Урок "Неорганічні сполуки, їх склад, назви. Класифікація. Тренувальні вправи."

Про матеріал
1. Оксиди — це… речовини, що складаються з... 2. Установіть відповідність: 1. Оксиди а) NaCl 2. Основи б) LiOH 3. Кислоти в) CuSO4 4. Солі г) SO2 д) Ca(OH)2 е) HNO3 ж) CaО з) H2CO3
Перегляд файлу

Хімія

Клас     8

Дата проведення уроку

 

УРОК № 5

Тема: Неорганічні сполуки, їх склад, назви. Класифікація. Тренувальні вправи.

Мета уроку:

навчальна: повторити загальну класифікацію неорганічних речовин на підставі отриманих раніше знань, сформувати знання про склад, класифікацію оксидів, їх назви;

розвивальна: розвивати вміння аналізувати та систематизувати;

виховна: виховувати толерантне ставлення до оточуючих, повагу до думок інших людей.

Обладнання й матеріали: підручник Хімія 8 кл. (Буринська Н.М.), робочий зошит 8 кл. (Савчин М.М.),  Періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва, картки І-ІV варіанти, картки самооцінки, слайди презентації

Базові поняття и терміни: класифікація неорганічних речовин, оксиди,  кислоти, солі, основи.

Тип уроку: урок контролю й корекції знань, умінь і навичок

СХЕМА УРОКУ

Етап уроку

Методи навчання

Форми

Конкретні прийоми

І. Організаційний етап

 

Активні методи

Методи стимулювання навчально-пізнавальної діяльності:

- Віршик

слайд №1

Активізація уваги

 

ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів

  1. Інформаційно-рецептивний:

-          словесний

 

 

 

Бесіда

 

 

Активізація уваги

 

ІІІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку

 

Інформаційно-рецептивний:

- наочний

 

Слайди №2-4

 

 

Виклад інформації

 

ІV. Перевірка знань учнів фактичного матеріалу

 Репродуктивний

Слайд №5

Закріплення раніше набутих знань

V. Перевірка знань учнів основних понять

Репродуктивний

 

Слайд №6

 

 

Закріплення раніше набутих знань

VІ. Перевірка глибини усвідомлення знань і ступені їх узагальнення

Репродуктивний

 

 

Робота з картками

 

 

Перевірка знань

 

VІІ. Застосування знань у змінених умовах

 

 

1. Інформаційно-рецептивний:
- словесний

2. Репродуктивний

Бесіда

 

Слайд №7

Самоконтроль, конкретизація і закріплення раніше набутих знань

VІІІ. Контроль, самоконтроль, взаємоконтроль. Аналіз знань учнів

Інформаційно-рецептивний:
- словесний

 

 

Бесіда

Слайд №7

 

Робота із карткою самооцінки

І Х. Домашнє завдання

Інформаційно-рецептивний:
- словесний

 

 

Бесіда

Слайд №8

 

Логічне структурування

Х. Підсумок уроку

 

Інформаційно-рецептивний:
- словесний

 

 

Бесіда

Слайд №9

 

 

«Мікрофон»

 

ХІД УРОКУ

  1.           Організаційний етап

Слайд №1

  1.       Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів

Вчитель: пропоную визначити найактивнішого учня на уроці, який отримає додатковий бал. Оцінюватиметься швидкість і точність відповідді, активність у виконанні завдань

  1.   Повідомлення теми, мети, завдань уроку

Слайд №2

Слайд №3

Слайд №4

 

  1.    Перевірка знань учнів фактичного матеріалу

Слайд №5

 

 

  1.        Перевірка знань учнів основних понять

Завдання усно

Слайд №6

 

  1.    Перевірка глибини усвідомлення знань і ступені їх узагальнення

Письмова робота з картками

Клас поділяється на 4 варіанта

Час на виконання завдання 5 хв.

Варіант І

1. Оксиди — це… речовини, що складаються з...

2. Установіть відповідність:

1. Оксиди             а) NaCl

2. Основи            б) LiOH

3. Кислоти              в) CuSO4

4. Солі             г) SO2

                    д) Ca(OH)2

                    е) HNO3

                    ж) CaО

                    з) H2CO3

3. Дайте назви кислотам із завдання 2.

 

Варіант ІІ

1. Кислоти — це… речовини, що складаються з...

2. Установіть відповідність:

1. Оксиди              а) Na2CO3

2. Основи             б) Li2O

3. Кислоти   в) K2SiO3

4. Солі            г) HI

                    д) N2O3

                    е) Al(OH)3

                    ж) NaOH

                     з) H2SO4

3. Дайте назви оксидам із завдання 2.

 

Варіант ІІІ

1. Основи — це… речовини, що складаються з...

2. Установіть відповідність:

1. Оксиди              а) CuО

2. Основи            б) CaSO4

3. Кислоти            в) HCl

4. Солі                 г) KOH

                    д) Ba(OH)3

                   е) H3PO4

                   ж) AgNO3

                    з) SiO2

 

3. Дайте назви  солям із завдання 2.

Варіант ІV

1. Cолі — це… речовини, що складаються з...

2. Установіть відповідність:

1. Оксиди              а) CaO

2. Основи            б) CaCl

3. Кислоти            в) H2SO4

4. Солі                 г) NaOH

                    д) Al(OH)3

                   е) H2CO3

                   ж) KNO3

                    з) SO2

3. Дайте назви осноовам із завдання 2.

  1. Застосування знань у змінених умовах

Завдання в групах

Клас поділяється на 4групи

Під час виконання завдання учні здійснюють взаємодопомогу

Слайд № 7

 

Завдання групі №1

1. Виберіть зі списку формули оксидів. Назвіть речовини.

2. Напишіть рівняння одержання цих оксидів із простих речовин.

3. Розташуйте ці оксиди в ряд у міру зростання їх відносної молекулярної маси.

4. Розташуйте ці оксиди в ряд у міру зменшення масової частки Оксигену в них.

5. Де в навколишньому світі зустрічаються оксиди?

 

Завдання групі №2

1. Виберіть зі списку формули кислот. Назвіть речовини.

2. Розташуйте ці кислоти в ряд у міру зростання їх відносної молекулярної маси.

4. Розташуйте ці кислоти в ряд у міру зменшення масової частки Гідрогену в них.

5. Де в навколишньому світі зустрічаються кислоти?

Завдання групі №3

1. Виберіть зі списку формули основ. Назвіть речовини.

2. Розташуйте ці основи в ряд у міру зростання їх відносної молекулярної маси.

4. Розташуйте ці основи в ряд у міру зменшення масової частки металу в них.

5. Де в навколишньому світі зустрічаються основи?

 

Завдання групі №4

1. Виберіть зі списку формули солей. Назвіть речовини.

2. Розташуйте ці солі в ряд у міру зростання їх відносної молекулярної маси.

4. Розташуйте ці солі в ряд у міру зменшення масової частки металу в них.

5. Де в навколишньому світі зустрічаються солі?

 

  1. Контроль, самоконтроль, взаємоконтроль. Аналіз знань учнів

Оцінка за урок виставляється після перевірки вчителем письмової роботи учнів.

Учні використовують картки самооцінки, щоб самоцінити і проаналізувати свою роботу на уроці

Слайд №8

  1.    Домашнє завдання

Слайд №9

 

  1.        Підсумок уроку

Слайд №10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
27 березня
Переглядів
141
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку