Урок "Основні команди редагування: вирізати, копіювати, вставити, перемістити. Уведення символів за допомогою клавіатури."

Про матеріал

Розробка уроку інформатики для 3 класу за новою програмою на тему "Основні команди редагування: вирізати, копіювати, вставити, перемістити. Уведення символів за допомогою клавіатури" містить використання сервісів "Pliсkers", "Tagul", "LearningApps", парної та групової роботи.

Перегляд файлу

Урок 25. Основні команди редагування: вирізати, копіювати, вставити, перемістити. Уведення символів за допомогою клавіатури.

Цілі:

  • навчальна: навчити змінювати шрифт тексту: розмір, колір, накреслення символів; використовувати основні команди редагування: “копіювати, вирізати, вставити, перемістити”;
  • розвивальна: розвивати увагу, пам’ять, словниковий запас, логічне мислення; формувати вміння робити висновки;
  • виховна: виховувати інтерес до інформатики; формувати вміння слухати співрозмовника; виховувати повагу до думки інших.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація, картки, преса.

Програмне забезпечення: підключення до мережі Internet, текстовий редактор, Pliсkers, мобільний телефон.

Хід уроку

І. Організаційний етап

- Доброго дня, друзі!

Привітайтесь до наших гостей. Подаруйте посмішку сусіду справа. Привітайте сусіда зліва.

  • Привітання;

а)Учні по черзі торкаються однойменних пальців рук свого сусіда, починаючи з великих пальців і кажуть:

Бажаю (стикаються великими пальцями);

успіху (вказівними);

тобі (середніми);

й собі (безіменними);

завжди (мізинцями);

Вітаю! (Дотик всією долонею)

  • Гра « Створюємо настрій»

Відчуємо себе часточками колективу, краю, держави, Всесвіту і скажімо собі:

 

 Я прийшов на урок для чого? …(Учитися).

 Треба бути яким? …(Спокійним).

 Зі мною хто? …(Мої друзі).

 Вони мене що? …(Поважають).

 Мені це як? …(Приємно).

 Я готовий до чого? …(До успішної роботи).

Учитель. На кожному уроці ми прагнемо досягти успіху. Сьогоднішній урок не виключення. До речі, успіх, це важливо в житті людини? Ви хотіли б бути людьми успішними? А що потрібно щоб досягти успіху в житті?   А де все це можна здобути?  Отже, кожен день, проведений в школі, кожен урок наближає вас до великого успіху. І  сьогоднішній урок - це ще один крок до нього.   

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Газета «Перерва»

Діти подивіться, що в мене у руках ( шкільна газета ).

Це шкільна газета, яка щомісяця видається у нашому закладі. Група людей (педагоги та учні) старанно працюють на її випуском. Про що пишуть на її сторінках? А які місцеві газети ви знаєте?

Повідомлення учнів про місцеві газети («Прапор перемоги», «Радивилів-POST», «Сурми Радзівілів»)

  • У газетному кіоску я придбала газету «Прапор перемоги», це найдавніша місцева газета, заснована ще у 1941 році. Тираж її – близько двох тисяч. У номері є інформація про останні події району,  Шевченківські дні, програма телепередач, оголошення та вітання.
  •      Газету «Радивилів-POST» нам щотижня приносить листоноша. Її дуже любить читати мій дідусь. Заснована вона у 2005 році і тираж становить близько  двох із половиною тисяч. На її шпальтах багато повідомлень про життя у Радивилові та країні, цікавої інформації про здоров’я, є реклама та оголошення. Цікаво, що у ніч з 24 на 25 березня годинники переведуть на одну годину вперед, і нам доведеться раніше вставати.
  •      Тижневик «Сурми Радзівілів»  є наймолодшим серед згаданих, видається з 2011 року,  я придбала його у магазині «Продукти».  Тут багато повідомлень про останні події у нашій громаді, роз’яснень, оголошень, порад, смішинки та кросворд.  Цікаво: в Україні відкрили перше дитяче онлайн-радіо з казками. Зараз їх лише 12, а буде 250.
  • Чи можете ви створити газету? Яких умінь вам не вистачає?

Про це ви дізнаєтесь під час сьогоднішнього уроку.

ІІІ. Оголошення теми і цілей уроку

— Ми вивчили різні прийоми роботи з текстом та його фрагментами, але текст у нас одного кольору, а літери однакового розміру! На цьому уроці ми вивчатимемо прийоми редагування і форматування тексту, тобто зміну шрифту, розміру, накреслення, кольору тощо.

ЦІЛІ уроку:

Я зможу: Редагувати  та форматувати текст

Навчуся: змінювати шрифт тексту, розмір, колір, накреслення символів; використовувати основні команди редагування: “копіювати, вирізати, вставити, видалити”.

Але розпочнемо з початку і пригадаємо те, що нам відомо з даної теми щоб успішно рухатися далі.

ІV. Актуалізація опорних знань

Візуалізація «Хмарини слів» (сервіс «Tagul»)

- Знайди термін і поясни його значення.

V. Вивчення нового матеріалу

 Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)

VІ. Засвоєння нових знань

1. Вправа «Графічний редактор»

Зафарбувати червоним олівцем кнопку «Накреслення символів», синім – «Колір тексту», жовтим – «Розмір шрифту» і т.д.

2. Робота в парі «Встанови відповідність» (Додаток 1)

3. Робота у групі «Віднови послідовність» (Додаток 2)

  • Установити курсор там, де повинен з’явитися фрагмент тексту, що переноситься.
  • Виділити фрагмент тексту, що буде переноситися.
  • Натиснути кнопку «Вставити»
  • Натиснути кнопку «Вирізати»  (Відповідь: 3142)

VІ. Фізкультхвилинка «Друкарська машинка»

(Діти мають «картки-клавіші» із написами символів та у потрібний момент присідають)

Любить вчитися наш клас!

Та відпочивати час.

Нумо, разом всі присіли –

І нагору полетіли.

 

VІІ. Формування вмінь та навичок

Робота за комп’ютером

  1. Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером: поєднай картинку із правилом (сервіс LearningApps).
  2. Інструктаж учителя.
  3. Практична робота за комп’ютерами.

Редагування та форматування тексту (Додаток 3)

  1. Вправи для очей.

Поглянемо вправо, поглянемо вліво, і вгору, й додолу, і навкруги,

Від праці очі нехай відпочинуть, зарядку для них я зроблю разів три!

  1. Самооцінювання практичної роботи «Смайлики   »

VIІІ. Підбиття підсумків уроку. Рефлексія

  1. Опитування за допомогою «Pliskers» (тестові завдання)
  2. Гра «Сонечко»

На дошці прикріплено монітори  з оченятами та посмішками. Учні прикріплюють стікери до відповідної картинки:

мені все легко вдавалося на уроці, я здобув багато цікавої інформації;

мені все  вдавалося на уроці, проте я не зміг усього запам’ятати, ще потрібно допрацювати,

мені було важко і я не навчився нічого.

3.Мовленнєві формули етапу прощання:

- З яким настроєм йдете...

- З яким самопочуттям...

- Побажання всього хорошого...

- Чи  впоралися з основними завданнями уроку?

- Де вам знадобляться нові уміння?

- Чи можете ви самі зробити ось таку газету?

- Яких умінь вам ще не вистачає?

Ось на наступному уроці ми і будемо вставляти зображення у наші документи.

До зустрічі!


Додаток 1

Shift + 6

:

Shift + 0

)

Shift + 1

(

Shift + 7

?

Shift + .

!

Shift + 9

,


Додаток 2

  •     Установити курсор там, де повинен з’явитися фрагмент тексту, що переноситься.

 

  •     Виділити фрагмент тексту, що буде переноситися.

 

  •     Натиснути кнопку «Вставити»

 

 

  •     Натиснути кнопку «Вирізати»

     


  •     Установити курсор там, де повинен з’явитися фрагмент тексту, що переноситься.

 

  •     Виділити фрагмент тексту, що буде переноситися.

 

  •     Натиснути кнопку «Вставити»

 

 

  •        Натиснути кнопку «Копіювати»

Додаток 3

  1. Відкрий папку «3б».
  2. Відкрий текстовий документ «Урок 25».
  3. Прочитай вірш та зроби у ньому такі виправлення:
  • Допиши пропущене слово.
  • Добери заголовок  та надрукуй його перед текстом.
  • Знайди зайве слово і видали його.
  • Розмісти текст посередині.
  • Зміни розмір тексту на 18, колір – синій, накреслення – курсив.
  • Збережи документ та закрий його.

Пам’ятай, не забувай

Батьківську стежину стежину.

Прикрашай, шануй, люби

Дім свій - . . . .

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Середа Оксана Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
25 березня 2018
Переглядів
7437
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку