Урок "ОЛімпійські ігри - сходинки історії"

Про матеріал

Нестандартний урок фізичної культури для учнів початкових класів. Метою цього уроку є пропаганда здорового способу життя,поширення ідей олімпізму,розвиток олімпійського руху в Україні.

Перегляд файлу

Авдіївська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів №4

Авдіївської міської ради Донецької області

 

 

 

 

 

 

Олімпійський урок

 

 

 

 

 

 

 

                                                                 Підготувала:                                       

                                                                 вчитель початкових класів                

                                                                 Скидан Т.О. 

 

 

 

 

 

2017

Мета :

  1.                Пропаганда здорового способу життя, поширення ідей олімпізму, розвиток олімпійського руху в Україні шляхом залучення молоді до занять спортом.
  2.                Сформувати свідоме ставлення до необхідності занять фізичними вправами.
  3.                Надати учням знання про олімпійський рух, олімпійські види спорту, історію Олімпійських ігор.
  4.                Сприяти вихованню почуття патріотизму, гордості за успіхи українських спортсменів.
  5.                Виховувати працелюбність, наполегливість, толерантність та гуманізм.

Ти лікар і цілитель, Спорт!

Де ти, там недуги безсилі,

Межа можливого – рекорд,

А що під ним – нам все по силі.

 

Хід уроку:

І. Організаційний момент. Звучить спортивна музика ( Олімпійська пісня "Герої спорту" (А.Пахмутова, Н.Добронравов)

Вчитель:

Спливає час, за віком вік.

Життя незмінне тріумфує.

Скрізь, де проходить чоловік,

Там завжди поруч спорт крокує.

 

Окраса нашого життя,

О спорт, сьогодні твоє свято.

Там пульс прискорює биття,

Де прапори твої піднято.

-Доброго ранку! Я рада вас вітати на олімпійському уроці. Сьогодні ми пригадаємо історію Олімпійських ігор, згадаємо про розвиток олімпійського руху в Україні  та видатних спортсменів  нашої Батьківщини.

ІІ. Теоретична частина.

1.  Вступне слово вчителя.

- Хто з вас, юні друзі, цікавиться історією культури і спорту, той напевне, знає, що про досконалість свого фізичного стану люди почали дбати ще в давні-давні часи. Однак лише за часів Стародавньої Греції, де наука, освіта і культура набули найвищого розквіту, фізичне виховання було проголошено основою життя і доведене до рівня культури.

 Тому сьогодні ми пропонуємо вам здійснити подорож в історію Олімпійських ігор.

2. Розповіді учнів.

  •                  Олімпійські ігри зародилися у Стародавній Греції у місті Олімпія на півострові Пелопоннес. Зародження Олімпійських ігор пов'язують із легендарними іменами грецького героя Геракла, царя Пелопса, спартанського законодавця Лікурга та еллінського царя Іфіта. Ігри проводилися на честь бога Зевса, храм якого знаходився тут же. У храмі була статуя Зевса, що виготовлена із золота та слонячої кістки. Ця статуя вважалася одним із 7 чудес світу.
  •                  Перші ігри відбулися у  8-му столітті до н.е. Вони проводилися впродовж майже 1000 років. Під час проведення ігор на території Греції оголошувався «Священний мир». Будь-які військові  конфлікти та сутички в регіоні, де відбувалися Олімпійські ігри, заборонялися. В Олімпії збиралися посланці різних грецький міст – спортсмени і вболівальники. Також з’їжджалися  оратори та поети для того, щоб прочитати свої твори перед  глядачами. В  Олімпійських іграх могли брати участь тільки вільні громадяни Греції – чоловіки та юнаки, що не порушували закон. Спортсмен повинен був декілька років готуватися до змагань, тому селяни та ремісники не могли брати участі в іграх через те, що не мали часу на тренування. Жінок на Олімпійські ігри не допускали. Для жінок проводилися окремі ігри на честь богині Гери.
  •                  Змагання відбувалися кожні чотири роки і тривали п’ять днів. Переможців увінчували  вінцем з гілок оливи та встановлювали  на їхню честь статуї. Греки вели відлік часу за Олімпіадами, починаючи від перших, що відбулися у 776 р. до н.е.
  •                  Останні Олімпійські ігри у Давній Греції відбулися в 393 році н. е. У 394 році н. е. імператор Феодосій І своїм указом заборонив їх проведення. У  426   році н. е. відповідно до указу Феодосія ІІ були зруйновані грецькі святині разом з Олімпією.
  •                  Відродженню Олімпійських ігор світ зобов’язаний цілеспрямованості та енергії  П’єра де Кубертена – французького громадського діяча, гуманіста і просвітителя, історика, літератора. Вирішальною подією для утвердження новітньої Олімпійської ідеї був перший Олімпійський конгрес 1894 року в Парижі. Місцем проведення перших Олімпійських ігор сучасності 1896 року було обране грецьке місто Афіни.
  •                  Олімпійські ігри проводилися раз на чотири роки, зимові чергувалися з літніми через два роки. На самому початку Олімпіада ще не мала такої популярності. На першій афінській Олімпіаді виступали лише 245 спортсменів із 14 країн світу. Атлети змагалися у 9 видах спорту: греко-римській боротьбі, велосипедному спорті, гімнастиці, легкій і важкій атлетиці, плаванні, стрільбі, тенісі та фехтуванні.
  •                  Серед учасників першої олімпіади не було представників України. Кілька атлетів із Одеси намагалися потрапити на ці змагання, однак грошей у них вистачило доїхати лише до Стамбулу, тодішнього Константинополя.
  •                  Минуло понад 100 років: зараз олімпійці є гордістю нації, і спортивні держави вкладають небачені суми у розвиток олімпійського руху.
  •                  Мета Олімпійського руху полягає в тому, щоб розвивати прекрасні якості, яких набувають у змаганнях на дружніх полях любительського спорту, та об’єднати молодь усього світу раз на чотири роки на величному спортивному святі, що сприяє міжнародній довірі і добрій волі.

Олімпізм – життєва філософія, що звеличує та об’єднує  в гармонійне ціле тіло, волю й розум.

 

Символіка

До Олімпійської символіки належать Олімпійські кільця, Олімпійський прапор, Олімпійське гасло, Олімпійська емблема, Олімпійський гімн, Олімпійський вогонь та Олімпійський смолоскип.

Олімпійський прапор

П’ять кольорових кілець – синє, чорне, червоне, жовте, зелене – на чисто білому полотнищі – це Олімпійський прапор. Він урочисто підіймається в Олімпійському місті на високій щоглі олімпійського стадіону, там, де майорять прапори всіх держав-учасниць Олімпійських ігор.

Олімпійське гасло

Спеціальним гаслом Олімпійських ігор є три слова: «Citius. Altius. Fortius». Ці три слова латинською означають – «швидше, вище, сильніше». Олімпійське гасло закликає всіх учасників олімпійського руху до вдосконалення та гармонії відповідно до духу олімпізму.

Вважають, що гасло придумав П’єр де Кубертен. Але ці слова належать французькому священику Анрі Дідону.

Олімпійський вогонь

Олімпійським вогнем є вогонь, що запалюють в Олімпії під егідою МОК. Він проходить свій шлях до міста, в якому відбуваються  Олімпійські ігри, за допомогою смолоскипової естафети та закінчує подорож у великій чаші олімпійського стадіону.

 

 

Олімпійська емблема

Олімпійська емблема чітко визначена в Олімпійській Хартії – правовому документі олімпійського руху. Основний її елемент – п’ять кілець, поєднаних з іншими елементами. Олімпійські кільця символізують ідеали й мету олімпійського руху. Вони мають синій, жовтий, чорний, зелений і червоний колір і переплітаються зліва направо. Кольори верхніх трьох кілець – синій, чорний і червоний. Нижче – жовте і зелене кільце. Вся фігура є правильною трапецією. Олімпійські кільця символізують толерантність і дружбу між усіма, хто бере участь у Олімпійських іграх з усіх п’яти континентів нашої планет. 

Олімпійська присяга

«Від імені всіх учасників я обіцяю дотримуватися правил чесної гри в істинно спортивному дусі в ім’я слави спорту та честі наших команд» . Спортивні арбітри також складають присягу про повагу до спортсменів та об’єктивне суддівство.  Щоб у дійсності спорт був таким, як у «Оді», натхненно яку Кубертен написав.

    Про те, що спорт – чесність,

    Про те, що спорт – сила,

    Про те, що спорт – миру посол на Землі,

    Про те, що він – радість і справедливість,

    І плідність, і виклик, й могутній прогрес.

    Що він – благородство, 

    Що він – будівничий,

    Що він – насолода для тіла й душі!

    До спорту і ти приєднатись спіши!

  •                  Україна вперше виступала незалежною командою в Атланті у 1996 році, посівши при цьому дев’яте місце в загальному неофіційному командному заліку. Виборола 23 нагороди — дев’ять золотих,  дві срібних і 12 бронзових . У 2014 році в Росії у місті Сочі, відбувалися 22 Олімпійські ігри. Наша збірна команда України здобула на них 2 медалі – золото і бронзу і зайняла 20 місце.
  •                  Імена спортсменів записані золотими літерами на сторінках історії нашої незалежної спортивної держави.                                                                  

 


Олімпійські чемпіони незалежної України

Оксана Баюл

Володимир Кличко

Інаса Кравець

Лілія Підкопаєва

Катерина Серебрянська

Ірині Мерлені

Юрій Нікітин

Валерій Гончаров

Юрій Білоног

Рустам Шаріпов

Яна Клочкова

Наталя Добринська

 

Вчитель. У нашій школі також багато спортсменів. Можливо хтось з них також колись зробить свій внесок у розвиток Олімпійського руху. Деякі учні вже досягли значних результатів у спорті. Це Байов Олексій, учень 8 класу, і Саєнко Дмитро, учень 7 класу, що займаються боксом.

Спорт – це сила, грація, краса, наполегливість.  

 Олімпійський рух поширює у світі ідеї здорового способу життя, розвитку фізичної культури та спорту, сприяє налагодженню дружніх стосунків між народами, континентами. Олімпійський вогонь подорожує планетою і запалює в серцях усіх людей світу дух свободи, миру, єдності, дружби та спорту. Я бажаю вам, щоб у ваших душах та серцях оселилися такі самі щирі почуття.

 

Фізкультхвилинка

Якщо хочеш бути здоровим, роби так (руки вгору)

Якщо хочеш бути здоровим, роби так (руки в сторони)

Якщо хочеш бути здоровим,

Посміхнись і будь бадьорим.

(Повторити з різними рухами декілька разів)

 

ІІІ. Практична частина. А зараз я пропоную вам позмагатися у знаннях на олімпійську тематику, проведемо вікторину.

 Вікторина - «ЩО Я ЗНАЮ ПРО ОЛІМПІЙСЬКІ ІГРИ?»

1. Хто був ініціатором відродження сучасних Олімпійських ігор?

(П’єр де Кубертен).

2. Що означає сплетіння олімпійських кілець та їх колір?(Єднання всіх континентів світу - Європа, Америка, Азія, Африка, Австралія.)

3. Який вид спорту прославила Ірина Дерюгіна? (Художню

гімнастику).

4. Скільки гравців однієї команди знаходиться на полі під час

футбольного матчу? (11 гравців).

5. Назвіть уславленого тренера, метра українського футболу.

(В.В. Лобановський).

6. Як називають кінні змагання, що проходять на іподромі?

(Кінні перегони).

7. На яких спортивних спорудах  проходять змагання з легкої атлетики? (На стадіоні).

8. Яке гасло Олімпійських ігор?( «швидше, вище, сильніше».)

9. Як звати видатних українських боксерів — братів Кличко?

(Володимир та Віталій).

10.  Яка довжина марафонської дистанції? (42 км ).

11.  Яку назву має майданчик для занять боксом? (Ринг).

12.  Яку назву має спортивна споруда для проведення  кінних

змагань? (Іподром).

13 . Яку країну вважають батьківщиною футболу? (Англію).

14. Яку назву мають змагання з перегонів на автомобілях?

(Авторалі).

15. У якій країні проходили Ігри І Олімпіади сучасності? (У Греції).

16. Який вид спорту прославили брати Клички? (Бокс).

17. Яку назву мають змагання на яхтах? (Регата).

18. Як називають бігунів на короткі дистанції? (Спринтери).

19. Яку назву має спортивна споруда для гри у теніс? (Корт).

20. Скільки таймів має гра футбол?  (Два тайми).

24. Представником якого виду спорту є Андрій Шевченко? (Футбол).

25. Назвіть імена кращих українських футболістів сьогодення.(Андрій Ярмоленко, Євген Коноплянка, Андрій П’ятов)

26. Назвіть ім’я уславленої української спортсменки, чотириразової олімпійської чемпіонки Олімпійських ігор з плавання, Героя України. (Яна Клочкова).

27. Яку ще назву має гра «ручний м'яч? (Гандбол).

28. Яку назву має спортивна споруда для плавання? (Басейн).

29. Чим відрізняється біатлон від лижних гонок? (Стрільбою на

вогневих рубежах).

30. Який вид спорту прославив Президент НОК України Сергій Бубка? (Стрибки з жердиною).

 

ІІІ. Підсумок. От і закінчився наш олімпійський урок. Сподіваюсь, що  ви отримали нові знання, дізнались про те,  скільки необхідно докласти сил,  здійснити важкої щоденної роботи для того, щоб завоювати медаль, особливо – олімпійську. Пам’ятайте, у кожного є своя олімпійська сходинка, своя олімпійська висота, і щоб її досягти потрібно мати велике бажання, віру у свої сили і щоденно докладати зусиль для здійснення своєї мрії. Бажаю кожному із вас обов’язково її досягти!

doc
Додано
28 березня 2018
Переглядів
6163
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку