахи» та «Комахи». Згідно картки яку ви отримаєте вам потрібно буде зайняти місце за тим столом, якому відповідає назва вашої картки. Таким чином, ми створимо рекламні агентства для виконання наступного завдання.
Увага, рекламні агентства! За сім хвилин за допомогою технологічної карти № 1 ви повинні створити листівку «Божа корівка», та зробити для неї рекламу.
Картка № 1
Після створення листівки ми порівняємо ваші роботи із зразком. А рекламувати свою листівку буде те рекламне агентство, яке перше створить її. І вони ж отримають додаткові бонуси. Якщо у інших рекламних агентств будуть цікаві ідеї щодо реклами листівки, ми їх також заслухаємо. І можливо вони також отримають додаткові бонуси.
Учні виконують роботу згідно технологічної картки № 1 під музику.
// |
Завдання
|
1 |
Зігніть навпіл лист формату А:4 |
2 |
Наклейте на титульну сторону деталь /1 (листок)
|
3 |
Наклейте на титульну сторону деталь /2 (листок )
|
4 |
Наклейте на титульну сторону деталь /3 (животик)
|
5 |
Наклейте на титульну сторону деталь /4 (крильця)
|
6 |
Наклейте крапочки на спинку корівки 8 (шт.) розмістивши на помічених місцях
|
Рекламують листівку.
Підводяться підсумки даного етапу роботи.
Вчитель. Ви сьогодні спробували себе в професії рекламного агента.
Вчитель: Діти, а зараз я пропоную вам ознайомитися з різними технологіями оформлення виробів з аплікації.
Учитель демонструє зразки виробів, коментуючи їх.
Вчитель: Далі я пропоную розширити ваше уявлення про гармонійне поєднання кольорів. Давайте згадаємо, які види кольорів вам вже відомі.
(Хроматичні та ахроматичні).
На нашому уроці ми з вами будемо працювати з контрастними кольорами.
Відкрийте картку 3-А, яка знаходиться на ваших столах.
Картка 3-А
Вчитель: Це означає, що один з кольорів яскраво виділяється на фоні іншого. Наприклад: червоний – чорний, жовтий – червоний, жовтий – синій і т.д.
(Вчитель демонструє поєднання кольорів).
Вчитель. Продовжимо урок і згадаємо правила безпеки користування голкою і ножицями.
Перш ніж голку в руки брати,
Треба правила згадати:
Як із нею працювати,
щоб проблем зовсім не мати.
В голок й шпильок гострі жала,
Їх не кидай де попало.
Пам’ятай: під час роботи
Їх не слід тримати в роті.
Голку, завжди пам’ятай,
Без ниток не залишай,
Користуйся обережно
І в свій одяг не встромляй.
Дуже добре звичку мати
Голку в гольнику тримати.
Раптом голка поламалась.
Далі, щоб біда не сталась,
Ти шматочки всі збери,
В папірець їх загорни,
Викинь все це у сміття,
Прибери все до пуття.
Всі ножиці в руках тримали, безперечно.
Та можуть і вони бути небезпечні.
Праворуч ножиці лежать.
Якщо їх треба передати,
За леза треба лише взяти.
Кому даєш кільцями поверни
Себе і інших від травми захисти.
Вчитель: На картці № 3 Інструкція з правил використання голки і ножиців під час роботи. Картка 3
Інструкція з охорони праці під час роботи з голкою
1. Починайте роботу з голкою суворо у відведеному місці в добре освітленому приміщенні за дорученням учителя.
2. Перед початком роботи необхідно надіти спеціальний одяг - фартух та косинку.
3. Перед початком роботи переконайтеся, що голка не зігнулася і не покрита іржею.
4. Зберігайте правильну поставу під час роботи з голкою, працюйте з голкою уважно, зосереджено, не відволікайтеся.
5. Не підносьте голку близько до очей, не беріть голку до рота і не вколюйте в одяг.
5. Не залишайте голку без нитки, таким чином, ви швидко знайдете загублену голку.
6. Закінчивши роботу, приведіть робоче місце у порядок, переконайтеся в тому, що всі голки з нитками на місці.
7. У разі навіть незначного поранення, забиття, садна повідомте учителя.
V. Практична робота.
Попередній інструктаж: перед початком роботи ви повинні ознайомитися з карткою № 2 «Інструкція з виконання практичної роботи по оформленню країв виробу з аплікацією петельним швом». Перевірити наявність інструментів, якими будете працювати.
(вчитель демонструє учням картку № 2)
Практична робота
«Оформлення країв виробу з аплікацією петельним швом »
Мета : - «Удосконалити виконання петельного шва»
-« Розширити уявлення учнів про контрастне поєднання кольорів»
Обладнання : голка, нитки, гольниця, ножиці, виріб, картки.
Послідовність виконання практичної роботи.
|
Вимоги до виконання петельного шва:
|
Картка № 2-А допоможе вам згадати виконання петельного шва. При виконанні петельного шва дотримуйтеся:
- щоб висота стібків була однаковою;
- щоб нитка була під голкою, утворюючи петельку;
- щоб на виворітному боці утворювалися вертикальні стібки.
(вчитель демонструє учням картку 2-А)
Петельний шов відноситься до крайових швів. Він може бути використаний для обробки краю як вишивки, так і в'язаних виробів. Спочатку розглянемо основні види петельного шва.
Перш ніж приступити до виконання петельного шва, робочу нитку закріплюємо в середині і виводимо її на лицьову сторону. Потім голку направляємо вгору і справа наліво заводимо під робочу нитку, отримуємо першу петлю. Так само виконуємо наступні стібки. Робимо їх на однаковій відстані один від одного.
Картка № 4 – це картка самоконтролю і самооцінки, яку ви заповните після того як виконаєте практичну роботу, порівнявши поданий на картці зразок із своєю роботою. Вам потрібно буде зробити самооцінку своїй роботі і підкреслити ту кількість балів на скільки ви вважаєте справилися із завданням.
Картка № 4
На кінець виконання практичної роботи
Прізвище Ім`я |
Клас |
дата |
||
|
|
|
||
Порівняйте із своєю роботою
|
Підкресліть, або обведіть ту кількість балів, яку на ваш погляд ви отримали. |
|||
1 |
|
1 |
0 |
|
2 |
|
-1 |
0 |
|
Вчитель: Діти, будьте уважними та обережними. Приступайте до виконання практичної роботи.
Самостійне виконання учнями завдання практичної роботи.
Поточний інструктаж: здійснюється під час виконання учнями роботи в індивідуальному порядку. Якщо учень задає питання, або йому потрібна допомога, вчитель підходить і допомагає йому.
Проміжний інструктаж: здійснюється в тому випадку, якщо велика кількість учнів здійснює однотипні помилки, або якщо є інша необхідність.
Вчитель: Увага, діти! Час відведений на виконання практичної роботи підходить до кінця. Закінчуйте виконання роботи. Не забудьте заповнити картки самоконтролю № 4.
(Учні закінчують виконання практичної роботи і здійснюють самоконтроль і самооцінку)
Підсумок практичної роботи.
(Вчитель по черзі вивішує на дошку виконані учнями вироби, коментує техніку виконання)
VІІ. Рефлексія.
Вчитель: Діти, наш урок добігає до кінця. Давайте підсумуємо про що ви дізналися на уроці.
Питання учням:
Вчитель: А зараз я хочу, щоб ви заповнили карту № 5-А, на якій залишите своє враження про урок. Вам потрібно підкреслити те, що відповідає вашим відчуттям.
\\ |
Питання |
Відповіді |
1 |
Я прийшов на заняття
|
Веселим, байдужим, похмурим |
2 |
На занятті був матеріал
|
Цікавий, корисний, непотрібний |
3 |
Заняття мені допомогло
|
Розслабитися, здобути знання, виявити найкращі якості |
4 |
Я пішов з заняття
|
Веселим, похмурим, втомленим |
5 |
Мені
|
Сподобалось, не сподобалось |
6 |
За урок я ставлю
|
1, 2, 3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 балів |
ІХ. Домашнє завдання.
Підготувати виріб до виставки.
Х. Прибирання робочих місць.
Використана література:
1. Трудове навчання для дівчат. Підручник для 5 класу. Автор: І. Ю. Ходзицька. - В-во «Аксіома», 2013 р.
2. Методичні рекомендації до підручника «Ділова активність» Львівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти та Дармського університету (Велика Британія). Автори: Оксана Гнатишин, Надія Грицевич. Кам`янець – Подільський, Донецьк, 2007 р.
3. Metodrorttal.nat/node 178850
https://www.google.com.ua/search?client=opera&hs=I9h&biw=1058&bih=477&tbm=
https://www.google.com.ua/search?q=петельный+шов&client=opera&
https://www.google.com.ua/search?client=opera&hs=Hl2&biw=1058&bih=
1