План уроку
Тема: Опрацювання професійно спрямованої інформації засобами електронних таблиць в табличному процесорі Microsoft Excel.
Мета: навчитися вводити дані різних типів, вводити і копіювати формули, опрацьовувати табличну інформацію в середовищі табличного процесора, виконувати форматування в ЕТ.
Обладнання: комп’ютери, ОС Windows XP, табличний процесор Microsoft Excel, методичні рекомендації.
Тип уроку: практична робота
Хід уроку
І. Організаційна частина
ІІ. Вступний інструктаж
ТБ при роботі за комп’ютером.
ІІІ. Поточний інструктаж
Теоретичні відомості
Програма Excel – це неймовірно потужний засіб для аналізу великих обсягів даних. Крім того, вона чудово підходить для простих обчислень і відстеження практично будь-яких відомостей. В основі всіх цих можливостей лежить сітка клітинок. Клітинки можуть містити числа, текст або формули. Дані вводяться у клітинки, а потім групуються за рядками та стовпцями. Це дає змогу додавати, сортувати й фільтрувати дані, розміщувати їх у таблицях і створювати чудово оформлені діаграми. Розгляньмо основні кроки, потрібні для початку роботи.
Завдання
Підготувати електронний касовий чек, де зафіксовано купівлю найменувань товарів деякої предметної групи.
Вхідні дані: назва, ціна, кількість товарів задайте самостійно.
На рисунку показано зразок розв’язування задачі у випадку купівлі канцтоварів.
Документи Excel називаються книгами. Кожна книга складається з аркушів, які зазвичай називаються електронними таблицями. До книги можна додавати скільки завгодно аркушів або створювати нові книги, щоб окремо зберігати дані.
Хід роботи
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Презентація інтерактивної вправи «На помилках навчаюсь». Умовно застосовуючи метод «Мікрофон». Час п’ять хв..
Рефлексія
А зараз ми з вами виконаємо Інтелектуальну вправу «Впізнай себе».
Тест «Моя улюблена геометрична фігура»
Вкажи найпривабливішу і найменш привабливу для тебе геометричну фігуру. Найпривабливішу фігуру познач (під цією фігурою) знаком «плюс», а найменш привабливу — знаком «мінус».
Трикутник. Лідер, прагне все сам вирішувати і брати на себе відповідальність за інших. Йому властивий егоїзм, бажання бути в центрі уваги. Рішучий, але не зносить заперечень. Легко розуміє головне, схоплює зміст пояснення, але нетерплячий, не вміє слухати інших, йому подобається змагатися і перемагати. Іноді переоцінює свої можливості.
Квадрат. Організований, працелюбний, розумний, але інколи занадто приділяє увагу дрібницям і тому втрачає основне. Дуже впертий, іноді важко його переконати в чому-небудь. Багато знає, проте схильний до хизування своїми знаннями. Терплячий, але може бути нерішучим, дуже заощадливий, іноді до скупості.
Коло. Вроджений психолог. Йому дуже цікаво вивчати інших людей. Він доброзичливий і чуйний, але йому важко бути рішучим і принциповим. Добре розуміє інших людей, намагається всім догодити. Справедливий. Більше подобаються гуманітарні, аніж точні науки.
Прямокутник. Перебуває в стані трансформації. Він сумнівається і в собі, і в усьому. Не постійний у своїх інтересах, думках, оцінюваннях, бо не знає, що справді краще, а що гірше для нього самого. Допитливий, жваво цікавиться всім, що відбувається. Не боїться ставити питання і братися за незнайому справу, легко засвоює все нове. З часом його приваблюватимуть більш стійкі фігури — трикутник або ква Зигзаг. Творча особистість. Чимось схожий на «коло», але не боїться сварок і суперечок. Завжди шукає власне оригінальне рішення, терпіти не може правил і обмежень. Дещо насмішкуватий, нестриманий, але завжди повний ідей і готовий поділитися ними з усім світом. Часто не вистачає наполегливості і впертості, щоб довести почату справу до кінця. З ним завжди цікаво.
Інтерпретація.
Трикутник — «майстер-діяч». Квадрат — «мислитель-слухач».
Коло — «художник-глядач». Зигзаг — «проектувальник-дизайнер»
Прямокутник — «мислитель-слухач» або «майстер-діяч».
Тож будьте впевнені в собі шановні учні! Крокуйте дорогою життя розумними та добрими людьми!
ІV. Заключний інструктаж