Урок образотворчого мистецтва
5 клас
Тема: натюрморт «Осені духмяні подарунки».
Мета: формувати поняття про гармонійне заповнення площини аркушу елементами зображення, аналізувати та порівнювати головні та другорядні складові частини наочно сприйнятого матеріалу; коригувати зорове сприйняття, окомір, координацію рухів руки та ока; розвивати діалогічне мовлення, тактильне сприймання на основі формування перцептивних дій; вчити наслідувати дії вчителя, контролювати власні практичні дії, оцінювати результати; виховувати любов до рідної землі, до однолітків, до праці людей.
Хід уроку
І. Організація класу
ІІ. Загальнокорекційна частина
( під музику «Цвіт землі» О.Злотника вчитель читає вірш «Осінь пензлика взяла» М. Пономаренко)
Осінь пензлика взяла,
малювати почала,
в білокорої берізки золотила довгі кіски.
Став багряним колір чуба
в мудрого дідуся-дуба.
Дві сестрички, дві осички
стали жовті, мов лисички.
А довкруг, довкруг травиця
тихо-тихо золотиться.
Ось палахкотять калина,
горобина і шипшина.
Не вгаває щедра осінь,
а малює неба просинь.
Ще — тоненькі павутинки,
сірий дощик і хмаринки…
Пензлик біга без упину —
гарна в осені картина.
Сьогодні на уроці ми з вами полинемо у багатий, барвистий, наповнений теплими кольорами - світ осені.
- Які кольори називають теплими?
- Які кольори називають холодними?
Дидактична гра «Кольорове поле»
ІІІ Сприймання та аналіз естетичних явищ у житті та мистецтві
Осінь. Щоразу то ніжна і лагідна, то похмура і непривітна; то життєрадісна і весела, то плаксива і сумна.
Бесіда за репродукцією картини І.Левітана «Золота осінь»
Бесіда за репродукцією картини О.Новаківського «Натюрморт»
Фізкультхвилинка «Листочки»
Ми листочки осінні,
На гілках ми сидимо. (присісти)
Дмухнув вітер - полетіли,
Ми летіли, ми летіли (легкий біг по колу)
І на землю тихо сіли. (присісти)
Вітер знову набіг
І листочки всі підняв. (легкий біг по колу)
Закружляли, полетіли
І на землю тихо сіли. (присісти)
IV. Вибір теми сюжету малюнка
Панна Осінь дарує нам багатство полів, ланів, садів.
Дидактична гра «Чарівна торбинка» ( з фруктами та овочами).
Погляньте, які дари нам підготувала осінь. Сьогодні , ми з вами будемо малювати натюрморт з овочів та фруктів. Давайте розглянемо приклади натюрмортів різних художників та складемо свій.
Фото-демонстрація картин натюрмортів .
V. Показ прийомів виконання малюнка.
VI. Поетапне виконання композиції вчителем.
VII. Практична робота учнів.
Пальчикова гімнастика
Повторення правил малювання.
VIII. Підсумок уроку
- Які фарби осені «жили» сьогодні на уроці?
- Що сподобалося ?
- Який настрій панував протягом уроку?