Урок основ християнської етики у 4 класі на тему: "Вчимося бути миролюбними"

Про матеріал

Урок побудовано із використанням освітніх новітніх технологій. Використано читання, прослуховування, перегляд Біблійних текстів, моральних оповідань, казок, пізнавальних і повчальних мультфільмів про те, як перебувати в мирі з усіма людьми та уникати конфліктних ситуацій. Цікавою є робота із складання пазлів та виготовлення голуба як символу миру.

Перегляд файлу

Тема.   Вчимося бути миролюбними.

Мета. Усвідомити значення миру між людьми; навести приклади можливих способів досягнення миру у конфліктних ситуаціях;  виховувати миролюбність.

Біблійна історія.  Ісус наказує заховати меча (Мт. 26:51-54).

Ключовий вірш: «Якщо голодує твій ворог – нагодуй його, а як спрагнений він – напій ти його водою» (Пр. 25:21). «Мир вам!».                      

Хід  уроку

І. Вступна частина.   Християнське вітання.  Молитва.

ІІ. Актуалізація  опорних знань.   Ознайомлення з епіграфом до уроку «Мир вам!».    

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Оголошення теми та мети уроку.
  2. Колективне пояснення ключового вірша.

ІV. Формування опорних умінь і навичок, закріплення навчальних досягнень.

1.Читання та обговорення Біблійної історії. Ісус наказує заховати меча (Мт. 26:51-54).

2. Читання та обговорення  оповідання «Коралі» Володимира Божика.

      Яринка залишилась удома сама. Перекрутилась біля дзеркала. Аж глип – коралі, які колись подарувала бабуся і мама дуже шанувала їх. Які гарні! Яринка приклала їх до шиї – гарно! До руки приклала – який чудовий браслет! Але щось заплуталось. Яринка спробувала розплутати. Та де там! Потягнула за край, і коралі розсипалися  по підлозі… Прийшла мама і дуже засмутилась. Яринка ж, збираючи кожну намистинку, зі сльозами в очах просила у мами вибачення. Зажурена мама сказала: «Доню, ти відучора не розмовляєш з сестричкою через те, що вона випадково відірвала твоєму ведмедикові вушко, а зараз хочеш, щоби я тобі вибачила…». Яринці стало ще сумніше… Та враз вона підбігла до маленької сестрички й міцно обійняла її. За хвилю всі разом пришивали вушко ведмедикові, волохату шию якого прикрасили відновлені бабусині коралі.

3.Прослуховування казки «Товар і покупець».

  Один чоловік орав нивку, а мимо проїжджав багатий пан. Сподобалась йому нивка, – така зелена діброва над річкою, як віночком, огорнула нивку, жайворон у небі весело співає.

  • Чоловіче, продай мені свою нивку! – гукає пан.
  •      Ця нивка – не товар: вона моя годувальниця. Я не можу її продати! – відказав чоловік.
  •      Усе в житті може бути товаром! – засміявся пан. – Скажи, скільки золотих ти просиш за свою нивку? Я плачу тобі сто золотих! За такі гроші можна цілий маєток купити!
  •      У житті є речі, яким не можна скласти ціну і не можна продати, – відказує селянин.
  •      Якщо ти такий розумний, то назви мені хоча б три речі, які не можуть бути товаром і які не можна купити за гроші: як назвеш – дам тобі сто золотих!

Чоловік подумав і сказав… Він назвав три речі, які не можна купити і які не є товаром, і пан заплатив йому сто золотих… ЗАКІНЧІТЬ КАЗКУ.

4. Фронтальна бесіда за прослуханим.

  • Пригадайте свою історію й поділіться нею з однокласниками.
  •  Пригадай як Ісус Христос наказує Петрові сховати свого меча.
  •  Поясніть, що таке любов до ворогів і чому щасливі миротворці.
  • Як ви розумієте слова про те, що мир і злагода приносять щастя в наше життя?

  5. Гра « Так, ні»    Умови гри: якщо треба робите те, про що  казатиме вчитель, учні говорять так, а якщо ні, то говорять ні.

             - Бабусі хлопчик допоміг.   Він, діти, добрий хлопчик? (так)

             -  Тепер усі скажіть мені: У сварці жити добре? (ні)

             - А як немає забіяк,   Тоді усім прекрасно?(так)

             - А як серця у всіх ясні   То вам погано, діти? (ні)

              - Співає хлопчик гарно як,   А вам подобається? (так)

             -  А як обличчя всіх пісні,   Похмурі, злі? Вам добре? (ні)

              - Реве і трощить все чудак,   Це теж погано, діти? (так)

              - Тоді і ще скажіть мені:   Як діти б’ються добре? (ні)

              - Звичайно, краще в мирі жити   І з усіма дітьми дружити,

              Щоб всі веселими були,  У мирі й злагоді жили!

       6.Перегляд та обговорення мультфільму «Корисні підказки. Битися чи не битися?».

V. Узагальнення та систематизація знань і вмінь. Підсумок.

 1. Робота в групах. «Як запобігати сваркам і непорозумінням?» − складання у групах правил миролюбного життя людини, презентація їх усьому класу, наведення прикладів можливих способів досягнення миру у конфліктних ситуаціях.

2. Хвилинка творчості. Колективна творча робота «Виготовлення голуба миру». (Хвіст і крила голуба –це дитячі ручки ).

            3.Гра «Чарівний стілець»  Вчитель ставить  у центр кола стілець і каже: «Я доторкнуся чарівною паличкою до стільця, і він вмить стане чарівним. А чари його полягають у тому, що якщо хтось сяде на цей стілець, то всі відразу починають про цю дитину говорити тільки хороші слова». Педагог пропонує дитині сісти на «чарівний стілець» і  починає про неї говорити щось приємне. Потім «чарівна паличка» передається дитині, яка стоїть праворуч, і та продовжує говорити добрі слова про того, хто на стільці. Дорослий дає можливість висловитися кожному учаснику гри, а потім цікавиться у дитини, що сидить на стільці, як вона себе відчувала, і чи приємно було чути добрі слова.

4.Складання  пазлів «Букетик духовних порад». «Мир і злагода приносять щастя у наше життя». «Будьмо чуйними до почуттів інших людей». «Будьмо вдячними за все Богові та ближнім».

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Марушка Галина Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Етика, 5 клас, Розробки уроків
Додано
15 березня 2018
Переглядів
7761
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку