Урок № 17-18
Тема уроку:
Оформлення виробу
(обробка країв, оздоблення рамкою тощо).
Остаточна обробка виробу. Догляд за виробами з аплікацією.
Практична робота: Оздоблення та остаточна обробка виробу.
Урок № 17-18
Тема уроку: Оформлення виробу (обробка країв, оздоблення рамкою тощо).
Остаточна обробка виробу. Догляд за виробами з аплікацією.
Практична робота: Оздоблення та остаточна обробка виробу.
Мета уроку:
Обладнання: виріб з аплікацією, рамка, підрамник, петелька, ножиці, лінійка, олівець тонкого картону, клей ПВА.
Тип уроку: комбінований.
Орієнтовний план проведення уроку:
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
• Перевірка присутніх учнів на уроці.
• Перевірка наявності спецодягу.
• Призначення чергових.
II. Актуалізація опорних знань і життєвого досвіду учнів
III. Мотивація навчально-трудової діяльності учнів
Гра «Вибери правильну відповідь» (інтерактивна частина уроку)
Учитель об’єднує учнів у дві команди, видає їм дидактичні комплекти: картки і зразки швів, та пропонує їм тести. Перемагає команда, яка швидше й без помилок виконає завдання.
Картка 1
1. Шов «назад голку» виконується:
а) справа наліво;
б) зліва направо;
в) зверху вниз.
2. Під час роботи світло має падати:
а) справа;
б) зліва;
в) зверху.
3. Із запропонованих зразків виберіть тамбурний шов.
4. Виконайте його графічне зображення.
Картка 2
1. У шва «стебловий» лицьовий і виворітний боки виглядають:
а) однаково;
б) неоднаково.
2. Ножиці слід передавати:
а) тримаючи за зімкнуті кільця;
б) тримаючи за зімкнуті леза;
в) будь-яким способом.
3. Із запропонованих зразків виберіть петельний шов.
4. Виконайте його графічне зображення.
Підсумки проведення гри.
IV. Повідомлення теми, мети й завдань уроку
Відображаються на екрані за допомогою проектора.
Завдання уроку:
Учитель записує на дошці тему уроку, повідомляє мету й формулює завдання уроку:
• засвоїти знання про види обробки країв аплікацією та оздоблення рамкою;
• засвоїти знання по догляду за виробами з аплікацією;
•практична робота: оздоблення країв аплікації рамкою.
V. Вивчення нового матеріалу
Декоративно-ужиткове мистецтво: декор (лат.) — прикрашаю, ужиткове — має практичне застосування. Створення ужиткових речей, які мають художню цінність.
Показ слайдів за допомогою проектора:
Технологічна послідовність оформлення виробу в рамку:
VI. Практична робота: Оздоблення та остаточна обробка виробу
(оздоблення аплікації рамкою)
Завдання:
Правила безпечної роботи:
Поточний інструктаж
Учитель звертає увагу учнів на:
Бесіда
Догляд за виробами з аплікацією
Щоб вироби з аплікацією мала гарний вигляд і довго служили, вони потребують відповідного догляду.
Перед пранням виробів з аплікацією необхідно посортувати за такими ознаками:
Якщо на виробах є плями, зробити помітку ниткою, обметавши її навколо плями, й обробити це місце відповідними засобами.
Обов'язково треба уважно переглядати умовні символи на етикетках текстильних виробів.
Перед пранням вироби слід замочити в теплому мильному розчині на 5-7 год. (бажано додавати кухонну сіль, що поліпшить якість прання).
Кольорові вироби з аплікацією темних тонів перуть окремо, щоб на неї не потрапляли білі ворсинки від білих речей.
Кольорові вишивальні нитки, якими оброблені світлі деталі аплікації не будуть линяти, якщо у воду для полоскання виробів добавити розчин 9% оцту (1 столова ложка на 1 літр води).
Вироби з аплікацією потрібно вивернути на виворітну сторону, сушити на свіжому повітрі щоб вони набули приємного свіжого запаху.
Прасувати бажано одразу після просушування, щоб тканина була трохи волога. Дуже вологі речі прилипають до праски, надто сухі прасувати важко тому вироби з аплікацією треба прасувати з виворітної сторони через тканину. Прасувати краще на спеціальній дошці для прасування.
VII. Підсумки уроку
Рефлексія.
Учитель пропонує учням відповісти на такі запитання (учні висловлюються за власним бажанням):
1. Як можна оздобити краї аплікації?
2. Для чого використовується аплікація?
3. Які матеріали називаються конструкційними?
4. Які матеріали потрібні для оздоблення аплікації рамкою?
5. Чи досягнуто очікуваних результатів?
6. Як доглядати за виробами з аплікацією?
Заключне слово вчителя
Аплікація – давня, традиційна техніка прикрашання виробів. Вона ніколи не виходить з моди, її виконання під силу кожному, с ким ідуть поруч старанність, акуратність і натхнення.
Мотивація оцінок
VIІІ. Виставлення оцінок за роботу на уроці.
Домашнє завдання:
Підготувати інструменти й матеріали для практичної роботи: спиці, гачки, п’яльця, наперсток.