План-конспект до залікового уроку з математики у 5-Б класі
Тема уроку: Округлення десяткових дробів.
Тип уроку: Засвоєння нових знань.
Цілі:
-
навчальна: сформувати поняття наближеного значення числа, округлення чисел; домогтися засвоєння правил округлення десяткових дробів.
-
розвивальна: розвивати увагу, логічне мислення, культуру ведення математичних записів;
-
виховна: виховувати повагу до думки іншого, охайність, бажання прийти на допомогу або прийняти допомогу іншого.
Основні методи навчання: бесіда, практична робота, узагальнення.
Основні форми організації навчально-пізнавальної діяльності учнів: фронтальна, індивідуальна, групова.
Прогнозовані результати навчання:
Після уроку учні зможуть:
-
Округляти десяткові дроби
-
Округляти натуральні числа
Обладнання: дошка, крейда, підручник, роздатковий матеріал.
Основна література:
-
Мерзляк А. Г. Математика. 5 клас : підруч. для закладів загальної середньої освіта / А. Г. Мерзляк, В. Б. Полонський, М. С. Якір. – Вид. 2-ге, доопрац. Відповідно до чинної навч. програми. – Х. : Гімназія, 2018. – 272 с.
-
Мерзляк В. Б. Збірник задач та контрольних робіт з математики 5 кл. – Х.: Гімназія, 2013 – 140 с.
-
Моторіна В. Г. Технологія підготовки вчителя математики до уроку: Навчальний посібник для студентів фізіко-математичних факультетів педагогічних навчальних закладів. – Х.: 1998. – 155 с.
ХІД УРОКУ
-
Організаційний момент (2 хв.)
-
Перевірка готовності учнів до уроку.
-
Привітання з класом.
-
Перевірка домашнього завдання, відтворення і корекція опорних знань. (5 хв.) (діти повторюють правила запису десяткового дробу, правила порівняння десяткових дробів)
Правило запису десяткового дробу? (Записуємо цілу частину мішаного числа (якщо цілої частини немає ставимо нуль), після цілої частини ставимо кому. Справа від коми, записуємо чисельник дробової частини, він повинен містити стільки ж знаків після коми, скільки нулів у знаменнику.Якщо у чисельнику менше знаків ніж нулів у знаменнику, то після коми, перед цифрами чисельника дописуємо необхідну кількість нулів.)
-
Правило порівняння десяткових дробів? (Із двох десяткових дробів більший той, у якого ціла частина більше)
-
А якщо цілі частини рівні? (якщо цілі частини десятичних дробів рівні, то порівнюють їх дробові частини порозрядно, починаючи з старшого розряду)
-
Як порівнювати десяткові дроби з рівними цілими частинами і з різною кількістю цифр після коми? (щоб порівняти два десяткових дроби з рівними цілими частинами і різною кількістю цифр після коми, треба за допомогою приписування нулів справа зрівняти кількість цифр у дробових частинах, після чого порівняти отримані дроби порозрядно)
-
Зараз я буду казати твердження, а ви мені будете відповідати так чи ні, якщо ні то чому?
-
Якщо до десяткового дробу справа приписати будь-яку кількість нулів, то отримаємо дріб, яких НЕ дорівнює даному? (ні, дорівнює)
-
Значення дробу, яких закінчується нулями, не зміниться, якщо останні нулі в його записі відкинути? (так)
-
Повідомлення теми, мети, задачі уроку. (2 хв.)
Тема уроку – Округлення десяткових дробів.
На цьому уроці ми повторимо правила перетворення звичайних дробів у десяткові, порівняння десяткових дробів, та вивчимо правило округлення десяткових дробів, та натуральних чисел.
-
Мотивація навчальної діяльності. (3 хв.)
Чи можете ви дати точну відповідь на запитання?
-
Скільки людей живе у Харкові?
-
У скількох людей сього день Народження?
-
Скільки хвилин на добу ви відпочиваєте?
-
Зрозуміло, на такі запитання нам важко одразу відповісти, потрібен деякий час, дізнатися побільше інформації, провести обчислення, але однозначної відповіді ми не зможемо дати. Чому?
-
Тоді, коли неможливо дати точну відповідь, звертаються до інших значень, а саме до наближених. Як правильно обчислити, щоб було не багато і не мало, для нас завдання дізнатися на сьогоднішньому уроці.
-
Сприймання і первинне усвідомлення нового матеріалу, усвідомлення зв’язків і відношень в об’єктах вивчення (5 хв.) (поки діти повторюють правила, я роздаю таблиці з правилами округлення, вони читають у голос, я на дошці записую приклади, ми разом обговорюємо правила, та приклади, дітям пропонується самостійно округлити числа до певного розряду). ДОДАТОК 1
Округлити до десятих
-
Округлити до сотих
ⅤⅠ. Первинне формування вмінь (18 хв.). (за кожний правильний розв’язок учень отримує бал, якщо учень все гарно зробив, та відповів та теоретичне запитання отримує 10 балів, якщо учень все зробив правильно у зошиті, та виконує додаткове завдання отримую 11 балів.)
№ 851 Округліть:
-
до десятих
-
до сотих
-
до одиниць
4) до тисячних
№853 Округліть:
-
до десятків
-
до сотень
-
до тисяч
-
до мільйонів
-
до найвищого розряду даного числа
№855 Округліть:
-
-
до тисяч
-
до сотень
-
до десятків
-
до одиниць
-
до десятих
-
до сотих
-
до тисячних
-
-
до тисяч
-
до сотень
-
до десятків
-
до одиниць
-
до десятих
-
до сотих
-
до тисячних
-
9421,5307
-
до тисяч
-
до сотень
-
до десятків
-
до одиниць
-
до десятих
-
до сотих
-
до тисячних
№ 856. Округліть десятковий дріб, відкинувши виділені цифри, і вкажіть, до якого розряду виконано округлення:
№ 858. Запишіть у метрах, попередньо округливши до сотень сантиметрів:
№859 запишіть у тонах, попередньо округливши до тисяч кілограмів
ⅤⅡ. Самостійна робота учнів з розв’язування і складання задач та вправ (5 хв.)
(дітям роздаються аркуші з завданням на відповідність, після виконання учні обмінюються аркушами з сусідом по парті, та перевіряють друг друга, та ставлять оцінку, одна правильна відповідь – 1 бал)
1 Варіант
Відповідь
|
Прізвище Ім’я
|
1. Д
|
1.
|
А. 263,51
|
2. З
|
2. 8,4
|
Б.10,000
|
3. А
|
3. 263,5145
|
В. 0,0000000056
|
4. Й
|
4.
|
Г. 6,45
|
5. Є
|
5.
|
Д. 0,8
|
6. Г
|
6. 6,45000000
|
Е. 45,675
|
7. Ж
|
7. 56489
|
Є. 1
|
8. І
|
8. 89:10
|
Ж. 56000
|
9. И
|
9. 105,00
|
З. 8,400
|
10. В
|
10.
|
И. 105
|
11. Е
|
11.
|
І. 8,9
|
12.
|
12. 9,9998
|
Й. 6,0098
|
2 Варіант
Відповідь
|
Прізвище Ім’я
|
1. В
|
1. 785,9167
|
А. 1
|
2. Е
|
2.
|
Б. 4130
|
3. И
|
3.
|
В. 785,92
|
4. А
|
4.
|
Г. 15
|
5. Й
|
5.
|
Д. 78,20000
|
6. Г
|
6. 15,00
|
Е. 0,0000852
|
7. Б
|
7. 4132
|
Є. 785,19
|
8. Ж
|
8. 92:10
|
Ж. 9,2
|
9. І
|
9. 78,850000
|
З. 20,000
|
10. Д
|
10. 78,2
|
И. 0,98
|
11. Є
|
11.
|
І. 78,85
|
12. З
|
12. 19,9997
|
Й. 6,065
|
ⅤⅢ. Перевірка, узагальнення і систематизація учнями результатів робіт (3 хв).
-
Як округляти десяткові дроби?
-
Як округляти натуральні числа?
-
Що вам найбільше запам’яталось?
ⅠⅩ. Підсумки уроку і домашнє завдання (2 хв).
№852 Округліть:
-
до десятих
-
до сотих
-
до одиниць
4) до тисячних
№854 Округліть:
-
до десятків
-
до сотень
-
до тисяч
-
до мільйонів
-
до найвищого розряду даного числа
№857 Округліть десятковий дріб, відкинувши виділені цифри, і вкажіть, до якого розряду виконано округлення:
№ 861. Запишіть у кілометрах, попередньо округливши до тисяч метрів:
ДОДАТОК 1
Алгоритм округлення десяткових дробів
|
|
263,852
|
512,578
|
3,9998
|
-
Знаходимо та підкреслюємо розряд, до якого треба округлити число
Приклад: округлити до сотих
|
263,852
|
512,578
|
3,9998
|
-
Дивимось на цифру, яка стоїть після цього розряду.
|
263,852
|
512,578
|
3,9998
|
-
Якщо це 0, 1, 2, 3, 4 то замінюємо цифри які стоять після розряду нулями
|
263,850
або
263,85
|
-
|
-
|
-
Якщо там цифри 5, 6, 7, 8, 9 то збільшуєм цифру підкресленого розряду на 1, а всі останні цифри замінюємо нулями.
|
-
|
512,580
або
512,58
|
4,00
або
4
|
|
|
|
|
|
Алгоритм округлення натуральних чисел
|
|
654523
|
782682
|
69998
|
-
Знаходимо та підкреслюємо розряд, до якого треба округлити число
Приклад: округлити до тисяч
|
654523
|
782682
|
69998
|
-
Дивимось на цифру, яка стоїть після цього розряду.
|
654523
|
782682
|
69998
|
-
Якщо це 0, 1, 2, 3, 4 то замінюємо цифри які стоять після розряду нулями
|
654500
НУЛІ ВІДКИДАТИ НЕ МОЖНА
|
-
|
-
|
-
Якщо там цифри 5, 6, 7, 8, 9 то збільшуєм цифру підкресленого розряду на 1, а всі останні цифри замінюємо нулями.
|
-
|
782700
НУЛІ ВІДКИДАТИ НЕ МОЖНА
|
70000
НУЛІ ВІДКИДАТИ НЕ МОЖНА
|
|
|
|
|
|