15 квітня о 18:00Вебінар: Інтегрований STEM-тиждень як ресурс формування цілісності сприйняття світу

Урок основ здоров’я «Як поводитися з тваринами»

Про матеріал

Ознайомити учнів з правилами безпечної поведінки у спілкуванні із свійськими тваринами; формувати відповідальне відношення до особистої безпеки при зустрічі з дикими тваринами; розвивати санітарно – гігієнічні навики; виховувати доброзичливе ставлення до тварин.

Перегляд файлу

    Урок  основ здоров’я «Як поводитися з тваринами»   

Мета: розповісти учням про небезпеку контактів з дикими та бездомними тваринами; ознайомити із правилами поводження у разі зустрічі з бродячими і дикими твари­нами; виховувати обачливість, розуміння необхідності мити руки після контактів з тваринами.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Навколо вас існує дивовижний світ живих істот, створених природою: тварини. Деяких з них ви можете бачити кожного дня на вулиці або ж удома, інші мешкають у дикій природі.

— Назвіть їх.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Про те, як потрібно поводитися з деякими видами тварин, як убезпе­чити себе від ризиків настання нещасних випадків у поводженні з тваринами, ми поговоримо на сьогоднішньому уроці.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 93–94)

— З давніх-давен поряд з людьми живуть тварини. Їх можна зустріти у дворі, в домі, навіть у міській квартирі.

— Продовжіть речення:

Коні живуть у конюшні. Корови живуть у... (корівнику). Свині живуть у... (свинарнику). Вівці живуть в... (овечнику). Кури живуть у... (курнику).

— Доведіть, що тварини — наші помічники і друзі.

— Можливо, у вас дома живе якась тварина і ви знаєте, як поводитися з нею.

Робота у парах

— Розгляньте малюнок на с. 93 і розкажіть, чи є у вас удома тварини.

— Як їх звуть?

— За що ви їх любите?

— Як слід поводитися з дикими і бездомними тваринами (с. 94)?

— Відгадайте загадки.

А коли хто йде,

То господаря сповіщає. (Собака)

Зимою висипається. (Ведмідь)

— Поспостерігайте за домашніми тваринами. Розкажіть про їхню пове­дінку в різних ситуаціях.

— Згадайте, чи були у вашому житті небажані «зустрічі» з тваринами. Якщо так, розкажіть, як ви поводилися в цій ситуації. А якою була поведінка тварини?

Руханка

— Утворіть коло і розрахуйтеся на «песиків», «котиків», «півників», «по­росят». Заплющте очі й об’єднайтеся в чотири групи за допомогою звуків, якими «розмовляють» ці тварини.

Робота в групах

— Розкажіть у класі випадки, коли на когось напав собака чи подряпав кіт. Як ви вважаєте, цього можна було уникнути?

Домашнє завдання

— Розпитайте дорослих, чи нападали на них коли-небудь тварини. Як це трапилося? Що вони робили в такій ситуації?

2. Фізкультхвилинка

У країні казочок

Жив веселий Колобок.

Разом з ним усі звірятка

Вишикувалися на зарядку.

Похитали головою,

Раз — притупнули ногою,

Руки вгору піднесли,

Трішки ними потрясли,

Нахилились вліво, вправо,

Та цього іще замало.

Руки вгору, руки вниз,

Раз присіли, піднялись.

Головою похитали

Й працювати знов почали.

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

1. Тест «Так чи ні?»

Під час зустрічі з дикою твариною або змією потрібно:

○ узяти палку і спробувати захистити себе;

не робити різких рухів, відійти вбік і дати їм дорогу;

○ тікати від них.

2. Розповідь учителя про необхідність мити руки після контактів з тваринами

— Зараз ученим відомо понад 150 заразних хвороб, спільних для людини і тварин. При цьому близько 100 з них виявлено в домашніх тварин. Отже, улюблений собака чи кішка цілком можуть нагородити своїх хазяїв якою-небудь неприємною хворобою. Щоб цього не трапилося, треба дотримуватися дуже простих правил, знайомих вам з раннього дитинства.

Перше і головне — мити руки перед їжею і після гри з тваринами. Ця чу­дова звичка до чистоти збереже від багатьох неприємностей. У тому числі від глистів, яйця яких часто прилипають до вовни собак і кішок.

Не варто також дозволяти тварині вилизувати твою тарілку. Навіть якщо після цього тарілку вимити, на ній можуть залишитися мікроби, наприклад, збудники сальмонельозу — кишкової хвороби, яка передається від собаки до людини. А кішка найчастіше може заразити шкірними хворобами — стри­гучим лишаєм, дерматитами.

Домашній тварині треба зробити всі необхідні щеплення — і від чисто «зві­риних» хвороб, і від спільних із людиною.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

— Яку небезпеку становлять контакти з дикими та бездомними твари­нами?

— Які правила поводження у разі зустрічі з бродячими і дикими твари­нами ви запам’ятали?

— Як слід поводитися під час зустрічі з бродячим собакою?

— Чому необхідно мити руки після контактів з тваринами?

 

docx
Додано
7 серпня 2018
Переглядів
945
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку