Урок "Оформлення виробу (обробка країв, оздоблення рамкою тощо). Остаточна обробка виробу. Догляд за виробами з аплікацією."

Про матеріал
Декоративно-ужиткове мистецтво: декор (лат.) — прикрашаю, ужиткове — має практичне застосування. Створення ужиткових речей, які мають художню цінність.
Перегляд файлу

http://trud-mukachevo.at.ua/1.jpg     

 

 

 

 

 

 

Урок № 17-18

 

 

Тема уроку:

Оформлення виробу

(обробка країв, оздоблення рамкою тощо).

Остаточна обробка виробу. Догляд за виробами з аплікацією.

Практична робота: Оздоблення та остаточна обробка виробу.

 

 

http://koloryt.lviv.ua/images/Aplikacija-5.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок № 17-18

 

 

Тема уроку: Оформлення виробу (обробка країв, оздоблення рамкою тощо).

                 Остаточна обробка виробу. Догляд за виробами з аплікацією.

Практична робота:  Оздоблення та остаточна обробка виробу.

Мета уроку:

  • ознайомитись з різними способами остаточного оформлення виробів з аплікацією;
  • навчитись виконувати оформлення виробу в рамку, доглядати за виробами з аплікацією;
  • розвивати естетичний смак, зорове сприйняття, увагу;
  • виховувати посидючість, акуратність, дружнє ставлення один до одного.

Обладнання: виріб з аплікацією, рамка, підрамник, петелька, ножиці, лінійка, олівець тонкого картону, клей ПВА.

Тип уроку:  комбінований.

 

Орієнтовний план проведення уроку:

  1. Організаційний момент
  2. Актуалізація опорних знань і життєвого досвіду учнів
  3. Мотивація навчально-трудової діяльності учнів
  4.  Повідомлення теми, мети й завдань уроку
  5. Вивчення нового матеріалу
  6. Практична робота.
  7. Підсумки уроку
  8. Виставлення оцінок за роботу на уроці

 

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

• Перевірка присутніх учнів на уроці.

• Перевірка наявності спецодягу.

• Призначення чергових.

 

II. Актуалізація опорних знань і життєвого досвіду учнів

  • Назвіть матеріали, які використовують для оздоблення  аплікації.
  • Як виконується «тамбурний шов»?
  • Виконайте на дошці графічне зображення цього шва
  • Чи можна використовувати блискітки на кухонних виробах?

 

III. Мотивація навчально-трудової діяльності учнів

 

Гра «Вибери правильну відповідь» (інтерактивна частина уроку)

Учитель об’єднує учнів у дві команди, видає їм дидактичні комплекти: картки і зразки швів, та пропонує їм тести. Перемагає команда, яка швидше й без помилок виконає завдання.

 

Картка 1

1. Шов «назад голку» виконується:

а) справа наліво;

б) зліва направо;

в) зверху вниз.

2. Під час роботи світло має падати:

а) справа;

б) зліва;

в) зверху.

3. Із запропонованих зразків виберіть тамбурний шов.

4. Виконайте його графічне зображення.

Картка 2

1. У шва «стебловий» лицьовий і виворітний боки виглядають:

а) однаково;

б) неоднаково.

2. Ножиці слід передавати:

а) тримаючи за зімкнуті кільця;

б) тримаючи за зімкнуті леза;

в) будь-яким способом.

3. Із запропонованих зразків виберіть петельний шов.

4. Виконайте його графічне зображення.

Підсумки проведення гри.

IV. Повідомлення теми,  мети й завдань уроку

Відображаються на екрані за допомогою проектора.

Завдання уроку:

Учитель записує на дошці тему уроку, повідомляє мету й формулює завдання уроку:

• засвоїти знання про види  обробки країв аплікацією та оздоблення рамкою;

• засвоїти знання по догляду за виробами з аплікацією;

•практична робота:  оздоблення країв аплікації рамкою.

 

V. Вивчення нового матеріалу

  • Словничок

Декоративно-ужиткове мистецтво: декор (лат.) — прикрашаю, ужиткове — має практичне застосування. Створення ужиткових речей, які мають художню цінність.

 

Показ слайдів за допомогою проектора:

Технологічна послідовність оформлення виробу в рамку:

  • Поверх виробу з аплікацією розмістити рамку і відцентрувати відносно аплікації.

http://dok.znaimo.com.ua/pars_docs/refs/21/20844/img12.jpg

  • Обвести простим олівцем зовнішній контур рамки навколо виробу.

                                               http://dok.znaimo.com.ua/pars_docs/refs/21/20844/img13.jpg

  • Обрізати зайві краї виробу по обведеному контуру.

http://dok.znaimo.com.ua/pars_docs/refs/21/20844/img14.jpg

  • Розмістити рамку поверх підрамника, вирівняти краї.
  • Обвести простим олівцем контур віконця рамки

http://dok.znaimo.com.ua/pars_docs/refs/21/20844/img15.jpg

  • Зняти рамку – на підрамнику буде контур віконця.

http://dok.znaimo.com.ua/pars_docs/refs/21/20844/img16.jpg

 

  • Нанести тонкий шар клею на підрамник, не заходячи за межі віконця.

http://dok.znaimo.com.ua/pars_docs/refs/21/20844/img17.jpg

  • Поверх нанесеного клею прикласти виворотнім боком виріб з аплікацією
  • Натягнути тканину на підрамник так, щоб не було складок і притиснути.

http://dok.znaimo.com.ua/pars_docs/refs/21/20844/img18.jpg

  • На зворотну сторону рамки нанести тонкий шар клею.

http://dok.znaimo.com.ua/pars_docs/refs/21/20844/img19.jpg

  • Прикласти рамку проклеєною стороною на аплікацію, підрівняти краї, притиснути рамку.

http://dok.znaimo.com.ua/pars_docs/refs/21/20844/img20.jpg

  • На зворотному боці роботи визначити місце розташування петельки:
  • Від верхнього краю відміряти 4 – 5 см, провести горизонтальну лінію.
  • Знайти середину проведеного відрізку, позначити рискою – це місце приклеювання петельки.
  • Вирізати з паперу (картону) смужку-підклейку розміром 3х4см.
  • Нанести тонким шаром клей на підклейку.
  • Прикласти петельку на визначене місце.
  • Наклеїти підклейку на петельку.
  • Оздобити рамку,застосувавши свою творчу фантазію.

VI. Практична робота: Оздоблення та остаточна обробка виробу

                                         (оздоблення аплікації рамкою)

Завдання:

  • Відповідність виробу своєму призначенню.
  • Оригінальність виробу.
  • Якість виконання окремих елементів.
  • Якість з'єднання деталей у виробі.
  • Доцільність поєднання кольорів у виробі.
  • ознайомлення  з різними способами остаточного оформлення виробів з аплікацією;
  • навчитись виконувати оформлення виробу в рамку.

Правила безпечної роботи:

  • З ножицями обходитись обережно.
  • Ножиці у неробочому стані зберігати із зімкнутими лезами.
  • При різанні, папір та тканину слід притримувати лівою рукою так, щоб пальці були на відстані від ножиць.
  • Ножиці під час роботи класти на столі праворуч, із зімкнутими лезами.
  • Не класти ножиці на тканину та папір.
  • Передавати ножиці із зімкнутими лезами кільцями вперед.

Поточний інструктаж

Учитель  звертає увагу  учнів на:

  • дотримання технологічної послідовності при оздобленні виробу рамкою;
  • робочу позу під час виконання роботи;
  • правила безпечної роботи під час вирізування рамки.

           Бесіда

Догляд за виробами з аплікацією

 

Щоб вироби з аплікацією  мала гарний вигляд і довго служили, вони потребують  відповідного догляду.

Перед пранням виробів з аплікацією необхідно посортувати за такими ознаками:

  • за методом з’єднування аплікації з виробом;
  • оздоблену вишивкою, блискітками та іншими матеріалами;
  •  вироби з натуральних волокон - від виробів з хімічних волокон, бавовняні вироби - від шовкових і шерстяних.

Якщо на виробах є плями, зробити помітку ниткою, обме­тавши її навколо плями, й обробити це місце відповідними засобами.

Обов'язково треба уважно переглядати умовні символи на етикетках текстильних виробів.

Перед пранням  вироби слід замочити в теплому мильно­му розчині на 5-7 год. (бажано додавати кухонну сіль, що поліпшить якість прання).

Кольорові вироби з аплікацією  темних тонів перуть окремо, щоб на неї не потрапляли білі ворсинки від білих речей.

Кольорові вишивальні  нитки,  якими оброблені  світлі  деталі аплікації не   будуть линяти,  якщо  у воду для полоскання виробів добавити  розчин 9% оцту (1 столова ложка на 1 літр води).

Вироби з аплікацією потрібно вивернути на виворітну сторону, сушити на свіжому повітрі щоб  вони  набули  приємного свіжого запаху.

Прасувати бажано одразу після просушування, щоб тканина була трохи волога. Дуже вологі речі прилипають до праски, надто сухі прасувати важко тому вироби з аплікацією треба прасувати з виворітної сторони через  тканину.  Прасувати краще на спеціальній дошці для прасування.

 

VII. Підсумки уроку

Рефлексія.

Учитель пропонує учням відповісти на такі запитання (учні висловлюються за власним бажанням):

1. Як можна оздобити краї аплікації?

2. Для чого використовується аплікація?

3. Які матеріали називаються конструкційними?

4. Які  матеріали потрібні для оздоблення    аплікації  рамкою?

5. Чи досягнуто очікуваних результатів?

6. Як доглядати за виробами з аплікацією?

 

 

Заключне слово вчителя

         Аплікація – давня, традиційна техніка прикрашання виробів. Вона ніколи не виходить з моди, її виконання під силу кожному, с ким ідуть поруч старанність, акуратність і натхнення.

 

Мотивація оцінок

 

VIІІ. Виставлення оцінок за роботу на уроці.

 

Домашнє завдання:

 

Підготувати інструменти й матеріали для практичної роботи: спиці, гачки, п’яльця, наперсток. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
31 березня 2020
Переглядів
2229
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку