Урок "Опрацювання професійно спрямованої інформації засобами електронних таблиць в табличному процесорі Microsoft Excel.

Про матеріал
Навчитися вводити дані різних типів, вводити і копіювати формули, опрацьовувати табличну інформацію в середовищі табличного процесора, виконувати форматування в ЕТ професійного спрямування.
Перегляд файлу

План уроку

 

Тема: Опрацювання професійно спрямованої інформації засобами електронних таблиць в табличному процесорі Microsoft Excel.

Мета: навчитися вводити дані різних типів, вводити і копіювати формули, опрацьовувати  табличну інформацію в середовищі табличного процесора, виконувати форматування в ЕТ.

Обладнання: комп’ютери, ОС Windows XP, табличний процесор Microsoft Excel, методичні рекомендації.

Тип уроку: практична робота

Хід уроку

І. Організаційна частина

ІІ. Вступний інструктаж

ТБ при роботі за комп’ютером.

ІІІ. Поточний інструктаж

Теоретичні відомості

Програма Excel – це неймовірно потужний засіб для аналізу великих обсягів даних. Крім того, вона чудово підходить для простих обчислень і відстеження практично будь-яких відомостей. В основі всіх цих можливостей лежить сітка клітинок. Клітинки можуть містити числа, текст або формули. Дані вводяться у клітинки, а потім групуються за рядками та стовпцями. Це дає змогу додавати, сортувати й фільтрувати дані, розміщувати їх у таблицях і створювати чудово оформлені діаграми. Розгляньмо основні кроки, потрібні для початку роботи.

Завдання

Підготувати електронний касовий чек, де зафіксовано купівлю  найменувань товарів деякої предметної групи.

Вхідні дані: назва, ціна, кількість товарів задайте самостійно.

На рисунку показано зразок розвязування задачі у випадку купівлі канцтоварів.

Створення нової книги

Документи Excel називаються книгами. Кожна книга складається з аркушів, які зазвичай називаються електронними таблицями. До книги можна додавати скільки завгодно аркушів або створювати нові книги, щоб окремо зберігати дані.

  1. Послідовно виберіть елементи Файл > Створити.
  2. У розділі Створити виберіть варіант Нова книга.

Нова пуста книга

Введення даних

  1. На новому аркуші клацніть пусту клітинку, наприклад A1.
  2. Номери клітинок визначаються за рядком і стовпцем на аркуші. Отже, клітинка A1 міститься в першому рядку стовпця A.
  3. Введіть текст або число у клітинку.
  4. Натисніть клавішу табуляції або Enter, щоб перейти до наступної клітинки.

 

Хід роботи

 

  1. Відкрийте вікно програми Microsoft Excel.
  2. Встановіть назву своєї роботи «Товарний чек». Введіть заголовки таблиці і заповніть даними рядки за зразком доповнюючи та змінюючи даними відповідно вказаної послідовності виконаних робіт:

 

 

  1. Змінюйте введені дані створюючи компютерний експеремент в діапазоні клітинок.
  2. Обчислити вартість необхідних канцелярських товарів, для цього введіть в клітинку EЗ формулу = CЗ*D3.
  3. Обчислити прибуток всіх канцелярських товарів, для цього скопіюйте дану формулу в діапазон клітинок E4:E5.
  4. Встановіть для стовбців D та Е у клітинках  числові дані розмірність у гривнях (меню Формат/ Комірки/ Фінансовий).
  5. Вирівняйте записи у всіх стовбцях по центру.
  6. Для числових комірок встановіть шрифт Times New Roman розміром 14 з світлим фоном;
  7. Для текстових комірок встановіть шрифт  Arial розміром 18, колір літер встановіть  - зелений або червоний.
  8. Встановіть межі таблиці, що міститиме лише заповнені комірки: для цього ЛКМ виділіть заповнені ячейку та натисніть по меню Формат/Клітинки/Межі/Внутрішні/Зовнішні.
  9. Збережіть створений документ в папці під номером своєї групи (Файл/Зберегти як/Мій комп’ютер / Локальний диск D/ Навчальна папка/ Група №/ Прізвище своє/ Тема практичної роботи)
  10. Покажіть виконану роботу викладачу.

 

 ІІІ. Актуалізація опорних знань

Презентація інтерактивної вправи «На помилках навчаюсь». Умовно застосовуючи метод «Мікрофон». Час п’ять хв..

  • Як відкрити піктограму програми Microsoft Excel?
  • Як створити автоматичне обчислення табличної інформації?
  • З яких рядків складається вікно програми Microsoft Excel?
  • Як встановлюється стиль напису тексту?
  • Як встановити фон в ячейці?
  • Як створити межі таблиці?
  • Що собою являє формула?
  • Що таке копіювання формули?
  • Як навести межі таблиці.

 

Рефлексія

А зараз ми з вами виконаємо Інтелектуальну вправу «Впізнай себе».

Тест «Моя улюблена геометрична фігура»

Вкажи найпривабливішу і найменш привабливу для тебе геометричну фігуру. Найпривабливішу фігуру познач (під цією фігурою) знаком «плюс», а найменш привабливу — знаком «мінус».

Трикутник. Лідер, прагне все сам вирішувати і брати на себе відповідальність за інших. Йому властивий егоїзм, бажання бути в центрі уваги. Рішучий, але не зносить заперечень. Легко розуміє головне, схоплює зміст пояснення, але нетерплячий, не вміє слухати інших, йому подобається змагатися і перемагати. Іноді переоцінює свої можливості.

Квадрат. Організований, працелюбний, розумний, але інколи занадто приділяє увагу дрібницям і тому втрачає основне. Дуже впертий, іноді важко його переконати в чому-небудь. Багато знає, проте схильний до хизування своїми знаннями. Терплячий, але може бути нерішучим, дуже заощадливий, іноді до скупості.

Коло. Вроджений психолог. Йому дуже цікаво вивчати інших людей. Він доброзичливий і чуйний, але йому важко бути рішучим і принциповим. Добре розуміє інших людей, намагається всім догодити. Справедливий. Більше подобаються гуманітарні, аніж точні науки.

Прямокутник. Перебуває в стані трансформації. Він сумнівається і в собі, і в усьому. Не постійний у своїх інтересах, думках, оцінюваннях, бо не знає, що справді краще, а що гірше для нього самого. Допитливий, жваво цікавиться всім, що відбувається. Не боїться ставити питання і братися за незнайому справу, легко засвоює все нове. З часом його приваблюватимуть більш стійкі фігури — трикутник або ква Зигзаг. Творча особистість. Чимось схожий на «коло», але не боїться сварок і суперечок. Завжди шукає власне оригінальне рішення, терпіти не може правил і обмежень. Дещо насмішкуватий, нестриманий, але завжди повний ідей і готовий поділитися ними з усім світом. Часто не вистачає наполегливості і впертості, щоб довести почату справу до кінця. З ним завжди цікаво.

Інтерпретація.                                                                     

Трикутник — «майстер-діяч». Квадрат — «мислитель-слухач».

Коло — «художник-глядач». Зигзаг — «проектувальник-дизайнер»

Прямокутник — «мислитель-слухач» або «майстер-діяч».

Тож будьте впевнені в собі шановні учні! Крокуйте дорогою життя розумними та добрими людьми!

 

ІV. Заключний інструктаж

 

  • виставлення оцінок за роботу на уроці;
  • домашнє завдання: повторити набуті знання.

 

docx
Додано
23 березня 2020
Переглядів
709
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку