Урок "Оригамі. «Лисички - хитрунки»".

Про матеріал
матеріал допоможе вчителю навчити учнів виготовляти виріб об'ємної форми з паперу та картону в техніці оригамі; удосконалювати навички роботи з папером; розвивати творчі здібності і мислення на уроках трудового навчання, спостережливість, акуратність у роботі; удосконалювати і закріплювати навички зображення тварин, їх пропорцій і характеру, просторового положення; розвивати в учнів творчу уяву; виховувати любов до праці, до тварин.
Перегляд файлу

Дата: 19.03.2018р.

До уроку допущено:

Трудове навчання

Тема: Оригамі. «Лисички - хитрунки».

Мета: Мета: навчити виготовляти виріб об'ємної форми з паперу та картону в техніці оригамі; удосконалювати навички роботи з папером; розвивати творчі здібності і мислення на уроках трудового навчання, спостережливість, акуратність у роботі; удосконалювати і закріплювати навички зображення тварин, їх пропорцій і характеру, просторового положення; розвивати в учнів творчу уяву; виховувати любов до праці, до тварин.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: ТЗН, відеозапис «Я лисичка, я сестричка», зразок виробу, технологічна карта, ілюстрації до українських народних казок

Інструменти та матеріали: двосторонній папір для оригамі, картон, ножиці, клей, серветка для рук, пензлик.

Хід уроку

1. Організація класу.

1.1. Привітання.

Встали діти всі рівненько

Посміхнулися гарненько.

Настрій на урок взяли.

Й працювати почали.

Посміхнулися ще раз,

Адже ми найкращий клас.

1.2. Перевірка готовності учнів до уроку.

- Сьогодні на уроці нам будуть необхідні ножиці, кольоровий папір, клей, серветка та фломастери чи олівці.

2. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.

- Щоб дізнатися, що ми сьогодні будемо виготовляти послухайте пісеньку.

 

Хвостата, носата, руда і зубата.

Уміє хвостата нечутно ступати,

В курник залізати, тягнути курчата.

Як злодійку звати? (Лисиця)

Так, справді це лисичка. Сьогодні ми з вами навчимося виготовляти лисичку в техніці оригамі.

3. Сприймання й усвідомлення нового навчального матеріалу.

3.1. Розповідь з елементами бесіди про лисичку.

- Діти, що ви знаєте про лисичку?

- Чим харчується лисиця?

Лисицю називають хитрою істотою. Ви напевно неодноразово чули: хитрий, як лисиця.

А чи знали ви, що:

Багато лисиць обожнюють грати з м’ячем. З яким саме – їм неважливо, лише б він був круглим і добре катався.

Лисиця може почути і відчути мишу під шаром снігу товщиною в метр.

Лисиця здатна бігти швидким кроком всю ніч безперервно, не зупиняючись.

Лисиці не пережовують їжу. Вони рвуть здобич і шматками ковтають її.

Переважно харчуються лисиці невеликими тваринами: дрібними гризунами, кроликами, зайцями і козулями.

Хвіст для лисиці дуже важливий орган. Під час бігу він допомагає їй тримати рівновагу, а взимку служить додатковим захистом від холоду.

Максимальна швидкість, з якою може бігти лисиця, — 50 км /год.

Найбільш розвиненими почуттями у лисиць є слух і нюх. З їх допомогою звір дізнається про навколишнє середовище.

Про лисицю складено багато казок, пісень, загадок, прислів’їв.

3.2. Гра «З якої це казки»

Пропоную вам погратися в гру. Я вам роздам конвертики з розрізаними ілюстраціями до казок в яких героїнею є лисичка. Вашим завданням буде скласти правильно картинку та правильно назвати назву цієї казки. 

( Колобок, Солом’яний бичок, Лисичка і журавель, Котик і півник, Лисичка сестричка і вовчик братчик).

Молодці, гарно впоралися із завданням.

3.3. Аналіз зразка готового виробу.

Ось таку лисичку я пропоную вам сьогодні зробити.

Розгляньте уважно зразок і скажіть:

  • В якій техніці виготовлено виріб?
  • Зі скількох частин складається звір?
  • Чи вдало підібраний колір для тваринки. Якого кольору хутро лисички?
  • Наша лисичка плоска чи обємна?
  • Як прикріплені деталі: рухомо чи нерухомо?
  • Які матеріали та інструменти будуть потрібні для роботи?

4. Практична робота учнів.

4.1. Інструктаж з техніки безпеки.

Оскільки нам для роботи будуть необхідні ножиці та клей, то ж давайте пригадаємо правила роботи з ножицями та клеєм. Я вам зачитуватиму правила, а ви, якщо згідні з ним, то плескаєте в долоні, а якщо ні – мовчите. Починаймо:

  1. Бери інструменти без дозволу вчителя.
  2. Не тримай ножиці кінцями вгору.
  3. Став ножиці на парту так, щоб вони не виступали за край кришки столу.
  4. Залишай ножиці у відкритому вигляді.
  5. Ножиці – це гострий інструмент.
  6. Передавай ножиці у відкритому вигляді.
  7. Вставай, ходи під час різання.
  8. Не працюй тупими ножицями.
  9. Закінчивши роботу з клеєм ми залишаємо його відкритим, без нагляду.
  10. Для притискання елементів аплікації та витирання рук використовуємо серветку.
  11. Клей наносимо пальцем від краю до краю.
  12. При потраплянні клею на одяг, слід негайно  змити його водою.

- Молоці, ви добре знаєте правила!

Фізкультхвилинка

Раз, два – всі присіли.

Потім вгору підлетіли.

3, 4 – всі веселі

Летимо на каруселі.

5, 6 – в поїзд сіли

Ніжками затупотіли.

7, 8, нахилились

Із струмочка гарно вмились.

9, 10 відпочили

І за парти тихо сіли.

4.2. Пояснення послідовності виготовлення виробу (з цілісним показом у робочому темпі).

Беремо два однакових квадрати оранжевого кольору, тому що лисичка оранжева, руденька. Один з них поки що відкладаємо в сторону.

Спочатку будемо виготовляти голівку. Для цього складемо папір вдвоє, так як це показано на малюнку 1.

2. Загинаємо кути до середини (мал.2).

3. Ще раз загинаємо кути до середини ( мал 3).

4. Відгинаємо вушка та перевертає виріб ( мал. 4, 5)

5. Малюємо фломастером чи олівцем очі та ротик. (мал.6)

Далі будемо виготовляти тулуб, лапки та хвіст.

6. Для цього візьмемо другий квадратний аркуш та зігнемо його трикутником (мал. 8)

7. Розгортаємо квадрат та згинаємо ці ж кути до середини. (мал. 9).

8. Таким чином згинаємо і лівий кут, роблячи шию, та відгинаючи її назад ( мал.10).

8. Складаємо аркуш вдвоє по лінії згину. (мал. 11).

9. Прикладаємо шаблон, обмальовуємо контури та вирізуємо їх ножицями. (мал. 12).

10. Склеюємо тулуб та голову. Виріб готовий. (мал.13)

 

 

 

 

4.3. Поточний інструктаж.

(Здійснюю індивідуальний чи фронтальний інструктаж, коли бачу помилки у роботі учнів.)

5. Підсумок уроку.

- Отже, діти, що ми вчилися сьогодні виготовляти?

- В якій техніці ми виготовляли лисичку?

- Що таке оригамі?

5.1. Словесне оцінювання робіт учнів.

Ви всі сьогодні гарно і сумлінно попрацювали. У кожного лисичка гарна, по – своєму приваблива.

5.2. Виставка кращих робіт.

Запрошую вас із своїми роботами до дошки.

5.3. Прибирання робочих місць.

Прибирайте свої робочі місця. Складаємо все приладдя і матеріали у папочки. Маленькі обрізки паперу чи картону складаємо на край парти, щоб на перерві викинути у смітник. Оглядаємо своє робоче місце довкола. Прошу всіх встати. Урок закінчено. Дякую за співпрацю.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
25 грудня 2019
Переглядів
2330
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку