Урок "Основи статистичного аналізу даних". 10 клас

Про матеріал

Тема програми: Моделі і моделювання. аналіз та візуалізація даних

Тема уроку: Основи статистичного аналізу даних

МЕТА:

Навчальна:

 сформувати поняття основ статистичного аналізу даних, рядів даних, обчислення основних статистичних характеристик вибірки;

 формувати практичні вміння та навички використання електронних таблиць для розв'язування задач статистичного аналізу;

 працювати над формуванням умінь розв'язувати задачі, що передбачають знаходження мір центральної тенденції вибірки;

 формувати рівень ІК - компетентності ліцеїстів;

Розвиваюча:

 створити умови для прояву пізнавальної активності ліцеїстів, розвитку логічного мислення - уміння аналізувати, виділяти головне, істотне, узагальнювати наявну інформацію;

 розвивати вміння концентрувати увагу на виконанні завдання;

Виховна:

 виховувати творчий підхід до роботи, бажання експериментувати;

 виховувати засобами уроку впевненість у своїх силах;

 сприяти вихованню творчої активності, самостійності, потреби у нових знаннях.

Перегляд файлу
Перегляд файлу тимчасово недоступний.
Перегляд файлу

ТЕМА ПРОГРАМИ: МОДЕЛІ І МОДЕЛЮВАННЯ. АНАЛІЗ ТА ВІЗУАЛІЗАЦІЯ ДАНИХ

 

ТЕМА УРОКУ: ОСНОВИ СТАТИСТИЧНОГО АНАЛІЗУ ДАНИХ

 

МЕТА:

Навчальна:

  •        сформувати поняття основ статистичного аналізу даних, рядів даних, обчислення основних статистичних характеристик вибірки; 
  •        формувати практичні вміння та навички використання електронних таблиць для розв'язування задач статистичного аналізу;
  •        працювати над формуванням умінь розв'язувати задачі, що передбачають знаходження мір центральної тенденції вибірки;
  •        формувати рівень ІК - компетентності ліцеїстів;

Розвиваюча:

  •        створити умови для прояву пізнавальної активності ліцеїстів, розвитку логічного мислення - уміння аналізувати, виділяти головне, істотне, узагальнювати наявну інформацію;
  •        розвивати вміння концентрувати увагу на виконанні завдання;

Виховна:

  •        виховувати творчий підхід до роботи, бажання експериментувати;
  •        виховувати засобами уроку впевненість у своїх силах;
  •        сприяти вихованню творчої активності, самостійності, потреби у нових  знаннях.

 

ОБЛАДНАННЯ ТА НАОЧНІСТЬ: дошка, комп'ютер, інструкції з ТБ в комп'ютерному кабінеті, роздатковий матеріал.

ПРОГРАМНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ: Microsoft Office PowerPoint, Microsoft Office Excel, браузер.

ТИП УРОКУ: урок засвоєння нових знань.


ЛІТЕРАТУРА:

Завадський І.О., Забарна А.П. Microsoft Excel у профільному навчанні / І.О.Завадський, А.П.Забарна: [Навч. посіб.]. - К.: Вид.група BHV, 2011.

Морзе Н. В.  Інформатика (рівень стандарту): підруч. для 10 (11) кл. закладів загальної середньої освіти / Н. В. Морзе, О. В. Барна. — К.: УОВЦ «Оріон», 2018. — 240 с.: іл

Руденко В. Д. Інформатика (рівень стандарту) : підруч. для 10 (11) кл. закл. загал. серед. освіти / В. Д. Руденко, Н. В. Речич, В. О. Потієнко. — Харків : / Вид-во «Ранок», 2018. — 160 c. : іл.

Інформатика (рівень стандарту): підруч. для 10-го (11-го) кл. закл. Заг. Серед. освіти / Й.Я. Ривкінд [та ін.]. — Київ : Генеза, 2018. — 144 c. : іл.

 

ПЛАН УРОКУ:

 

І. Організаційний етап      1 хв.

ІІ. Перевірка домашнього завдання, актуалізація і корекція опорних

 знань.         5 хв.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності, усвідомлення ліцеїстами практичної значущості знань, умінь та навичок, ознайомлення ліцеїстів із темою, метою і завданнями уроку .                                                                                    2 хв.

ІV. Сприймання і первинне усвідомлення нового матеріалу, осмислення зв'язків і відношень в об'єктах вивчення.                                           25 хв.

V. Узагальнення і систематизація знань, застосування їх у різних

ситуаціях.         10 хв.

 

VІ. Підбиття підсумків уроку і повідомлення завдання на самостійну підготовку.                                                                                                   2 хв.

 


Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

Шикування ліцеїстів, рапорт зам. командира взводу (командира відділення).

Перевірка ліцеїстів, привітання.

 

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ І КОРЕКЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

Уч. – На початку уроку пригадаємо, що вивчали протягом попередніх уроків. Для цього проведемо тестування.

(Проведення тестування за посиланням: https://naurok.com.ua/test/komp-yuterne-modelyuvannya-ob-ektiv-i-procesiv-71029.html)

Результати тестування вкажіть у конспекті.

Протягом уроку будемо доповнювати цей опорний конспект.

 

ІІІ.МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ, УСВІДОМЛЕННЯ ЛІЦЕЇСТАМИ ПРАКТИЧНОЇ ЗНАЧУЩОСТІ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК, ОЗНАЙОМЛЕННЯ ЛІЦЕЇСТІВ ІЗ ТЕМОЮ, МЕТОЮ І ЗАВДАННЯМИ УРОКУ

 

Уч. - Слово «статистика» відоме практично усім, та у кожної людини виникають свої асоціації, пов'язані з ним.

Як ви вважаєте, навіщо потрібна статистика? Що  таке статистика в сучасному світі? (Слайд №2)

(Очікувані відповіді: для збирання інформації, потрібна для аналізу даних, без статистичних даних неможливе управління державою, розвиток економіки )

Уч. - «Статистика знає все….», - стверджували Ільф і Петров у романі «12 стільців» і продовжували: «Відомо, скільки в країні мисливців, балерин, револьверних верстатів, собак усіх порід, велосипедів, пам'ятників, дівчат, маяків і швейних машинок.» (Слайд №3)

Цей іронічний опис дає досить точне уявлення про науку статистику.

Але не варто вважати, що статистика – це тільки чорно-білі цифри, які подають у бюлетенях, збірниках чи щорічниках. Усе значно цікавіше! Кожен у цьому світі долучається до створення статистики і ти – також. Ти народився, ростеш, ходиш у садок, захворів, поїхав у відпочинковий табір, закінчив школу, здобуваєш фах військового, ходиш на концерти і в театри, одружився,

Статистика є найкращою приправою на інформаційній кухні світу, до подій щоденного життя. Вивчити і зрозуміти її дію – це черпати інформацію великою ложкою.

Сьогодні ми з вами спробуємо відкрити завісу над таємницею статистичного аналізу даних.

ІV.СПРИЙМАННЯ І ПЕРВИННЕ УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ, ОСМИСЛЕННЯ ЗВ'ЯЗКІВ І ВІДНОШЕНЬ В ОБ'ЄКТАХ ВИВЧЕННЯ.              

Темою нашого уроку є: Основи статистичного аналізу даних (Слайд №4).

(Ліцеїсти доповнюють опорний конспект)

Сьогодні ми з вами дізнаємось (Слайд №5).

Що таке статистика? (Слайд №6).

І справді, статистика – це величезна скарбниця знань про економіку і розвиток суспільства. Це  наука збору, представлення, аналізу і розумної інтерпретації даних.

Отже, статистика – це цифри, які використовуються, щоб порівнювати. А довгі ряди цифр стають наочними і зрозумілими, якщо “перекласти” їх мовою графіків або діаграм (Слайд №7).

Уч. - Які виділяють етапи статистичного дослідження? (Слайд №8)

(Ліцеїсти доповнюють опорний конспект)

Уч. – Як ви думаєте, щоб проаналізувати політичні настрої потрібно опитати понад 40 мільйонів українців? (Слайд №9)

(Очікувані відповіді: Ні, бо це неможливо, великий обсяг роботи, багато витрат сил і засобів, дорого)

Дійсно, з цього приводу відомий американський вчений, журналіст, статистик Джордж Горас Ґеллап писав: «Якщо суп добре перемішати, то достатньо однієї ложки, щоб зробити висновок про смак всієї каструлі.» (Слайд №10)

У статистиці використовується вибірковий метод, тому що скорочує обсяг роботи (за рахунок зменшення числа спостережень), дозволяє економити сили і засоби, отримувати інформацію про такі сукупності, повне обстеження яких практично неможливо або недоцільно. (Слайд №11)

Усі об’єкти, що підлягають вивченню, складають генеральну сукупність. Її склад залежить від мети дослідження. Іноді генеральною сукупністю є все населення певного регіону (наприклад, коли вивчається ставлення потенційних виборців до кандидата на посаду). Зазвичай задається кілька критеріїв, що визначають об’єкт дослідження (наприклад, учні 10 класу, які навчаються за інформаційно-технологічним профілем).

Вибірка, або вибіркова сукупність, — множина об’єктів, випадковим чином вибраних із генеральної сукупності для участі в дослідженні. (Слайд №12)

(Ліцеїсти доповнюють опорний конспект: створюють схему)

Вибірка повинна бути репрезентативною, тобто здатною коректно відображати генеральну сукупність. Для цього вона повинна генеруватися випадковим чином і бути достатньо великою за обсягом. (Слайд №13-14)

Дано вибірку:

Впорядкована вибірка

(варіаційний ряд)

2; 3; 3; 4; 10; 5; 7; 9.

 

(Ліцеїсти доповнюють опорний конспект: занотовують впорядковану вибірку)

Таким чином, головна задача статистики - на основі аналізу даних вибірки зробити висновок про всю генеральну сукупність.

Дані, отримані з дослідженої вибірки, найчастіше заносять у таблицю. Така форма подання даних з вибірки зручна для їх аналізу та прогнозів. Дані з кожного рядка і стовпця таблиці вибірки утворюють ряди даних. (Слайд №15)

(Ліцеїсти доповнюють опорний конспект: позначають елементи)

Статистичний ряд розподілу — це впорядковані статистичні дані.

Атрибутивні ряди утворюються за якісними ознаками, якими можуть виступати посада, професія, стать, освіта тощо. Варіаційні ряди будуються на основі кількісної групуючої ознаки.

Варіаційні ряди залежно від характеру варіації підрозділяються на дискретні й інтервальні.

Дискретні варіаційні ряди — це такі ряди розподілу, в яких варіанта як величина кількісної ознаки може набувати тільки певного значення. Варіанти різняться між собою на одну чи кілька одиниць.

Інтервальні варіаційні ряди — такі ряди розподілу, в яких значення варіанти дано у вигляді інтервалів, тобто значення ознак можуть відрізнятися одне від одного на як завгодно малу величину.

Варіанта — це окреме значення групувальної ознаки; частота — число, яке показує, скільки разів трапляється кожна варіанта.   (Слайд №16)

Таким чином, для побудови дискретного ряду розподілу слід виписати всі можливі значення ознаки, а потім підрахувати, скільки разів кожне з них трапляється у вибірці — це будуть частоти.

 

 

  (Слайд №17)

Розв’язування завдань статистичного аналізу даних спрощується за умови використання статистичних функцій, реалізованих у Microsoft Excel. (Слайд №18)

Таблиці надають широкі можливості застосування статистичних методів для опрацювання великих обсягів даних фахівцям різних галузей.

Тепер давайте детальніше розглянемо основні статистичні характеристики вибірки та способи їх обчислення засобами табличного процесора Microsoft Excel. (Слайд №19-30)

(Ліцеїсти доповнюють опорний конспект: таблиця «Основні статистичні характеристики вибірки»)

 

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ, ЗАСТОСУВАННЯ ЇХ У РІЗНИХ  СИТУАЦІЯХ.

Тепер спробуємо практично закріпити матеріал, який розглядали сьогодні (Слайд №31-32).

Файл-заготовка Zavd_PR.xlsx.

Обчислити статистичні характеристики вибірки.

ЗАДАЧА. У магазині провели рекламну акцію одного з товарів. Зробіть висновок щодо ефективності цього заходу на основі даних про продаж товару протягом двох тижнів до проведення акції і двох тижнів після цього.

1) Запустіть вказаний учителем файл MS Excel.

2) У комірках В17:В24 обчисліть значення обсягу, максимального, мінімального, розмаху, середнього арифметичного, моди, медіани та стандартного відхилення для першої послідовності.

4) Скопіюйте формули у комірки С17:С24.

5) Порівняйте характеристики двох вибірок. Чи можна зробити висновок про позитивний вплив рекламної акції на продаж товару?

 

Запишіть висновок у конспект.

 

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ І ПОВІДОМЛЕННЯ ЗАВДАННЯ НА САМОСТІЙНУ ПІДГОТОВКУ.

Отже, завершимо наш урок висловом німецького мислителя Йоган Гете, який  говорив: «Стверджують, що числа правлять світом. Ні, вони тільки показують, як правлять світом» (Слайд №33). 

Справді, користувачів статистики цікавлять не лише цифри, але й те, як вони відображають реальну дійсність – наше суспільство й умови життя людей.

Завдання на самостійну підготовку.

Проведіть опитування серед ліцеїстів вашого та будь-якого іншого класу з паралелі про зріст кожного ліцеїста. Обчисліть основні статистичні характеристики  для рядів даних таких вибірок: половина ліцеїстів вашого класу, половина ліцеїстів паралельного класу, усі ліцеїсти вашого класу, усі ліцеїсти паралельного класу. Проаналізуйте отримані результати і запишіть висновки. Електронну книгу збережіть у вашій папці у файлі з іменем Статистика_Ваше прізвище.xlsx.

 

 

Перегляд файлу

Результат пошуку зображень за запитом статистика

Тестування

Укажіть результати тестування:

ОЦІНКА                          / 12 балів

СУМА БАЛІВ   / 50

РЕЗУЛЬТАТ   %

Тема уроку:_______________________________

_________________________________________________________________________________________________________

Етапи статистичного дослідження:

 

 

 

 

 

 

 

Дано вибірку:

Впорядкована вибірка

(варіаційний ряд)

2; 3; 3; 4; 10; 5; 7; 9.

 

 

 

 

 

 

 

 

ОСНОВНІ СТАТИСТИЧНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ВИБІРКИ

ОБСЯГ ВИБІРКИ

 

РОЗМАХ ВИБІРКИ

 

СЕРЕДНЄ ЗНАЧЕННЯ

 

СТАНДАРТНЕ ВІДХИЛЕННЯ

 

МОДА ВИМІРЮВАННЯ

 

МЕДІАНА ВИБІРКИ

 

 

ОСНОВНІ СТАТИСТИЧНІ ФУНКЦІЇ:

Назва функції (англ.)

Назва функції (рос.)

Призначення

AVERAGE(аргумент1;[аргумент2];...)

СРЗНАЧ()

Повертає середнє
(арифметичне) аргументів

MIN(аргумент1;[аргумент2];...)

MИН()

Повертає найменше
число в наборі значень

MAX(аргумент1;[аргумент2];...)

MAКС()

Повертає найбільше
значення з набору
значень

MEDIAN(аргумент1;[аргумент2];...)

МЕДИАНА()

Повертає медіану
вказаних чисел

MODE.SNGL(аргумент1;[аргумент2];...)

МОДА.ОДН()

Повертає моду вибірки

STDEV.S(аргумент1;[аргумент2];...)

СТАНДОТКЛОН.В()

Повертає стандартне
відхилення вибірки

 

ПРАКТИЧНЕ ЗАВДАННЯ

Увага! Під час роботи з комп'ютером дотримуйтеся вимог безпеки життєдіяльності та санітарно-технічних норм.

Обчислити статистичні характеристики вибірки.

ЗАДАЧА. У магазині провели рекламну акцію одного з товарів. Зробіть висновок щодо ефективності цього заходу на основі даних про продаж товару протягом двох тижнів до проведення акції і двох тижнів після цього.

 

 

 

 

 

1) Запустіть вказаний учителем файл MS Excel.

2) У комірках В17:В24 обчисліть значення обсягу, максимального, мінімального, розмаху, середнього арифметичного, моди, медіани та стандартного відхилення для першої послідовності.

3) Скопіюйте формули у комірки С17:С24.

4) Порівняйте характеристики двох вибірок. Чи можна зробити висновок про позитивний вплив рекламної акції на продаж товару?

Висновок_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

ЗАВДАННЯ

на самостійну підготовку

 

Проведіть опитування серед ліцеїстів вашого та будь-якого іншого класу з паралелі про зріст кожного ліцеїста. Обчисліть основні статистичні характеристики  для рядів даних таких вибірок: половина ліцеїстів вашого класу, половина ліцеїстів паралельного класу, усі ліцеїсти вашого класу, усі ліцеїсти  паралельного класу. Проаналізуйте отримані результати і запишіть висновки. Електронну книгу збережіть у вашій папці у файлі з іменем Статистика_Ваше прізвище.xlsx.

Висновок_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Результат пошуку зображень за запитом думать пнг

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Навіщо потрібна статистика? Що таке статистика в сучасному світі?

Номер слайду 3

Статистика знає все. … Відомо, скільки в країні мисливців, балерин, револьверних верстатів, собак усіх порід, велосипедів, пам'ятників, дівчат, маяків і швейних машинок.Ільф і Петров

Номер слайду 4

Основи статистичного аналізу даних10 клас

Номер слайду 5

Що вивчає статистика?Як будують ряди даних?Які є основні статистичні характеристики?Як обчислювати основні статистичні характеристики вибірки?1324 Сьогодні ми дізнаємось:

Номер слайду 6

Що таке статистика? — наука про методи збирання, опрацювання, аналізу та інтерпретації даних, що характеризують масові явища та процеси. Статистичні дані — сукупність чисел, які дають кількісну характеристику ознак певних об’єктів та явищ, що нас цікавлять. (від лат. status — стан справ/речей)

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Збір і групування первинних статистичних даних, отриманихшляхом спостережень або вимірювань. Аналіз отриманих статистичних даних. Отримання висновків за даними спостережень. Які виділяють етапи статистичного дослідження?

Номер слайду 9

Щоб проаналізувати політичні настрої потрібно опитати більше 40 мільйонів українців?

Номер слайду 10

Джордж Горас Ґеллап. Якщо суп добре перемішати, то достатньо однієї ложки, щоб зробити висновок про смак всієї каструлі.

Номер слайду 11

Масовість вибіркищо більше вибірка, то точніше буде проведено аналіз і зроблено відповідні висновки. Генеральна сукупністьуся множина об’єктів, що є предметом статистичного дослідження. Репрезентативність англ. Representative - представницький, характерний, типовий для чого-небудь. Вибірка частина генеральної сукупності об’єктів, вибраних випадковим чином, яка охоплюється експериментом. Основні визначення та терміни: 

Номер слайду 12

Генеральна сукупність вимірювань. Вибірка

Номер слайду 13

ГЕНЕРАЛЬНА СУКУПНІСТЬ Нерепрезентативна вибірка Репрезентативна вибірка

Номер слайду 14

Для дослідження найпоширенішого розміру чоловічого взуття опитали 20 чоловіків і одержали результати:41;41;40;39;43;41;44;44;45;40;42;41;43;44;45;42;42;40;42;42. Вибірка39;40;40;40;41;41;41;41;42;42;42;42;42;43;43;44;44;44;45;45 Впорядкована вибірка(варіаційний ряд)

Номер слайду 15

Як будують ряди даних? Дані з кожного рядка і стовпця таблиці вибірки утворюють ряди даних. Вибірка. Ряди даних. Дані, отримані з дослідженої вибірки, найчастіше заносять у таблицю.

Номер слайду 16

Інтервальні (варіанти мають вигляд інтервалів){69 CF1 AB2-1976-4502-BF36-3 FF5 EA218861}Професія. Кількість осіб. Менеджер151 Медичний працівник78 Військовослужбовець92 Працівник освіти105 Всього426{8 A107856-5554-42 FB-B03 E-39 F5 DBC370 BA}Зарплата, грн. (Х)Кількість працівників, чол. (f)4000250005600047000680001090001 Всього28{16 D9 F66 E-5 EB9-4882-86 FB-DCBF35 E3 C3 E4}Зарплата, грн. (Х)Кількість працівників, чол. (f)4000-600076000-8000108000-1000011 Всього28 Атрибутивні (за якісною ознакою)Варіаційні (за кількісною ознакою)Дискретні (варіанти є цілими числами)РЯДИ РОЗПОДІЛУ Варіанта. Частота

Номер слайду 17

РОЗМАХ ВИБІРКИОБСЯГ ВИБІРКИСЕРЕДНЄ ЗНАЧЕННЯМЕДІАНА ВИБІРКИМОДА ВИМІРЮВАННЯСТАНДАРТНЕ ВІДХИЛЕННЯВИБІРКАЯкі є основні статистичні характеристики вибірки?

Номер слайду 18

Як обчислювати?Для обчислення основних статистичних характеристик вибірки застосовують вбудовані функції в Microsoft Excel.

Номер слайду 19

— кількість елементів у вибірці. Що таке обсяг вибірки? Якщо із 1000 деталей відібрано для обстеження 100 деталей, то обсяг генеральної сукупності: N = 1000, обсяг вибірки: n = 100.

Номер слайду 20

Статистична функція:=СЧЁТ(аргумент1;[аргумент2];…)=COUNT(аргумент1;[аргумент2];…)

Номер слайду 21

—різниця між максимальним і мінімальним значеннями елементів вибірки.. Що таке розмах вибірки? В таблиці наведений ріст гравців збірної з футболу: обсяг вибірки n = 11.розмах вибірки x​max​​− x​min​​== 194 − 176 = 18 см.{69 CF1 AB2-1976-4502-BF36-3 FF5 EA218861}Гравець1234567891011 Ріст183194187181176190189184178179181

Номер слайду 22

Статистична функція:=МИН(аргумент1;аргумент2];…)= MIN(аргумент1;[аргумент2];…)=МАКС(аргумент1;аргумент2];…)= MAX(аргумент1;[аргумент2];…)

Номер слайду 23

Що таке середнє арифметичне ?— частка від ділення суми усіх значень елементів вибірки на обсяг вибірки. Якщо курсант за результатами сесії одержав оцінки 4; 5; 3; 4; 4, тосередній бал його успішності: Х=4+5+3+4+45=𝟒 

Номер слайду 24

=СРЗНАЧ(число1;число2];…)=AVERAGE(число1;[число2];...)Статистична функція: АЛЕ!!!! Середнє є величиною абстрактною. Чи можливо таке в реальному житті - середній розмір сім'ї в країні - 3,4 чол., або забезпеченість автомобілями - 1,2 на кожні 10 чол.?

Номер слайду 25

Що таке стандартне відхилення (середньоквадратичне відхилення, СКВ)? — показник розсіювання статистичних даних відносно середнього значення вибірки. Обома магазинами володіє одна особа, яка хоче проаналізувати діяльність менеджерів. Отже, середнє арифметичне однакове, а якщо порахувати статистичне відхилення, то для першого магазину воно буде приблизно 2, а для другого — 19. 𝑠=𝑖=1𝑛𝑋𝑖−𝑋2𝑛−1 {69 CF1 AB2-1976-4502-BF36-3 FF5 EA218861} ПНВТСРЧТПТСБСер. СКВМагазин1313332363231332 Магазин22234565210213319 Який магазинпрацює стабільніше? Перший. А для працівників другого магазину виникає завдання стабілізувати свою роботу з продажів.

Номер слайду 26

= СТАНДОТКЛОН. В(аргумент1;[аргумент2];...) = STDEV. S(аргумент1;[аргумент2];...) Статистична функція:

Номер слайду 27

Що таке мода ряду чисел? — значення, яке найчастіше повторюється в ряді даних. Розподіл цукрових заводів об'єднання за добовою потужністю. Мо = 8 (заводи з потужністю 30 тис. ц.) {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Добова потужність, тис. ц20253035404550 Разом. Кількість заводів (частота)768656240 Якщо дані у вибірці не повторюються, мода не обчислюється. Якщо в ряді даних є числа, які трапляються однакову кількість разів, мода матиме кілька значень. Цей показник дає змогу спланувати, які товари не­обхідно виробляти в більшій кількості, а також які товари поставляти на ринок і за якими цінами. Наприклад, при встановленні най­більш ходового розміру взуття і одягу визначаємо той, який користується найбільшим попитом.

Номер слайду 28

= МОДА. НСК(масив)=MODE. MULT(масив)= МОДА. ОДН(масив)=MODE. SNGL(масив)Використовують для ряду значень, у яких групи з однаковимизначеннями, що не повторюються. Гнучка, повертає кілька чисел — теж масив. Її використовують, як для вертикального ряду значень, так і як функцію масиву. Статистична функція:

Номер слайду 29

Що таке медіана?— число, що є серединою варіаційного ряду, тобто набору чисел, записаних у порядку зростання. Під час вечірнього обходу в лікарні кожному хворому була заміряна температура тіла: Середнє значення Х=𝟑𝟕,𝟏 Медіана Ме = 36,6  {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Пацієнт12345678 Температура36,436,636,336,836,636,740,836,5 Медіана широко використовується при проектуванні місць будівництва шкіл та дитсадків, кінотеатрів, підприємств служби побуту і торгівлі тощо). Наприклад, продовольчий магазин у сільському селищі доцільно розташувати в такій точці, щоб він обслуговував половину кількості мешканців селища, а не розташовувався точно в середині його.

Номер слайду 30

= МЕДИАНА(число1;[число2];...)= MEDIAN(число1;[число2];...)Медіана впорядкованого ряду чисел із непарним числом членів — число, яке виявиться посередині. Якщо кількість чисел парна, то медіана дорівнює середньому арифметичному двох чисел, що стоять посередині ряду. 2; 3; 3; 5; 7; 10 буде 4. Статистична функція:2, 3, 3, 5, 7 буде 3.

Номер слайду 31

Практичне завдання

Номер слайду 32

У магазині провели рекламну акцію одного з товарів. Зробіть висновок щодо ефективності цього заходу на основі даних про продаж товару протягом двох тижнів до проведення акції і двох тижнів після цього.

Номер слайду 33

Йоганн Гете. Стверджують, що числа правлять світом. Ні, вони тільки показують, як правлять світом.

Номер слайду 34

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Ряднова Людмила Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Гнатюк Віра Олексіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. 131 Nadezhda
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Оксана Лись
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Павленко Олена Олександрівна
    дуже цікава розробка та корисна. Дякую
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
zip
Додано
26 березня 2020
Переглядів
4902
Оцінка розробки
5.0 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку