Урок "Охорона повітря"

Про матеріал
Навчити розрізняти природні та штучні види забруднення повітря; формувати в учнів розуміння необхідності охорони повітря; розвивати творчу активність, уважність, уяву, спостережливість; розвивати логічне мислення вміння пошуку причинно-наслідкових зав’язків, різні форми компетентності; виховувати відповідальне ставлення до навколишнього середовища.
Перегляд файлу

 

                             УРОК № ___

«______» «______» 20____р.    

 

 

Тема.  Охорона повітря.

Мета:  навчити розрізняти природні та штучні види забруднення повітря; формувати в учнів розуміння необхідності охорони повітря; розвивати творчу активність, уважність, уяву, спостережливість; розвивати логічне мислення вміння пошуку причинно-наслідкових зав’язків, різні форми компетентності; виховувати відповідальне ставлення до навколишнього середовища.

 

Наскрізні змістові лінії.

  • Екологічна безпека та сталий розвиток:

усвідомлення ролі повітря в екосистемах.

  • Здоров’я і безпека:

користь чистого повітря для здоров’я людини та інших живих організмів.

  • Підприємливість і фінансова грамотність: 

забезпечення кращого розуміння учнями практичних аспектів фінансових питань: використання коштів на будівництво очисних фільтрів для підприємств, що забруднюють повітря, виробництво екологічно чистого виду транспорту.

 

Матеріали та обладнання:

  • Мультимедійний комплекс.
  • Презентація «Охорона природи».
  • Відео  «Весела руханка»
  • Аудіо «Шум вітру»
  • Магнітні флеш-картки
  • Кімнатина квітка хлорофітум (та кімнатні квіти, що знаходяться у класній кімнаті)
  • Матеріал для дослідження (склянка з водою та шматочок сухого ґрунту або крейди, повітряна кулька)
  • Пам’ятка з охорони повітря.

 

Методи.

Частково-пошукові, інформаційно-рецептивні, евристичні, проблемного

викладу, інтерактивні.

 

Тип уроку.

Урок засвоєння нових знань.

 

 

 

 

 

Слайд 1

Хід уроку.

І. Організаційний момент:

підготовка класної кімнати (провітрення), перевірка відсутніх, наявності чергових, підготовка учнів до уроку (наявність підручників, зошитів, пеналів), організація уваги.

Створення позитивного психологічного клімату класу.

 

Вчитель:

Добрий день, діти! Розпочнемо наш урок з посмішки один до одного. Тільки гарний

настрій нам допоможе сьогодні в роботі, адже у нас сьогодні її дуже багато. Тож

розпочнем!»

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності:

 

Вчитель:

Але щоб точніше нам зрозуміти про що ми будемо говорити на уроці, виконаємо вправу «Мімікричі». (Це за допомогою малюнків, жестів та міміки – ми прочитаємо вірш Надії Красоткіної «Повітря»)

 

Слайд 2

Повітря і не видно, і не чути.

Але без нього нам не обійтись.

Не можна ні хвилиночки пробути.

Ось ти навколо себе подивись.

 

Все дихає: листочок і травичка,

Метелик, що над квіткою летить.

І диха рибка й рак, і диха річка...

Повітря треба кожному, щоб жить.

Н. Крсоткіна.

 

 

Вчитель:

 Ви молодці!

IV. Актуалізація опорних знань: відтворюються знання, уміння, життєвий досвід

учнів, необхідний для опанування нового матеріалу, перевірка готовності до

сприйняття нової інформації.

Слайд 3 (три кліки мишки)

Вчитель:

 Діти!

Яка зараз пора року? (Осінь)

А який зараз місяць? (Листопад)

А яке сьогодні число? (29)

Яке було вранці небо, коли ви йшли до школи?

А що стосовно опадів?

Кому відома температура повітря?

 

V. Повідомлення теми та мети уроку.

Слайд 4

Вчитель:

Сьогодні на уроці ми будемо говорити про повітря. Про його значення для всіх живих організмів. Ви вивчите правила охорони повітря від забруднення. Попрацюєте  зі сторінками підручника .


 

 

 

 

 

 

VІ. Вивчення нового матеріалу.

«Мозковий штурм».  

Вчитель:

  1. Повітря необхідне живим організмам. (Так, щоб дихати.)
  2. Повітря не має кольору. (Так, воно прозоре, але товстий шар повітря має блакитний колір.)
  3. Повітря нерухоме. (Ні, воно весь час рухається. Це і є вітерякий ми відчуваємо.)
  4. Повітря міститься у твердих речовинах, наприклад, ґрунті, крейді. (Так. У цьому ми переконалися, коли проводили дослід з крейдою.)
  5. Повітря, яким ми дихаємо, містить кисень, вуглекислий газ, азот (Так. Це гази, які входять до складу повітря).
  6. Кисень потрібний для дихання лише рослинам. (Ні. Киснем дихають всі живі організми: рослини та тварини). 
  7. Повітря може мати запах бузку. (Ні, запах бузку має тільки бузок, а повітря—без запаху.)

 

Вчитель:

 Отже, природа дає нам повітря без кольору, запаху, насичене вдосталь киснем.

Повітряна оболонка Землі – атмосфера – це частина природи, без якої не можуть існувати живі істоти.

 Тож, якщо повітря не має кольору, запаху, як можна довести його існування.

Проведемо дослідження:

Вчитель:

У мене сьогодні є два помічники, які мені допоможуть провести ці дослідження.

У (називає ім’я учня) є склянка з водою та грудочка сухого шматочку ґрунту.  Будь ласка! Розкажи та продемонструй учням класу свій дослід. (Учень розповідає та демонструє дослід).

Слайд 5 (2 кліки мишки)

Вчитель:

  1. Чому з’явились бульбашки у склянці з водою? (Роблять висновок про наявність повітря у ґрунті). 

Один раз клікнути мишкою

Дякую!

 

Вчитель:

У мене є ще один помічник (називає ім’я учня). У нього є повітряна кулька. Розкажи про своє дослідження та продемонструй його.

(Учень розповідає та демонструє дослід).

 (Роблять висновок про наявність повітря у класній кімнаті). Дякую!

 

Слайд 6 (2 кліки мишки)

Вчитель:

Чому кулька змінила свій об’єм? (Роблять висновок про те, що повітря яке видихнули, потрапило до куль). 

Один раз клікнути мишкою

Дякую!

 

Слайд 7

 

 

Вчитель:

Отже. Такі прості досліди нас переконали що повітря існує, яке ми не можемо побачити, відчути на смак, доторкнутися до нього.

 

Вчитель:

 Однак пил, шкідливі викиди заводів і фабрик, отруйні гази від транспорту забруднюють повітря. У промислових центрах дихати стає важко, люди хворіють. Забруднене повітря може спричинити навіть загибель живих організмів.

(Пропонує учням прочитати розділ підручника)

Слайд 8

Робота за підручником 

ЧИТАЄМО ТА ОБГОВОРЮЄМО (с. 56-57) ( текст підручника зі слів «Транспорт, заводи й фабрики… ДО «Запам’ятай».

 

Рефлексія

Вчитель:

Давайте обговоримо прочитаний текс підручника та зробимо висновок.

 

  1. Які та як великі підприємства можуть забруднювати повітря?

(заводи та фабрики, що випускають забруднений дим у повітря).

  1. Як автомобілі впливають на забруднення повітря?

(вихлопні гази автомобіля потрапляють  повітря).

  1. Що треба зробити на заводах та фабриках, що вони менше викидали в атмосферу шкідливих речовин?

(застосовувати новітні природозберігаючі технології – встановлювати вловлювачі, фільтри  для диму).

  1. Що треба знати водіям автомобілів?

(стежити за тим, щоб їхні авто не забруднювали повітря вихлопними газами)

 

 

Вчитель:

У нашій країні ухвалені закони про охорону повітря, що вимагають від підприємств установлення спеціальних уловлювачів шкідливих викидів, сажі й пилу. У кожному населеному пункті за чистотою повітря має здійснюватися спеціальний контроль.

Фізкультхвилинка ( 1 хв. 30 сек.)

Вчитель:

А зараз пропоную відпочити, зробивши веселу руханку.

 

Слайд 9

Вчитель:

 Відпочили? Молодці! Гарно рухались! А тепер продовжимо роботу.

Слайд 10

Вчитель:

Є ще одна причина забруднення повітря – це спалювання сміття, опалого листя, сухої трави  й бур’яну, лісові пожежі.. Природа намагається впоратись із забрудненням повітря. Під час дощу та снігопаду кількість шкідливих речовин у повітрі зменшується, вони потрапляють у землю.

Слайд 11

Вчитель:

Очищують повітря рослини , коли на їхню поверхню осідає пил та інші шкідливі речовини.

 

Вчитель:

Діти! А як за нашими кімнатними рослинами можна визначити, що повітря в класній кімнаті  брудне, або чисте?

( Якщо протерти вологою серветкою листя рослин, на серветці  з’явиться бруд. Значить повітря містить багато пилу)

Слайд 12

Вчитель:

Отже, рослини гарні наші помічники. Вони вловлюють бруд з повітря. Ось чому ми доглядаємо за рослини, миючі їхнє листя від пилу, яке вони зібрали на собі.   Всі рослини очищують повітря, коли на їхню поверхню осідає пил та інші шкідливі речовини.

 

 

Вчитель: Є багато кімнатних рослин і в нашій класній кімнаті. Я думаю у вас вдома також є кімнатні рослини!

А я хочу вам продемонструвати одну кімнатну рослину зовсім непримітну, але дуже корисну - це хлорофітум.

( демонструє живу рослину – хлорофітум)

 

Слайд 13

ХЛОРОФІТУМ.  Він найкраще  очищує повітрі кімнат, особливо на кухні поглинає кіптяву та сажу.

 

Слайд 14

 

Вчитель:

А ще кімнати треба провітрювати, щоб свіже повітря потрапило  до них.

 

 

 

Рефлексія

Вчитель:

Давайте з вами пограємо у гру  «Чисте повітря». На екрані розташовані  різні зображення. Треба назвати ті, які не забруднюють повітря, та  ті – які його забруднюють..

(Діти називають по черзі зображення, пояснюючи їх вплив на повітря)

 

Слайд 15

 

Слайд 16

 

 

 

 

 

Робота з флеш-картками

Вчитель:

(Пропонує одному учню біля дошки роботу з магнітними флеш-картками)

 

питання  флеш-картки

відповідь на питання флеш-картки

Які гази входять до складу повітря?

Азот, вуглекислий газ, кисень.

Атмосфера

Повітряна оболонка землі.

Які об’єкти та явища постійно забруднюють повітря?

Транспорт, заводи, фабрики, пожежі.

Які живі організми дихають повітрям, але єдині, хто його очищує?

Рослини.

 

 

VІІ. Узагальнення ЗУН.

Вчитель:

  1. Чому там, де багато  розташовано заводів та фабрик повітря забруднене?
  2. Чому там, де буяє рослинність повітря чисте?
  3. Як повітря впливає на наше здоров’я?
  4. Пригадайте, де батьки вам радять більше гуляти. Чому?

 

Слайд 17 (5 кліків мишки)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VIІI. Домашнє завдання.

Сторінка 55-57. (читати та переказувати)

Вчитель:

На наступному уроці ми зробимо постери-пам’ятки з охорони повітря. Будемо працювати у малих групах. Тому вам необхідно принести кольорові олівці, фломастери картинки завантажені з інтернету, або вирізані зі старих журналів з охорони природи, клей, ножиці та аркуші паперу А4.

 

 Я створила ось такий постер-пам’ятку з охорони повітря.

 (Демонструє власну пам’ятку та повідомляє дітям, що їхні пам’ятки розмістять на території нашої школи та нашому місті. Щоб люди  не були байдужими до охорони повітря та навколишнього середовища)

 

Вчитель:

Дякує дітям за роботу. Та бажає здоров’я, більше гратися на свіжому повітрі.

 

Слайд 18

 

1

 

docx
Додано
22 лютого 2021
Переглядів
1426
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку