Клас 8 |
Дата проведення уроку |
УРОК № 5
Тема: Неорганічні сполуки, їх склад, назви. Класифікація. Тренувальні вправи.
Мета уроку:
навчальна: повторити загальну класифікацію неорганічних речовин на підставі отриманих раніше знань, сформувати знання про склад, класифікацію оксидів, їх назви;
розвивальна: розвивати вміння аналізувати та систематизувати;
виховна: виховувати толерантне ставлення до оточуючих, повагу до думок інших людей.
Обладнання й матеріали: підручник Хімія 8 кл. (Буринська Н.М.), робочий зошит 8 кл. (Савчин М.М.), Періодична система хімічних елементів Д.І.Менделєєва, картки І-ІV варіанти, картки самооцінки, слайди презентації
Базові поняття и терміни: класифікація неорганічних речовин, оксиди, кислоти, солі, основи.
Тип уроку: урок контролю й корекції знань, умінь і навичок
СХЕМА УРОКУ
Етап уроку |
Методи навчання |
Форми |
Конкретні прийоми |
І. Організаційний етап
|
Активні методи |
Методи стимулювання навчально-пізнавальної діяльності: - Віршик слайд №1 |
Активізація уваги
|
ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів |
- словесний
|
Бесіда
|
Активізація уваги
|
ІІІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку
|
Інформаційно-рецептивний: - наочний |
Слайди №2-4
|
Виклад інформації
|
ІV. Перевірка знань учнів фактичного матеріалу |
Репродуктивний |
Слайд №5 |
Закріплення раніше набутих знань |
V. Перевірка знань учнів основних понять |
Репродуктивний
|
Слайд №6
|
Закріплення раніше набутих знань |
VІ. Перевірка глибини усвідомлення знань і ступені їх узагальнення |
Репродуктивний
|
Робота з картками
|
Перевірка знань
|
VІІ. Застосування знань у змінених умовах
|
1. Інформаційно-рецептивний: 2. Репродуктивний |
Бесіда
Слайд №7 |
Самоконтроль, конкретизація і закріплення раніше набутих знань |
VІІІ. Контроль, самоконтроль, взаємоконтроль. Аналіз знань учнів |
Інформаційно-рецептивний:
|
Бесіда Слайд №7 |
Робота із карткою самооцінки |
І Х. Домашнє завдання |
Інформаційно-рецептивний:
|
Бесіда Слайд №8 |
Логічне структурування |
Х. Підсумок уроку
|
Інформаційно-рецептивний:
|
Бесіда Слайд №9
|
«Мікрофон» |
ХІД УРОКУ
Слайд №1
Вчитель: пропоную визначити найактивнішого учня на уроці, який отримає додатковий бал. Оцінюватиметься швидкість і точність відповідді, активність у виконанні завдань
Слайд №2
Слайд №3
Слайд №4
Слайд №5
Завдання усно
Слайд №6
Клас поділяється на 4 варіанта
Час на виконання завдання 5 хв.
Варіант І
1. Оксиди — це… речовини, що складаються з...
2. Установіть відповідність:
1. Оксиди а) NaCl
2. Основи б) LiOH
3. Кислоти в) CuSO4
4. Солі г) SO2
д) Ca(OH)2
е) HNO3
ж) CaО
з) H2CO3
3. Дайте назви кислотам із завдання 2.
1. Кислоти — це… речовини, що складаються з...
2. Установіть відповідність:
1. Оксиди а) Na2CO3
2. Основи б) Li2O
3. Кислоти в) K2SiO3
4. Солі г) HI
д) N2O3
е) Al(OH)3
ж) NaOH
з) H2SO4
3. Дайте назви оксидам із завдання 2.
1. Основи — це… речовини, що складаються з...
2. Установіть відповідність:
1. Оксиди а) CuО
2. Основи б) CaSO4
3. Кислоти в) HCl
4. Солі г) KOH
д) Ba(OH)3
е) H3PO4
ж) AgNO3
з) SiO2
3. Дайте назви солям із завдання 2.
Варіант ІV
1. Cолі — це… речовини, що складаються з...
2. Установіть відповідність:
1. Оксиди а) CaO
2. Основи б) CaCl
3. Кислоти в) H2SO4
4. Солі г) NaOH
д) Al(OH)3
е) H2CO3
ж) KNO3
з) SO2
3. Дайте назви осноовам із завдання 2.
Завдання в групах
Клас поділяється на 4групи
Під час виконання завдання учні здійснюють взаємодопомогу
Слайд № 7
1. Виберіть зі списку формули оксидів. Назвіть речовини.
2. Напишіть рівняння одержання цих оксидів із простих речовин.
3. Розташуйте ці оксиди в ряд у міру зростання їх відносної молекулярної маси.
4. Розташуйте ці оксиди в ряд у міру зменшення масової частки Оксигену в них.
5. Де в навколишньому світі зустрічаються оксиди?
Завдання групі №2
1. Виберіть зі списку формули кислот. Назвіть речовини.
2. Розташуйте ці кислоти в ряд у міру зростання їх відносної молекулярної маси.
4. Розташуйте ці кислоти в ряд у міру зменшення масової частки Гідрогену в них.
5. Де в навколишньому світі зустрічаються кислоти?
Завдання групі №3
1. Виберіть зі списку формули основ. Назвіть речовини.
2. Розташуйте ці основи в ряд у міру зростання їх відносної молекулярної маси.
4. Розташуйте ці основи в ряд у міру зменшення масової частки металу в них.
5. Де в навколишньому світі зустрічаються основи?
Завдання групі №4
1. Виберіть зі списку формули солей. Назвіть речовини.
2. Розташуйте ці солі в ряд у міру зростання їх відносної молекулярної маси.
4. Розташуйте ці солі в ряд у міру зменшення масової частки металу в них.
5. Де в навколишньому світі зустрічаються солі?
Оцінка за урок виставляється після перевірки вчителем письмової роботи учнів.
Учні використовують картки самооцінки, щоб самоцінити і проаналізувати свою роботу на уроці
Слайд №8
Слайд №9
Слайд №10