Мета: розширити уявлення учнів про різноманітність тварин, про Червону книгу України; підвести дітей до усвідомлення необхідності зберігати і примножувати природні багатства, раціонально їх використовувати; формувати уявлення про диких тварин рідного краю, які перебувають під охороною; розвивати логічне мислення, пізнавальний інтерес, вміння працювати групами, колективно і самостійно; формувати вміння аналізувати, порівнювати, складати розповідь за ілюстраціями та поданим планом; бажання пізнавати рідний край;
виховувати любов до рідного краю, турботливе ставлення до тварин рідного краю.
Обладнання: презентація до уроку, роздавальні картки з загадками, малюнки з зображеннями тварин, виставка книг про тварин,
Хід уроку
І. Організаційний момент
1. Привітання
Слайд №1
В цьому класі друзі всі: (три хлопки)
Я і ти, і ми, і ви. ( три хлопки)
Добрий день, тому, хто зліва. (поворот наліво)
Добрий день, тому, хто справа. ( поворот направо)
Ми – одна сім’я. (розвести руки в сторони, показати на всіх)
Вчитель. Хочу вас всіх привітати на незвичному уроці природознавства . Заплющить очі і повторюйте «за мною луною».
Вчитель. На сьогоднішньому уроці ми «переглянемо книгу природи», будемо повторювати вивчене, вивчати нове, творчо працювати і, звичайно, відпочивати.
Отже, починаємо урок, щоб дістатись до зірок.
Сторінка перша. Слайд №2
ІІ. Хвилинка спостереження та повторення вивченого.
Слайд №3
Учень 1. (вибирає із запропонованих чисел та назв)
Число
Місяць
Пора року
Назвати всі місяці весни
Учень 2. Небо
Опади
Температура повітря
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
(Тим часом двоє дітей вибирають із запропонованих назв елементів природи та розподіляють на дві групи «Жива та нежива природа». Сонце, каміння, повітря, дерево,сом, кінь).
- Перевіримо виконане на дошці.
2.Творча робота в групах.
- Щоб перейти до наступних завдань пропоную відгадати загадки.
(Розподіл класу на 3 групи за назвами тварин).
(У кожного учня на парті картинки із зображенням тварин).
Клишоногий, волохатий
Влітку спритний та завзятий,
Ну а взимку, лежебока,
У барлозі гріє боки. (Ведмідь)
Довгі ноги, довгий ніс.
Прилетів – обід приніс:
Смачних жабеняток
Для своїх маляток. (Журавель)
Я працюю поважно,
Все літо літаю
У поле до гаю,
Збираю медок із різних квіток.
Кого не злюблю,
Того жалом колю. (Бджола)
Має хвіст та не літає,
Має рот – не розмовляє.
Можеш вудкою спіймати
І загадку відгадати (Риби)
Слайд №4
Слайд №5
1 гр. “Звірі”
2 гр. “ Птахи ”
3 гр. “ Комахи”
4 гр. - Риби (Окремо на столі)
3. Робота в групах “ Склади речення”.
- Продовжуємо далі роботу в групах. Відновіть прислів’я.
Слайд №6.
1 гр. “Звірі”
десять, У ведмедя, про мед,і все, пісень.
(У ведмедя десять пісень і все про мед.)
2 гр. “ Птахи ”
високо, Журавель, далеко, бачить, летить,.
(Журавель летить високо, бачить. )
3 гр. “ Комахи”
мала, а й та, Бджола, працює.
( Бджола мала, а й та працює.)
4 гр.«Риби»
риба, Велика, в великій, сидить, воді.
(Велика риба в великій воді сидить)
Слайд № 7 (перевірка)
ІV. Фізкультхвилинка. Слайд №8
V.Повідомлення теми уроку.
Слайд № 9
10 - 5 |
7 -3 |
7 + 2 |
10 - 4 |
5 + 3 |
10-7 |
5 + 2 |
10 - 9 |
О |
А |
Н |
Р |
Х |
Т |
В |
И |
Слайд №10
5 |
8 |
5 |
6 |
5 |
9 |
10 |
|
3 |
7 |
10 |
6 |
1 |
9 |
о |
х |
о |
р |
о |
н |
а |
|
т |
в |
а |
р |
и |
н |
- Любі хлопчики й дівчатка! Наш урок присвячений темі «Охорона тварин».
2. Проблемне питання.
- Чи знаєте ви, який найбільший ворог диких тварин у сучасному світі?
Послухайте таку цікаву інформацію
У Німеччині зоопарку висить перед входом об’ява:
“Найстрашніший звір на Землі”.
Людина підходить ближче і бачить своє відображення у дзеркалі…
- Подумайте,чому? Що це значить?
- Як людина руйнує довкілля тварин?
- Чи є сьогодні в Україні тварини або рослини, що можуть зникнути?
- Ми продовжимо знайомитися з дивовижним світом тварин,їх життям, поговоримо про те, як треба охороняти і берегти представників тваринного світу.
V. Основна частина.
Червона книга
1Наступна сторінка журналу «Буду я природі другом» Слайд №11
- Сьогодні, я хочу познайомити вас ще з однією книгою про природу — Червоною книгою України
- Якого кольору обкладинка у цієї книги?
«Сторінками Червоної Книги України»
Слайд №12 Зубр (розповіді про тварин)
Слайд №13 Сірий журавель
Слайд №14 Жук - олень
Слайд №15 Риби Червоної Книги України
Слайд №16
3.Правила поводження в природі
- Недарма природу називають ненькою. Всі ми – діти природи, та не всі однаково добрі до неї. Інколи ми забуваємо, що на річці, в лісі, в полі ми – гості, а птахи, звірі, комахи, риби – справжні господарі. Ми повинні берегти природу, охороняти її багатства.
Слайд № 17
Гра «Назви правило» Слайд 18
VІ. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Гра «Яка тварина зайва» Робота в парі. Слайд №19.
Соловей, ластівка, муха, лелека.
Кіт, вовк, лисиця, заєць.
Окунь, карась, сом, стіл.
Метелик, сонечко, горобець, бджола.
Перевірка. Слайд №19
2. Гра “ Так чи ні. Світлофор природи.” (за сигнальними картками).Слайд №20.
Слайди №№ 22, 23.
3. Вправа “ Підсумок ”
- Якою новою інформацією ви поповнили свій багаж знань?
- Що цікавого запам’ятали про звірів?
- Які завдання виконували?
Ніколи не зробимо шкоди Тварині ми в ріднім краю. Нехай звеселяють природу, Співають пташки у гаю!