Урок основ здоров'я "Поведінка учня"

Про матеріал
Формувати уявлення про ввічливого учня. Узагальнювати вміння використовувати знання культурної поведінки в життєвих ситуаціях. Спонукати до дотримання правил поведінки. Виховувати в учнів ввічливість, тактовність, вміння спілкуватися із друзями.
Перегляд файлу

Основи здоровя

Тема. Поведінка учня.

Мета. Формувати уявлення про ввічливого учня. Узагальнювати вміння використовувати знання культурної поведінки в життєвих ситуаціях. Спонукати до дотримання правил поведінки. Виховувати в учнів ввічливість, тактовність, вміння спілкуватися із друзями.

 

Обладнання. Таблиці, малюнки, прислів’я, картки для групової і парної роботи, сніжинки, картки із завданням, торбинка, мікрофон, слайди малюнків.

План і хід уроку.

І Організація класу.

- Діти, в народі кажуть:

Добрий гість – дому радість!

Сподіваюсь, що і ви, як і я

Раді нашим гостям.

Тож давайте привітаємось:

- Раді вітати Вас в нашій оселі!

- Зичимо щастя, здоров я, добра!

- Діти, яким би ви хотіли бачити наш урок?

Отож. Домовляємось:

Діяти -  активно!

Думати – оперативно!

Сперечатись – доказово!

Творчо мислити – обов’язково.

ІІ Актуалізація опорних знань, умінь і навичок.

Сьогодні у нас цікавий урок.

У казку ми з вами зробимо крок

І з нею ми зустрічались не раз,

І знову вона завітала до нас.

- Сьогодні ми з вами відправимося до лісової музичної школи з ведмежою мовою викладання. Де навчаються лісові звірі: зайчик Кося Вухань, Їжачок Колько Колючка, ведмежа Михайлик Ведмеденко, вовченя Вовчик Вовченко.

- А хто здогадався, що ж це за герої?

- Всеволод Нестайко написав чудовий твір «Дивовижні пригоди в лісовій школі».

- Отож, діти , сьогодні ми будемо виконувати завдання, які надіслала нам лісова школа. Мешканці лісу, хочуть перевірити четвертокласників на вміння дотримуватися правил поведінки у суспільстві. Якщо завдання виконаємо правильно, отримуємо сніжинку, яку кладемо на доріжку.

ІІІ Перевірка домашнього завдання.

 Кося Вухань приготував сніжинки із завданням для дітей. ( 3 сніжинки роздаю дітям)

Діти читають оповідання про стосунки між людьми. Потім відповідають на запитання вчителя.

Самооцінка

- Діти, а хто сьогодні підготував домашнє завдання на «12 – 10» балів, « 9 – 7», «6 – 4».

Гра «Мікрофон».

- Поміркуй, чому свято у Маринки було невеселим?

- Яких помилок припустилася Маринка?

- Що ти зробив на місці дівчинки?

- Як спілкуються дівчатка і хлопчики у нашому класі?

- Як розумієте вислів: «Гостре словечко коле сердечко».

Гра «Мереживо прислівїв».

Хто підготував прислів’я про стосунки між людьми?

Гра «Точно і влучно».

На дошці прислів’я, діти з’єднують половинки і пояснюють.

За виконані завдання отримують сніжинку.

ІV Мотивація навчальної діяльності.

Відправляємося стежиною до Їжачка Колька Колючки.

Складіть розсипанку.

ВЕПОКАДІН  НЯУЧ

«Асоціативний кущ».

 

 

                                                Поведінка учні

 

 

 

V Оголошення теми, мети уроку.

- Сьогодні ми з вами будемо формувати навички культурної поведінки між людьми, будемо працювати в парах, групах, будемо вчитися обирати правильний вибір у різних життєвих ситуаціях.

VІ Вивчення нового матеріалу.

Гра «Досдідники».

- Колько Колючка давав завдання нашим дослідникам,  зазирнути в минуле і дослідити, як культура поведінки формувалася у минулі часи.

1 дослідник.

 Етикет – це встановлений порядок, сукупність правил людських відносин. Ці правила називаються «правилами моралі» - це любов до Батьківщини, віддавність, доброта, гуманізм, милосердя, повага до старших.

Отож, скадаємо словник культурної поведінки.

2 дослідник.

Слово етикет вперше вжив французький король Людовік 14 у 17 сторіччі. На одному із прийомів він вручив гостям картки (етикетки), де зобов’язав написати правила поведінки, яких повинні дотримуватись гості. Від назв цих карток і з ’явилось поняття етикет.

Вважалося головним у ті часи бути тактовним і освіченим.

3 дослідник.

За часів Київської Русі на виховання культури поведінки звертали особливу увагу. Так, у 1117р. великий князь Володимир Мономах написав «Поучение», яке було адресоване дітям і дорослим. Князь вважав, що виховання залежить від етикету. До словника додаємо слова вірність, патріотизм, волелюбність.

4 дослідник.

 Українці цінували сімейні цінності. Вони говорили : «Без родини нема щастя на землі». Багато історичних творів говорять, що українці були не тільки знавцями ремесел, а й мали добру, чутливу душу.

- Діти, як ви вважаєте, словник етики минулих часів схожий на наш час?

На дошці словник минулих часів:

  • любов до Батьківщини;
  • відданість;
  • доброта;
  • гуманізм;
  • милосердя;
  • повага до старших;
  • тактовність;
  • освіченість;
  • вірність;
  • патріотизм;
  • волелюбність;
  • доброта;
  • чутливість;

 Давайте його доповнимо словами, які вважаються головними у сучасному житті.

Казка.

 Колись давно у лісовій школі було сумно. Не світило сонечко, не цвіли квіти. Звірята не сміялися, не співали пісень, а часто плакали і сварились. Вони не говорили один одному добрих, лагідних слів. Але одного разу на повітряній кулі прилетів Чарівник. Він був дуже ввічливий. Проходячи у лісі, він говорив усім чарівні слова. І від цих слів все навколо змінювалося. Ліс ожив: зацвіли квіти, співались пісні, не сварились і не плакали звірі, вони вивчили слова ввічливості.

- Чому слід бути ввічливим?

- Які ввічливі слова ви знаєте?

«Будь ласка», «Спасибі», «Будьте здорові»,-

Слова необхідні й корисні у мові.

Приємно їх чути від мами, від вчителя, й просто знайомих.

 

Тож радьмо, частіше їх, друзі, вживайте,

Даруйте сміливіше радісний настрій,

І кожен свій день , як завжди починайте,

Із слів : «Добрий день», «Вітаю», «Здрастуй».

Гра «Сонечко».

Робота в парі

- У вас на парті є промінці зі словами, виберіть промінець із ввічливим словом.

- Отож, словник доповнюємо словом ввічливість.

 Гра «Чарівні кульки».

- А зараз ми пограємо у гру чарівні кульки. Вибрати серед кульок ті, які допоможуть нам і лісовим мешканцям стати вихованими.

ЗИЧЛИВІСТЬДОБРО

НІСТЬУВАЖ

ЛИВІСТЬПОСТУП

ЛОЗ

РУБІСТЬГ

ГРА « Розпізнай».

Робота в групі

Зобразити два предмети, які найбільше відображають добро і зло.

Гра « Хто свій гнів долає, той міцний буває».

 Кожна людина має свої риси характеру. Усі люди різні. Але кожен із нас буває як сердитим, упертим, так і доброзичливим. Ніжним. Може ви чули такі вислови : надувся як індик, упертий як ослик, ласкавий як кішка. Спостерігаючи за поведінкою тварин, іноді можна побачити риси, притаманні людині. Костянтин Дмитрович Ушинський написав казку «Два козлики»

- Якими були козлики?

- Чи буваєте ви впертими?

- Як позбутися впертості?

- Додаємо промінці.

 

 

 

  • поважати інших людей;
  • домовитися між собою;
  • слухати поради старших;
  • не починати бійку першим;
  • замість кулаків користуватися словами;

- У народі кажуть:«Лад будує, а гнів – руйнує.»

Робота в групі.

 Завдання кожній групі на картці. Зображено дітей, пояснити, яких правил поведінки не дотрималися діти.

Гра «Фонтазери».

 Фантазують, які 3 добрі справи зробила Бабусенька Ягусенька, щоб перетворитись на Тітоньку – Ягусеньку.

Малюнок на дошці по черзі.

Гра «Лікакрня».

 - Далі наш урок хотілося продовжити словами російського письменника Антона Павловича Чехова: « Культурна людина – писав він у листі до брата - поважає людську особистість, а тому тактовна, лагідна, поступлива. Вона щира, боїться неправди, як вогню. Вона не балакуча, завжди допоможе.

Так, от і ми з вами зараз пограємо у гру « Лікарня». Працюємо у парі.

Вам потрібно скласти рецепт ліків від «людських хвороб»

Наприклад: хвороба «неввічливість» лікується посмішкою і ввічливими словами.

Грубість

Злість

Брехливість

Гра «Чарівна торбинка».

 Напишіть на смужках паперу ознаки невихованості, які вам заважають.

Станемо в коло і складемо їх у торбинку. Коло має здатність замикатися, тому всі погані якості не зможуть з нього вийти. Торбинку міцно зав’яжемо, хай вони зникають назавжди.

Хвилинка театральна.

 - Ну а зараз слово акторам, які покажуть нам плутанку.

Сорока сіла на дубку

І ну кувать : - Ку – ку! Ку – ку!

Неподалік ведмідь куняв

І на сороку : - Гав, гав, гав!

Коли це прилетів ще й грак,

На всіх поглянув і : - Квак, квак!

Зелена жаба як почула,

 У річку сподиву пірнула.

Гра «Чарівні будинки».

- Діти, оберіть школу, у якій ви хотіли б навчатися. У першій школі панує доброта, порядність, а в другій – злість.

Діти обирають відповідний малюнок.

Робота в зошиті.

С 12 - 13

Слайди.

 Діти заздалегідь готують малюнок, на якому зображують казкового героя, який був вихованим, а інший –ні.

Робота з підручником.

С 45 - 49

VІ Підсумок уроку.

- Діти, чи справдилися ваші очікування, щодо уроку?

- Що цікавого взяли з уроку?

- Розгадайте слово

ВІСТЬСО

Совість – це тисяча свідків. Саме вона буде рухати стежину вашого життя у правильному напрямку, допомагати бути справжньою людиною.

VІІ Домашнє завдання.

Скласти «секрет» у спілкування з друзями.

 

doc
Додано
8 січня 2020
Переглядів
1056
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку