Урок "Основи біоніки в проектуванні"

Про матеріал
Розробка уроку "Основи біоніки в проектуванні" та презентації:" Запатентовано природою","Біоніка та ботаніка","Біоніка та зоологія","Біоніка та відкриття "дозволить актуалізувати знання учнів про біосферу та розуміння того,що зоо-, біо- та антропоморфні форми тісно пов’язані між собою з огляду на прирообразне мислення людини в цілому та дизайнерів сучасних промислових та арт- об' єктів зокрема,сприяти розвитку у учнів вміння проектувати виріб, застосовуючи принципи біоніки.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Біоніка та ботаніка

Номер слайду 2

Спідниця-тюльпан

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Спідниця-колокольчик

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Спідниця та сукня-троянда

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Спідниця-гвоздика

Номер слайду 14

Сукня- сонце.

Номер слайду 15

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Людина підглядає за всім, що його оточує. Не для цікавості, а для користі. У мудрої природи є чому повчитись і ці знанння можуть знадобитись в архітектурі, дизайні одягу. Запатентовано природою

Номер слайду 2

Біо́ніка (від греч. biō - життя) - наука про створення нових об'єктов, коли ідея і основні елементи запозичуются з живої природи.

Номер слайду 3

В 1960 г. в Дайтоне (США) відбувся перший симпозіум, який офіційно закріпивнароження нової науки. Біоніка - «наука-перехрестя», т.як.тісно повязана з біологією, фізикою, хімією, електронікой….

Номер слайду 4

Ідея застосування знаннь про живу природу для вирішення інженерних задач належить Леонардо да Вінчі, який намагався побудувати літальний аппарат з крилами, як у птахів: орнітоптер.

Номер слайду 5

Шедевр архитектуры - парк Гуэль( Барселона). Колоннада, представляющая из себя подобие сросшихся стволов деревьев.. Піонером використання біоніки в будівництві став великий архітектор кінця XIX – початку XX ст. Антоніо Гауді.

Номер слайду 6

Гауді відкрив світу Спіраль – один з найдивовижніших засобів дизайну. Це вічна краса та гармонія руху незалежно від застосування.

Номер слайду 7

Біоніку в архітектурі, на початку1920-х років розвив Рудольф Штайнер. Він ввів моду на застосування біоформ в дизайні будівель.

Номер слайду 8

Дом "Наутилус". Автор: мексиканський архітектор Хавьер Сеносіан. Архітектурна біоніка. Дім в формі морскої мушлі.

Номер слайду 9

Ейфелева кісткать. Ейфелева вежа була побудована в кінце ХIХ ст. Вона вразила всіх своею оригінальною конструкцією. Лише через роки інженери звернули увагу на те що— по обрисам, навіть розміром вуглів між поверхнями — повторює велика стегнова кісткалюдини, на яку лягає вся вага нашого тіла!

Номер слайду 10

Стегнова кістка трубчаста за своєю структурою, що домогає їй не ламатись при нагрузці ваги нашого тіла.. Цим скористались архітектори для того, щоб підвищит стійкість будівлі.

Номер слайду 11

Щоб сучасні хмарочоси могли витримувати сильні пориви вітру, їх будують в формі стебла злаків, які при подиху вітру гнуться, але не ламаються і швидко піднімаються. Чикагський шпиль. США

Номер слайду 12

Дім- кукурудза.

Номер слайду 13

Дім- кактус. Дім- капля

Номер слайду 14

Проект « Дубай,що квітне" в формібутону, що розкривається.

Номер слайду 15

Отель в формі круглого коралу. Австралія.

Номер слайду 16

Отель в формі гриба. Абу-Дабі.

Номер слайду 17

Дім опери. Китай.

Номер слайду 18

Отели в форме яйця. Дубаи.

Номер слайду 19

Архитектурний комплекс Dubai Towers. Він складається з четиьоех веж, що нагадують полум' я свічки.

