Урок побудовано із використанням освітніх новітніх технологій. Використано читання, прослуховування, перегляд Біблійних текстів, моральних оповідань, казок, пізнавальних і повчальних мультфільмів про те, як перебувати в мирі з усіма людьми та уникати конфліктних ситуацій. Цікавою є робота із складання пазлів та виготовлення голуба як символу миру.
Тема. Вчимося бути миролюбними.
Мета. Усвідомити значення миру між людьми; навести приклади можливих способів досягнення миру у конфліктних ситуаціях; виховувати миролюбність.
Біблійна історія. Ісус наказує заховати меча (Мт. 26:51-54).
Ключовий вірш: «Якщо голодує твій ворог – нагодуй його, а як спрагнений він – напій ти його водою» (Пр. 25:21). «Мир вам!».
Хід уроку
І. Вступна частина. Християнське вітання. Молитва.
ІІ. Актуалізація опорних знань. Ознайомлення з епіграфом до уроку «Мир вам!».
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
ІV. Формування опорних умінь і навичок, закріплення навчальних досягнень.
1.Читання та обговорення Біблійної історії. Ісус наказує заховати меча (Мт. 26:51-54).
2. Читання та обговорення оповідання «Коралі» Володимира Божика.
Яринка залишилась удома сама. Перекрутилась біля дзеркала. Аж глип – коралі, які колись подарувала бабуся і мама дуже шанувала їх. Які гарні! Яринка приклала їх до шиї – гарно! До руки приклала – який чудовий браслет! Але щось заплуталось. Яринка спробувала розплутати. Та де там! Потягнула за край, і коралі розсипалися по підлозі… Прийшла мама і дуже засмутилась. Яринка ж, збираючи кожну намистинку, зі сльозами в очах просила у мами вибачення. Зажурена мама сказала: «Доню, ти відучора не розмовляєш з сестричкою через те, що вона випадково відірвала твоєму ведмедикові вушко, а зараз хочеш, щоби я тобі вибачила…». Яринці стало ще сумніше… Та враз вона підбігла до маленької сестрички й міцно обійняла її. За хвилю всі разом пришивали вушко ведмедикові, волохату шию якого прикрасили відновлені бабусині коралі.
3.Прослуховування казки «Товар і покупець».
Один чоловік орав нивку, а мимо проїжджав багатий пан. Сподобалась йому нивка, – така зелена діброва над річкою, як віночком, огорнула нивку, жайворон у небі весело співає.
Чоловік подумав і сказав… Він назвав три речі, які не можна купити і які не є товаром, і пан заплатив йому сто золотих… ЗАКІНЧІТЬ КАЗКУ.
4. Фронтальна бесіда за прослуханим.
5. Гра « Так, ні» Умови гри: якщо треба робите те, про що казатиме вчитель, учні говорять так, а якщо ні, то говорять ні.
- Бабусі хлопчик допоміг. Він, діти, добрий хлопчик? (так)
- Тепер усі скажіть мені: У сварці жити добре? (ні)
- А як немає забіяк, Тоді усім прекрасно?(так)
- А як серця у всіх ясні То вам погано, діти? (ні)
- Співає хлопчик гарно як, А вам подобається? (так)
- А як обличчя всіх пісні, Похмурі, злі? Вам добре? (ні)
- Реве і трощить все чудак, Це теж погано, діти? (так)
- Тоді і ще скажіть мені: Як діти б’ються добре? (ні)
- Звичайно, краще в мирі жити І з усіма дітьми дружити,
Щоб всі веселими були, У мирі й злагоді жили!
6.Перегляд та обговорення мультфільму «Корисні підказки. Битися чи не битися?».
V. Узагальнення та систематизація знань і вмінь. Підсумок.
1. Робота в групах. «Як запобігати сваркам і непорозумінням?» − складання у групах правил миролюбного життя людини, презентація їх усьому класу, наведення прикладів можливих способів досягнення миру у конфліктних ситуаціях.
2. Хвилинка творчості. Колективна творча робота «Виготовлення голуба миру». (Хвіст і крила голуба –це дитячі ручки ).
3.Гра «Чарівний стілець» Вчитель ставить у центр кола стілець і каже: «Я доторкнуся чарівною паличкою до стільця, і він вмить стане чарівним. А чари його полягають у тому, що якщо хтось сяде на цей стілець, то всі відразу починають про цю дитину говорити тільки хороші слова». Педагог пропонує дитині сісти на «чарівний стілець» і починає про неї говорити щось приємне. Потім «чарівна паличка» передається дитині, яка стоїть праворуч, і та продовжує говорити добрі слова про того, хто на стільці. Дорослий дає можливість висловитися кожному учаснику гри, а потім цікавиться у дитини, що сидить на стільці, як вона себе відчувала, і чи приємно було чути добрі слова.
4.Складання пазлів «Букетик духовних порад». «Мир і злагода приносять щастя у наше життя». «Будьмо чуйними до почуттів інших людей». «Будьмо вдячними за все Богові та ближнім».