Урок "Опрацювання текстових величин мовою програмування"

Про матеріал
До вашої уваги пропонується методична розробка уроку з теми "Опрацювання текстових величин мовою програмування" для заняття (уроку) інформатики в 8 класі..
Перегляд файлу

Клас: 8

Урок: № 43

Тема: Опрацювання текстових величин мовою програмування.

Мета:

навчальна: сформувати вміння складати алгоритми опрацювання текстових

величин мовою програмування Python та реалізовувати їх у

програмному середовищі Thonny.

виховна: виховувати інформаційну культуру, виховувати уважність та

охайність при роботі з комп’ютером.

розвивальна: розвивати пам’ять, мислення, увагу, здібності.

Тип уроку: комбінований.

Забезпечення:

дидактичне: підручник, програмне забезпечення Thonny, таблиці, роздатковий

матеріал.

методичне: навчальний план, електронні матеріали, зразки.

технічне: комп’ютери з виходом в мережу Інтернет.

План:

  1. Організаційний момент
  2. Актуалізація опорних знань
  3. Мотивація
  4. Пояснення
  5. Формування умінь і навичок
  6. Підсумок уроку
  7. Домашнє завдання

Хід уроку

  1. Організаційний момент
  • привітання
  • перевірка присутніх
  • повідомлення теми і мети уроку
  1. Актуалізація опорних знань

Перед початком пропоную згадати що вивчали на попередньому уроці:

  • Давайте згадаємо які типи величин Вам відомі?

(числові, логічні, символьні, рядкові)

Пригадуємо правила техніки безпеки в кабінеті інформатики.

  1. Мотивація

На сьогоднішньому уроці ви дізнаєтесь як використовувати текстові величини.

  1. Пояснення

Надавати значення величинам можна різними способами:

  • під час написання програмного коду за допомогою оператора присвоювання;
  • під час виконання програми, що містить команду введення Input;
  • за допомогою елементів управління.

Entry – це елемент керування для введення одного рядка тексту.

Має такі додаткові властивості, які не мають Button і Label:

  1. borderwidth (скорочено bd) – ширина межі;
  2. show – відображувані символи.

Як приклад, змінна text1 отримує значення з однорядкового текстового поля висотою 7, шириною 8, яке написано шрифтом за замовчуванням 14 розміром.

C:\Users\User\Desktop\табл 1.JPG

Text – це елемент керування для введення довільного багаторядкового тексту.

Має додаткову властивість wrap, що відповідає за перенесення на новий рядок. Щоб переносити по словам, потрібно надати їй значення WORD, яке додається з бібліотеки додатково.

Методи insert, delete і get, відповідно, додають, видаляють або витягають текcт.

Для того щоб отримати значення з текстового напису, використовують об’єкти (внутрішні змінні): BooleanVar(), StringVar(), IntVar(), DoubleVar(). Тоді серед параметрів елемента керування має бути textvariable.

Наприклад, змінній текстового типу str_var буде надано значення, яке отримано з текстового поля edit.

Як приклад пропоную разом написати програму, що у текстовому полі вводили текст без натискання клавіші Enter у вікні з елементом управління багаторядкове поле

import tkinter

from tkinter import WORD

from tkinter import END

window=tkinter.TK()

s=tkinter.StringVar()

s.set('Значення')

s.get()

str_var=tkinter.StringVar()

edit=tkinter.Entry(window, textvariable=str_var, font='14')

text1=tkinter.Text(window, height=7, wifth=8, font='14', wrap=WORD, bd=5)

text1.insert('1.0', 'Додати цей текст \ n \ в початок першого рядка')

text1.delete('1.0', END)

text1.get('1.0', END)

text1.pack()

window.mainloop()

C:\Users\User\Desktop\5416435963.JPG

  1. Формування умінь і навичок

Задача «Нагадування»

Завдання. У середовищі програмування розробіть проект, у якому користувач буде вводити день тижня, натискати кнопку Гаразд й отримувати у вікні із заголовком Увага! таке повідомлення: Сьогодні – <день тижня, який було введено>.

  1. Запустіть середовище програмування.
  2. Створіть новий файл програми мовою Python з іменем Нагадування в папці Навчальні проекти своєї структури папок.
  3. У вікні редактора коду запишіть команди для імпортування потрібних модулів і методів. Створіть вікно проекту.

window = tkinter. Tk ()

  1. Створіть об’єкт для отримання значення з текстового поля.

str_var = tkinter. StringVar ()

  1. Додайте функцію опрацювання події натиснення на кнопку.

Def button_click ():

tkinter.messagebox.showinfo ("Увага!", "Сьогодні "+ str_var.get ())

  1. Створіть текстовий напис та розмістіть його у вікні.

label = tkinter. Label (text="Введіть день тижня")

label. pack ()

  1. Створіть текстове поле та розмістіть його у вікні.

Edit = tkinter.Entry (window, textvariable = str_var)

edit.pack ()

  1. Створіть кнопку та розмістіть її у вікні.

Button = tkinter.Button (window, text="Гаразд",

Command=button_click)

button.pack ()

  1. Завершіть програму командою запуску опрацювання подій програми.
  2. Запустіть проєкт на виконання.

C:\Users\User\Desktop\вавыа.JPG

  1. Завершіть роботу з проєктом і середовищем.

C:\Users\User\Desktop\88888888888888.JPG

  1. Підсумок уроку
  • Виставлення оцінок
  • Рефлексія:
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Які виникли труднощі під час виконання задачі?
  • Що нового ви дізнались?
  1. Домашнє завдання

Повторити параграф 16 за підручником з інформатики для 8 класу (Морзе Н. В., Барна О. В., Вембер В. П.), 2021р.

docx
Додано
23 травня 2022
Переглядів
1774
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку