Урок "Основи, їх склад, назви. Класифікація основ."

Про матеріал
Сьогодні ми вивчатимемо ще один клас неорганічних речовин. Як ви вже здогадалися це – основи.
Перегляд файлу

Хімія

Клас  8

Дата проведення уроку

 

УРОК № 3

Тема: основи, їх склад, назви. Класифікація основ.

Мета уроку:

навчальна: розширити знання про класифікацію й номенклатуру неорганічних речовин на прикладі основ;

розвиваюча: розвивати вміння й навички складати формули неорганічних сполук за валентністю на прикладі основ, складати назви речовин за сучасною українською номенклатурою, розпізнавати класи неорганічних речовин.

виховна: формувати уявлення про негативний вплив деяких речовин на довкілля

Обладнання і матеріали: підручник Хімія 8 кл. (Буринська Н.М.), робочий зошит 8 кл. (Савчин М.М.), Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва, таблиця «Розчинність кислот, основ, солей у воді», схема класифікації неорганічних речовин, слайди презентації

Базові поняття і терміни уроку: основи, гідроксильна група розчинні основи (луги) нерозчинні основи.

Тип уроку: поглиблення і розширення знань.

СХЕМА УРОКУ

Етап уроку

Методи навчання

Форми

Конкретні прийоми

І. Організаційний етап

 

Інформаційно-рецептивний:

-          словесний

 

Методи стимулювання навчально-пізнавальної діяльності:

- Віршик

 

 

 

Активізація уваги

ІІ. Перевірка домашнього завдання, актуалізація опорних знань

Репродуктивний

Наочні методи

 

Контроль, самоконтроль

ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів

 

Інформаційно-рецептивний:

- словесний

- наочний

Слайд №1

- повідомлення учнів, бесіда

- віршик

Слайд №2

Виклад інформації

Активізація уваги

Спостереження

ІV. Повідомлення теми, мети і завдань уроку

 

Інформаційно-рецептивний:

- наочний

 

 

Слайди №3-5

 

 

Спостереження

Запис у зошит теми уроку

V. Засвоєння нових знань

 

1. Інформаційно-рецептивний:

- дослідницький

 

 

 

- словесний

 

 

- наочний

 

 

 

 

2. Активні і інтерактивні методи

 

Самостійна робота учнів на здобуття і розширення знань

 

 

Робота з зошитом

 

 

 

Слайд №6

 

 

Робота з таблицею розчинності

Кооперативне навчання

 

Спостереження із формулюванням висновків;

Пізнавання закономірностей

Завдання для самостійної роботи – навчально-логічні:

- виділити головне і другорядне

 

Виклад інформації, пояснення, запис у зошит головної інформації

спостереження

 

робота в парах

VІ. Закріплення вивченого матеріалу

Активні методи і інтерактивні методи

Кооперативне навчання

Робота в динамічних групах

VІІ. Оцінювання учнів

Інформаційно-рецептивний:
- словесний

Бесіда

Активізація уваги

VІІІ. Домашнє завдання

 

Інформаційно-рецептивний:
- словесний

- наочний

 

 

Бесіда

Слайд №7

 

Логічне структурування

 

ІХ. Підсумок уроку, оцінювання учнів

 

Активні і інтерактивні методи

Бесіда

Слайд №8

Фронтальне опитування «Мікрофон»

 

ХІД УРОКУ

  1. Організаційний етап

Вчитель: Доброго дня! Мовлю за звичаєм.

                  Доброго дня! Кожному зичу я.

                  Тож усміхніться, любі діти,

                  Я вашим успіхам буду радіти.

ІІ. Перевірка домашнього завдання, актуалізація опорних знань

Робота біля дошки

Учні по-двох виходять до дошки і записують формули солей з назвами.

Час на виконання завдання 2-3 хв.

 

ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів

Слайд №1

Випереджальне завдання:виступ до 5 хв.

Повідомлення учня  «Поширення основ в природі. Застосування основ»

Ситуація успіху: оплески виступаючим

 

Вчитель: Сьогодні ми вивчатимемо ще один клас неорганічних речовин. Як ви вже здогадалися це – основи.

Слайд №2

ІV. Повідомлення теми, мети і завдань уроку

Слайд №3

Слайд №4

Слайд №5

V. Засвоєння нових знань

Демонстрація 3. Зразки основ

KOH, NaOH, Ca(OH)2, Cu(OH)2(свіжоприготовлений), Al(OH)3

  •           Що спільного у формулах основ, які є на вашому столі? (Наявність групи атомів −OH — гідроксильної групи)
  •           Який клас неорганічних сполук називається основами?
  •           Від чого залежить кількість гідроксильних груп в основі? (Від валентності металу)
  •           Як можна в загальному вигляді записати формулу основ? (Me(OH)m, де m — валентність металу)

 

Робота з робочим зошитом

Вчитель: На с.30 усно опрацюйте теоретичу частину, зверніть увагу як записуються назви основ з постійною і змінною валентністю. Зверніть увагу на класифікацію основ за розчинністю у воді.

Час на виконання завдання 1 – 2 хв.

Слайд №6

Робота з таблицею «Розчинність кислот, основ, солей у воді»

Табличка «Розчинність кислот, основ, солей у воді» роздається на парту

Вчитель: познайомимося з таблицею розчинності. У ній літерою «н» позначено нерозчинні речовини, «р» — розчинні, «м» — малорозчинні речовини, у тому числі й основи, солі й кислоти.

 Робота в парах

Вчитель:

1. З допомогою таблиці розчинності виберіть по два приклади нерозчинних  основ, складіть їх формули й дайте назви.

2. Для кожної з вибраних вами основ розрахуйте кількість речовини в 100 г.

VІ. Закріплення вивченого матеріалу

Робота з робочим зошитом

Клас поділяється на 2 варіанти.

Вчитель: виконайте, будь ласка, письмово завдання 1 с.31

2 учні виходять до дошки і виконують завдання свого варіанта. Всі інші виконують завдання самостійно. Після завершення завдання перевіряєтья правильність виконання, усуваються  помилки.

Час на виконання завдання завдання 2-3 хв.

Робота з робочим зошитом

Вчитель: виконайте, будь ласка, письмово завдання 2 с.31

2 учні виходять до дошки і виконують завдання свого варіанта. Всі інші виконують завдання самостійно. Після завершення завдання перевіряєтья правильність виконання, усуваються  помилки.

Час на виконання завдання завдання 2-3 хв.

Робота з робочим зошитом

Вчитель: виконайте, будь ласка, письмово завдання 3 с.31

2 учні виходять до дошки і виконують завдання свого варіанта. Всі інші виконують завдання самостійно. Після завершення завдання перевіряєтья правильність виконання, усуваються  помилки.

Час на виконання завдання кожного завдання 2-3 хв.

VІІ. Оцінювання учнів

Під час опитування на уроці (виставлення оцінок) аналізується не лише правильність (неправильність) відповіді, але і її самостійність, оригі­нальність, бажання учня шукати та знаходити різноманітні способи виконання завдань.

VІІІ. Домашнє завдання

Слайд №7

 

 

ІХ. Підсумок уроку

Слайд №8

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
27 березня
Переглядів
39
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку