Урок "Омоніми та багатозначні слова"

Про матеріал
Мета: ознайоми учнів із словами , які звучать і пишуться однаково (омонімами), навчити розрізняти такі слова, збагачувати словниковий запас, уміння працювати у команді.
Перегляд файлу

Тема. Омоніми і багатозначні слова.

Мета: ознайомити учнів із словами, які звучать і пишуться однаково    (омонімами) ; вчити розрізняти такі слова; розвивати усне й писемне мовлення, збагачувати словниковий запас; виховувати уважність,         спостережливість, уміння працювати у команді.

Матеріальнотехнічне

 забезпечення: підручник, зошит, предметні малюнки, предметні 

                           картки, відеоролики.

                              Хід заняття 

І. Організаційний момент.

Дзвінок покликав на урок,

Тож працювати час.

Цікаві вправи і завдання,

Уже чекають вас.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Які слова називають однозначними?

Які слова називають багатозначним?

Зоровий диктант.

ІІ. Оголошення теми і мети заняття.

Тема сьогоднішнього заняття «Омоніми і багатозначні слова»

  1. Вправа «Кошик сподівань»

Учні на листочках пишуть , що знаю, що хочу дізнатися, хочу більше дізнатися   і кладуть у кошик, а в кінці уроку зачитують.

  1. Створення проблемної ситуації.

До дошки виходять двоє учнів і зачитують описи (лисички гриби і лисички тварини)

 

 

Діти, яке однакове слово ви помітили в двох текстах?

Правильно два тексти про лисички.

Чи однакове значення слів «лисички» ?

Слова які пишуться однаково і вимовляються однаково, але мають різне значення називаються омонімами і ми сьогодні навчимося їх визначати або виділяти серед багатозначних.

Щоб краще зрозуміти різницю між багатозначними словами і омонімами давайте подивимося відеоролик.

 

Робота у групах (повторення правил роботи у групах, оцінювання)

Вправа «Знайди відповідності»

Потрібно з’єднати малюнки і у порожньому кружечку написати омонім.

 Усе правильно оцініть себе.

Вправа 3 у зошиті з друкованою основою на с. 30. Добре, оцініть себе.

Руханка «Лінивий фітнес»

ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу.

Творче завдання «Хитрі слова»

Відшукати і з’єднати омоніми за зразком і скласти із трьома( на вибір) речення.

Ви справилися, оцініть себе.

Психологічна гімнастика «Зайченя»

Вправа «Які омоніми заховалися в реченнях?»

Бачу, ви справилися, запишіть домашнє завдання.

IV. Домашнє завдання – вивчити правило, виконати вправу 2 на с.30.

V.Підсумок заняття. Рефлексія.

 

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
9 жовтня 2023
Переглядів
643
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку