Урок "Осені духмяні подарунки"

Про матеріал
Тема: натюрморт «Осені духмяні подарунки». Мета: формувати поняття про гармонійне заповнення площини аркушу елементами зображення, аналізувати та порівнювати головні та другорядні складові частини наочно сприйнятого матеріалу; коригувати зорове сприйняття, окомір, координацію рухів руки та ока; розвивати діалогічне мовлення, тактильне сприймання на основі формування перцептивних дій; вчити наслідувати дії вчителя, контролювати власні практичні дії, оцінювати результати; виховувати любов до рідної землі, до однолітків, до праці людей.
Перегляд файлу

Урок образотворчого мистецтва

5 клас

Тема: натюрморт  «Осені духмяні подарунки».

Мета: формувати поняття про гармонійне заповнення площини аркушу елементами зображення, аналізувати та порівнювати головні та другорядні складові частини наочно сприйнятого матеріалу; коригувати зорове сприйняття, окомір, координацію рухів руки та ока; розвивати діалогічне мовлення, тактильне сприймання на основі формування перцептивних дій; вчити наслідувати дії вчителя, контролювати власні практичні дії, оцінювати результати; виховувати любов до рідної землі, до однолітків, до праці людей.

 

Хід уроку

І. Організація класу

ІІ. Загальнокорекційна частина

( під музику «Цвіт землі» О.Злотника вчитель читає вірш «Осінь пензлика взяла»  М. Пономаренко)

Осінь пензлика взяла,
малювати почала,
в білокорої берізки золотила довгі кіски.
Став багряним колір чуба
в мудрого дідуся-дуба.
Дві сестрички, дві осички
стали жовті, мов лисички.
А довкруг, довкруг травиця
тихо-тихо золотиться.
Ось палахкотять калина,
горобина і шипшина.
Не вгаває щедра осінь,
а малює неба просинь.
Ще — тоненькі павутинки,
сірий дощик і хмаринки…
Пензлик біга без упину —
гарна в осені картина.

  • Про яку пору року цей вірш?

Сьогодні на уроці ми з вами полинемо у багатий, барвистий, наповнений теплими кольорами -  світ осені.

- Які кольори  називають теплими?

- Які кольори називають холодними?

Дидактична гра «Кольорове поле»

ІІІ Сприймання та аналіз естетичних явищ у житті та мистецтві

Осінь. Щоразу то ніжна і лагідна, то похмура і непривітна; то життєрадісна і весела, то плаксива і сумна.

Бесіда за репродукцією картини І.Левітана «Золота осінь»

  • Як  ви думаєте, про що ця картина?
  • Які почуття хотів передати художник?
  • Які фарби використовував автор?

Бесіда за репродукцією картини О.Новаківського «Натюрморт»

  • Що зображено на цій картині?
  • Які кольори використав художник?
  • Чим ці витвори мистецтва схожі між собою?

Фізкультхвилинка «Листочки»

Ми листочки осінні, 
На гілках ми сидимо. (присісти) 
Дмухнув вітер - полетіли, 
Ми летіли, ми летіли (легкий біг по колу) 
І на землю тихо сіли. (присісти) 
Вітер знову набіг 
І листочки всі підняв. (легкий біг по колу) 
Закружляли, полетіли 
І на землю тихо сіли. (присісти)

IV. Вибір теми сюжету малюнка

Панна Осінь дарує нам багатство полів, ланів, садів.

Дидактична гра «Чарівна торбинка» ( з фруктами та овочами).

Погляньте, які дари нам підготувала осінь. Сьогодні , ми з вами будемо малювати натюрморт з овочів та фруктів.  Давайте розглянемо приклади натюрмортів різних художників та складемо свій.

Фото-демонстрація картин натюрмортів .

V. Показ прийомів виконання малюнка.

VI. Поетапне виконання композиції вчителем.

VII. Практична робота учнів.

Пальчикова гімнастика

Повторення правил малювання.

VIII. Підсумок уроку

  1. Перегляд та оцінювання роботи учнів.
  2. Рефлексія:

- Які фарби осені «жили» сьогодні на уроці?

- Що сподобалося ?

- Який настрій панував протягом уроку?

  1. Організація творчої виставки робіт.

 

docx
Додано
7 лютого 2019
Переглядів
930
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку