Урок "Олекса Стороженко.»Скарб».Гумористичне зображення головного героя.Скарб як узагальнений образ щастя.Повчальний характер оповідання"

Про матеріал
Урок української літератури для 7 класу Олекса Стороженко.»Скарб».Гумористичне зображення головного героя.Скарб як узагальнений образ щастя.Повчальний характер оповідання.
Перегляд файлу

Урок української літератури для 7 класу

Тема:      Олекса Стороженко.»Скарб».Гумористичне зображення головного героя.Скарб як узагальнений образ щастя.Повчальний характер оповідання.

Мета:

навчальна:  продовжити опрацювання ідейно-художнього змісту оповідання,дослідити коло морально-етичних проблем та особливості зображення головного героя;розкрити символічне значення образу-скарбу;з’ясувати повчальний характер оповідання;

розвивальна:  розвивати культуру зв’язного мовлення;логічне мислення,вміння грамотно висловлювати власні думки;співставляти,робити висновки;виховна:

виховувати шанобливе ставлення до праці і зневагу до ледарів, виховувати пошану до українських звичаїв та традицій.

Тип уроку:  засвоєння знань,умінь та навичок.

Хід уроку:

                                                                                      Наше щастя чи нещастя залежить  від нас самих.

                                                                                                                                               Мішель де Монтень.

l.Оргмомент.

  Вітання з учнями  (емоційне налаштування).

ll.Оголошення теми та мети уроку.

   Зазвичай, починаючи урок,я питаю у вас,чи прочитали ви твір і чи готові працювати,але сьогодні ми поговоримо про те, чого всі прагнуть мати і в кожного воно своє.Послухайте притчу:

   Зліпив Бог із глини людину і залишився в нього невеличкий шматочок.Покрутив його в руках і спитав:

   -Що ж тобі ще зліпити,людино?

   Людина подумала й промовила:

    -Зліпи мені щастя!

    Але Бог,хоча й створив увесь світ,не знав,що таке щастя.Дав він людині глину і сказав:

     -Зліпи сама своє щастя!

      І з тих пір кожна людина ліпить,що може.

      Чи замислювались ви колись над тим,що таке щастя?Чи можна говорити про якесь загальне,єдине тлумачення  слова «щастя»?Напевне,що-ні.Адже скільки людей-стільки й думок.На це непросте запитання намагаються відповісти багато письменників різних епох і народів.Воно вічне.Бо існуватиме,поки є люди.Чи був щасливий герой оповідання Павлусь?Яку думку прагнув донести читачам автор,поміркуємо сьогодні на уроці.

     «Асоціативний кущ».

Які асоціації виникають у вашій учнів,коли ви чуєте слово щастя?

      Запишіть,будь ласка,в зошити тему та епіграф до сьогоднішнього уроку.Слова відомого французького письменника допоможуть розкрити зміст нашого уроку.

    III.Актуалізація опорних знань.

     Інтерактивна вправа «Мозковий штурм».

    -Що таке оповідання?

    -Хто є головним персонажем оповідання?

    -Якими були батьки Павлуся?

    -Як мати ставилася до свого єдиного синочка?

     -Через що мати нікуди не пускала Павлуся?

     -Як реагував батько щодо надмірних пестощів жінки до сина?

     -Опишіть Павлуся,застосовуючи текст твору.

      -Що мати вважала щастям для свого сина?

      -Через що не пускала його на вечорниці?

      -Як трапилося так,що Павлусь залишився сиротою?

       -Чому життя Павлуся з наймитами після смерті батьків було щасливим?   

       -Як наймичка замінила йому мати?

       -Чим займався Павлусь щодня? У чому виявлялося для нього щастя?

        -Що відповідав Павлусь хлопцям,які запрошували його на вечорниці?

        -Куди і для чого вирішили піти хлопці на Зелені свята? Навіщо хотіли взяти з собою Павлуся?

        - Як пожартували хлопці з Лежня?

        -Яке фантастичне явище відбулося після того, коли парубки через вікно хати кинули дохлого хорта?

         -Як Стороженко висловився стосовно щастя Павлуся?

         -Як склалося життя Павлуся після одруження?

         -Чи вважаєте ви,що щастя в тому,щоб нічого не робити,як Павлусь?Яку відповідь надає з цього приводу автор?

         -Чому Стороженко у творі порівнює дружину Павлуся зі скарбом?Порівняйте власну думку про смисл щастя з тим,яким його вбачає автор твору.

         -З якими питаннями автор звертається да читача?

         IV.Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу.

         З прочитаного оповідання ми бачимо,як легко Павлусеві дістався скарб.А що ж означає це слово? Кожна людина сприймає його по-різному,але водночас це щось цінне,корисне,велике.... Як би ми його не трактували,але воно має конкретне значення.Звідки ми можемо дізнатися про значення слів?

       Як співвідносяться слова «скарб» і «щастя»?

      1.Словникова робота(скарб,щастя).

     Ще з сивої давнини люди повсякчас шукають  свій скарб-щастя.Так і герої нашого твору, розшукуючи скарб,прагнули бути не тільки багатими,а й щасливими.Дуже багато про щастя говориться у прислів’ях.

      2.Метод «Плутанка»(робота в парах).

Відновити прислів’я.Які з них відповідають подіям у творі?Яке найвлучніше характеризує героя оповідання?

      Хто горя не бачив,той щастя не знає.Без щастя в ліс по гриби не ходи.Де щастя родиться,там заздрість плодиться.Дурень спить,а щастя в головах лежить.Не в кожної Насті однакове щастя.Коли нема щастя зранку,не буде й до останку.Не родись вродливим,в родись щасливим.

       3.Робота з підручником.

       -Знайдіть цитати,що характеризують головного героя.

       -Які риси характеру намагається висміяти автор?

       -Чому цей твір гумористичний?

        4.Інтегрована вправа «Займи позицію».

        -Які якості характерні головному герою?

        -Чи вірите ви,що можна змінити Павлуся?

         -Чи правильно виховували Лежня батьки?

         5.Інтерактивна вправа «Коло».

         Висвітліть коло проблем,порушених у творі.

      V.Підведення підсумків.  

Кожному з нас надається право визначитися у виборі щасливого шляху.Тож давайте намалюємо квітку щастя.На кожній пелюстці зазначимо складові щастя (творче завдання).

       VI.Оголошення результатів.

 

 

 

      

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Цвинда Марія
Додано
26 квітня 2020
Переглядів
1549
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку