Урок "Олександр Гаврош. "Неймовірні пригоди Івана Сили""

Про матеріал
Розробка уроків з вивчення творчості Олександра Гавроша у 7 класі з української літератури
Перегляд файлу

Тема. "Неймовірні пригоди Івана Сили". Дискусія за змістом повісті про необхідність серйозного ставлення до свого здоров`я, до спорту, бажання здобувати спортивні перемоги, досягати вершин у житті на образі Івана Сили

Мета:  

  • продовжити роботу над аналізом твору О.Гавроша "Неймовірні пригоди Івана Сили";
  •  розкрити характер головного героя, його поведінку, вчинки, стосунки з іншими героями, ставлення до нього автора, інших персонажів;
  •  розвивати культуру зв’язного мовлення учнів, пам’ять, логічне мислення, кмітливість, вміння грамотно висловлювати власні думки, почуття, спосте-реження, робити висновок;
  • систематизувати й узагальнювати отримані знання, висловлювати власне бачення на проблему;
  • вмотивовувати свої судження;
  • виховувати пошану до майстрів спорту, прищеплювати бережливе ставле-ння до свого здоров`я.

Обладнання: текст твору,ілюстрації різних видів порту, музична фізкульт-хвилинка.

Тип уроку: закріплення вивченого матеріалу.

                                                         Перебіг уроку

Епіграф до уроку:

Спорт! Спорт! Спорт!
Стадіон, басейни, корти —
атрибути знані спорту,
боротьби, змагань, наснаги,
сили, спритності, відваги.

Протиборство, перемоги —
спортом пройдені дороги.
Успіх, результат, медалі,
сльози, гімн на п’єдесталі.

Праця, піт і тренування.
Підсумовує старання
новий світовий рекорд.
То ж приймай вітання, СПОРТ!

 Леся Вознюк

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

- Пригадаймо, де Іван Сила відкрив у собі нові можливості? (У цирку)

 - Отже, запрошую всіх у цирк. Відгадайте, у кого яка професія.

1.Легко розігнуть підкову,

щоб скрутити в бублик знову. (Силачі)
2.Спритно зайчика за вуха
він дістане з капелюха. (Фокусник)
3.У руках — гнучкі жердини,
а канат — замість стежини. (Канатохідці)
4.Що під руку попадає,
догори усе злітає. (Жонглер)
5.Лясне батіжком — за мить
лев на вухах вже стоїть. (Дресирувальник)
6.Насмішити він зуміє
всіх, хто жарти розуміє. (Клоун)

 Леся Вознюк

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів

1. Робота з епіграфом.

2. Робота з текстом. Опрацювання останніх розділів повісті.

ІV. Оголошення теми й мети уроку

V. Сприйняття та засвоєння учнями навчального матеріалу

1. Слово вчителя

 - Іван Сила виріс серед чудової карпатської природи у великій родині. Батько ви-рядив хлопця з дому, бо не міг прогодувати малолітнього богатиря, адже той їв за чотирьох. Шукаючи долі в місті, Іван ще з перших самостійних кроків зазнав не-приємних пригод: у поїзді «легенько потряс» нахабу, синка начальника, засту­пив-ся за Міху Голого, вокзального злодюжку, у місті знехотя переміг у вуличному бою знаного бійця. Звичайно ж, такий хлопчина не міг не звернути на себе увагу тренера Брякуса, який запросив хлопця до себе і вмовив тренуватися. Брякус за­боронив горянину за копійки тягати мішки на вокзалі, давав хлопцеві гроші, тре­нував, щоб той не зашкодив здоров’ю, виховував у ньому риси майбутнього чем­піона.

2. Розповіді учнів про улюблені види спорту

3. Запитання для дискусії

 - Чому тренер Брякус заборонив Іванові тягати мішки на вокзалі, адже це також фізичне навантаження?

- Чи обов`язково здобувати перемогу? Можливо, головне -взяти участь?

 - Чи всі проблеми можна вирішити силою?

4. Слово вчителя

- Всі ми знаємо,що рух - це життя. З моменту, як народилася дитина, мама зай-мається з нею зарядкою та гімнастикою. Подорослішавши, дитина сама обирає, займатися їй спортом чи ні. Добре, якщо батьки та дитина знайдуть спільну мову в цьому питанні. Можливо, саме ця дитина досягне великих успіхів у спорті і про-славить країну на весь світ . Але, якщо людина не займається професійно спор-том, все -таки  кожен день вона виконує якийсь певні рухові дії: іде пішки до шко-ли, до роботи, підбігає до тролейбусу або бігає за друзями на перерві , присідає за олівцем, що впав тощо.

Але все це невеличке навантаження. Тому дуже корисно дітям і дорослим  ви-конувати ранкову зарядку, бігати вранці доріжками парку чи стадіону, виконувати вправи на розвиток таких якостей як сила, гнучкість, спритність. Недарма кажуть: «В здоровому тілі –здоровий дух!»  Бо якщо в нас нічого не болить, то нам і світ в радість, і ніщо не зможе нас зупинити в досягненні своєї мрії, мети. Але, якщо нас щось непокоїть, щось болить, то в нас немає бажання займатися улюбленою справою, просто радіти життю і сонечку. В цьому випадку на допомогу приходить фізкультура, але називається вона лікувально-оздоровча. Є багато прикладів , коли фізкультура допомогла людині в боротьбі з хворобою.

Виходячи з цього, можна сказати, що фізкультура і спорт - це велика, по-тужна сила, яка зближує людей, дарує радість спілкування, здоров’я. Не забу-ваймо, що Іван Сила після сильної травми знайшов у собі сили, щоб піднятись з лікарняного ліжка. І завдяки тренуванням продовжував дивувати глядачів своїми надзвичайними фізичними можливостями.

Тож, любі діти, займайтеся фізкультурою і спортом, щоб здоровя вистачило вам на 100 років вперед!

VІ. Закріплення здобутих знань

1. Міні-вікторина

1) Пригадати вітання, де згадується про здоров `я.

 («Здоровенькі були» , «Дай , Боже, здоровя» , «Доброго Вам здоровя» , «Здрас-туйте» , «Бувайте здорові» , «Йдіть здорові»  тощо).

2. Робота в парах. Згадати прислів`я про здоров`я.

  • Держи ноги в теплі, голову в холоді, живіт в голоді—не будеш хворіти, бу-деш довго жити.
  • Держи голову в холоді, ноги в теплі—проживеш довгий вік на землі.
  • Було б здоровя – все інше наживемо.
  • Здоровому все здорово.
  • Старому та слабому годи, як малому.
  • Найбільше багатство здоровя.
  • Як нема сили, то й світ не милий.
  • На похиле дерево і кози скачуть.
  • Плохеньке порося і в Петрівку мерзне.
  • Світ великий було б здоровя.
  • Подивись на вид та не питай про здоровя.
  • Здоровя маємо-- не дбаємо, а втративши плачем.
  • Як на душі , так і на тілі.
  • Бережи одяг, доки новий, а здоровя, доки молодий.
  • Весела думка половина здоровя.
  • В здоровому тілі –здоровий дух.

VІІ. Підсумок уроку. Оцінювання

1. Завершальне слово вчителя

- Закінчіть речення: "На уроці я навчився( навчилася)..."

2. Бесіда за запитаннями

 - Яких знань щодо ролі спорту в житті людини ви здобули?

- У чому поребуєте допомоги?

 - Як оцінюєте власну роботу на уроці?

VІІІ. Пояснення домашнього завдання

1. Вивчити напам`ять  улюблений уровик з твору

2. 1-2-й рівень. Скласти сенкан на тему "Іван Сила".

    3-й рівень. Скласти міні-твір "Чому я навчився у Івана Сили?"

 

 

docx
Додано
15 вересня
Переглядів
37
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку