Конспект відкритого уроку з української мови (навчання грамоти) у 2-му класі для шкіл з румунською мовою викладання
Тема: Опрацювання тексту «Лісовий майстер». Відгадування загадок
Мета: - повторення в учнів навички злитого вимовляння африкат (дз), (дз`),
Обладнання. Каса букв, звукові фішки, предметні малюнки, комп‘ютер, касети: голоси птахів, «ПіснеЗнайка», дзеркальце,6 капелюхів.
Хід уроку
1. Організаційна частина
Добрий день у добрий час
Всіх гостей вітаємо
І найкращі побажання
Ми вам посилаємо
Я хочу дізнатися, який у вас настрій? Посміхніться самі до себе, до мене, подаруйте посмішку один одному. За виразом обличчя бачу, що у вас все гаразд і ваш настрій можна зобразити так.
Я дуже хотіла б, щоб гарний настрій не залишав вас упродовж всього уроку.
2. Актуалізація опорних знань, умінь та навичок
2.1 Бесіда
(дошка закрита)
- Дорогі діточки! Сьогодні у нас незвичайний урок. Будемо багато працювати. Подивіться на дошку- вона закрита. Щоб її відкрити і дізнатись що там заховано,маємо пригадати пісеньку про абетку.
Пісня ,,Літери сховались за вікном,,
3. Мотивація уроку
- На нашому уроці завітав несподіваний гість. Впізнали?
- Це Лісовичок.
3.1 Аудіювання невідомого тексту
Лісовичок написав листа.
(вчитель виразно читає текст)
Дорогі учні 2-го класу!
Я знаю що ви дуже любите подорожувати. Сьогодні, ви маєте змогу подорожувати до весняного лісу, де в кінці подорожі, нас чекає подарунок. Для того щоб дійти до подарунка, маєте виконувати завдання.
Бажаю успіхів!
Лісовичок
(на дошці є захований лист під номером 7- останнього завдання, в якому є подарунок)
3.2 Бесіда
-Що написав Лісовичок?
-Що нам потрібно зробити?
- Що чекає нас в кінці подорожі?
- Тож починаємо нашу подорож.
4. Мовна розминка
Візьмемо увесь багаж знань. Щоб швиденько всі зібрались, розпочнемо з мовної зарядки (скоромовки)
Лис зустрів у лісі лиса, лис із лисом обнялися.
5. Актуалізація опорних знань учнів
5.1 Читання слів з (дз), (дз`) Карточка 1
- Відкриваємо Карточку 1 й дізнаємось яке завдання підготував для нас Лісовичок.
(один учень відкриває карточку 1)
Завдання:
Читання слів з [дз],[дз`]
На дошці записені слова: (учні читають і перекладають)
дзвін дзьоб
дзеркало дзюрчати
дзвонити дзьобнути
Задзвонили дзвінкі дзвіночки.
(Учні відкривають малюнок 1 – підсніжник)
6.Мотивація нової теми.
6.1 Музична загадка
-Ви готові відкрити друге завдання?(так)
(один учень відкриває карточку 2)
Завдання:
Музична загадка
- Тепер уважно послухайте наступну композицію. (стукіт дятла)
- Що ви почули? (спів птахів)
- Хто там стукав? (дятел)
Вчитель показує малюнок з дятлом.
- А чим він стукав? (дьобом)
6.2 Звуко-буквений аналіз слів.
Спробуємо зробити звуко-буквений аналіз слів дятел і дзьоб фішками.
Дятел = о - о –
Дзьоб = о –
6.3 Повідомлення теми і мети уроку
- Сьогодні , ми дізнаємось про турботи «братів наших менших».
Фізкультхвилина
-Відкриємо тепер наступне завдання. (один учень відкриває карточку 3)
Завдання:
Відпочинок
,, Черепаху Аху,,
- Що ми тепер знайшли ми у лісі? (відкривається малюнок з метеликом)
7. Вивчення нового матеріалу
7.1 Робота з Букварем
-Відкриємо тепер наступне завдання. (один учень відкриває карточку 4)
Завдання:
Мій Букварик
7.1.1 Робота над текстом «Лісовий майстер»
а ) Зразкове читання тексту « Лісовий майстер» вчителем.
б) Бесіда
-Чию розмову чули?
-Які казкові риси містить текст?
в) Словникова робота
- Прочитаємо слова зі словника.( ст. 101)
Тим часом вчитель показує зображення дятла та сойки, а також інших птахів:
Дятел – ciocănitoare
Сойка- gaiță
Зозуля- cuc
Сова-bufnița
Соловейко-privighetoare
г) Інформаційна хвилинка.
Дятел красивий птах. Своїм довгим дзьобом дістає комах з-під кори дерев. Інколи дістає шкідників своїм довгим язиком. Під час роботи дзьоб сточується, але він постійно росте і тому не зменшується. Весь час стукає по дереву, але голова в нього не болить, бо така будова його мозку. Дятла вважають « лікарем» дерев.
Сойку називають «садівником» лісу. Вона в під‘язиковому мішечку несе одразу 5 -6 жолудів і ховає в різних місцях у лісі. Кожна пташка влаштовує 3000 схованок.
Узимку лише частину поїдає, а інші жолуді проростають. Таким чином з‘являються молоді дуби. Сама яскрава, чубчик на голові, довгий хвіст. Перелітна. Наслідує голоси людей, інших птахів, їсть і рослини і тварини. Гніздо будує на гілці, інколи в дуплі.
Ґ) Напівголосне читання тексту одного учня
д) Бесіда. Вибіркове читання.
- Хто головні герої тексту? (дятел і сойка)
- Що запитала зозуля у дятла? Знайдіть в тексті й прочитайте.
- Що відповів дятел?
-Якою буде хатка дятла?(затишною)
- Кому залишить дятел своє дупло? Знайдіть в тексті й прочитайте.
е) Читання в особах
Зараз прочитаємо в особах. Один учень буде дятлом, а інший сойкою. Решта уважно слідкують й перевіряють.
є) Читання мовчки
Зараз прочитаємо мовчки.
ж) Переказ тексту
-Хто хоче переказати текст?
-Дякую. Хто хоче доповнити?
- Дякую. Молодці.
-Нарешті ми можимо побачити що знайшли у лісі. (відкривається малюнок з ластівкою)
7. 2 Робота над загадкою.
-Відкриємо тепер 5 завдання. (один учень відкриває карточку 5)
Завдання:
Відгадай загадку
Читання вчителем загадки
8. Закріплення знань, умінь і навичок
8.1 Робота над прислів‘ям
-Відкриємо тепер 6 завдання. (один учень відкриває карточку 6)
Завдання:
Прокоментуй прислів‘я
Де багато пташок , там нема комашок
8.2 "Скринька народної мудрості"
Завдання:
"Скринька народної мудрості"
─ З давніх ─ давен люди спостерігали за птахами і склали багато народних прикмет, прислів’їв, приказок.
─ Чи знаєте ви, що коли ластівки низько літають над землею, піде дощ.
─ Коли ґава ховає дзьоб під крило, на вулиці похолоднішає.
─ Якщо птахи сідають на верхівки дерев, то буде тепла погода.
─ Якщо дятел багато стукає, буде дощ.
─ А коли зозуля кує, то погода буде ясною і теплою.
─ Синиця пищить, то зиму віщує.
Відкриває учень лист , де написано слово ЗНАННЯ.
9. Підсумок уроку .
- Як ви думаєте, чому Лісовичок підготував саме цей подарунок?
- Чи ви раді отриманюютакого подарунка?
- Отже, найголовніше це –знання. Ними ви можете все – подорожувати, спілкуватись, знайти друзів, стати чудовим лікарем, розумним вчителем, працьовитим механіком,а найголовніше те, що завдяки знанням – росте добра, працьовита, чесна й щира людина.
Отже ,сьогодні Лісовичок подарував чудовий подарунок, який ми будемо користуватись ним все своє життя.
Урок наш закінчується, треба вчасно повернутися до школи. А так, як дорога з лісу далека, тому у нас буде час підвести підсумки.
-Дякую,що ви були дуже чемними і працьовитими.
10. Оцінювання
- Найактивніші учні, сьогодні отримують оцінки. Це …….
11. Домашня робота
Прочитати виразно текст й розповідати