Номер слайду 20

Хмарочос-полумісяц.ь Дубаи. Дім- соти

Номер слайду 21

«Дім для мишей. Копенгаген.

Номер слайду 22

Будівля-метелик

Номер слайду 23

В авіації…

Номер слайду 24

В навігації…

Номер слайду 25

Київ 44-поверхове пасхальне яйце. Може бути ….колись….

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Біоніка та відкриття

Номер слайду 2

Одним із влалих прикладів біоніки є застібка- "липучка", прототипом якої стали плоди ре'пяха, що чіплявся за шерсть собаки швейцарського інженера Жоржа де Местраля.

Номер слайду 3

Реп’ях - прототип липучки... Віддираючи від одягу «приставучі» реп'яхи, багато хто відчуває роздратування. Є навіть прислів’я «пристав, як реп’ях. Між тим, як мінімум одній людині в ХХ ст. звичайний реп'ях приніс славу та багатство, адже він умів мріяти та був далекий від стереотипов.

Номер слайду 4

Швейцарець Жорж де Местраль (1907–1990) був винахідником та туристом. Достатньо сказати, що перший свій патент він отримав в 12 років – за конструкцію іграшкового літака. Після закінчення коледжу він став інженером в одній з швейцарських компаній. Робота залишала йому досить вільного часу і для прогулянок... Ясним літнім днем 1948 года Жорж разом із своєю собакою – ірландським пойнтером відправився на прогулянку.

Номер слайду 5

Після прогулянки по схилам Альп він побачив багато реп’яхів ,що приклеїлись до його штанів та до шерсті собаки. Зусилия по віддиранню рослин навели його на думку подивитись на реп'ях під мікроскопом. Він побачив там багато крючков,що, чіплялись за петлі ниток одягу та шерсьт собаки. Заінтригований, де Местраль вирішив зробити застібку, конструкція якої була б основана на тому ж принципі.

Номер слайду 6

Він проконсультувався с експертами по текстилю в Ліоні – мировому центрі ткацької промисловості. Більшість з них скептично поставились до його пропозиції. Однак одному з ткачів ідея сподобалась, він вручну на невеликому станці виткав дві бавовняні смужки (одну з крючками, другу – з петлями), які й стали прообразом сучасної застібки. Знадобилось 7 років, щоб вдосконалити винахід і в 1955 году Жорж де Местраль отримав швейцарський патент за номером 2 7 17 437(оксамитова застібка та її виробництво).

Номер слайду 7

Шукайте свіжі рішення. Автору б це сподобалось. Папка на липучках. Бігуді на липучках. Прихватка для гарячої чашки на липучках. Сліп на липучках Елегантний світер на липучках. Сумка на липучках

Номер слайду 8

Жорж де Местраль умів мріяти, був далеким від стереотипів та наполегливим у втіленні задуманого. Так створюються відкриття. Подумайпро це сьогодні…

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Зоо-біоформив дизайніОдягу та аксесуарів

Номер слайду 2

Людину та тварину…обє' днує дещо більше, ніж дружба та ворожнеч У нас багато спільного, адже ми діти однієї планети…

Номер слайду 3

Капюшон та чепець. Плащеносна ящериця. Королівська кобра. Марія Стюарт. Королева Франції та Шотландії.16 век

Номер слайду 4

Сучасний варіант

Номер слайду 5

Коник та фрак

Номер слайду 6

Пінгвіни тачоловіки

Номер слайду 7

Спідниця- рибка

Номер слайду 8

Сукня-крила метелика

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Сукня-кажан

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Тваринні принти

Номер слайду 13

Welcome to the jungle!!!!

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Аксесуары. Окуляри-очі кішки

Номер слайду 16

Окуляри-бабки

Номер слайду 17

Зачіска «Кінский хвіст»

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Людину і тварину об' єднує дещо більше, ніж дружба або протистояння. У нас спільна Земля…

Перегляд файлу

Тема: Основи біоніки в проектуванні

Ціль: навчальна: актуалізувати знання про біосферу та розуміння того,що зоо-, біо- та антропоморфні форми тісно пов’язані між собою з огляду на прировідповідне  мислення людини в цілому та дизайнерів сучасних промислових та арт- об' єктів зокрема,сприяти розвитку у учнів вміння проектувати виріб, застосовуючи принципи біоніки.

виховна: викликати відчуття захоплення природною красою та мотивувати намагатись передати цю красу в об 'єктах промислового дизайну;

розвиваюча: прищеплювати працелюбність та творче ставлення до праці; приблизити до розуміння необхідності бережливого ставлення до навколишнього середовища;

Тип урок: урок відкритих думок.

Обладнання: мультимедійне обладнання, презентації учнів, матеріали для виготовлення эскізу.

Об’єм праці: представити проект по біоніці, створити та  презентувати ескіз о 'єкту арт- або промислової діяльності із застосуванням принципів біоніки.

Міжпредметні зв’язки: історія,біологія.

 

                                          Хід уроку.

І. Організація  учнів:

Вітання.

Перевірка явки учнів, підготовки до уроку.

Організація робочого місця.

Інструктаж з ПОТ.

 ІІ. Актуалізація опорних знань. http://video.yandex.ua/#search?text=%D0%B1%D0%B5%D1%80%D1%86%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D1%8F%20%D0%BA%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%8C%20%D1%87%D0%B5%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%B5%D0%BA%D0%B0%20%D0%B8%20%D1%8D%D0%B9%D1%84%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%B2%D0%B0%20%D0%B1%D0%B0%D1%88%D0%BD%D1%8F&where=all&filmId=512095-01-12 Пригоди Эйфелевої вежі

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1.Мотивация, формулювання цілі уроку (разом з учнями).

Мотивація необхідності вивчення застосування  біоніки в промисловості, архітектурі, дизайні

Роздуми на тему: «Біоніка навколо нас», «Я, рослина, тварина, нежива природа - що між нами спільного».

Обговорення проектів об'єктів, що виконані з застосуванням принципів біоніки, обгрунтування основної  ідеї, мотивація застосування в побуті (в рідному місті, країні…), шляхів реалізації такого проекта.

Теми проектів:

Запатентовано природою,

Біоніка та ботаніка,

Біоніка та зоологія,

Біоніка та відкриття.

ІV. Закріплення  матеріалу, що вивчається.

Звернення з проханням придумати варіанти дизайну виробів з застосуванням принципів біоніки на основі моделей – аналогів.

Обговорення можливих шляхів виготовлення та варіантів усунення помилок.

мене здивувало…

мене зацікавило…

мене захотілось…

я відчув,що…

можливо, виникнуть такі труднощі

в моєму місті можливо було б створити

 

V.  Практична частина.

 1. Вхідний інструктаж.

Ознайомлення з об’ємом роботи, критеріями оцінювання, правилами охорони безпеки, організації робочого місця.

Завдання: створити новий дизайн виробу(на вибір).

ескіз об'єкту з застосуванням принципів біоніки, презентувати та обгрунтувати ідею.

 Метод фокальних об'єктів.

! Фокальный обкт  може починатись на велику літеру прізвища учня!

 

2. Поточний інструктаж.

 Самостійна робота учнів. Само-, взаємоконтроль. Цілеві обходи. Консультування.

3. Заключний інструктаж.

Припинення роботи. Підведення висновку.

Підсумкова рефлексія: мені сподобався такий варіант … мені захотілось зробити…для цього мені потрібні.. я зробив.. горжусь тим, що у мене вийшлоені не вдалось..в майбутньому  я планую…

Оцінювання. Аналіз помилок. Прибирання на робочому місці.

 

 

zip
Додано
22 грудня 2019
Переглядів
4854
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку