Тема. "Неймовірні пригоди Івана Сили". Дискусія за змістом повісті про необхідність серйозного ставлення до свого здоров`я, до спорту, бажання здобувати спортивні перемоги, досягати вершин у житті на образі Івана Сили
Мета:
Обладнання: текст твору,ілюстрації різних видів порту, музична фізкульт-хвилинка.
Тип уроку: закріплення вивченого матеріалу.
Перебіг уроку
Епіграф до уроку:
Спорт! Спорт! Спорт!
Стадіон, басейни, корти —
атрибути знані спорту,
боротьби, змагань, наснаги,
сили, спритності, відваги.
Протиборство, перемоги —
спортом пройдені дороги.
Успіх, результат, медалі,
сльози, гімн на п’єдесталі.
Праця, піт і тренування.
Підсумовує старання
новий світовий рекорд.
То ж приймай вітання, СПОРТ!
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань
- Пригадаймо, де Іван Сила відкрив у собі нові можливості? (У цирку)
- Отже, запрошую всіх у цирк. Відгадайте, у кого яка професія.
1.Легко розігнуть підкову,
щоб скрутити в бублик знову. (Силачі)
2.Спритно зайчика за вуха
він дістане з капелюха. (Фокусник)
3.У руках — гнучкі жердини,
а канат — замість стежини. (Канатохідці)
4.Що під руку попадає,
догори усе злітає. (Жонглер)
5.Лясне батіжком — за мить
лев на вухах вже стоїть. (Дресирувальник)
6.Насмішити він зуміє
всіх, хто жарти розуміє. (Клоун)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів
1. Робота з епіграфом.
2. Робота з текстом. Опрацювання останніх розділів повісті.
ІV. Оголошення теми й мети уроку
V. Сприйняття та засвоєння учнями навчального матеріалу
1. Слово вчителя
- Іван Сила виріс серед чудової карпатської природи у великій родині. Батько ви-рядив хлопця з дому, бо не міг прогодувати малолітнього богатиря, адже той їв за чотирьох. Шукаючи долі в місті, Іван ще з перших самостійних кроків зазнав не-приємних пригод: у поїзді «легенько потряс» нахабу, синка начальника, заступив-ся за Міху Голого, вокзального злодюжку, у місті знехотя переміг у вуличному бою знаного бійця. Звичайно ж, такий хлопчина не міг не звернути на себе увагу тренера Брякуса, який запросив хлопця до себе і вмовив тренуватися. Брякус заборонив горянину за копійки тягати мішки на вокзалі, давав хлопцеві гроші, тренував, щоб той не зашкодив здоров’ю, виховував у ньому риси майбутнього чемпіона.
2. Розповіді учнів про улюблені види спорту
3. Запитання для дискусії
- Чому тренер Брякус заборонив Іванові тягати мішки на вокзалі, адже це також фізичне навантаження?
- Чи обов`язково здобувати перемогу? Можливо, головне -взяти участь?
- Чи всі проблеми можна вирішити силою?
4. Слово вчителя
- Всі ми знаємо,що рух - це життя. З моменту, як народилася дитина, мама зай-мається з нею зарядкою та гімнастикою. Подорослішавши, дитина сама обирає, займатися їй спортом чи ні. Добре, якщо батьки та дитина знайдуть спільну мову в цьому питанні. Можливо, саме ця дитина досягне великих успіхів у спорті і про-славить країну на весь світ . Але, якщо людина не займається професійно спор-том, все -таки кожен день вона виконує якийсь певні рухові дії: іде пішки до шко-ли, до роботи, підбігає до тролейбусу або бігає за друзями на перерві , присідає за олівцем, що впав тощо.
Але все це невеличке навантаження. Тому дуже корисно дітям і дорослим ви-конувати ранкову зарядку, бігати вранці доріжками парку чи стадіону, виконувати вправи на розвиток таких якостей як сила, гнучкість, спритність. Недарма кажуть: «В здоровому тілі –здоровий дух!» Бо якщо в нас нічого не болить, то нам і світ в радість, і ніщо не зможе нас зупинити в досягненні своєї мрії, мети. Але, якщо нас щось непокоїть, щось болить, то в нас немає бажання займатися улюбленою справою, просто радіти життю і сонечку. В цьому випадку на допомогу приходить фізкультура, але називається вона лікувально-оздоровча. Є багато прикладів , коли фізкультура допомогла людині в боротьбі з хворобою.
Виходячи з цього, можна сказати, що фізкультура і спорт - це велика, по-тужна сила, яка зближує людей, дарує радість спілкування, здоров’я. Не забу-ваймо, що Іван Сила після сильної травми знайшов у собі сили, щоб піднятись з лікарняного ліжка. І завдяки тренуванням продовжував дивувати глядачів своїми надзвичайними фізичними можливостями.
Тож, любі діти, займайтеся фізкультурою і спортом, щоб здоров’я вистачило вам на 100 років вперед!
VІ. Закріплення здобутих знань
1. Міні-вікторина
1) Пригадати вітання, де згадується про здоров `я.
(«Здоровенькі були» , «Дай , Боже, здоров’я» , «Доброго Вам здоров’я» , «Здрас-туйте» , «Бувайте здорові» , «Йдіть здорові» тощо).
2. Робота в парах. Згадати прислів`я про здоров`я.
VІІ. Підсумок уроку. Оцінювання
1. Завершальне слово вчителя
- Закінчіть речення: "На уроці я навчився( навчилася)..."
2. Бесіда за запитаннями
- Яких знань щодо ролі спорту в житті людини ви здобули?
- У чому поребуєте допомоги?
- Як оцінюєте власну роботу на уроці?
VІІІ. Пояснення домашнього завдання
1. Вивчити напам`ять улюблений уровик з твору
2. 1-2-й рівень. Скласти сенкан на тему "Іван Сила".
3-й рівень. Скласти міні-твір "Чому я навчився у Івана Сили?"