Матеріал уроку дає можливість узагальнити і повторити матеріал теми.Перевіряє вміння записувати рівняння реакцій, розвязувати розрахункові задачі. Згуртувати клас.
Тема:Первинні поняття хімії.
Мета:
Злучити учнів до активного закріплення, узагальнення і розвитку знань з головних питань теми: суті атомно – молекулярного вчення, поняття про валентність, кількість речовини, і її одиницю, Перевірити вміння навичок і умінь розставляти коефіцієнти в рівняннях , проводити розрахунки за хімічними рівняннями і формулами.
Тип уроку: урок систематизації і узагальнення
Хід уроку
Перед початком гри клас ділиться на 2 частини.
І. мотивація навчання учнів.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
ІІІ. Узагальнення і систематизація знань
Рано вранці загін мандрівників вирушив у подорож до замку цариці Хемі, приваблю вальний легендами про невичерпні багатства і приховані скарби. Тільки той, хто добре вивчив пройдений матеріал, зможе подолати всі перешкоди. Кожна подорож починається з розминки.
(Кожен учень отримує завдання для самостійної роботи.)
Зміст самостійної роботи.
На розв’язок завдань дається 10 хв.
Не встигли ми пройти й 100м , як перед нами з’явилась перша перешкода.
Смертельна ріка
Ми опинилися на березі невеликої і неглибокої ріки. Але річка населена ненажерливими піраньями – один необережних крок і ви можете попасти у воду, де вас за лічені хвилини залишиться один скелет. Вихід є – на березі повно великих валунів, по яких легко можна перейти на другий берег.
Представники команд отримують конверт із завданнями. Двоє учнів виконують завдання на дошці.(Записати формули речовин за валентністю елементів)
Поки представники команд споруджують перехід, інші мандрівники ідуть оглядати місцевість. Серед скель вони знаходять вхід у печеру. Вони спускаються у печеру – це виявилась лабораторія алхіміка.
Лабораторія алхіміка
Алхімік зайнятий пошуками філософського каменя, за роки роботи він отримав багато нових корисних речовин, але через неуважність переплутав усі свої записи. Усі, хто потрапляє до лабораторії, вимушені розшифровувати рукописи.
Варіант І. Біла, порошкоподібна речовина, розчина у воді, застосовується у кулінарії, при печії, при застуді для полосканні горла. Її молекула складається з одного атома Натрію, атома Гідрогена, 3 атомів Оксигену. Що це за речовина? Запишіть її хімічну формулу і обчисліть відносну молекулярну масу.
Варіант ІІ. Кристалічна речовина синього кольору, добре розчина у воді, застосовується в с\г для боротьби з шкідниками рослин. Її молекула складається з атома Купруму, атома Сульфуру, 4 атомів Оксигену. Що це за речовина? Запишіть її хімічну формулу і обчисліть відносну молекулярну масу.
Небезпечна ущелина
Ми прийшли до глибокої ущелини, населеної отруйними речовинами. Через неї перекинутий вірьовочний місток, який охороняє змій велетень. Як тільки мандрівник ступає на місток, велетень починає його розгойдувати. Щоб зберегти рівноваги, потрібно розставити коефіцієнти у рівняннях реакцій.
Питання для фронтальної бесіди
Тестові завдання
Правильна відповідь оцінюється 1 бал.
Задачі цариці Хемі
Нарешті ми біля мети: перед нами замок цариці. Біля воріт нас зустрічають її слуги на чолі з головним мудрецем. Щоб пройти в замок, потрібно розв’язати задачі.
ІV. Підведення підсумків.
От ми й увійшли в замок цариці Хемі. Тепер нам з вами доведеться пройти довгим шляхом по замку. Познайомитися з її палацами – неорганічної і органічної хімії, залами присвяченими Д. І. Менделєєву, Основними класами сполук т. д. Успіхів вам на цьому шляху.