Тема ОКЕАНІЯ. ОСОБЛИВОСТІ ФІЗИКО-ГЕОГРАФІЧНОГО ПОЛОЖЕННЯ. ОСТРОВИ, ЇХ ПОХОДЖЕННЯ. ЗАСЕЛЕННЯ ОКЕАНІЇ. СУЧАСНЕ НАСЕЛЕННЯ І КРАЇНИ В ОКЕАНІЇ.
Мета: познайомити учнів з особливостями географічного положення Океанії, сформувати уявлення про походження островів, що входять до складу Океанії, їх заселення, дослідження і розвиток, розвивати пізнавальний інтерес до вивчення інших народів та їх культури.
Обладнання: шкільні географічні атласи, карта півкуль, слайди-ілюстрації Океанії .
Тип уроку: вивчення нового матеріалу
Опорні поняття: коралові, материкові, вулканічні острови, атол.
Географічна номенклатура: острови Полінезії, Меланезії, Мікронезії
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
Психологічна хвилинка
Вірш Р. Кіплінга
Наповни змістом
Кожну мить,
Годин і днів невпинний біг,
Тоді весь світ
Ти приймеш у володіння.
Сьогодні я чекаю, щоб наш урок проминув як одна мить і ви показали б усі свої знання й уміння з предмета. Візьміться за руки, посміхніться один одному. Чого ви чекаєте від уроку?
II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
Географічний диктант
1.Океан – крихітка.(Північний Льодовитий).
2.Найбільший океан.(Тихий).
3.Який океан з'єднує Європу та Північну Америку.(Атлантичний).
4.Найтепліший океан.(Індійський).
5.Найсолоніший океан, за міфами тут жив титан Атлант.(Атлантичний).
6.Омиває 50 країн світу. Його називають Великий або …(Тихий).
Третій зайвий
1.Океан, острів ,затока.
2.Євразія, Австралія, Європа.
3.Куросіо, Гольфстрім, Антарктида.
4.Тихий, Індійський, Чорне.
5.Маріанський, Пуерто-Ріко, Мадагаскар.
IIІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
Учитель. Після вивчення теми «Океани» ви зрозуміли, наскільки важливим для розвитку науки і суспільства є вивчення особливостей материків і океанів, їх структури, географічного положення, розташування. Тому на сьогоднішньому уроці ми поповнимо та розширимо наші географічні знання про Океанію.
VI. Вивчення нового матеріалу
САМОСТІЙНА РОБОТА ( По випереджальних завданнях).
Проводиться за таким планом (Учні виступають із повідомленнями,які підготували вдома. Їх розповідь супроводжується відео-слайдами).
1. Географічне положення Океанії.
2. Дослідження Миколи Миклухо-Маклая.
3. Геологічна будова, рельєф Океанії.
4. Клімат. Органічний світ.
5. Населення Океанії.
6. Держави Океанії.
V. Закріплення вивченого матеріалу
Метод гранування , дає можливість навчити учнів виділяти основне.
Записати у схему основне про Океанію по кілька слів , яке би розкривало
характеристику одного з пунктів плану уроку.
Евристична бесіда
• А що ж собою являє Океанія?
• Які острови входять до її складу?
• Що ви дізналися про особливості рельєфу та будови островів?
• Що ви дізнались про населення островів, його культуру, побут та звичаї?
«Загадкова записка»
«Моряки знайшли в океані пляшку , в якій була записка з проханням допомогти потерпілим, які потрапили в аварію. Але вода, що потрапила в пляшку, змила деякі цифри і літери і замість точно вказаного місця зберігся лише невиразний малюнок. Знайдіть на карті місце знаходження потерпілих аварію?» ( о. Нова Зеландія, південь).
VI. Підсумок уроку
Оцінювання учнів.
VII. Домашнє завдання
• Опрацювати §8.