Тема: Основи біоніки в проектуванні
Ціль: навчальна: актуалізувати знання про біосферу та розуміння того,що зоо-, біо- та антропоморфні форми тісно пов’язані між собою з огляду на прировідповідне мислення людини в цілому та дизайнерів сучасних промислових та арт- об' єктів зокрема,сприяти розвитку у учнів вміння проектувати виріб, застосовуючи принципи біоніки.
виховна: викликати відчуття захоплення природною красою та мотивувати намагатись передати цю красу в об 'єктах промислового дизайну;
розвиваюча: прищеплювати працелюбність та творче ставлення до праці; приблизити до розуміння необхідності бережливого ставлення до навколишнього середовища;
Тип урок: урок відкритих думок.
Обладнання: мультимедійне обладнання, презентації учнів, матеріали для виготовлення эскізу.
Об’єм праці: представити проект по біоніці, створити та презентувати ескіз о 'єкту арт- або промислової діяльності із застосуванням принципів біоніки.
Міжпредметні зв’язки: історія,біологія.
Хід уроку.
І. Організація учнів:
Вітання.
Перевірка явки учнів, підготовки до уроку.
Організація робочого місця.
Інструктаж з ПОТ.
ІІ. Актуалізація опорних знань. http://video.yandex.ua/#search?text=%D0%B1%D0%B5%D1%80%D1%86%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D1%8F%20%D0%BA%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%8C%20%D1%87%D0%B5%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%B5%D0%BA%D0%B0%20%D0%B8%20%D1%8D%D0%B9%D1%84%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%B2%D0%B0%20%D0%B1%D0%B0%D1%88%D0%BD%D1%8F&where=all&filmId=512095-01-12 Пригоди Эйфелевої вежі
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1.Мотивация, формулювання цілі уроку (разом з учнями).
Мотивація необхідності вивчення застосування біоніки в промисловості, архітектурі, дизайні…
Роздуми на тему: «Біоніка навколо нас», «Я, рослина, тварина, нежива природа - що між нами спільного».
Обговорення проектів об'єктів, що виконані з застосуванням принципів біоніки, обгрунтування основної ідеї, мотивація застосування в побуті (в рідному місті, країні…), шляхів реалізації такого проекта.
Теми проектів:
ІV. Закріплення матеріалу, що вивчається.
Звернення з проханням придумати варіанти дизайну виробів з застосуванням принципів біоніки на основі моделей – аналогів.
Обговорення можливих шляхів виготовлення та варіантів усунення помилок.
мене здивувало…
мене зацікавило…
мене захотілось…
я відчув,що…
можливо, виникнуть такі труднощі…
в моєму місті можливо було б створити…
V. Практична частина.
1. Вхідний інструктаж.
Ознайомлення з об’ємом роботи, критеріями оцінювання, правилами охорони безпеки, організації робочого місця.
Завдання: створити новий дизайн виробу(на вибір).
ескіз об'єкту з застосуванням принципів біоніки, презентувати та обгрунтувати ідею.
Метод фокальних об'єктів.
! Фокальный обкт може починатись на велику літеру прізвища учня!
2. Поточний інструктаж.
Самостійна робота учнів. Само-, взаємоконтроль. Цілеві обходи. Консультування.
3. Заключний інструктаж.
Припинення роботи. Підведення висновку.
Підсумкова рефлексія: мені сподобався такий варіант … мені захотілось зробити…для цього мені потрібні.. я зробив.. горжусь тим, що у мене вийшло.мені не вдалось..в майбутньому я планую…
Оцінювання. Аналіз помилок. Прибирання на робочому місці.